למה האוטובוסים של המטרונית בולמים כלכך חזק?

מצב
הנושא נעול.

שימי810

New member
הם לא הפעילו לדעתי את העזר נהג הזה...

בקשר לבלמים אני לא יודע
אבל בקשר לעצירה קרוב לתחנה, התחנות נבנו מראש כך שניתן יהיה להתקרב אליהם ברמה הכי גבוהה שאפשר.
בגלל שמדובר באוטובוס ולא ברכבת חתך המדרכה הוא לא 90 מעלות אלא קצת פחות מזה (שהנהג לא יפוצץ את הגלגל אם יתקרב יותר מדי), כך שאמור להיות איזשהו רווח קליל, כזה שקל מאד לעבור עם עגלה או כסא גלגלים ללא הזדקקות לעזרה של אף אחד.
אני מנחש שבתחנות עמוסות גם יש את הפחד של הנהג להתקרב מאד, אבל בתחנות לא עמוסות אין לזה בכלל הצדקה.

בעולם גם נהוגים פתרונות של "נהג אוטומטי" או "עזר לנהג" באמצעות קו אופטי או מגנטי על הכביש שמכוון את האוטובוס בדיוק למילימטר הרצוי לאורך המסלול ובדגש על קרבה מירבית לרציפים בתחנות. עד כמה שידוע לי במטרונית זה לא קיים.
הם לא הפעילו לדעתי את העזר נהג הזה...
אני אישית ראיתי באחד הלילות מן קרן לייזר אדומה מבצבצת מפאנל המתכת. כלומר יש איזה מנגנון כזה.
 

אבישי ק

New member
למה לא הפעילו? כי זה לא עובד?

הם לא הפעילו לדעתי את העזר נהג הזה...
אני אישית ראיתי באחד הלילות מן קרן לייזר אדומה מבצבצת מפאנל המתכת. כלומר יש איזה מנגנון כזה.
למה לא הפעילו? כי זה לא עובד?
או כי זה מעכב את האוטובוס?
 
לדעתי הבעיה נעוצה במבנה האוטובוס

בקשר לבלמים אני לא יודע
אבל בקשר לעצירה קרוב לתחנה, התחנות נבנו מראש כך שניתן יהיה להתקרב אליהם ברמה הכי גבוהה שאפשר.
בגלל שמדובר באוטובוס ולא ברכבת חתך המדרכה הוא לא 90 מעלות אלא קצת פחות מזה (שהנהג לא יפוצץ את הגלגל אם יתקרב יותר מדי), כך שאמור להיות איזשהו רווח קליל, כזה שקל מאד לעבור עם עגלה או כסא גלגלים ללא הזדקקות לעזרה של אף אחד.
אני מנחש שבתחנות עמוסות גם יש את הפחד של הנהג להתקרב מאד, אבל בתחנות לא עמוסות אין לזה בכלל הצדקה.

בעולם גם נהוגים פתרונות של "נהג אוטומטי" או "עזר לנהג" באמצעות קו אופטי או מגנטי על הכביש שמכוון את האוטובוס בדיוק למילימטר הרצוי לאורך המסלול ובדגש על קרבה מירבית לרציפים בתחנות. עד כמה שידוע לי במטרונית זה לא קיים.
לדעתי הבעיה נעוצה במבנה האוטובוס
יתקנו אותי חבריי הנהגים, אך העובדה שאין דלת שמגיעה עד רצפת האוטובוס מקשה על התמרון וההתקרבות למדרכה.
בתמונה ניתן לראות שהחלון לא מגיע ממש עד הרצפה, ולכן ככל שהנהג יתקרב למדרכה, עדיין הדלתות האחוריות יותר יהיו רחוקות ממנה.
 

amit1270

New member
מצטער, לא הבנתי מה הקשר

לדעתי הבעיה נעוצה במבנה האוטובוס
יתקנו אותי חבריי הנהגים, אך העובדה שאין דלת שמגיעה עד רצפת האוטובוס מקשה על התמרון וההתקרבות למדרכה.
בתמונה ניתן לראות שהחלון לא מגיע ממש עד הרצפה, ולכן ככל שהנהג יתקרב למדרכה, עדיין הדלתות האחוריות יותר יהיו רחוקות ממנה.
מצטער, לא הבנתי מה הקשר
 

amit1270

New member
זה עד כדי כך משמעותי?

הנהג לא רואה את שפת המדרכה.
זה עד כדי כך משמעותי?
ממה שאני קורא כאן, הם לא מנסים אפילו להתקרב.

אגב, גם במכונית הפרטית שאני נוהג בה אין חלון במיקום הזה ואיכשהו אני יודע איפה המדרכה נמצאת. אני מעריך שנהג אוטובוס מיומן יודע את זה לא פחות טוב ממני והעצירה במרחק מהתחנה היא במקרים רבים לא יותר מהרגל.
 
מטרונית מס' 71 נכנסת לתחנת המטרונית ההגנה/יוא

לדעתי הבעיה נעוצה במבנה האוטובוס
יתקנו אותי חבריי הנהגים, אך העובדה שאין דלת שמגיעה עד רצפת האוטובוס מקשה על התמרון וההתקרבות למדרכה.
בתמונה ניתן לראות שהחלון לא מגיע ממש עד הרצפה, ולכן ככל שהנהג יתקרב למדרכה, עדיין הדלתות האחוריות יותר יהיו רחוקות ממנה.
מטרונית מס' 71 נכנסת לתחנת המטרונית ההגנה/יוא
מטרונית מס' 71 נכנסת לתחנת המטרונית ההגנה/יואב בדרך למרכזית חוף הכרמל .
יש דיוק בהיצמדות למדרכה...
בעת שהמטרונית באה לתחנה הזמן להגעה הוא 00 דקות.
 

amit1270

New member
יש הרגלים שקשה לשנות

למה האוטובוסים של המטרונית בולמים כלכך חזק?
אתמול נסעתי במטרונית עם ביתי בעגלה
ובכל עצירה הנהג בלם כלכך חזק שהבת שלי בת חצי שנה הייתה צריכה להחזיק בעגלה שלא לעוף
האם יש להם הסכם עם חברה לייצור רפידות בלימה?
למה לא בולמים בהדרגה
ולמה לא מתקרבים לתחנה?
הרי עשו את התחנות בגובה של האוטובוס
אז למה הם עוצרים כלכך רחוק.
יש הרגלים שקשה לשנות
גם ברכבת הקלה בירושלים יש תאוצות ובלימות שלא נתקלתי בהן בשום מערכת דומה בעולם. למזלנו אי אפשר לעצור את הרק"ל רחוק מהרציף...
 
אחרי החודשים הראשונים היא נוסעת טוב

יש הרגלים שקשה לשנות
גם ברכבת הקלה בירושלים יש תאוצות ובלימות שלא נתקלתי בהן בשום מערכת דומה בעולם. למזלנו אי אפשר לעצור את הרק"ל רחוק מהרציף...
אחרי החודשים הראשונים היא נוסעת טוב
התאוצות והתאוטות זה מה שאני נתקל אחרי המעבר לאוטובוס מהרכבת.
 

amit1270

New member
הבחנתי בזה מהיום הראשון להפעלת הרק"ל -

אחרי החודשים הראשונים היא נוסעת טוב
התאוצות והתאוטות זה מה שאני נתקל אחרי המעבר לאוטובוס מהרכבת.
הבחנתי בזה מהיום הראשון להפעלת הרק"ל -
יש נהגים שמאיצים ובולמים בצורה וחלקה ויש כאלה שלא. אני לא מרגיש שינוי משמעותי מאז (וכמובן אני לא משווה לאוטובוס).
 

js man

New member
בחלק גדול מהמקרים זה לא באשמת הנהג.

למה האוטובוסים של המטרונית בולמים כלכך חזק?
אתמול נסעתי במטרונית עם ביתי בעגלה
ובכל עצירה הנהג בלם כלכך חזק שהבת שלי בת חצי שנה הייתה צריכה להחזיק בעגלה שלא לעוף
האם יש להם הסכם עם חברה לייצור רפידות בלימה?
למה לא בולמים בהדרגה
ולמה לא מתקרבים לתחנה?
הרי עשו את התחנות בגובה של האוטובוס
אז למה הם עוצרים כלכך רחוק.
בחלק גדול מהמקרים זה לא באשמת הנהג.
אמנם לא מדובר אלא המקרה שלך, אלא באופן כללי. אני יכול לדווח רק על ה"מאנים" העירוניים של דן שאותם אני מכיר:

באוטובוסים האלה יש ריטרדר אוטומטי, למי שלא יודע זה מאט חשמלי שעוזר לבלמים. אמנם הנהג יכול לבטל את פעולתם בלחיצת כפתור אבל לא מומלץ כי ע"י כל נגרמת לבלמים שחיקה מוגברת, וזה גם לא בטיחותי.
כל האוטובוסים עד לסידרה 76XX בערך הריטרדר הוא סביר והבלימה היא הדרגתית. אולם המכונות מסדרה 76XX ומעלה הריטרדר שלהם מאוד אגרסיבי, כל נגיעה בבלם (ואפילו לפעמים בלי, אלא רק מעזיבת דוושת הגז) - האוטובוס נבלם ב"פולסים" כאלה מה שגורם לנוסעים לחשוב כאילו הנהג לוחץ בחוסר רגישות על הברקס. כל מי שנהג במכונות האלה יודע על מה אני מדבר.

היות והמטרוניות הם גם של מאן, וזה בעצם אותו אוטובוס כמו המפרקיות 4 דלתות של דן, אז כנראה גם להם יש את אותו מנגנון מעצבן.
 

olli3

New member
מנהל
מעניין מאד, תודה על ההסבר.

בחלק גדול מהמקרים זה לא באשמת הנהג.
אמנם לא מדובר אלא המקרה שלך, אלא באופן כללי. אני יכול לדווח רק על ה"מאנים" העירוניים של דן שאותם אני מכיר:

באוטובוסים האלה יש ריטרדר אוטומטי, למי שלא יודע זה מאט חשמלי שעוזר לבלמים. אמנם הנהג יכול לבטל את פעולתם בלחיצת כפתור אבל לא מומלץ כי ע"י כל נגרמת לבלמים שחיקה מוגברת, וזה גם לא בטיחותי.
כל האוטובוסים עד לסידרה 76XX בערך הריטרדר הוא סביר והבלימה היא הדרגתית. אולם המכונות מסדרה 76XX ומעלה הריטרדר שלהם מאוד אגרסיבי, כל נגיעה בבלם (ואפילו לפעמים בלי, אלא רק מעזיבת דוושת הגז) - האוטובוס נבלם ב"פולסים" כאלה מה שגורם לנוסעים לחשוב כאילו הנהג לוחץ בחוסר רגישות על הברקס. כל מי שנהג במכונות האלה יודע על מה אני מדבר.

היות והמטרוניות הם גם של מאן, וזה בעצם אותו אוטובוס כמו המפרקיות 4 דלתות של דן, אז כנראה גם להם יש את אותו מנגנון מעצבן.
מעניין מאד, תודה על ההסבר.
למרות שלא אני שאלתי, דבריך היו מעניינים.

בבאר שבע הוולוו B7L על מרכב היספאנו, גרמו לאותה הבעיה. הנהגים בעצמםח דיווחו כי כל לחיצה קטנה על הברקס מעיפה נוסעים. לקחו כחודשיים עד שנהגים התרגלו למצב החדש ומאז זה כבר לא מורגש. רק נהגים שעברו מSL,EL,O405 לוולוו לאחר מכן, החזירו זכרונות עבר כאלו.

יש סיבה שהמנגנון הזה קיים בצורה אגרסיבית כזאת?
 

טנק2

New member
גם בB7R אותו דבר...

מעניין מאד, תודה על ההסבר.
למרות שלא אני שאלתי, דבריך היו מעניינים.

בבאר שבע הוולוו B7L על מרכב היספאנו, גרמו לאותה הבעיה. הנהגים בעצמםח דיווחו כי כל לחיצה קטנה על הברקס מעיפה נוסעים. לקחו כחודשיים עד שנהגים התרגלו למצב החדש ומאז זה כבר לא מורגש. רק נהגים שעברו מSL,EL,O405 לוולוו לאחר מכן, החזירו זכרונות עבר כאלו.

יש סיבה שהמנגנון הזה קיים בצורה אגרסיבית כזאת?
גם בB7R אותו דבר...
ברכב הנמוך כניסה (LE) גם אז חלק מהבלימות חזקות.
 

אבישי ק

New member
תודה על ההסבר, באמת נראה שזה לא מכוון

בחלק גדול מהמקרים זה לא באשמת הנהג.
אמנם לא מדובר אלא המקרה שלך, אלא באופן כללי. אני יכול לדווח רק על ה"מאנים" העירוניים של דן שאותם אני מכיר:

באוטובוסים האלה יש ריטרדר אוטומטי, למי שלא יודע זה מאט חשמלי שעוזר לבלמים. אמנם הנהג יכול לבטל את פעולתם בלחיצת כפתור אבל לא מומלץ כי ע"י כל נגרמת לבלמים שחיקה מוגברת, וזה גם לא בטיחותי.
כל האוטובוסים עד לסידרה 76XX בערך הריטרדר הוא סביר והבלימה היא הדרגתית. אולם המכונות מסדרה 76XX ומעלה הריטרדר שלהם מאוד אגרסיבי, כל נגיעה בבלם (ואפילו לפעמים בלי, אלא רק מעזיבת דוושת הגז) - האוטובוס נבלם ב"פולסים" כאלה מה שגורם לנוסעים לחשוב כאילו הנהג לוחץ בחוסר רגישות על הברקס. כל מי שנהג במכונות האלה יודע על מה אני מדבר.

היות והמטרוניות הם גם של מאן, וזה בעצם אותו אוטובוס כמו המפרקיות 4 דלתות של דן, אז כנראה גם להם יש את אותו מנגנון מעצבן.
תודה על ההסבר, באמת נראה שזה לא מכוון
אני מאמין שעם הניסיון של הנהגים הבלימות יהיו יותר נעימות.
כרגע זה מפחיד כל העצירות אלה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה