למה אין שירות שמירת חפצים

מצב
הנושא נעול.

טוט

New member
למה אין שירות שמירת חפצים

למה אין שירות שמירת חפצים
בתחנות הרכבת?
 

harelc

New member
הניחוש שלי

למה אין שירות שמירת חפצים
בתחנות הרכבת?
הניחוש שלי
אני לא יודע מה התשובה המוסמכת, אבל יכול רק לנחש: כמו כל דבר בארץ בזמן האחרון, מסיבות בטחון. קשה לי לראות איך יסכימו לתאי שמירת חפצים אוטומטיים, כמו בחו"ל. בכל מקרה אני לא רואה צורך בשירות כזה מעבר למספר מצומצם מאוד של תחנות מרכזיות, אולי 2-3 תחנות בכל הארץ. גם בתחנות האוטובוסים המרכזיות אין למיטב ידיעתי שירות כזה, וחבל.
 

איליה.

New member
איך זה שמרשים לזרוק תיקים לתא המטען

הניחוש שלי
אני לא יודע מה התשובה המוסמכת, אבל יכול רק לנחש: כמו כל דבר בארץ בזמן האחרון, מסיבות בטחון. קשה לי לראות איך יסכימו לתאי שמירת חפצים אוטומטיים, כמו בחו"ל. בכל מקרה אני לא רואה צורך בשירות כזה מעבר למספר מצומצם מאוד של תחנות מרכזיות, אולי 2-3 תחנות בכל הארץ. גם בתחנות האוטובוסים המרכזיות אין למיטב ידיעתי שירות כזה, וחבל.
איך זה שמרשים לזרוק תיקים לתא המטען
באוטובוסים?
 

טוט

New member
גם בעיני זאת חידה ../images/Emo11.gif

איך זה שמרשים לזרוק תיקים לתא המטען
באוטובוסים?
גם בעיני זאת חידה
 

oren*

New member
מצטרף לשאלה, גם לי זה חורה מאוד

איך זה שמרשים לזרוק תיקים לתא המטען
באוטובוסים?
מצטרף לשאלה, גם לי זה חורה מאוד
ולא רק זה, אלא שבימי שישי אני נוסע בקווים מתל אביב להוד-השרון (עוברים דרך בני ברק) ועולים גברים בבגדי חרדי עם מזוודות ענקיות לתוך האוטובוס. יש להם זקן, יש להם כובע על הראש, יש להם מעילים ענקיים (גם בימים חמים כמו אתמול), לך תדע אם אחד מהם לא מחבל או שמחבל עלול לראות את הדברים ולחקות אותם. לדעתי, צריך לאסור על אנשים להשתמש באוטובוס כבמשאית לסחיבת חפצים - מי שרוצה לעשות נסיעה עם מזוודה שיקח מונית או שיגיע לתחנות מרכזיות ושם יתן למאבטחים לבדוק לו באופן קפדני את המזוודה.
 

four seasons

New member
בשביל שימוש בתא שמירת חפצים בחו"ל

הניחוש שלי
אני לא יודע מה התשובה המוסמכת, אבל יכול רק לנחש: כמו כל דבר בארץ בזמן האחרון, מסיבות בטחון. קשה לי לראות איך יסכימו לתאי שמירת חפצים אוטומטיים, כמו בחו"ל. בכל מקרה אני לא רואה צורך בשירות כזה מעבר למספר מצומצם מאוד של תחנות מרכזיות, אולי 2-3 תחנות בכל הארץ. גם בתחנות האוטובוסים המרכזיות אין למיטב ידיעתי שירות כזה, וחבל.
בשביל שימוש בתא שמירת חפצים בחו"ל
בשדה תעופה או תחנת רכבת צריך מסמך מזהה או דרכון, סטיול האחרון בדרכי מאמסטרדם לברצלונה, היה הפרש בין הרכבות הרכבת הגיע לפריס ב10:00 בבוקר ויצאה ב21:00 מפריס לברצלונה (רכבת עם תאים, משום שהנסיעה ארכה מעל מעל 13 שעות, דרך אגב המעבר לגבול ספרד היה מפחיד, חיילים עלו לרכבת סיירו וירדו ולאחר עיכוב מה המשכנו בנסיעה), כאשר ביקשתי לאכסן בתחנת הרכבת את חפצי למשך כל היום נתבקשתי להציג דרכון. אני לא יודע איך זה עכשיו בארץ, אבל לפני כל הבלאגן בתחנה מרכזית החדשה היו עשרות עמדות שמירת חפצים, אני לא רואה בעיה בתאי שמירת חפצים אוטומטיים הלא לפני כניסה לתחנת רכבת יש בדיקה בטחונית.
 

nitsansh

New member
אני לא זוכר שהייתי צריך להציג דרכון

בשביל שימוש בתא שמירת חפצים בחו"ל
בשדה תעופה או תחנת רכבת צריך מסמך מזהה או דרכון, סטיול האחרון בדרכי מאמסטרדם לברצלונה, היה הפרש בין הרכבות הרכבת הגיע לפריס ב10:00 בבוקר ויצאה ב21:00 מפריס לברצלונה (רכבת עם תאים, משום שהנסיעה ארכה מעל מעל 13 שעות, דרך אגב המעבר לגבול ספרד היה מפחיד, חיילים עלו לרכבת סיירו וירדו ולאחר עיכוב מה המשכנו בנסיעה), כאשר ביקשתי לאכסן בתחנת הרכבת את חפצי למשך כל היום נתבקשתי להציג דרכון. אני לא יודע איך זה עכשיו בארץ, אבל לפני כל הבלאגן בתחנה מרכזית החדשה היו עשרות עמדות שמירת חפצים, אני לא רואה בעיה בתאי שמירת חפצים אוטומטיים הלא לפני כניסה לתחנת רכבת יש בדיקה בטחונית.
אני לא זוכר שהייתי צריך להציג דרכון
אבל זה היה לפני 11 בספטמבר... אולי אח"כ שינו את הנהלים... כשאני נסעתי באירופה בכל תחנה מצאתי לוקרים או משרד לשמירת חפצים... גם בארץ היו משרדי שמירת חפצים בתחנות המרכזיות... לא בדקתי לאחרונה אם הן עוד קיימות... יש בדיקת תיקים בכל הכניסות לתחנות, ואם זה מספיק כדי להכניס תיק לתחנה זה צריך להספיק גם לשמירת חפצים... אגב, שמעתי שבצפון-אירלנד אין שמירת חפצים בתחנות בגלל חשש מפיגועים... ובקשר לנסיעה שלך... איך הרכבת פריז-ברצלונה? תאי השינה ברכבות לספרד נחשבים לטובים והיקרים באירופה... זה שווה את המחיר?
 

four seasons

New member
לגבי תאי שינה ברכבת

אני לא זוכר שהייתי צריך להציג דרכון
אבל זה היה לפני 11 בספטמבר... אולי אח"כ שינו את הנהלים... כשאני נסעתי באירופה בכל תחנה מצאתי לוקרים או משרד לשמירת חפצים... גם בארץ היו משרדי שמירת חפצים בתחנות המרכזיות... לא בדקתי לאחרונה אם הן עוד קיימות... יש בדיקת תיקים בכל הכניסות לתחנות, ואם זה מספיק כדי להכניס תיק לתחנה זה צריך להספיק גם לשמירת חפצים... אגב, שמעתי שבצפון-אירלנד אין שמירת חפצים בתחנות בגלל חשש מפיגועים... ובקשר לנסיעה שלך... איך הרכבת פריז-ברצלונה? תאי השינה ברכבות לספרד נחשבים לטובים והיקרים באירופה... זה שווה את המחיר?
לגבי תאי שינה ברכבת
פריס ברצלונה, למרות שהרכבות ישנות, לא זכור לי הנאה כזו זמן רב, במבט ראשון את/ה נכנסים לתא עם ארבע כורסאות שולחן ופינה עם כיור, היו לי שתי שותפים מברצלונה שעושים הסבה בחברת היטק פריסאית שעומדת לעבור לברצ´לונה (הדהים אותי הידע שלהם מהנעשה פוליטית בארץ, הם אפילו חידשו לי
) אחרי שעה של הכרות נכנסנו לבאר ונשארנו שם עד חצות (במעבר בין הגבול של צרפת לספרד עלו חיילים ספרדיים לרכבת, סיירו ואח"כ ירדו והרכבת המשיכה) חזרנו לתא מסודר ללינת 4 שותפים, היינו שלושה, היה די נוח, מנורת לילה סבירה סמוך לכל דרגש שינה, הנסיעה איטת, נוחה, אני חושב שבהחלט שווה את המחיר.
, אגב הטיול היה לפני ה11 בספטמבר ונדרשתי לדרכון. לגבי לוקרים לשמירה בארץ אין לי מושג לגבי מה קורה היום, זכור לי את התקופה שהיו בתחנה המרכזית, זה היה מזמן שהיו תיירים בת"א
 

nitsansh

New member
אתה בטוח שהחיילים היו ספרדים???

לגבי תאי שינה ברכבת
פריס ברצלונה, למרות שהרכבות ישנות, לא זכור לי הנאה כזו זמן רב, במבט ראשון את/ה נכנסים לתא עם ארבע כורסאות שולחן ופינה עם כיור, היו לי שתי שותפים מברצלונה שעושים הסבה בחברת היטק פריסאית שעומדת לעבור לברצ´לונה (הדהים אותי הידע שלהם מהנעשה פוליטית בארץ, הם אפילו חידשו לי
) אחרי שעה של הכרות נכנסנו לבאר ונשארנו שם עד חצות (במעבר בין הגבול של צרפת לספרד עלו חיילים ספרדיים לרכבת, סיירו ואח"כ ירדו והרכבת המשיכה) חזרנו לתא מסודר ללינת 4 שותפים, היינו שלושה, היה די נוח, מנורת לילה סבירה סמוך לכל דרגש שינה, הנסיעה איטת, נוחה, אני חושב שבהחלט שווה את המחיר.
, אגב הטיול היה לפני ה11 בספטמבר ונדרשתי לדרכון. לגבי לוקרים לשמירה בארץ אין לי מושג לגבי מה קורה היום, זכור לי את התקופה שהיו בתחנה המרכזית, זה היה מזמן שהיו תיירים בת"א
אתה בטוח שהחיילים היו ספרדים???
זה לא יכול להיות שיצאתם ב-9 בערב מפריז והגעתם לגבול הספרדי תוך 3 שעות! אני חושב שאלה היו חיילים צרפתים!! המחיר של תא שינה של 4 מיטות ברכבת הזו הוא כ-40 דולר, וזה יקר בהשוואה לקושט במחלקה ראשונה עם 4 מיטות... אבל זה עוד כלום לעומת התאים של 2 מיטות שהם כמו חדר מלון עם שרותים צמודים, וגם עולים בהתאם... משהו כמו 70 דולר ל-2 בחדר ו-100 דולר ליחיד, כולל ארוחת בוקר. שיא הפינוק היא המחלקה הראשונה, שבה המחיר מגיע ל-100 דולר ל-2 בחדר ו-150 ליחיד... וזה בנוסף למחיר הנסיעה עצמה שהוא כ-100 דולר...
 

four seasons

New member
אני לא יודע

אתה בטוח שהחיילים היו ספרדים???
זה לא יכול להיות שיצאתם ב-9 בערב מפריז והגעתם לגבול הספרדי תוך 3 שעות! אני חושב שאלה היו חיילים צרפתים!! המחיר של תא שינה של 4 מיטות ברכבת הזו הוא כ-40 דולר, וזה יקר בהשוואה לקושט במחלקה ראשונה עם 4 מיטות... אבל זה עוד כלום לעומת התאים של 2 מיטות שהם כמו חדר מלון עם שרותים צמודים, וגם עולים בהתאם... משהו כמו 70 דולר ל-2 בחדר ו-100 דולר ליחיד, כולל ארוחת בוקר. שיא הפינוק היא המחלקה הראשונה, שבה המחיר מגיע ל-100 דולר ל-2 בחדר ו-150 ליחיד... וזה בנוסף למחיר הנסיעה עצמה שהוא כ-100 דולר...
אני לא יודע
באיזה שעה זה היה, רק שהתעוררתי והרכבת עצרה, את החיילים ראיתי מהחלון של הרכבת וזה היה בגבול, אז כמעט ולא חזרתי לישון, הלכתי שוב לקרון הבאר, שתיתי קפה, צפיתי בנוף ושוחחתי עם המלצרית, אם אפשר לקרוא לזה שיחה, לא זכור לי שהיתה הפרדה, מחיר נסיעה ומחיר תא, למרות שכבר היו לי כרטיסים כבר בארץ, דרך אגב מאמסטרדם לפריז נסענו ברכבת מהירה, לא כל כך אהבתי אותה, יש חסרון, לא נהנים מהנוף וגם אין שולחנות שמפרידים בין המושבים, אלה דרגש קטן, הרכבת נראית חללית מבחוץ ובאמת מהירה ומטופחת, טוב אבל עדיפה על הרכבת הפנימית האמתנית של אמסטרדם או לונדון.
 

nitsansh

New member
כנראה שלא הבנתי נכון...

אני לא יודע
באיזה שעה זה היה, רק שהתעוררתי והרכבת עצרה, את החיילים ראיתי מהחלון של הרכבת וזה היה בגבול, אז כמעט ולא חזרתי לישון, הלכתי שוב לקרון הבאר, שתיתי קפה, צפיתי בנוף ושוחחתי עם המלצרית, אם אפשר לקרוא לזה שיחה, לא זכור לי שהיתה הפרדה, מחיר נסיעה ומחיר תא, למרות שכבר היו לי כרטיסים כבר בארץ, דרך אגב מאמסטרדם לפריז נסענו ברכבת מהירה, לא כל כך אהבתי אותה, יש חסרון, לא נהנים מהנוף וגם אין שולחנות שמפרידים בין המושבים, אלה דרגש קטן, הרכבת נראית חללית מבחוץ ובאמת מהירה ומטופחת, טוב אבל עדיפה על הרכבת הפנימית האמתנית של אמסטרדם או לונדון.
כנראה שלא הבנתי נכון...
חשבתי שאת החיילים ראית לפני השינה, וכפי שכתבתי, לא יכול להיות שהגעתם כל כך מהר לגבול... אני לא מכיר את לוח הזמנים המדויק של הרכבת הזו, אבל בד"כ מפורט-בו בגבול צרפת-ספרד לברצלונה נוסעים כ-3 שעות, אז הייתם צריכים להיות שם כ-3 שעות לפני ההגעה לברצלונה, וזה בסביבות 5-6 בבוקר. טוב לדעת שבשעה כזו הבאר פתוח... אגב, איך הקפה שם? בדרך-כלל אין מחיר נפרד לנסיעה ולתא, כי ברכבת הזו אין קרונות עם מושבים רגילים, רק תאי שינה מ-3 סוגים: TURISTA, שזו המחלקה של 4 מיטות שבה נסעת, PREFERENTE, מחלקה ראשונה עם תאים של 2 מיטות, והמחלקה הכי טובה שנקראת אם זכרוני אינו מטעני CLUB PLUS. בכמה קוים של רכבות-מלון ספרדיות יש גם מושבים מתכווננים (באנגלית: RECLINING SEATS, לא זוכר כרגע את השם הספרדי...), שהם הכי זולים. ברכבות מפריז למדריד או ברצלונה אין קרונות כאלה. יש ברכבות מדריד-ליסבון ונדמה לי שגם מילאנו-ברצלונה ו/או ציריך-ברצלונה. המחיר הנפרד נגבה ממי שנוסע עם כרטיס רכבת חופשי וצריך לשלם רק על הלינה. אם קנית את הכרטיס בארץ, שילמת גם עמלה לסוכנים שטיפלו בהזמנה, וזה יכול לייקר את המחיר ב-10-15 דולר. הרכבת שנסעת מאמסטרדם לפריז היא THALYS, ונחשבת לאחת הרכבות הטובות באירופה... אבל לא לכל אחד זה מתאים... במחלקה שניה, המחיר הרגיל אמסטרדם-פריז הוא בסביבות 60 יורו... כמה לך זה עלה? לא כל-כך ברור לי... אם לא רצית לעצור בפריז... א. למה נסעת ברכבת מוקדם בבוקר? ב. למה לא טסת מאמסטרדם לברצלונה? יש טיסות יותר זולות מנסיעה ברכבת, וחוסכים יום נסיעה!
 

four seasons

New member
זה מסתדר טוב

כנראה שלא הבנתי נכון...
חשבתי שאת החיילים ראית לפני השינה, וכפי שכתבתי, לא יכול להיות שהגעתם כל כך מהר לגבול... אני לא מכיר את לוח הזמנים המדויק של הרכבת הזו, אבל בד"כ מפורט-בו בגבול צרפת-ספרד לברצלונה נוסעים כ-3 שעות, אז הייתם צריכים להיות שם כ-3 שעות לפני ההגעה לברצלונה, וזה בסביבות 5-6 בבוקר. טוב לדעת שבשעה כזו הבאר פתוח... אגב, איך הקפה שם? בדרך-כלל אין מחיר נפרד לנסיעה ולתא, כי ברכבת הזו אין קרונות עם מושבים רגילים, רק תאי שינה מ-3 סוגים: TURISTA, שזו המחלקה של 4 מיטות שבה נסעת, PREFERENTE, מחלקה ראשונה עם תאים של 2 מיטות, והמחלקה הכי טובה שנקראת אם זכרוני אינו מטעני CLUB PLUS. בכמה קוים של רכבות-מלון ספרדיות יש גם מושבים מתכווננים (באנגלית: RECLINING SEATS, לא זוכר כרגע את השם הספרדי...), שהם הכי זולים. ברכבות מפריז למדריד או ברצלונה אין קרונות כאלה. יש ברכבות מדריד-ליסבון ונדמה לי שגם מילאנו-ברצלונה ו/או ציריך-ברצלונה. המחיר הנפרד נגבה ממי שנוסע עם כרטיס רכבת חופשי וצריך לשלם רק על הלינה. אם קנית את הכרטיס בארץ, שילמת גם עמלה לסוכנים שטיפלו בהזמנה, וזה יכול לייקר את המחיר ב-10-15 דולר. הרכבת שנסעת מאמסטרדם לפריז היא THALYS, ונחשבת לאחת הרכבות הטובות באירופה... אבל לא לכל אחד זה מתאים... במחלקה שניה, המחיר הרגיל אמסטרדם-פריז הוא בסביבות 60 יורו... כמה לך זה עלה? לא כל-כך ברור לי... אם לא רצית לעצור בפריז... א. למה נסעת ברכבת מוקדם בבוקר? ב. למה לא טסת מאמסטרדם לברצלונה? יש טיסות יותר זולות מנסיעה ברכבת, וחוסכים יום נסיעה!
זה מסתדר טוב
כנראה באמת הגענו לגבול בסביבות 6:00 בבוקר, ובסביבות 10:00 לברצלונה, הקפה היה סביר, היה מאוד קר כך שכל דבר חם עזר, למעשה זה היה מכוון בכדי שאוכל לבלות יום בפריז, מ8:00 עד 20:00 וזה גם יקר את הטיול, לגבי מחירים אני צריך לבדוק, סידרתי הכל בארץ, כל ההוצאות, טיסות, רכבות, בתי מלון, בלונדון, אמסטרדם, ברצלונה, הטיול 9 ימים עלה 7 אלף שקלים ששילמתי לסוכנת בארץ, ויש משהו שלא הבנתי בכלל, למה היתה עצירה באיטלה (מילנו) בדרך לאמסטרדם?, כל כך לא אהבתי את שדה התעופה, לעומת זאת בטיול אחר אהבתי את אורלי שדה התעופה בפריז, יש שם רכבת ללא נהג/ת שמחבר את שדה התעופה עם הרכבות, זה הדליק אותו, ואגב המצב הכי מוזר הוא בשדה התעופה השני של פריז, דה גול אם אני לא טועה, הרכבת מגיעה כמה קילומטרים משדה התעופה וצריכים להמתין לאוטובוסים של שדה התעופה בכדי להגיע, לשדה תעופה הכי מגעיל שראיתי בחיי.
 

nitsansh

New member
שאני אבין בדיוק...

זה מסתדר טוב
כנראה באמת הגענו לגבול בסביבות 6:00 בבוקר, ובסביבות 10:00 לברצלונה, הקפה היה סביר, היה מאוד קר כך שכל דבר חם עזר, למעשה זה היה מכוון בכדי שאוכל לבלות יום בפריז, מ8:00 עד 20:00 וזה גם יקר את הטיול, לגבי מחירים אני צריך לבדוק, סידרתי הכל בארץ, כל ההוצאות, טיסות, רכבות, בתי מלון, בלונדון, אמסטרדם, ברצלונה, הטיול 9 ימים עלה 7 אלף שקלים ששילמתי לסוכנת בארץ, ויש משהו שלא הבנתי בכלל, למה היתה עצירה באיטלה (מילנו) בדרך לאמסטרדם?, כל כך לא אהבתי את שדה התעופה, לעומת זאת בטיול אחר אהבתי את אורלי שדה התעופה בפריז, יש שם רכבת ללא נהג/ת שמחבר את שדה התעופה עם הרכבות, זה הדליק אותו, ואגב המצב הכי מוזר הוא בשדה התעופה השני של פריז, דה גול אם אני לא טועה, הרכבת מגיעה כמה קילומטרים משדה התעופה וצריכים להמתין לאוטובוסים של שדה התעופה בכדי להגיע, לשדה תעופה הכי מגעיל שראיתי בחיי.
שאני אבין בדיוק...
טסת לאמסטרדם דרך מילאנו? באיזה חברה? ומאיפה חזרת? ואיך הגעת ללונדון? מתי זה היה? (המחיר בשקלים לא רלבנטי אם זה היה לפני שנה...) המצב בנ"ת דה-גול לא כל-כך יוצא דופן... יש שם שני טרמינלים, ויש 2 תחנות רכבת, של ה-TGV ושל ה-RER... לאיזה התכוונת? יש לא מעט שדות תעופה שאין בהם תחנת רכבת, וצריך להגיע באוטובוס... הנסיון שלי עם שדות תעופה הוא לא גדול, ולא היה אחד שעשה עלי רושם מיוחד... הייתי בפיומיצ´ינו (רומא), סטאנסטד (לונדון), אורלי (פריז), באראחאס (מדריד), איסטנבול ופראג, ועוד כמה בצפון-אמריקה (מונטריאול, דטרויט, פניקס, גרנד-קניון, לאס-וגאס, קלגארי, סיאטל, סן-פרנסיסקו, וושינגטון, בולטימור...). תרשו לי להגיד שנתב"ג לא נופל מאף אחד מאלה!
 

four seasons

New member
הטיסה היתה באלאיטליה

שאני אבין בדיוק...
טסת לאמסטרדם דרך מילאנו? באיזה חברה? ומאיפה חזרת? ואיך הגעת ללונדון? מתי זה היה? (המחיר בשקלים לא רלבנטי אם זה היה לפני שנה...) המצב בנ"ת דה-גול לא כל-כך יוצא דופן... יש שם שני טרמינלים, ויש 2 תחנות רכבת, של ה-TGV ושל ה-RER... לאיזה התכוונת? יש לא מעט שדות תעופה שאין בהם תחנת רכבת, וצריך להגיע באוטובוס... הנסיון שלי עם שדות תעופה הוא לא גדול, ולא היה אחד שעשה עלי רושם מיוחד... הייתי בפיומיצ´ינו (רומא), סטאנסטד (לונדון), אורלי (פריז), באראחאס (מדריד), איסטנבול ופראג, ועוד כמה בצפון-אמריקה (מונטריאול, דטרויט, פניקס, גרנד-קניון, לאס-וגאס, קלגארי, סיאטל, סן-פרנסיסקו, וושינגטון, בולטימור...). תרשו לי להגיד שנתב"ג לא נופל מאף אחד מאלה!
הטיסה היתה באלאיטליה
היתה עצירה במילנו, גם בחזרה היתה עצירה במילנו, זה היה ב99 דרך אגב לא התרשמתי משום שדה תעופה יותר מנתב"ג, ההיצע תמיד נמוך, באיטליה היה קניון סמוך לשדה התעופה, מאורלי התרשמתי מכרי הדשה בנחיתה, הכי אני לא אוהב את המרחקים מהשדה לתחנת הרכבת, בארה"ב מעולם לא הייתי עדיין לא מתגבר על אורך הטיסה רק המחשבה על זה גורמת לי להזמין כרטיס לארופה, חוץמזה כל טיסה לארופה אני משלב עם פריס, לפעמים זה נורה מייקר אבל אני לא מצטער. אה ושכחתי שדה התעופה של פראג מזכיר את התחנה המרכזית של אילת, רק שהיא יותר מפוארת ממנו. את הטיול התחלתי בלונדון, אח"כ בטיסה לאמסטרדם, רכבת מהירה לפריז, רכבת לינה לברצלונה וחזרה לת"א
 

nitsansh

New member
אז זה ברור...

הטיסה היתה באלאיטליה
היתה עצירה במילנו, גם בחזרה היתה עצירה במילנו, זה היה ב99 דרך אגב לא התרשמתי משום שדה תעופה יותר מנתב"ג, ההיצע תמיד נמוך, באיטליה היה קניון סמוך לשדה התעופה, מאורלי התרשמתי מכרי הדשה בנחיתה, הכי אני לא אוהב את המרחקים מהשדה לתחנת הרכבת, בארה"ב מעולם לא הייתי עדיין לא מתגבר על אורך הטיסה רק המחשבה על זה גורמת לי להזמין כרטיס לארופה, חוץמזה כל טיסה לארופה אני משלב עם פריס, לפעמים זה נורה מייקר אבל אני לא מצטער. אה ושכחתי שדה התעופה של פראג מזכיר את התחנה המרכזית של אילת, רק שהיא יותר מפוארת ממנו. את הטיול התחלתי בלונדון, אח"כ בטיסה לאמסטרדם, רכבת מהירה לפריז, רכבת לינה לברצלונה וחזרה לת"א
אז זה ברור...
לאליטליה אין טיסה ישירה ת"א-אמסטרדם, וכנראה שהיה להם דיל טוב עם קונקשן במילאנו... אם אתה מוכן לשלם את המחיר כדי להיות בפריז, זו זכותך... טיסה מאמסטרדם לפריז לא יותר מהירה מרכבת, כך שזו היתה האפשרות הטובה מבחינתך... וטיסה פריז-ברצלונה במחיר של רכבת אני לא מכיר... בעניין אורך הטיסה לצפון-אמריקה... אם אתה נוסע לשם אין לך ברירה אחרת... ואם יש לך ממש בעיה עם זה תעשה חניית ביניים באירופה (בשבילך כדאי בפריז...) בענין שדה התעופה בפראג... מה שהרגיז אותי שם זה שממש לא היה שום דבר לקנות... נשארו לי 500 קורונות ולא מצאתי על מה לבזבז אותן, עד שהתייאשתי והמרתי אותן ל-11 דולר... שאותם החלפתי בנתב"ג ל-28 ש"ח... הפסדתי כ-20 ש"ח על ההחלפות רק כדי להפטר מהקורונות האלה... עם נסיעות לשדות תעופה ומהם לא היתה לי אף פעם בעיה, תמיד הסתדרתי... ולמיטב זכרוני עוד לא הגעתי ברכבת לשדה תעופה... סליחה, בוושינגטון היה סאבוויי משדה התעופה לעיר וזה היה מאד נוח... מאד התלהבתי אז (זה היה ב-1983) מהתחתית המודרנית הזו...
 

four seasons

New member
לגבי הגעה לשדה תעופה מהעיר ברכבת

אז זה ברור...
לאליטליה אין טיסה ישירה ת"א-אמסטרדם, וכנראה שהיה להם דיל טוב עם קונקשן במילאנו... אם אתה מוכן לשלם את המחיר כדי להיות בפריז, זו זכותך... טיסה מאמסטרדם לפריז לא יותר מהירה מרכבת, כך שזו היתה האפשרות הטובה מבחינתך... וטיסה פריז-ברצלונה במחיר של רכבת אני לא מכיר... בעניין אורך הטיסה לצפון-אמריקה... אם אתה נוסע לשם אין לך ברירה אחרת... ואם יש לך ממש בעיה עם זה תעשה חניית ביניים באירופה (בשבילך כדאי בפריז...) בענין שדה התעופה בפראג... מה שהרגיז אותי שם זה שממש לא היה שום דבר לקנות... נשארו לי 500 קורונות ולא מצאתי על מה לבזבז אותן, עד שהתייאשתי והמרתי אותן ל-11 דולר... שאותם החלפתי בנתב"ג ל-28 ש"ח... הפסדתי כ-20 ש"ח על ההחלפות רק כדי להפטר מהקורונות האלה... עם נסיעות לשדות תעופה ומהם לא היתה לי אף פעם בעיה, תמיד הסתדרתי... ולמיטב זכרוני עוד לא הגעתי ברכבת לשדה תעופה... סליחה, בוושינגטון היה סאבוויי משדה התעופה לעיר וזה היה מאד נוח... מאד התלהבתי אז (זה היה ב-1983) מהתחתית המודרנית הזו...
לגבי הגעה לשדה תעופה מהעיר ברכבת
התענוג הכי גדול זה הנסיעה משדה תעופה מחוץ ללונדון (אם אני לא טועה גטוויק) איזה נוף פסטורלי, אני אף פעם לא אשכח כי זו היתה הנסיעה ראשונה ברכבת ובכלל מחוץ למדינת ישראל, זה היה ב93 , אני זוכר שנהנתי יותר מהנוף ומהעיירות הציוריות יותר מהעיר עצמה שזהו הלם מסוג אחר לגמרי, יש להם קו רכבת שמותאם לנסעה לשדה תעופה (מעניים איזה קרונות מתכוונים להשתמש בארץ, אולי לחן יש מושג?) עם תאי ברזל למזוודות, אין לי מושג אם יש מחלקות. זה באמת מעניין אם הרכבות לנתב"ג יהיה מיוחדות הוא שיהיו כחלק מרכבות הפרוורים עם עצירה בנתב"ג ??
 
רכבות לנתב"ג

לגבי הגעה לשדה תעופה מהעיר ברכבת
התענוג הכי גדול זה הנסיעה משדה תעופה מחוץ ללונדון (אם אני לא טועה גטוויק) איזה נוף פסטורלי, אני אף פעם לא אשכח כי זו היתה הנסיעה ראשונה ברכבת ובכלל מחוץ למדינת ישראל, זה היה ב93 , אני זוכר שנהנתי יותר מהנוף ומהעיירות הציוריות יותר מהעיר עצמה שזהו הלם מסוג אחר לגמרי, יש להם קו רכבת שמותאם לנסעה לשדה תעופה (מעניים איזה קרונות מתכוונים להשתמש בארץ, אולי לחן יש מושג?) עם תאי ברזל למזוודות, אין לי מושג אם יש מחלקות. זה באמת מעניין אם הרכבות לנתב"ג יהיה מיוחדות הוא שיהיו כחלק מרכבות הפרוורים עם עצירה בנתב"ג ??
רכבות לנתב"ג
השאלה של איזה סוג של רכבת יופעל בשירות לנתב"ג, שירות שמתוכנן להיות אינטנסיבי למדי, מטרידה את ראשי ואת ראשיהם של חובבי רכבת אחרים כבר מזה זמן מה. השמועות שרצות הן רבות, אבל משום מה אני שומע יותר שמועות שטוענות שהתכנון הנוכחי הוא לעשות שימוש ברכבות הקומותיים, מאשר שמועות אחרות. עכשיו, לפני שכולם קופצים בצעקות ש-´אבל אין מספיק מקום למזוודות בקומותיים, וגם איך יסחבו את המזוודות במדרגות???´ אני חוזר ומדגיש שמדובר בשמועות בלבד. לכל בר דעת ברור ששירות שאמור להביא ואסוף נוסעים לשדה תעופה גדול (ונתעלם לרגע מעובדי השדה ומאנשים שיתמשו באותן רכבות לנסוע מנהריה לת"א, לדוגמה) צריך לתת מענה למזוודות גדולות ורבות, ואני חייב להניח (גם אם אני לא יודע את זה) שרכבת ישראל נתנה דעתה לכך, ועשתה את חישוביה-היא בנושא בעת תכנון השירות. רעיונות לפתרונות לא חסרים לי - להתאים את קרונות הקומותיים הקיימים (או, את קרונועי ה-IC3) ע"י הוספת מקום למזוודות, וכיו"ב. הבעיה היא פחות של מקום ברכבת, ויותר של בטחון - האם איש האבטחה בתחנת חיפה מרכז ייאלץ לעכב את כל היוממים הנמצאים בדרכם לפגישות עסקים בת"א והרצליה כדי שיוכל לבדוק שלוש מזוודות ענקיות של שני תיירים זקנים מפלורידה? ואולי הרכבת תדרוש מכל מי שרוצה לקחת מזוודות לעשות ´צ´ק-אין´ מוקדם באחת מהתחנות המתאימות בערים הגדולות, והמטען יישלח במשאיות לשדה התעופה? אפשרות נוספת היא זו הקיימת בתחנת פדינגטון שבלונדון, בה יש שירות קדם-טיסה מושלם, כולל בדיקת מזוודות ושליחתן בקרון נפרד ברכבות לשדה"ת הית´רו. ההבדל בין שירות זה לבין המצב הצפוי בארץ הוא שה-´הית´רו אקספרס´ הוא שירות רכבות ייעודי לשדה התעופה, ובניגוד לרכבות המתוכננות לנתב"ג, הוא אינו עוצר באף תחנה בדרך. האם הרכבת הרגילה מנהריה לנתב"ג תיאלץ לעצור בחיפה ובבנימינה לזמן ארוך על מנת לאפשר את הטענת המזוודות? אשמח לשמוע ממי ששומע מדיע חדש בנושא.
 

nitsansh

New member
זאת באמת בעיה לא פשוטה...

רכבות לנתב"ג
השאלה של איזה סוג של רכבת יופעל בשירות לנתב"ג, שירות שמתוכנן להיות אינטנסיבי למדי, מטרידה את ראשי ואת ראשיהם של חובבי רכבת אחרים כבר מזה זמן מה. השמועות שרצות הן רבות, אבל משום מה אני שומע יותר שמועות שטוענות שהתכנון הנוכחי הוא לעשות שימוש ברכבות הקומותיים, מאשר שמועות אחרות. עכשיו, לפני שכולם קופצים בצעקות ש-´אבל אין מספיק מקום למזוודות בקומותיים, וגם איך יסחבו את המזוודות במדרגות???´ אני חוזר ומדגיש שמדובר בשמועות בלבד. לכל בר דעת ברור ששירות שאמור להביא ואסוף נוסעים לשדה תעופה גדול (ונתעלם לרגע מעובדי השדה ומאנשים שיתמשו באותן רכבות לנסוע מנהריה לת"א, לדוגמה) צריך לתת מענה למזוודות גדולות ורבות, ואני חייב להניח (גם אם אני לא יודע את זה) שרכבת ישראל נתנה דעתה לכך, ועשתה את חישוביה-היא בנושא בעת תכנון השירות. רעיונות לפתרונות לא חסרים לי - להתאים את קרונות הקומותיים הקיימים (או, את קרונועי ה-IC3) ע"י הוספת מקום למזוודות, וכיו"ב. הבעיה היא פחות של מקום ברכבת, ויותר של בטחון - האם איש האבטחה בתחנת חיפה מרכז ייאלץ לעכב את כל היוממים הנמצאים בדרכם לפגישות עסקים בת"א והרצליה כדי שיוכל לבדוק שלוש מזוודות ענקיות של שני תיירים זקנים מפלורידה? ואולי הרכבת תדרוש מכל מי שרוצה לקחת מזוודות לעשות ´צ´ק-אין´ מוקדם באחת מהתחנות המתאימות בערים הגדולות, והמטען יישלח במשאיות לשדה התעופה? אפשרות נוספת היא זו הקיימת בתחנת פדינגטון שבלונדון, בה יש שירות קדם-טיסה מושלם, כולל בדיקת מזוודות ושליחתן בקרון נפרד ברכבות לשדה"ת הית´רו. ההבדל בין שירות זה לבין המצב הצפוי בארץ הוא שה-´הית´רו אקספרס´ הוא שירות רכבות ייעודי לשדה התעופה, ובניגוד לרכבות המתוכננות לנתב"ג, הוא אינו עוצר באף תחנה בדרך. האם הרכבת הרגילה מנהריה לנתב"ג תיאלץ לעצור בחיפה ובבנימינה לזמן ארוך על מנת לאפשר את הטענת המזוודות? אשמח לשמוע ממי ששומע מדיע חדש בנושא.
זאת באמת בעיה לא פשוטה...
קצת אירוני שאתה מעלה את ההצעה לחייב נוסעים לעבור בידוק מוקדם (שרות קדם טיסה), כאשר לא מזמן הוחלט ברשות שדות התעופה לבטל את השרות הזה... הבעיה הבטחונית היא ייחודית למדינת ישראל, ומחייבת פתרונות מיוחדים... בשום מדינה שביקרתי בה לא בדקו לי את התיק בתחנת רכבת או אוטובוס... הם לא מוטרדים מאפשרות שמישהו יחביא פצצה במזוודה... ממה שאני יודע בחו"ל, אין הרבה רכבות שנוסעות בשרות ייעודי ממרכז העיר לשדה התעופה, כמו רכבות האקספרס לשדות התעופה של לונדון: פדינגטון - הית´רו, ויקטוריה - גטוויק, וליברפול-סטריט - סטאנסטד. למשל, בנ"ת סחיפהול של אמסטרדם עוצרות כל מיני רכבות, מפרבריות ועד בינלאומיות. התחנה נמצאת על הקו הראשי אמסטרדם-האג-רוטרדם. בהשוואה לישראל, זה כאילו שתחנת נמל התעופה היתה בהרצליה, וכל הרכבות, גם פרבריות וגם בין-עירוניות מהירות היו עוצרות בה. ברור שברכבות האלה אין שום סידורים מיוחדים למזוודות שלא קיימים ברכבות רגילות. מצד שני, אולי ברכבות הרגילות בהולנד יש מקום למזוודות שאין ברכבות בארץ... מצב דומה אפשר למצוא בנ"ת של ציריך - גם הוא נמצא על קו שמשרת רכבות מכל הסוגים, ובנ"ת של קופנהאגן, שהוא תחנת קצה לכל הרכבות הבינעירוניות בדנמרק, וגם משרת את רכבות הפרברים של קופנהאגן והאי שלאן, וגם את מאלמה בשבדיה הסמוכה. במקומות אחרים, משרתת רכבת פרברים את הנוסעים לשדה התעופה. כך זה למשל בנ"ת דה-גול של פריז, ובנ"ת של מינכן. לא ידוע לי שהקרונות בקו ה-RER שנוסע לנ"ת דה-גול שונים מקרונות בקוים אחרים. וזאת רכבת פרברים קלאסית שמשרתת את תושבי הפרברים שנוסעים לעיר לעבודה וסידורים למיניהם. בנ"ת אורלי, לעומת זאת, הרכבת היא ייעודית, וממלאת תפקיד של שאטל מהטרמינלים לתחנת ה-RER הקרובה, שממנה ממשיכים הנוסעים ברכבת הפרברים לעיר.
 

four seasons

New member
דווקה שחשבתי

רכבות לנתב"ג
השאלה של איזה סוג של רכבת יופעל בשירות לנתב"ג, שירות שמתוכנן להיות אינטנסיבי למדי, מטרידה את ראשי ואת ראשיהם של חובבי רכבת אחרים כבר מזה זמן מה. השמועות שרצות הן רבות, אבל משום מה אני שומע יותר שמועות שטוענות שהתכנון הנוכחי הוא לעשות שימוש ברכבות הקומותיים, מאשר שמועות אחרות. עכשיו, לפני שכולם קופצים בצעקות ש-´אבל אין מספיק מקום למזוודות בקומותיים, וגם איך יסחבו את המזוודות במדרגות???´ אני חוזר ומדגיש שמדובר בשמועות בלבד. לכל בר דעת ברור ששירות שאמור להביא ואסוף נוסעים לשדה תעופה גדול (ונתעלם לרגע מעובדי השדה ומאנשים שיתמשו באותן רכבות לנסוע מנהריה לת"א, לדוגמה) צריך לתת מענה למזוודות גדולות ורבות, ואני חייב להניח (גם אם אני לא יודע את זה) שרכבת ישראל נתנה דעתה לכך, ועשתה את חישוביה-היא בנושא בעת תכנון השירות. רעיונות לפתרונות לא חסרים לי - להתאים את קרונות הקומותיים הקיימים (או, את קרונועי ה-IC3) ע"י הוספת מקום למזוודות, וכיו"ב. הבעיה היא פחות של מקום ברכבת, ויותר של בטחון - האם איש האבטחה בתחנת חיפה מרכז ייאלץ לעכב את כל היוממים הנמצאים בדרכם לפגישות עסקים בת"א והרצליה כדי שיוכל לבדוק שלוש מזוודות ענקיות של שני תיירים זקנים מפלורידה? ואולי הרכבת תדרוש מכל מי שרוצה לקחת מזוודות לעשות ´צ´ק-אין´ מוקדם באחת מהתחנות המתאימות בערים הגדולות, והמטען יישלח במשאיות לשדה התעופה? אפשרות נוספת היא זו הקיימת בתחנת פדינגטון שבלונדון, בה יש שירות קדם-טיסה מושלם, כולל בדיקת מזוודות ושליחתן בקרון נפרד ברכבות לשדה"ת הית´רו. ההבדל בין שירות זה לבין המצב הצפוי בארץ הוא שה-´הית´רו אקספרס´ הוא שירות רכבות ייעודי לשדה התעופה, ובניגוד לרכבות המתוכננות לנתב"ג, הוא אינו עוצר באף תחנה בדרך. האם הרכבת הרגילה מנהריה לנתב"ג תיאלץ לעצור בחיפה ובבנימינה לזמן ארוך על מנת לאפשר את הטענת המזוודות? אשמח לשמוע ממי ששומע מדיע חדש בנושא.
דווקה שחשבתי
על זה, שתי קרנועי IC3 מכל כיוון (שש קרונות) כל חצי שעה שיצאו אחת מההגנה (או רכבת מרכז) ואחת מנתב"ג, יכולים לפתור את הסוגייה, אפשר להסב שני שורות כסאות לכלובנים למזוודות בכל קרון. מה דעתכם? ועוד דבר למעשה יש בארץ רק דגם אחד לרכבת בינעירונות שיכולה להחשב ככזו, הקרונות הספרדיים (אני מקווה שאני לא טועה בשם, רכבת עם קרון נהיגה) האם יש כוונה להכניס דגם בינעירוני נוסף בארץ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה