למה אני לוקח את זה כ"כ קשה????

למה אני לוקח את זה כ"כ קשה????

חברים! מה נשמע? מקווה שכולכם במצב טוב והפסח לא מתיש אתכם יותר מדי... השבוע נודע לי כי שכחצי ממועדוני החשפניות במקומות מרכזיים בארה"ב שייכים ל.... חרדים.... נניח שהגזימו ומדובר "רק" ב25%...אפילו "רק" ב15%.... לא יודע למה אבל לקחתי את זה קשה...בכלל, כל מה שקורה סביבנו (הרב מוטי איילון, תמיכת הרבנים באליאור חן וגיוס תרומות על ידם ועכשיו זה....). אני מרגיש אכזבה מטורפת! אני חי כל חיי עם רגשות אשמה על מה שאני (אני מתאר לעצמי שאתם מבינים למה אני מתכוון אם כי לא תשמעו אותי אומר את המילה המפורשת...נעול כבר אמרתי???) , מרגיש פספוס אדיר על כל החיים שיכלו להיות (אם הייתי "נורמלי" או אם הייתי מתעלם ממהלכה ומשלים עם מה שאני), והנה מתברר שכל אותם רבנים וחרדים, אלה שאמורים להיות מורי הדרך שלנו ודוגמא אישית לא רק ש"מועדים קלות" אלא ממש מנהלים את התחתית. הם הבעלים והמנהלים של מקומות שאין לי אפילו מושג איך להגדיר אותם.... האם ייתכן וכל הגישה ההלכתית למקרה שלנו נובעת גם כן מסיבות לא ממש טהורות? שלא לדבר על בורות ומניעים אישיים??? לא יודע למה אבל המחשבה הזאת לא יורדת לי מהראש... ואיפה הגבול??? הייתכן שרב ההלכות נקבעות "סתם" או על פי אינטרס זר כזה או אחר? .... מצד שני האם יתכן שאני "מנסה להכשיר" את הנושא???? מה אני אגיד לכם, ההרגשה שלי היא שאני מתקרב מיום ליום לתהום עם כל המחשבות האלה אבל זה לא נותן לי מנוח... זהו, מקווה שלא שגעתי אתכם יותר מדי...וכמובן אשמח לשמוע את דעתכם בעניין! שבת שלום בינתיים
 
לכן אומרים "עשה לך רב" ולא עשה לך רבנים

הוי הוי מה אתה אומר... הכללות גורפות, לא לגיטימי ש15% מעמיש הצדיקים חוטאים? למה לא? הם בני אדם.. אני מכירה מישהו (גרוש כיום) חרדי שמישהו ראה אותו בחו"ל הולך למועדון כזה.. אולי מבחוץ הוא נראה רב. אבל בפנים כולם ידעו שזה הכל חיצוני. ולא חסר אנשים כאלו. והצער שלך באמת קורה. אבל עצרת פעם לראות את ההפך, כמו שהיו שם וחדלו? ועל ה3/4 שלא שם בכלל!!!!! ועל הרבנים שהם צדיקים בכל דרך ובכל מחיר. ואפילו לא לדבר על הרבנים החשובים אלא על ה"זוטרים" בניהם. רבני שכונה, אנשים נפלאים! תשאב את האור שלך מהאלו הקטנים, אל תחפש גבוהה גבוה. כי תמיד תמצא את זה שנפל או נכשל, ובכל זאת אני יודעת ומאמינה שיש המון המון אוכלוסיה טובה ובריאה ונהדרת בתוכנו , תדבק בה
 

konito

New member
גילוי הנטיה שלנו מביא אותנו לחקר עמוק

של מי אנחנו, איזה חינוך קיבלנו וכו'. נדמה לי שאתה עובר תהליך כזה בו אתה תוהה האם כל הלך החשיבה שלך מוטעה. אם תחקור אחורה את מקורות הדת, תגלה חוסר התאמה בין הסיפור התנכי (שנטען שנכתב על ידי כותבים שונים) לחקר התקופה. יתירה מזאת, יש גם קשר מאוד קלוש בין התנכ לכל הספרים שנוצרו אחר כך. עד כדי כך הנתק שלאחרונה פורסמה כתבה כי חרדים ממעטים ללמוד את התנכ. שבמידה רבה לא רוצים לחשוף אותם לתנכ (ראה כאן). אתה שואל האם ההלכות נקבעו סתם על פי אינטרס זר כזה או אחר? לדעתי כן. חקר התקופה מראה שהדת נוצרה בקרב כת ביהודה (לא לחינם נקראים יהודים). אם למשל דנים בהומוסקסואליות, האיסור נבע כי היה נפוץ מסביב וזאת דרך לבדל. בנוסף האיסור על שז"ל, הומוסקסואליות ודרישת פרו ורבו נועד על מנת שהכת תשרוד. אני מוצא שאז כמו היום, האינדיבידואל לא היה חשוב והוא הוקרב על מזבח השגת המטרות. אז מה עושים? בודאי לא משתגעים :) ואין כל סיבה לתהום. החיים הם מסלול נהדר של חקר ולמידה אינסופיים. זהו מסע מעשיר ומאשיר. תהנה ממנו. אף פעם לא מאוחר שום דבר. אם אתה מרגיש היום "פספוס אדיר על כל החיים שיכלו להיות (אם הייתי "נורמלי" או אם הייתי מתעלם ממהלכה ומשלים עם מה שאני)" לא מאוחר לשנות את חייך. אתה לא לבד ורבים עברו תהליך שכזה ומעידים שטוב להם יותר היום.
 

Nחמן

New member
תופתע לדעת

שאין לי ביקורת על הודעה זאת למרות שאולי היא תישמע כהתרסה נגד הדת. אני ראיתי בה הודעה לגיטימית והבעת דעת אישית גרידא. בכל זאת אתה יודע, שדעתי שונה מעט, וגם אם לא תסכים איתה, חשוב, שהיא תישמע לפחות כלפי האחרים כאן. אם תחקור אחורה את מקורות הדת... זה תלוי מאיזו נקודה. אם נקודת המוצא שלך היא שלילית, תגלה הרבה מן השלילה בתנ"ך. אך אם הנקודה היא חיובית, תמצא יותר ויותר, שהתנ"ך הוא ספר אוטנתי, שלא הסתיר ולא טייח שום עובדה חיובית או שלילית. החרדים ממעאטים לעסוק בתנ"ך לא בגלל אריאנה מלמד, שידועה בדעותיה באנטי-תנ"כיות כדלעיל, אלא בגלל הצורך להעשיר את ידיעותיו של הלומד. לטענתם לימוד הגמרא מקיף בתוכו גם את התנ"ך והרבה למעלה מזה. אינני מסכים לטענה זאת אבל זו המציאות. מכאן אין ראייה לייחסם של החרדים אל התנ"ך. אל תשכח, שהחרדים קוראים בתורה בימי השבוע ומפטירים בנביא בכל שבת וחג. חלקם אף מקפידים להפטיר בנביא מתוך מגילת קלף. האם ההלכות נקבעו סתם... אתה מצביע על חקר התקופה אולם לא הבאת לעזרתך שום מקור למחקר זה. מעבר לכך גם אם תביא מחקר אחד, אוכל להביא עליו מאה מחקרים אחרים, שיוכיחו ההיפך. אז איזה מהם נכון? לגבי הומוסקסואליות - אלו הן השערות יפות אבל לא מבוססות. אז מה עושים? בוודאי לא משתגעים... וכו' - אמת ויציב. צריך לחקור וללמוד ואין ויכוח על כך. לשנות את החיים... טוב. זוהי דעתך ואני מכבד אותה (למרות שאישית אני מתנגד). רק דבר אחד יש לי לומר: שינוי החיים איננו דבר של "הקוס פוקוס". לפעמים השינוי עלול מלהוביל אותך מן הפח אל הפחת וכל מה שחשבת על חיים טובים ומאושרים עלול להתנפץ לנגד עיניך. זאת לא נבואה ולא בהכרח, שדבר כזה יקרה, אבל צריך לקחת בחשבון את מכלול האפשרויות. אני אדם מאמין ויודע, שכל החיים הם עולם "הפוך על הפוך". אין לי הסבר לכל טירוף המערכות, שבו אנו נמצאים. עם זאת אני חושש, שאבדן האמונה יוביל אותי היישר לשאול ופתרון לא יימצא. אז למה להתאבד? אפשר לשנות את החיים. זה קל מאוד להוריד את הכיפה ולחיות מעתה חיי חופש, שבהם אני פטור כיום מניקוי הבית לפסח, מבדיקת המאכלים, שאני אוכל, מההגבלות על איסורי שבת ועוד ועוד... רק לפעמים (ובדרך כלל) מה שבא בקלות הולך בקלות. תתפלא לשמוע: אפילו אינני מנסה לשכנע אותך לעזוב את עולמך ולנסות דרך אחרת, כי אינני מאמין בשינוי זה. רק אם תגיע בעצמך למסקנה, שהדרך האחרת היא הנכונה, מצבך אז יהיה טוב בהרבה. וכן גם להיפך. באמת אין שום רע להיות חילוני וגם לא להיפך. הכל תלוי בזווית הראייה האישית של המסתכל. .
 

sahar85

New member
מתלבט...

התלבטתי בין 2 כותרות להודעה: "תפסיק לחיות של אנשים אחרים" או "זהמה שקורה שלא אומרים את השם המפורש..." בכל מקרה, אני חושב שבגלל שאתה עוד לא מוכן ב 100% להפתח לעצמך, ולהשתמש במילה הומו כשהיא נוגעת לגבי החיים שלך אתה תמשיך לחיות דרך החיים של אנשים אחרים. החיים שלך לא מתאימים לך ועדיין רע לך עם עצמך אז אתה מסתכל על חיים של אנשים אחרים ורואה את כל החרא שיש בחוץ. אני תוהה מה זה משנה לך? זה חדש לך שלא לכל הדתיים יש הילה על הראש של מלאך ושלא מצורפות הוראות לכיפה? ולמה אתה מתרכז רק במגזר הדתי? יש רציחות, אונס, פדופילה ועוד מיליון עבירות שאנשים עוברים, הן בדת והן בחוק. איזה חיים יהיו לנו אם נתרגש ונקח את זה קשה בכל פעם במיוחד כשאין ביכולתינו לשנות? שמעתי פעם איזה משפט: "אלוהים, תן לי את היכולת לקבל את מה שאין בידי לשנות" זה בדיוק מה שאתה צריך. אם רע לך עם הרוע בעולם, תעשה טוב. התנדבתי 8 שנים עם ילדים של חינוך מיוחד וראיתי שיש הרבה חוסר צדק, וחוסר אכפתיות ועוד ועוד ועוד... אבל אין ביכולתי לשנות, אז תרמתי להם את מה שיש לי לתת, חום ואהבה ואני מאמין שאולי לא שיניתי את כל העולם, אבל תרמתי לכך שיהיה קצת יותר טוב. וגם אתה, אז מה אם יש רוע בעולם? או שלא תסתכל עליו, או שתהפוך לטוב אתה מה שתוכל. לא תשנה את העולם, אבל קצת יותר טוב יעשה לך הרבה יותר טוב! שבת שלום ומקווה שלא חפרתי יותר מדי... LOVE YOU ALL ישי סהר- ירושלים (על השולחן מקרטון...)
 
כמה הערות והארות

השם אינו פנוי - אינני מדבר על מצב של מעידה כזאת או אחרת אלא על מצב בעייתי הרבה יותר. לא מישהו שהלך למועדון כזה או אחר אלא בעלים של מקומות כאלה. החברה החרדית היא חברה סגורה ועצם העובדה שהתופעה רחבה (רחבה מספיק מבחינתי) מעידה על סוג של לגיטמציה בנושא באותה חברה. בנוסף "עשה לך רב ולא רבנים" הינו דבר נחמד אבל עובדה היא שקיימת מנהיגות דתית שהיא המובילה והמנהיגה. ברור שלהלכה ספציפית כזו או אחרת יש לפנות לרב קבוע בתקווה שלא יתברר מחר שהוא רב בימים ולא יודע מה בלילות... לגבי הרבנים הצדיקים - זו בדיוק הבעיה.ישנם רבנים שהם בהחלט משכמם ומעלה ולפתע פתאום הם קוראים לתרום כדי להציל את הרב אליאור חן ה"מסכן"...מקרים כאלה משאירים אותי חסר מילים... קוניטו - אתה צודק אבל יש דברים שנשמעים קלים יותר ממה שהם באמת...ובאיזה זהוא מקום אני מאמין שדווקא ההתמודדות עם הקושי גם אם הדבר הוא קשה לאין ערוך, זה חלק מהאמונה. אני אכן תוהה מה היה אילו...אבל בסופו של היום אני מקווה שאני עושה את הדבר הנכון (מבחינתי) גם אם יש כאן קורבן עצום למדי מבחינתי...ותאמין לי שזה לא קל... שחר - אתה צודק ב100%. אני רק מאוכזב מהציבור הדתי כי דווקא ממנו יש לי צפיות גבוהות יותר ודווקא הציבור הדתי הוא ביקורתי ביותר כלפי אחרים כשהוא בעצמו לא ממש שיא היושרה והטוהרה... מקווה שאני לא משגע אתכם יותר מדי... שבת שלום!
 

sahar85

New member
דבר ראשון- זה סהר ולא שחר...

למה כולם מתבלבלים??? דבר שני- אתה מכליל.... המגזר הדתי כיום יודע שהוא לא טלית שכולה תכלת ואתה אמור לדעת את זה כי גם אתה, אני מאמין, מכיר את המגזר החדש דתיים לייט. פעם היו 4 שומרים: שומר חינם, שומר שכר, שואל ולווה (נראה לי...), וכיום נוסף שומר חדש: שומר נגיעה... היום הדת שלנו כבר לא מה שהייתה והיום כיפה כבר לא מייצגת מה שהיא ייצגה בעבר. נכון שהיחס אל דתיים שונה, במיוחד מנק' מבט חילונית אבל כשאתה דתי ואתה רואה בחור עם כיפה אתה יודע שיש מצב שהכיפה היא הדבר היחיד הדתי שיש לו. חסר דתיים שהולכים למעדונים? שגונבים? שמשקרים? לצערי, לא חסר... חוצמזה... למי אתה קורא "דתי"? זה שהוא הולך עם כיפה לא הופך אותו לדתי.. (ולהפך, זה שהוא בלי כיפה לא הופך אותו לחילוני...) אדם דתי זה בפנים ולא בחוץ ואם תשפוט לפי זה אתה לא תתאכזב... מקווה שהצלחתי להגיד מה שרציתי... קצת הסתבכתי עם עצמי. שבוע טוב לכווווווולם
 
צודק סהר

טוכבר אמר אחד מגדולי הדור, לא הכובע קובע ולא המעיל מועיל וגם לתיש יש זקן, לכן אל תתפלא ואל תיקח את זה כל כך קשה. בבוא היום, אחרי מאה ועשרים כל אחד יתן דין וחשבון על מעשיו שלו ולא של אחרים. גם אני בעבר הייתי מצפה מהדתיים/חרדים יותר מאחרים אבל הנמכתי ציפיות, היום זה לא מה שהיה פעם. פני הדור כפני הככלב, גם אצל הדתיים. נהיה אנחנו טובים ככל שידינו משגת. שבוע טוב ומבורך
 
"פני הדור כפני הכלב"

היי מצפה לגאולה! זה נכון שכגודל הציפיה כן גודל האכזבה אבל עדיין לא צריך לאבד את התקווה... שמעתי פעם כי הרבי מלובאביץ טען כי למרות כל האמירות כאילו הדור שלנו הוא דור לא משהו משהו, הרי שבפועל זהו אחד הדורות הטובים ביותר שהיו ועל כן זכאים הם להגאל (אתה רואה - מתקשר גם לניק שבחרת לך). אז תודה על החיזוק שיהיה לנו רק טוב!
 

konito

New member
אתה בטוח לא משגע

והרגש חופשי לכתוב כאן ככל העולה על רוחך. אני אמנם זוכר את מלחמתי הדון קישוטית בנטיה המינית אבל עדיין כשאני קורא את דבריך, אין ספק שאני משתאה לנוכח עוצמת הדת והאמונה. ברור לי שלא קל לך. מאחל לך כל טוב!
 
למעלה