למה אני חולמת חלומות מפחידים?

למה אני חולמת חלומות מפחידים?../images/Emo35.gif

בתקופת ההריון אני יודעת שנהוג לחלום חלומות מפחידים על הפלות וכו' משהיא יודעת אם יש איזה קישור (במובן הפסכולוגי) בקשר לזה? תודה.
 
כי את מפחדת

וזה נורמלי! אין לי קישור אבל אני מניחה שחיפוש בגוגל יניב הרבה מידע. תקופת ההריון היא תקופה מאוד אינטנסיבית מבחינה ריגשית- גם בגלל המשמעות הפסיכולוגית האובייקטיבית- יש המון אי וודאות והמון דברים קורים לטוב ולרע, וגם מבחינה הורמונלית- מה שגורם אצל רבות לרגישות יתר מבחינה ריגשית. כל אחת מתמודדת אחרת עם המצב הזה שכולל בתוכו גם הרבה סכנות פוטנציאליות והכי טיבעי למחלום עליהם בלילה- לפי כמה תאוריות המוח והתת מודע מעבדים בלילה את המידע שוהדחק במשך היום וכך גם את הפחדים.
 
זהו פחד מהלא נודע

ידוע שבתקופת ההריון, חולמים על תינוקות מפלצתיים ושאר מיני סיפורים נוראיים. זה פשוט כי אנחנו לא יודעות מה צפוי לנו, מי מתחבא שם בפנים, דמיון עובד שעות נוספות וכמובן שבלילה בזמן החלומות אין לנו שליטה על זה וכל התת מודע- פורץ.זו הסיבה שאנחנו כך כל נהנות לראות לעיתים קרובות את הייצור בUS ואם היינו יכולות היינו מתחברות למכשיר כזה ל24 שעות ביממה.
 
אני לא יודעת אם

זה קשור לפחד שלך מהפלות וכדומה , אבל הבנתי מסקרים שמי שבהריון חולמת חלומות כאלו הסיכוי שלה לדכאון אחרי הלידה נמוך יותר - תסתכלי על חצי הכוס המלאה .
 

לנה 3

New member
גם לי יש אותה בעייה

אני פשוט מתעוררת באמצע הלילה, הולכת לשתוף פנים עם מים קרים ומנסה להירדם. בעלי כבר התרגל לזה שאני מסתובבת חצי לילה בבית. או שאני קמה לשירותים או ש..... מנסה לא לחשוב על דברים ראים וגם לא לראות בטלוויזיה מה שמחיד אותי.
 

אמאאור

New member
בהריון - חלומות רעים זה דבר טוב../images/Emo45.gif

חלק מאוד מרכזי מהעיבוד הרגשי של חוויה כל כך גדולה ומשמעותית כמו הריון ולידת תינוק - מתרחש בשעת השינה. יש הרבה מאוד נשים שחולמות חלומות רעים או מפחידים, כאשר תכני החלומות הם לא בהכרח על הפלות, אלא גם על לידת תינוק "מפלצת", לידת חתול או כיבשה... אמהות לעתיד חולמות שהן שוכחות להאכיל את התינוק או מאבדות אותו באיזשהו מקום... יש הרבה מאוד סוגים של חלומות מפחידים. חלק מהנשים חולמות וחלק לא, וזה גם תלוי באיזה שלב זה בהריון. יכול גם להיות, כמובן, שחלק חולמות ולא זוכרות... אגב - מחקר הוכיח שיש קשר בין חלומות מפחידים לבין דיכאון אחרי לידה. ככל ש"בילית" יותר זמן בחלומות מפחידים, כך הסיכון שלך לשידכאון קליני אחרי לידה - פוחת !
 
למעלה