למה במסוקים הטייס המפקד יושב בצד

jetman

New member
למה במסוקים הטייס המפקד יושב בצד

ימין, ולא בצד שמאל כמו במטוסים? (זו שאלה ולא חידה - אני לא יודע למה)
 

אמיר72

New member
כי הרוטור מסתובב ימינה

ולא שמאלה כמו במטוסים (משהו עם החוק השני של ניוטון, לא זוכר...)
 
ליתר דיוק...

כוון סבוב הרוטור הראשי ברוב המסוקים לאמריקאים הוא נגד כוון השעון (והגובה ברגלים), וברוסיים וברוב הצרפתיים עם כוון השעון (והגובה במטרים, הצרפתים משתדלים תמיד לעשות כל דבר אחרת (גאזל למשל)). במסוקים האמריקאים הרוטור האחורי דוחף, ועל כן הוא ממוקם בצד שמאל של הזנב, ואת הדלת הצדדית במסוקים שיש בהם דלת צדדית אחת בלבד (S-55, S-58, סופר-פרלון (צרפתי, אבל המערכת הדינמית תוכננה ע"י סיקורסקי ולכן כוון הסיבוב של הרוטור הוא נגד כוון השעון כבאמריקאים) ויסעור) הדלת הצדדית ממוקמת בצד שאין בו רוטור אחורי, כדי להקטין את הסכנה שהנוסעים יעברו דרך ה"פוד-פרוססור" כשהם עולים למסוק ויורדים ממנו. ואם הפתח בצד ימין, גם הקברניט יושב בצד זה, כדי לראות את הנוסעים מתקרבים/עולים/יורדים, וחשוב מזה, לראות את הניצול כאשר הוא מתקרב אליו בריחוף ע"מ להעלות אותו בריחוף במנוף ההצלה הממוקם מעל לפתח שבצד ימין.
 

רן בג

New member
לא התכוונתי אם אתה זה אתה...

...אלא אם אתה מי שאני חושב שאתה?
 

Sashal

New member
אני חושב שהוא זה מי שהוא חושב שאתה

חושב שזה הוא.
 

jetman

New member
נשמע כמו השיר של קוני למל

אני מבקש שתרשום על פתק למי אתה התכוונת, והוא ירשום על פתק מי הוא, וצור יפתח את הפתקים ויספר לנו מי הוא מי
 

רן בג

New member
לכל הבבונים...../images/Emo108.gif (הכי קרוב)

שאני אצטרך את עצתכם אפנה אליכם במסר אישי. מי שהיה צריך להבין הבין. תסתפקו בזה.
 
הסיבה כמובן היסטורית

בגלל כיוון סיבוב הרוטור, המסוקים הראשונים ריחפו בהטיה כך שהצד השמאלי היה נמוך יותר מהימני. מכאן העדיפו שהטייס ישב בצד ימין
 
בעיקר בגלל נוחות

מכיוון שאת הקולקטיב (הנאחז ביד שמאל) ניתן לעזוב רגעית אפשר לכוון רדיו ושאר דברים ביד שמאל בעוד שאת ימין האוחזת ב"סייקליק" הרבה פחות רצוי לעזוב.
 

eitanf

New member
לא תמיד...

לפחות במסוק שטסתי בו לפני כחודש (Bell 47G) הטייס יושב משמאל.
 
גם לזה יש סיבה

המסוק מיועד לשני טייסים (אימון והדרכה למשל) ויש לו הגאים כפולים. אבל להטסת נוסעים, מפרקים את הקולקטיב של מערכת ההגאים שבצד ימין, ואז אפשר להטיס 2 נוסעים בנוסף לטייס שיושב בצד שמאל.
 
בל 47 הוא באמת חריג

המטוס הספציפי הזה טס עוד במלחמת קוראה והיה המסוק הראשון לשימוש צבאי סדיר. כאשר הוא נכנס לשימוש טייסיו היו קודם טייסי מטוס ולכן הוא תוכנן להטסה מצד שמאל. עקב מסקנות ממנו, עברו שאר המסוקים להטסה מימין
 
למעלה