בחלק מהתחנות יש שמירת חפציםלמה אין שירות שמירת חפצים
בתחנות הרכבת?
הניחוש שלילמה אין שירות שמירת חפצים
בתחנות הרכבת?
איך זה שמרשים לזרוק תיקים לתא המטעןהניחוש שלי
אני לא יודע מה התשובה המוסמכת, אבל יכול רק לנחש: כמו כל דבר בארץ בזמן האחרון, מסיבות בטחון. קשה לי לראות איך יסכימו לתאי שמירת חפצים אוטומטיים, כמו בחו"ל. בכל מקרה אני לא רואה צורך בשירות כזה מעבר למספר מצומצם מאוד של תחנות מרכזיות, אולי 2-3 תחנות בכל הארץ. גם בתחנות האוטובוסים המרכזיות אין למיטב ידיעתי שירות כזה, וחבל.
גם בעיני זאת חידהאיך זה שמרשים לזרוק תיקים לתא המטען
באוטובוסים?
מצטרף לשאלה, גם לי זה חורה מאודאיך זה שמרשים לזרוק תיקים לתא המטען
באוטובוסים?
בשביל שימוש בתא שמירת חפצים בחו"להניחוש שלי
אני לא יודע מה התשובה המוסמכת, אבל יכול רק לנחש: כמו כל דבר בארץ בזמן האחרון, מסיבות בטחון. קשה לי לראות איך יסכימו לתאי שמירת חפצים אוטומטיים, כמו בחו"ל. בכל מקרה אני לא רואה צורך בשירות כזה מעבר למספר מצומצם מאוד של תחנות מרכזיות, אולי 2-3 תחנות בכל הארץ. גם בתחנות האוטובוסים המרכזיות אין למיטב ידיעתי שירות כזה, וחבל.
אני לא זוכר שהייתי צריך להציג דרכוןבשביל שימוש בתא שמירת חפצים בחו"ל
בשדה תעופה או תחנת רכבת צריך מסמך מזהה או דרכון, סטיול האחרון בדרכי מאמסטרדם לברצלונה, היה הפרש בין הרכבות הרכבת הגיע לפריס ב10:00 בבוקר ויצאה ב21:00 מפריס לברצלונה (רכבת עם תאים, משום שהנסיעה ארכה מעל מעל 13 שעות, דרך אגב המעבר לגבול ספרד היה מפחיד, חיילים עלו לרכבת סיירו וירדו ולאחר עיכוב מה המשכנו בנסיעה), כאשר ביקשתי לאכסן בתחנת הרכבת את חפצי למשך כל היום נתבקשתי להציג דרכון. אני לא יודע איך זה עכשיו בארץ, אבל לפני כל הבלאגן בתחנה מרכזית החדשה היו עשרות עמדות שמירת חפצים, אני לא רואה בעיה בתאי שמירת חפצים אוטומטיים הלא לפני כניסה לתחנת רכבת יש בדיקה בטחונית.
לגבי תאי שינה ברכבתאני לא זוכר שהייתי צריך להציג דרכון
אבל זה היה לפני 11 בספטמבר... אולי אח"כ שינו את הנהלים... כשאני נסעתי באירופה בכל תחנה מצאתי לוקרים או משרד לשמירת חפצים... גם בארץ היו משרדי שמירת חפצים בתחנות המרכזיות... לא בדקתי לאחרונה אם הן עוד קיימות... יש בדיקת תיקים בכל הכניסות לתחנות, ואם זה מספיק כדי להכניס תיק לתחנה זה צריך להספיק גם לשמירת חפצים... אגב, שמעתי שבצפון-אירלנד אין שמירת חפצים בתחנות בגלל חשש מפיגועים... ובקשר לנסיעה שלך... איך הרכבת פריז-ברצלונה? תאי השינה ברכבות לספרד נחשבים לטובים והיקרים באירופה... זה שווה את המחיר?
אתה בטוח שהחיילים היו ספרדים???לגבי תאי שינה ברכבת
פריס ברצלונה, למרות שהרכבות ישנות, לא זכור לי הנאה כזו זמן רב, במבט ראשון את/ה נכנסים לתא עם ארבע כורסאות שולחן ופינה עם כיור, היו לי שתי שותפים מברצלונה שעושים הסבה בחברת היטק פריסאית שעומדת לעבור לברצ´לונה (הדהים אותי הידע שלהם מהנעשה פוליטית בארץ, הם אפילו חידשו לי) אחרי שעה של הכרות נכנסנו לבאר ונשארנו שם עד חצות (במעבר בין הגבול של צרפת לספרד עלו חיילים ספרדיים לרכבת, סיירו ואח"כ ירדו והרכבת המשיכה) חזרנו לתא מסודר ללינת 4 שותפים, היינו שלושה, היה די נוח, מנורת לילה סבירה סמוך לכל דרגש שינה, הנסיעה איטת, נוחה, אני חושב שבהחלט שווה את המחיר., אגב הטיול היה לפני ה11 בספטמבר ונדרשתי לדרכון. לגבי לוקרים לשמירה בארץ אין לי מושג לגבי מה קורה היום, זכור לי את התקופה שהיו בתחנה המרכזית, זה היה מזמן שהיו תיירים בת"א
אני לא יודעאתה בטוח שהחיילים היו ספרדים???
זה לא יכול להיות שיצאתם ב-9 בערב מפריז והגעתם לגבול הספרדי תוך 3 שעות! אני חושב שאלה היו חיילים צרפתים!! המחיר של תא שינה של 4 מיטות ברכבת הזו הוא כ-40 דולר, וזה יקר בהשוואה לקושט במחלקה ראשונה עם 4 מיטות... אבל זה עוד כלום לעומת התאים של 2 מיטות שהם כמו חדר מלון עם שרותים צמודים, וגם עולים בהתאם... משהו כמו 70 דולר ל-2 בחדר ו-100 דולר ליחיד, כולל ארוחת בוקר. שיא הפינוק היא המחלקה הראשונה, שבה המחיר מגיע ל-100 דולר ל-2 בחדר ו-150 ליחיד... וזה בנוסף למחיר הנסיעה עצמה שהוא כ-100 דולר...
כנראה שלא הבנתי נכון...אני לא יודע
באיזה שעה זה היה, רק שהתעוררתי והרכבת עצרה, את החיילים ראיתי מהחלון של הרכבת וזה היה בגבול, אז כמעט ולא חזרתי לישון, הלכתי שוב לקרון הבאר, שתיתי קפה, צפיתי בנוף ושוחחתי עם המלצרית, אם אפשר לקרוא לזה שיחה, לא זכור לי שהיתה הפרדה, מחיר נסיעה ומחיר תא, למרות שכבר היו לי כרטיסים כבר בארץ, דרך אגב מאמסטרדם לפריז נסענו ברכבת מהירה, לא כל כך אהבתי אותה, יש חסרון, לא נהנים מהנוף וגם אין שולחנות שמפרידים בין המושבים, אלה דרגש קטן, הרכבת נראית חללית מבחוץ ובאמת מהירה ומטופחת, טוב אבל עדיפה על הרכבת הפנימית האמתנית של אמסטרדם או לונדון.
זה מסתדר טובכנראה שלא הבנתי נכון...
חשבתי שאת החיילים ראית לפני השינה, וכפי שכתבתי, לא יכול להיות שהגעתם כל כך מהר לגבול... אני לא מכיר את לוח הזמנים המדויק של הרכבת הזו, אבל בד"כ מפורט-בו בגבול צרפת-ספרד לברצלונה נוסעים כ-3 שעות, אז הייתם צריכים להיות שם כ-3 שעות לפני ההגעה לברצלונה, וזה בסביבות 5-6 בבוקר. טוב לדעת שבשעה כזו הבאר פתוח... אגב, איך הקפה שם? בדרך-כלל אין מחיר נפרד לנסיעה ולתא, כי ברכבת הזו אין קרונות עם מושבים רגילים, רק תאי שינה מ-3 סוגים: TURISTA, שזו המחלקה של 4 מיטות שבה נסעת, PREFERENTE, מחלקה ראשונה עם תאים של 2 מיטות, והמחלקה הכי טובה שנקראת אם זכרוני אינו מטעני CLUB PLUS. בכמה קוים של רכבות-מלון ספרדיות יש גם מושבים מתכווננים (באנגלית: RECLINING SEATS, לא זוכר כרגע את השם הספרדי...), שהם הכי זולים. ברכבות מפריז למדריד או ברצלונה אין קרונות כאלה. יש ברכבות מדריד-ליסבון ונדמה לי שגם מילאנו-ברצלונה ו/או ציריך-ברצלונה. המחיר הנפרד נגבה ממי שנוסע עם כרטיס רכבת חופשי וצריך לשלם רק על הלינה. אם קנית את הכרטיס בארץ, שילמת גם עמלה לסוכנים שטיפלו בהזמנה, וזה יכול לייקר את המחיר ב-10-15 דולר. הרכבת שנסעת מאמסטרדם לפריז היא THALYS, ונחשבת לאחת הרכבות הטובות באירופה... אבל לא לכל אחד זה מתאים... במחלקה שניה, המחיר הרגיל אמסטרדם-פריז הוא בסביבות 60 יורו... כמה לך זה עלה? לא כל-כך ברור לי... אם לא רצית לעצור בפריז... א. למה נסעת ברכבת מוקדם בבוקר? ב. למה לא טסת מאמסטרדם לברצלונה? יש טיסות יותר זולות מנסיעה ברכבת, וחוסכים יום נסיעה!
שאני אבין בדיוק...זה מסתדר טוב
כנראה באמת הגענו לגבול בסביבות 6:00 בבוקר, ובסביבות 10:00 לברצלונה, הקפה היה סביר, היה מאוד קר כך שכל דבר חם עזר, למעשה זה היה מכוון בכדי שאוכל לבלות יום בפריז, מ8:00 עד 20:00 וזה גם יקר את הטיול, לגבי מחירים אני צריך לבדוק, סידרתי הכל בארץ, כל ההוצאות, טיסות, רכבות, בתי מלון, בלונדון, אמסטרדם, ברצלונה, הטיול 9 ימים עלה 7 אלף שקלים ששילמתי לסוכנת בארץ, ויש משהו שלא הבנתי בכלל, למה היתה עצירה באיטלה (מילנו) בדרך לאמסטרדם?, כל כך לא אהבתי את שדה התעופה, לעומת זאת בטיול אחר אהבתי את אורלי שדה התעופה בפריז, יש שם רכבת ללא נהג/ת שמחבר את שדה התעופה עם הרכבות, זה הדליק אותו, ואגב המצב הכי מוזר הוא בשדה התעופה השני של פריז, דה גול אם אני לא טועה, הרכבת מגיעה כמה קילומטרים משדה התעופה וצריכים להמתין לאוטובוסים של שדה התעופה בכדי להגיע, לשדה תעופה הכי מגעיל שראיתי בחיי.
הטיסה היתה באלאיטליהשאני אבין בדיוק...
טסת לאמסטרדם דרך מילאנו? באיזה חברה? ומאיפה חזרת? ואיך הגעת ללונדון? מתי זה היה? (המחיר בשקלים לא רלבנטי אם זה היה לפני שנה...) המצב בנ"ת דה-גול לא כל-כך יוצא דופן... יש שם שני טרמינלים, ויש 2 תחנות רכבת, של ה-TGV ושל ה-RER... לאיזה התכוונת? יש לא מעט שדות תעופה שאין בהם תחנת רכבת, וצריך להגיע באוטובוס... הנסיון שלי עם שדות תעופה הוא לא גדול, ולא היה אחד שעשה עלי רושם מיוחד... הייתי בפיומיצ´ינו (רומא), סטאנסטד (לונדון), אורלי (פריז), באראחאס (מדריד), איסטנבול ופראג, ועוד כמה בצפון-אמריקה (מונטריאול, דטרויט, פניקס, גרנד-קניון, לאס-וגאס, קלגארי, סיאטל, סן-פרנסיסקו, וושינגטון, בולטימור...). תרשו לי להגיד שנתב"ג לא נופל מאף אחד מאלה!
אז זה ברור...הטיסה היתה באלאיטליה
היתה עצירה במילנו, גם בחזרה היתה עצירה במילנו, זה היה ב99 דרך אגב לא התרשמתי משום שדה תעופה יותר מנתב"ג, ההיצע תמיד נמוך, באיטליה היה קניון סמוך לשדה התעופה, מאורלי התרשמתי מכרי הדשה בנחיתה, הכי אני לא אוהב את המרחקים מהשדה לתחנת הרכבת, בארה"ב מעולם לא הייתי עדיין לא מתגבר על אורך הטיסה רק המחשבה על זה גורמת לי להזמין כרטיס לארופה, חוץמזה כל טיסה לארופה אני משלב עם פריס, לפעמים זה נורה מייקר אבל אני לא מצטער. אה ושכחתי שדה התעופה של פראג מזכיר את התחנה המרכזית של אילת, רק שהיא יותר מפוארת ממנו. את הטיול התחלתי בלונדון, אח"כ בטיסה לאמסטרדם, רכבת מהירה לפריז, רכבת לינה לברצלונה וחזרה לת"א
לגבי הגעה לשדה תעופה מהעיר ברכבתאז זה ברור...
לאליטליה אין טיסה ישירה ת"א-אמסטרדם, וכנראה שהיה להם דיל טוב עם קונקשן במילאנו... אם אתה מוכן לשלם את המחיר כדי להיות בפריז, זו זכותך... טיסה מאמסטרדם לפריז לא יותר מהירה מרכבת, כך שזו היתה האפשרות הטובה מבחינתך... וטיסה פריז-ברצלונה במחיר של רכבת אני לא מכיר... בעניין אורך הטיסה לצפון-אמריקה... אם אתה נוסע לשם אין לך ברירה אחרת... ואם יש לך ממש בעיה עם זה תעשה חניית ביניים באירופה (בשבילך כדאי בפריז...) בענין שדה התעופה בפראג... מה שהרגיז אותי שם זה שממש לא היה שום דבר לקנות... נשארו לי 500 קורונות ולא מצאתי על מה לבזבז אותן, עד שהתייאשתי והמרתי אותן ל-11 דולר... שאותם החלפתי בנתב"ג ל-28 ש"ח... הפסדתי כ-20 ש"ח על ההחלפות רק כדי להפטר מהקורונות האלה... עם נסיעות לשדות תעופה ומהם לא היתה לי אף פעם בעיה, תמיד הסתדרתי... ולמיטב זכרוני עוד לא הגעתי ברכבת לשדה תעופה... סליחה, בוושינגטון היה סאבוויי משדה התעופה לעיר וזה היה מאד נוח... מאד התלהבתי אז (זה היה ב-1983) מהתחתית המודרנית הזו...
רכבות לנתב"גלגבי הגעה לשדה תעופה מהעיר ברכבת
התענוג הכי גדול זה הנסיעה משדה תעופה מחוץ ללונדון (אם אני לא טועה גטוויק) איזה נוף פסטורלי, אני אף פעם לא אשכח כי זו היתה הנסיעה ראשונה ברכבת ובכלל מחוץ למדינת ישראל, זה היה ב93 , אני זוכר שנהנתי יותר מהנוף ומהעיירות הציוריות יותר מהעיר עצמה שזהו הלם מסוג אחר לגמרי, יש להם קו רכבת שמותאם לנסעה לשדה תעופה (מעניים איזה קרונות מתכוונים להשתמש בארץ, אולי לחן יש מושג?) עם תאי ברזל למזוודות, אין לי מושג אם יש מחלקות. זה באמת מעניין אם הרכבות לנתב"ג יהיה מיוחדות הוא שיהיו כחלק מרכבות הפרוורים עם עצירה בנתב"ג ??
זאת באמת בעיה לא פשוטה...רכבות לנתב"ג
השאלה של איזה סוג של רכבת יופעל בשירות לנתב"ג, שירות שמתוכנן להיות אינטנסיבי למדי, מטרידה את ראשי ואת ראשיהם של חובבי רכבת אחרים כבר מזה זמן מה. השמועות שרצות הן רבות, אבל משום מה אני שומע יותר שמועות שטוענות שהתכנון הנוכחי הוא לעשות שימוש ברכבות הקומותיים, מאשר שמועות אחרות. עכשיו, לפני שכולם קופצים בצעקות ש-´אבל אין מספיק מקום למזוודות בקומותיים, וגם איך יסחבו את המזוודות במדרגות???´ אני חוזר ומדגיש שמדובר בשמועות בלבד. לכל בר דעת ברור ששירות שאמור להביא ואסוף נוסעים לשדה תעופה גדול (ונתעלם לרגע מעובדי השדה ומאנשים שיתמשו באותן רכבות לנסוע מנהריה לת"א, לדוגמה) צריך לתת מענה למזוודות גדולות ורבות, ואני חייב להניח (גם אם אני לא יודע את זה) שרכבת ישראל נתנה דעתה לכך, ועשתה את חישוביה-היא בנושא בעת תכנון השירות. רעיונות לפתרונות לא חסרים לי - להתאים את קרונות הקומותיים הקיימים (או, את קרונועי ה-IC3) ע"י הוספת מקום למזוודות, וכיו"ב. הבעיה היא פחות של מקום ברכבת, ויותר של בטחון - האם איש האבטחה בתחנת חיפה מרכז ייאלץ לעכב את כל היוממים הנמצאים בדרכם לפגישות עסקים בת"א והרצליה כדי שיוכל לבדוק שלוש מזוודות ענקיות של שני תיירים זקנים מפלורידה? ואולי הרכבת תדרוש מכל מי שרוצה לקחת מזוודות לעשות ´צ´ק-אין´ מוקדם באחת מהתחנות המתאימות בערים הגדולות, והמטען יישלח במשאיות לשדה התעופה? אפשרות נוספת היא זו הקיימת בתחנת פדינגטון שבלונדון, בה יש שירות קדם-טיסה מושלם, כולל בדיקת מזוודות ושליחתן בקרון נפרד ברכבות לשדה"ת הית´רו. ההבדל בין שירות זה לבין המצב הצפוי בארץ הוא שה-´הית´רו אקספרס´ הוא שירות רכבות ייעודי לשדה התעופה, ובניגוד לרכבות המתוכננות לנתב"ג, הוא אינו עוצר באף תחנה בדרך. האם הרכבת הרגילה מנהריה לנתב"ג תיאלץ לעצור בחיפה ובבנימינה לזמן ארוך על מנת לאפשר את הטענת המזוודות? אשמח לשמוע ממי ששומע מדיע חדש בנושא.
דווקה שחשבתירכבות לנתב"ג
השאלה של איזה סוג של רכבת יופעל בשירות לנתב"ג, שירות שמתוכנן להיות אינטנסיבי למדי, מטרידה את ראשי ואת ראשיהם של חובבי רכבת אחרים כבר מזה זמן מה. השמועות שרצות הן רבות, אבל משום מה אני שומע יותר שמועות שטוענות שהתכנון הנוכחי הוא לעשות שימוש ברכבות הקומותיים, מאשר שמועות אחרות. עכשיו, לפני שכולם קופצים בצעקות ש-´אבל אין מספיק מקום למזוודות בקומותיים, וגם איך יסחבו את המזוודות במדרגות???´ אני חוזר ומדגיש שמדובר בשמועות בלבד. לכל בר דעת ברור ששירות שאמור להביא ואסוף נוסעים לשדה תעופה גדול (ונתעלם לרגע מעובדי השדה ומאנשים שיתמשו באותן רכבות לנסוע מנהריה לת"א, לדוגמה) צריך לתת מענה למזוודות גדולות ורבות, ואני חייב להניח (גם אם אני לא יודע את זה) שרכבת ישראל נתנה דעתה לכך, ועשתה את חישוביה-היא בנושא בעת תכנון השירות. רעיונות לפתרונות לא חסרים לי - להתאים את קרונות הקומותיים הקיימים (או, את קרונועי ה-IC3) ע"י הוספת מקום למזוודות, וכיו"ב. הבעיה היא פחות של מקום ברכבת, ויותר של בטחון - האם איש האבטחה בתחנת חיפה מרכז ייאלץ לעכב את כל היוממים הנמצאים בדרכם לפגישות עסקים בת"א והרצליה כדי שיוכל לבדוק שלוש מזוודות ענקיות של שני תיירים זקנים מפלורידה? ואולי הרכבת תדרוש מכל מי שרוצה לקחת מזוודות לעשות ´צ´ק-אין´ מוקדם באחת מהתחנות המתאימות בערים הגדולות, והמטען יישלח במשאיות לשדה התעופה? אפשרות נוספת היא זו הקיימת בתחנת פדינגטון שבלונדון, בה יש שירות קדם-טיסה מושלם, כולל בדיקת מזוודות ושליחתן בקרון נפרד ברכבות לשדה"ת הית´רו. ההבדל בין שירות זה לבין המצב הצפוי בארץ הוא שה-´הית´רו אקספרס´ הוא שירות רכבות ייעודי לשדה התעופה, ובניגוד לרכבות המתוכננות לנתב"ג, הוא אינו עוצר באף תחנה בדרך. האם הרכבת הרגילה מנהריה לנתב"ג תיאלץ לעצור בחיפה ובבנימינה לזמן ארוך על מנת לאפשר את הטענת המזוודות? אשמח לשמוע ממי ששומע מדיע חדש בנושא.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.