למה אין נתונים נורמלים על זמני הגעת המטרונית?

מצב
הנושא נעול.
הסבר ל"מה זה חלופת קו"

באיפה בוס אני מגדיר חלופה
כרצף של תחנות. אז אם קו מסויים מקבל מספר זהה אך רצף התחנות שלו שונה, מבחינתי הוא קו שונה, והסיבה לכך היא שגם לצרוף הזה של תחנות יש לו"ז ונפרד לנסיעות השונות.

אני חושב שכל צרוף שונה של תחנות היה חייב לבוא לידי ביטוי בסימון הקו. כמו הוספת אות או משהו דומה.

כמו שזה כרגע, הנוסעים לא תמיד יודעים להבחין מהוא הקו העיקרי ומהי חלופה, לבטח כשהקווים והחלופות נוסעים באותם זמנים. אני מניח שזה מה שהגדרת כבעיה החמורה יותר.
הסבר ל"מה זה חלופת קו"
ולמה המצב כיום, כמו שמשה מתאר בעייתי מאד לנוסעים ודורש סדר
כאן
 

alantan

New member
האם הפורמט הוא כפורמט ה-GTFS של משרד התחבורה?

באיפה בוס אני מגדיר חלופה
כרצף של תחנות. אז אם קו מסויים מקבל מספר זהה אך רצף התחנות שלו שונה, מבחינתי הוא קו שונה, והסיבה לכך היא שגם לצרוף הזה של תחנות יש לו"ז ונפרד לנסיעות השונות.

אני חושב שכל צרוף שונה של תחנות היה חייב לבוא לידי ביטוי בסימון הקו. כמו הוספת אות או משהו דומה.

כמו שזה כרגע, הנוסעים לא תמיד יודעים להבחין מהוא הקו העיקרי ומהי חלופה, לבטח כשהקווים והחלופות נוסעים באותם זמנים. אני מניח שזה מה שהגדרת כבעיה החמורה יותר.
האם הפורמט הוא כפורמט ה-GTFS של משרד התחבורה?
או שזמני אמת הם שונים מהותית?

כי בהטמעה של GTFS של משרד התחבורה אפשר בהחלט לקשור בין חלופות שונות של אותו הקו על ידי route_desc בקובץ routes.

למשל קו 8 ברכסים:

עבור route_id=3580 יש route_desc של 10008-1-א (מסלול הנרקיסים ב-רכסים<->דרך יוסף פלץ/הרב קוק-רכסים)
עבור route_id=3581 יש route_desc של 10008-1-ז (מסלול האירוסים/פרג-רכסים<->דרך יוסף פלץ/הרב קוק-רכסים)
עבור route_id=3582 יש route_desc של 10008-2-ז (מסלול דרך יוסף פלץ/הרב קוק-רכסים<->'הנרקיסים ג-רכסים)

ל-route_desc יש תבנית קבועה של X-YYYYY-Z כאשר:
X הוא סוג החלופה באופן עקרוני אבל לא תמיד אפשר להסתמך על האות כמאפיין חוץ מסולמית שתמיד מהווה את הבסיס (#=חלופת בסיס, א-ז=לימים מסויימים בשבוע, ח=למוסדות חינוך)
YYYYY הוא זיהוי הקו (כך תוכל לדעת שמדובר בחלופות של אותו הקו)
Z הוא מזהה כיוון (1=הלוך, 2=חזור, 3=סיבובי)
 

mosh345

New member
אכן לכל חלופה יש זהוי משלה

האם הפורמט הוא כפורמט ה-GTFS של משרד התחבורה?
או שזמני אמת הם שונים מהותית?

כי בהטמעה של GTFS של משרד התחבורה אפשר בהחלט לקשור בין חלופות שונות של אותו הקו על ידי route_desc בקובץ routes.

למשל קו 8 ברכסים:

עבור route_id=3580 יש route_desc של 10008-1-א (מסלול הנרקיסים ב-רכסים<->דרך יוסף פלץ/הרב קוק-רכסים)
עבור route_id=3581 יש route_desc של 10008-1-ז (מסלול האירוסים/פרג-רכסים<->דרך יוסף פלץ/הרב קוק-רכסים)
עבור route_id=3582 יש route_desc של 10008-2-ז (מסלול דרך יוסף פלץ/הרב קוק-רכסים<->'הנרקיסים ג-רכסים)

ל-route_desc יש תבנית קבועה של X-YYYYY-Z כאשר:
X הוא סוג החלופה באופן עקרוני אבל לא תמיד אפשר להסתמך על האות כמאפיין חוץ מסולמית שתמיד מהווה את הבסיס (#=חלופת בסיס, א-ז=לימים מסויימים בשבוע, ח=למוסדות חינוך)
YYYYY הוא זיהוי הקו (כך תוכל לדעת שמדובר בחלופות של אותו הקו)
Z הוא מזהה כיוון (1=הלוך, 2=חזור, 3=סיבובי)
אכן לכל חלופה יש זהוי משלה
ולבטח אפשר לקשור כל חלופה לחלופת הבסיס
אבל מבחינת הנוסע הוא לא מכיר את הסימונים של החלופות, כך שאין משמעות להציג את החלופות בעזרת סימנים מיוחדים.

זמני האמת הם לפי route_id וזה הקשר היחיד שיש ל GTFS.
במערכות אחרות בעולם, זמני האמת נקשרים דווקא לקובץ הנסיעות trips.txt ואז אפשר לקשור את זמני האמת בפועל לנסיעה ספציפית מתוכננת וניתן לעקוב אחרי עמידה בזמנים. הבעיה עם קישור של זמני האמת עם קובץ הנסיעות , שזה מאפשר למפתחי האפליקציות לבצע מעקב אחר כל נסיעה וע"י כך להגביר את הבקרה החיצונית. אבל למה לעשות את זה בחינם אם אפשר להוציא מכרז בהרבה מיליונים לחברה "נבחרת" ולתת לה ולה בלבד את השדה המקשר וכך היא יכולה להפיק דוחות סופר יקרים על העמידה בזמנים.
 

alantan

New member
הבנתי. זה אכן לא פשוט אבל אם יש לך את ה-route_id אתה יכול

אכן לכל חלופה יש זהוי משלה
ולבטח אפשר לקשור כל חלופה לחלופת הבסיס
אבל מבחינת הנוסע הוא לא מכיר את הסימונים של החלופות, כך שאין משמעות להציג את החלופות בעזרת סימנים מיוחדים.

זמני האמת הם לפי route_id וזה הקשר היחיד שיש ל GTFS.
במערכות אחרות בעולם, זמני האמת נקשרים דווקא לקובץ הנסיעות trips.txt ואז אפשר לקשור את זמני האמת בפועל לנסיעה ספציפית מתוכננת וניתן לעקוב אחרי עמידה בזמנים. הבעיה עם קישור של זמני האמת עם קובץ הנסיעות , שזה מאפשר למפתחי האפליקציות לבצע מעקב אחר כל נסיעה וע"י כך להגביר את הבקרה החיצונית. אבל למה לעשות את זה בחינם אם אפשר להוציא מכרז בהרבה מיליונים לחברה "נבחרת" ולתת לה ולה בלבד את השדה המקשר וכך היא יכולה להפיק דוחות סופר יקרים על העמידה בזמנים.
הבנתי. זה אכן לא פשוט אבל אם יש לך את ה-route_id אתה יכול
למצוא ב-routes של GTFS את ה-route_desc ואז אתה גם יכול למצוא את כל הנסיעות הקשורות לאותו route_id. זו שאילתה די מסורבלת אבל זה אפשרי. המטרה אינה להראות לנוסע את הסימונים אלא פשוט להראות לו שיש עוד נסיעות, גם אם הן שונות.
 

mosh345

New member
אלן, אני חושב שזה מה שהאפליקציה עושה

הבנתי. זה אכן לא פשוט אבל אם יש לך את ה-route_id אתה יכול
למצוא ב-routes של GTFS את ה-route_desc ואז אתה גם יכול למצוא את כל הנסיעות הקשורות לאותו route_id. זו שאילתה די מסורבלת אבל זה אפשרי. המטרה אינה להראות לנוסע את הסימונים אלא פשוט להראות לו שיש עוד נסיעות, גם אם הן שונות.
אלן, אני חושב שזה מה שהאפליקציה עושה
או שהבנתי לא נכון את השאלה. הרי תמיד כשעוברים למסך המפורט של הקו, רואים את כל החלופות ורואים את הלו"ז המתוכן עבור שתי הנסיעות הבאות.

אשמח אם תוכל לתת דוגמה ספציפית, אולי אני מפספס משהו שניתן להוספה בקלות
 

alantan

New member
האמת שאני לא רואה את האפליקציה, אבל כנראה שלא הבנתי כראוי

אלן, אני חושב שזה מה שהאפליקציה עושה
או שהבנתי לא נכון את השאלה. הרי תמיד כשעוברים למסך המפורט של הקו, רואים את כל החלופות ורואים את הלו"ז המתוכן עבור שתי הנסיעות הבאות.

אשמח אם תוכל לתת דוגמה ספציפית, אולי אני מפספס משהו שניתן להוספה בקלות
האמת שאני לא רואה את האפליקציה, אבל כנראה שלא הבנתי כראוי
את הביקורות שנכתבו בשרשור הזה.
 
כן, אני יודע שהמרכזיות סגורות. לא התייחסתי לזה כחלופות

באופן מצער לכל קווי המטרונית יש חלופות
וזאת מכיוון שמרכזית המפרץ ומרכזית חוף הכרמל סגורות בלילה ובשבת.
כן, אני יודע שהמרכזיות סגורות. לא התייחסתי לזה כחלופות
אבל מבחינת אפליקציות אלה מעין חלופות.
מבחינת מהותית לא מדובר ממש בחלופות.
 

mosh345

New member
כשאתה רואה שתי שורות עם אותו מספר קו

למה אין נתונים נורמלים על זמני הגעת המטרונית?
אני מסתכל עכשיו באיפה בוס... על קו 2.. רשום שיש מטרונית ב 20:36 ואז הבאה בתור היא ב 23:30 שזה כמובן לא הגיוני.
כשאתה רואה שתי שורות עם אותו מספר קו
זה אומר שאלו שתי חלופות שונות.
על מנת לדעת את לוח הזמנים של כל חלופה, צריך ללחוץ על לחצן האינפו ואז לבדוק לו"ז שבועי.

במקרה של קו 2 של המטרונית יש חלופה שנוסעת 3 פעמים ביום דרך מרכזית המפרץ וזו החלופה שראית ב 23:30

מקווה שעזרתי

מושיקו
 
אולי הפוך, זאת החלופה שלא נכנסת למרכזית המפרץ

כשאתה רואה שתי שורות עם אותו מספר קו
זה אומר שאלו שתי חלופות שונות.
על מנת לדעת את לוח הזמנים של כל חלופה, צריך ללחוץ על לחצן האינפו ואז לבדוק לו"ז שבועי.

במקרה של קו 2 של המטרונית יש חלופה שנוסעת 3 פעמים ביום דרך מרכזית המפרץ וזו החלופה שראית ב 23:30

מקווה שעזרתי

מושיקו
אולי הפוך, זאת החלופה שלא נכנסת למרכזית המפרץ
כי מרכזית המפרץ סגורה בלילה. הגיוני?
 

איטלקי8

New member
אם הבנתי אתכם נכון זה מציג בכל פעם רק את הקו הקרוב ביותר.

למה אין נתונים נורמלים על זמני הגעת המטרונית?
אני מסתכל עכשיו באיפה בוס... על קו 2.. רשום שיש מטרונית ב 20:36 ואז הבאה בתור היא ב 23:30 שזה כמובן לא הגיוני.
אם הבנתי אתכם נכון זה מציג בכל פעם רק את הקו הקרוב ביותר.
זה דבילי, אם אני לא בטוח אספיק לקרוב ביותר ורוצה לדעת מה הבא אחריו.. למה שזה לא יוצג?
 

Ofekalef1

New member
מה שדבילי הוא שאין למטרונית זמני אמת.

אם הבנתי אתכם נכון זה מציג בכל פעם רק את הקו הקרוב ביותר.
זה דבילי, אם אני לא בטוח אספיק לקרוב ביותר ורוצה לדעת מה הבא אחריו.. למה שזה לא יוצג?
מה שדבילי הוא שאין למטרונית זמני אמת.
אני לא יודע איך זה במטרונית, אבל לפחות בקווים שאני מכיר, למספרים האלה (שמוצגים בירוק) אין שום אחיזה במציאות, ברוב המוחלט של הפעמים.
 

איטלקי8

New member
יש זמני אמת במסכים של התחנות..

מה שדבילי הוא שאין למטרונית זמני אמת.
אני לא יודע איך זה במטרונית, אבל לפחות בקווים שאני מכיר, למספרים האלה (שמוצגים בירוק) אין שום אחיזה במציאות, ברוב המוחלט של הפעמים.
יש זמני אמת במסכים של התחנות..
אתה אומר שזה לא המידע שמופיע באפליקציה?
 

Ofekalef1

New member
זה בפירוש לא המידע שמופיע באפליקציה, זמנים שמופיעים בירוק

יש זמני אמת במסכים של התחנות..
אתה אומר שזה לא המידע שמופיע באפליקציה?
זה בפירוש לא המידע שמופיע באפליקציה, זמנים שמופיעים בירוק
הם זמנים מתוכננים, לפי הלו"ז.
&nbsp
אני לא יודע למה המטרונית לא משדרת את זמני האמת שלה...
 

mosh345

New member
למטרונית יש זמני אמת

יש זמני אמת במסכים של התחנות..
אתה אומר שזה לא המידע שמופיע באפליקציה?
למטרונית יש זמני אמת
אך רק "לצריכה עצמית". הם לא משתפים את המידע עם משרד התחבורה (משום מה !?) ואז משרד התחבורה לא מספק את המידע לאפליקציות.

אני מניח שבתנאי הרשיון הם לא מחויבים, כמו הרכבת הקלה בירושלים.
 

olli3

New member
מנהל
אולי כי המחשבה היא שאתה גם ככה תלוי בה, כנ"ל בקלה בירושלים.

למטרונית יש זמני אמת
אך רק "לצריכה עצמית". הם לא משתפים את המידע עם משרד התחבורה (משום מה !?) ואז משרד התחבורה לא מספק את המידע לאפליקציות.

אני מניח שבתנאי הרשיון הם לא מחויבים, כמו הרכבת הקלה בירושלים.
אולי כי המחשבה היא שאתה גם ככה תלוי בה, כנ"ל בקלה בירושלים.
+ העניין של התדירות הגבוהה שלפחות מוצהרת כך שאינך צריך להמתין זמן רב גם ככה.
&nbsp
ההסתכלות לטעמי היא שאתה גם ככה צריך להגיע למת"צ או לאמצע הכביש עבור המטרונית/רכבת קלה, אז\ אתה לא תחזור ותדלג לרציף של אוטובוסים אחרים כבר...
&nbsp
זה כמובן מטומטם לטעמי שאין זמני אמת של הרכבת הקלה, של רכבת ישראל ושל המטרונית.
 

amitk80

New member
לא נכון מושיקו

למטרונית יש זמני אמת
אך רק "לצריכה עצמית". הם לא משתפים את המידע עם משרד התחבורה (משום מה !?) ואז משרד התחבורה לא מספק את המידע לאפליקציות.

אני מניח שבתנאי הרשיון הם לא מחויבים, כמו הרכבת הקלה בירושלים.
לא נכון מושיקו
המטרונית מחויבת לספק זמני אמת!
הבעיה הרבה יותר סבוכה ממה שאתה מתאר. כרגע הם מעבירים את הנתונים רק לשלטים ברציפים כלומר כמו שאמרת לצריכה עצמית. הרבה מאד פעמים העליתי את הנושא הזה, ויתחילו עכשיו מטעם יפה נוף לבדוק את זה !
 

mosh345

New member
לא הבנתי את הבעיה, אבל אני אשתדל להסביר

אם הבנתי אתכם נכון זה מציג בכל פעם רק את הקו הקרוב ביותר.
זה דבילי, אם אני לא בטוח אספיק לקרוב ביותר ורוצה לדעת מה הבא אחריו.. למה שזה לא יוצג?
לא הבנתי את הבעיה, אבל אני אשתדל להסביר
(אגב, אני לא דביל)
כאשר אתה מסתכל על רשימת הקווים במסך הראשי, אתה רואה רק הזמן הבא שהאוטובוס אמור להגיע בו.
אם יש זמני אמת, רואים את הזמן בכתום, אם אין זמני אמת, רואים את הזמן המתוכנן הבא.

אם רוצים לקבל מידע יותר מפורט, לוחצים על מספר הקו - הלחצן הסגול, ואז במסך שמוצג יש קצת יותר פרטים, אבל בפרט , מופיעים הזמנים של 3 נסיעות לפי הלו"ז, הזמן הראשון , לרוב זה זמן שעבר ושני זמנים נוספים, זה האוטובוסים הבאים. למה אני מציג זמן אחד שעבר? בכדי שמי שמסתכל יוכל לדעת מתי עבר או אמור היה לעבור האוטובוס הקודם. כאשר יש זמני אמת, זה לא חשוב, אבל כאשר אין זמני אמת, זה הופך למידע חשוב כי כך ניתן לדעת האם עבר זמן רב מהאוטובוס האחרון או שאולי הוא רק מאחר קצת.

בכל מקרה, כמעט מכל מקום באפליקציה אפשר לבדוק את כל הלו"ז היומי והשבועי.

מושיקו
 

איטלקי8

New member
לא אמרתי שאתה דביל

לא הבנתי את הבעיה, אבל אני אשתדל להסביר
(אגב, אני לא דביל)
כאשר אתה מסתכל על רשימת הקווים במסך הראשי, אתה רואה רק הזמן הבא שהאוטובוס אמור להגיע בו.
אם יש זמני אמת, רואים את הזמן בכתום, אם אין זמני אמת, רואים את הזמן המתוכנן הבא.

אם רוצים לקבל מידע יותר מפורט, לוחצים על מספר הקו - הלחצן הסגול, ואז במסך שמוצג יש קצת יותר פרטים, אבל בפרט , מופיעים הזמנים של 3 נסיעות לפי הלו"ז, הזמן הראשון , לרוב זה זמן שעבר ושני זמנים נוספים, זה האוטובוסים הבאים. למה אני מציג זמן אחד שעבר? בכדי שמי שמסתכל יוכל לדעת מתי עבר או אמור היה לעבור האוטובוס הקודם. כאשר יש זמני אמת, זה לא חשוב, אבל כאשר אין זמני אמת, זה הופך למידע חשוב כי כך ניתן לדעת האם עבר זמן רב מהאוטובוס האחרון או שאולי הוא רק מאחר קצת.

בכל מקרה, כמעט מכל מקום באפליקציה אפשר לבדוק את כל הלו"ז היומי והשבועי.

מושיקו
לא אמרתי שאתה דביל
אמרתי שהשיטה דבילית.
ולפעמים גם אנשים חכמים הוגים רעיונות דבילים.
נראה לי גם שכל אדם בשלב כלשהו בחייו אמר על עצמו שהוא דביל :)
&nbsp
&nbsp
 

amitk80

New member
לא מדויק

למה אין נתונים נורמלים על זמני הגעת המטרונית?
אני מסתכל עכשיו באיפה בוס... על קו 2.. רשום שיש מטרונית ב 20:36 ואז הבאה בתור היא ב 23:30 שזה כמובן לא הגיוני.
לא מדויק
לקו 2 בשעה 23:00 בלילה יש חלופה והיא חלופת לילה בשל העובדה שמרכזית המפרץ סגורה.

מושיקו באמת גם אני ניסיתי לשלוף ולקבל לוז וממש התלבלבתי עם כל החלופות (ואני במקרה מכיר את כל החלופות של המטרונית)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה