למה אין בארץ רכבות מהירות באמת ?

מצב
הנושא נעול.
למה אין בארץ רכבות מהירות באמת ?

למה אין בארץ רכבות מהירות באמת ?
כדוגמת ה-TGV הצרפתית או הרכבות ביפן ובטייואן. תל אביב חיפה ב-20-25 דקות זה לא בשמים מבחינה טכנולוגית, וזו מהפכה אדירה בחיים בארץ.
 

amit1270

New member
א. זה יקר

למה אין בארץ רכבות מהירות באמת ?
כדוגמת ה-TGV הצרפתית או הרכבות ביפן ובטייואן. תל אביב חיפה ב-20-25 דקות זה לא בשמים מבחינה טכנולוגית, וזו מהפכה אדירה בחיים בארץ.
א. זה יקר
ב. זה לא מתאים למרחקים בארץ. לא שווה להשקיע מיליארדים (של דולרים ויורו, לא שקלים) ברכבת שתקצר את זמן הנסיעה ב-20 דקות. עדיף להשקיע את הכסף בחשמול הקווים ובציוד שיכול להגיע למהירויות של 160-200 קמ"ש וגם בהפרדות מפלסיות במפגשי כביש-מסילה (מה שיאפשר פיתוח מהירויות גבוהות בלי לסכן את הנוסעים).
 
200 קמ"ש זו אחלה מהירות...

א. זה יקר
ב. זה לא מתאים למרחקים בארץ. לא שווה להשקיע מיליארדים (של דולרים ויורו, לא שקלים) ברכבת שתקצר את זמן הנסיעה ב-20 דקות. עדיף להשקיע את הכסף בחשמול הקווים ובציוד שיכול להגיע למהירויות של 160-200 קמ"ש וגם בהפרדות מפלסיות במפגשי כביש-מסילה (מה שיאפשר פיתוח מהירויות גבוהות בלי לסכן את הנוסעים).
200 קמ"ש זו אחלה מהירות...
חבל שלא משקיעים בקטרי דיזל מהירים יותר (לא בהכרח 200, אבל יותר מ - 140), לקווים הארוכים כמו באר שבע - חיפה, וקו A1 אם הוא יפתח לפני החשמול. ככה ישימו את הדאבל דק בקווים פרבריים ולפחות שהסימנס ו/או ה - IC3 ינוצלו. ועכשיו יבוא גם אביתר ויספק לנו על הבעיות עם הקטרים ואלפי השיתוקים שיש בהם
ד"א, יש למישהו מושג מה המהירות המקסימלית של הקרונות שהוזמנו/יוזמנו מסימנס
(כלומר שהם מתוכננים עבורה
)
 

ala40

New member
אני בעד רכבות חשמליות ונגד דיזל

200 קמ"ש זו אחלה מהירות...
חבל שלא משקיעים בקטרי דיזל מהירים יותר (לא בהכרח 200, אבל יותר מ - 140), לקווים הארוכים כמו באר שבע - חיפה, וקו A1 אם הוא יפתח לפני החשמול. ככה ישימו את הדאבל דק בקווים פרבריים ולפחות שהסימנס ו/או ה - IC3 ינוצלו. ועכשיו יבוא גם אביתר ויספק לנו על הבעיות עם הקטרים ואלפי השיתוקים שיש בהם
ד"א, יש למישהו מושג מה המהירות המקסימלית של הקרונות שהוזמנו/יוזמנו מסימנס
(כלומר שהם מתוכננים עבורה
)
אני בעד רכבות חשמליות ונגד דיזל
כי אני מאמין באיכות סביבה אני רוצה אויר נקי . למעשה עדיף גם אוטובוסים נקיים יותר לסביבה .
 
הא../images/Emo35.gif

אני בעד רכבות חשמליות ונגד דיזל
כי אני מאמין באיכות סביבה אני רוצה אויר נקי . למעשה עדיף גם אוטובוסים נקיים יותר לסביבה .
הא

רכבות חשמליות יהיו פה רק ב - 2011, וגם אז זה יתבצע בשלבים. עד אז יפעלו קטרי דיזל אם תרצה או לא. רכבות חשמלית מזהמת, אולי לא כמו רכבת דיזל, אבל החשמל שהיא צורכת לא בא מהאוויר, ובישראל אין תחנות חשמל ידידותיות לסביבה (זה בכלל לא כ"כ נפוץ למיטב ידעתי, ובשנים אלו בוחנים חלופות). מעבר לכך שתחנות החשמל נמצאות גם בקרבת ערים ולכן אם זה לא בעיר אחת - זה בעיר אחרת.
 

ala40

New member
בקרוב יהיו תחנות נקיות לסביבה

הא

רכבות חשמליות יהיו פה רק ב - 2011, וגם אז זה יתבצע בשלבים. עד אז יפעלו קטרי דיזל אם תרצה או לא. רכבות חשמלית מזהמת, אולי לא כמו רכבת דיזל, אבל החשמל שהיא צורכת לא בא מהאוויר, ובישראל אין תחנות חשמל ידידותיות לסביבה (זה בכלל לא כ"כ נפוץ למיטב ידעתי, ובשנים אלו בוחנים חלופות). מעבר לכך שתחנות החשמל נמצאות גם בקרבת ערים ולכן אם זה לא בעיר אחת - זה בעיר אחרת.
בקרוב יהיו תחנות נקיות לסביבה
וגם אז לא יהיה שכל לעם ה''חכם בתבל'' שהוא יותר ''חכמי חלם'' כמו שאמר רב גדול איפה שיש מעט יהודים יש חוכמה ומינהל תקין ,איפה שיש הרבה יהודים יש מינהל לא תקין ודבר לא זז . ואגב אותו רב מחזיר בתשובה
 

yblumann

New member
ב. דרש תשתית יקרה

א. זה יקר
ב. זה לא מתאים למרחקים בארץ. לא שווה להשקיע מיליארדים (של דולרים ויורו, לא שקלים) ברכבת שתקצר את זמן הנסיעה ב-20 דקות. עדיף להשקיע את הכסף בחשמול הקווים ובציוד שיכול להגיע למהירויות של 160-200 קמ"ש וגם בהפרדות מפלסיות במפגשי כביש-מסילה (מה שיאפשר פיתוח מהירויות גבוהות בלי לסכן את הנוסעים).
ב. דרש תשתית יקרה
של מסילות נפרדות בלי פתולים, סטנדרט בניה שונה ויקר יותר, תחזוקה יקרה... אין הרבה מקום ואין תקציב...
 
רכבות מהירות...

למה אין בארץ רכבות מהירות באמת ?
כדוגמת ה-TGV הצרפתית או הרכבות ביפן ובטייואן. תל אביב חיפה ב-20-25 דקות זה לא בשמים מבחינה טכנולוגית, וזו מהפכה אדירה בחיים בארץ.
רכבות מהירות...
אכן דורשות השקעה לא קטנה (אני חושב שהמסילה זו הבעיה העיקרית). מצד שני כן זו מהפכה אדירה. מי בכלל ישתמש ברכב לנסיעות בינעירוניות עם רכבות כאלו
אני לא חושב שזה מתאים במיוחד עכשיו כשרשת הרכבות לא מפותחת ורק בשלבים הראשונים (שלום אלפי). עכשיו יש את המגלב שבגדול פועלת רק בקווים קצרים (עובדה מעניינת: בשנגחאי הרכבת מגיעה ל - 350 קמ"ש בשתי דקות בלבד, אורך הקו הוא בסביבות 30 ק"מ). אני חושב שאם הייתה פה רשת רכבות מפותחת היו מתחילים לחשוב בכיוון, עד כמה שזה נשמע הזוי לכמה אנשים פה, התועלת שהדבר הזה היה מביא היא עצומה. מי בכלל היה משתמש ברכב.
 

משה9

New member
תתפלא, הישראלי המפונק מוכן

רכבות מהירות...
אכן דורשות השקעה לא קטנה (אני חושב שהמסילה זו הבעיה העיקרית). מצד שני כן זו מהפכה אדירה. מי בכלל ישתמש ברכב לנסיעות בינעירוניות עם רכבות כאלו
אני לא חושב שזה מתאים במיוחד עכשיו כשרשת הרכבות לא מפותחת ורק בשלבים הראשונים (שלום אלפי). עכשיו יש את המגלב שבגדול פועלת רק בקווים קצרים (עובדה מעניינת: בשנגחאי הרכבת מגיעה ל - 350 קמ"ש בשתי דקות בלבד, אורך הקו הוא בסביבות 30 ק"מ). אני חושב שאם הייתה פה רשת רכבות מפותחת היו מתחילים לחשוב בכיוון, עד כמה שזה נשמע הזוי לכמה אנשים פה, התועלת שהדבר הזה היה מביא היא עצומה. מי בכלל היה משתמש ברכב.
תתפלא, הישראלי המפונק מוכן
לנסוע ברכב גם כשזה לוקח לו יותר זמן, הוא מאוהב ברכב שלו ואח"כ מתלונן שאיו לו כסף.
 
זה סתם סטיגמה...

תתפלא, הישראלי המפונק מוכן
לנסוע ברכב גם כשזה לוקח לו יותר זמן, הוא מאוהב ברכב שלו ואח"כ מתלונן שאיו לו כסף.
זה סתם סטיגמה...
אם תתן לישראלי רכבות מהירות זמינות וזולות עם תח"צ משלים כגון אוטובוסים רכבות תחתיות תאמין לי שנהיה המדינה עם הכי הרבה משתמשי תח"צ. אבל התנאים שאתה נותן לאבן אדם שאותו רוצים להעביר מהרכב לתח"צ נגיד אנשים בני 25-45 עובדים בני מעמד הבניים הם פשוט גרועים ואין מבחינתם שום עידוד לצאת מהרכב לאוטובוס או לרכבת.
 

בועז ל

New member
../images/Emo45.gif

זה סתם סטיגמה...
אם תתן לישראלי רכבות מהירות זמינות וזולות עם תח"צ משלים כגון אוטובוסים רכבות תחתיות תאמין לי שנהיה המדינה עם הכי הרבה משתמשי תח"צ. אבל התנאים שאתה נותן לאבן אדם שאותו רוצים להעביר מהרכב לתח"צ נגיד אנשים בני 25-45 עובדים בני מעמד הבניים הם פשוט גרועים ואין מבחינתם שום עידוד לצאת מהרכב לאוטובוס או לרכבת.
 

קובי לו

New member
זה כל כך |הדגש../images/Emo31.gifסדגש| נכון

תתפלא, הישראלי המפונק מוכן
לנסוע ברכב גם כשזה לוקח לו יותר זמן, הוא מאוהב ברכב שלו ואח"כ מתלונן שאיו לו כסף.
זה כל כך |הדגש
סדגש| נכון
ראה מה קורה היום ברכבת ישראל. עשיתי לפני שלושה חודשים "פרוייקט" ספירת כמות הפרייבטים בחניוני התחנה. יש ביום חול ממוצע מעל 5,000 מכוניות של נוסעים ברכבת. אנשים נפרדו מרכבם הפרטי ליד תחנת הרכבת שקרובה למקום מגוריהם ולקחו רכבת לעיר הגדולה (בד"כ לת"א וגם לחיפה ואפילו לבאר שבע).
 

משה9

New member
אך עדיין יש הרבה שזה לא מעניין אותם

זה כל כך |הדגש
סדגש| נכון
ראה מה קורה היום ברכבת ישראל. עשיתי לפני שלושה חודשים "פרוייקט" ספירת כמות הפרייבטים בחניוני התחנה. יש ביום חול ממוצע מעל 5,000 מכוניות של נוסעים ברכבת. אנשים נפרדו מרכבם הפרטי ליד תחנת הרכבת שקרובה למקום מגוריהם ולקחו רכבת לעיר הגדולה (בד"כ לת"א וגם לחיפה ואפילו לבאר שבע).
אך עדיין יש הרבה שזה לא מעניין אותם
למרות שבזמן נסיעה, זה חוסך להם.
 
כי אנחנו מדינה שלא חושבת קדימה...

למה אין בארץ רכבות מהירות באמת ?
כדוגמת ה-TGV הצרפתית או הרכבות ביפן ובטייואן. תל אביב חיפה ב-20-25 דקות זה לא בשמים מבחינה טכנולוגית, וזו מהפכה אדירה בחיים בארץ.
כי אנחנו מדינה שלא חושבת קדימה...
אתה מכיר את הבדיחה על האחרון שיסגור כאן את האור?
 

amit1270

New member
מה הקשר??

כי אנחנו מדינה שלא חושבת קדימה...
אתה מכיר את הבדיחה על האחרון שיסגור כאן את האור?
מה הקשר??
למה אנחנו צריכים מערכת יקרה כזאת? באיזה עוד מדינה בסדר-גודל דומה יש רכבת כזאת? הקו היחיד שיכול להצדיק רכבת מהירה בארץ הוא לאילת, אבל כדאיותו מוטלת בספק גם עם רכבת רגילה, קל וחומר...
 
השאלה היא...

מה הקשר??
למה אנחנו צריכים מערכת יקרה כזאת? באיזה עוד מדינה בסדר-גודל דומה יש רכבת כזאת? הקו היחיד שיכול להצדיק רכבת מהירה בארץ הוא לאילת, אבל כדאיותו מוטלת בספק גם עם רכבת רגילה, קל וחומר...
השאלה היא...
באיזה עוד מדינה בסדר-גודל דומה עם אנשים שהרכב שלהם תקוע להם עמוק בתוךם התחת ויהיה קשה מאוד להוציא אותו משם יש רכבת כזאת
 

amit1270

New member
מה הקשר??

השאלה היא...
באיזה עוד מדינה בסדר-גודל דומה עם אנשים שהרכב שלהם תקוע להם עמוק בתוךם התחת ויהיה קשה מאוד להוציא אותו משם יש רכבת כזאת
מה הקשר??
(אני מרגיש שאני חוזר על עצמי...) רכבת מהירה בישראל הקטנטונת יכולה להיות גימיק נחמד, אבל אני מעדיף להוציא את הכסף על פתרונות יותר יעילים לבעיות התחבורה שלנו.
 
השאלה היא...

מה הקשר??
(אני מרגיש שאני חוזר על עצמי...) רכבת מהירה בישראל הקטנטונת יכולה להיות גימיק נחמד, אבל אני מעדיף להוציא את הכסף על פתרונות יותר יעילים לבעיות התחבורה שלנו.
השאלה היא...
עכשיו אתה צריך לכתוב עוד פעם את הכותרת "מה הקשר??" כדי שיהיה פאטרן ואם כשאתה אומר פתרונות יותר יעילים אתה מתכוון לזה, אז אני מסכים בהחלט.
 

amit1270

New member
../images/Emo51.gif שרשור מעניין

השאלה היא...
עכשיו אתה צריך לכתוב עוד פעם את הכותרת "מה הקשר??" כדי שיהיה פאטרן ואם כשאתה אומר פתרונות יותר יעילים אתה מתכוון לזה, אז אני מסכים בהחלט.
שרשור מעניין
פספסתי אותו כי הייתי בחו"ל (וכמעט בלי אינטרנט) באותו זמן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה