למאלונקה ואוריארד (וגם לכל השאר

למאלונקה ואוריארד (וגם לכל השאר ../images/Emo13.gif

אני מגיב לכם כאן, כי השרשור שלנו כבר הפסיק לטפס למעלה. מאלונקה מצטער שה"טונים" (במובן הפורומי של המילה) שלי עלו קצת, פשוט אנשים כאן נאטמים, מזלזלים, ומתעלמים מתשובות, וממשיכים לשאול אותם שאלות בדיוק למרות שכבר ענו להם. נכון, אלקעידה לא תתעניין בפציפיזם שלי. אל קעידה רוצה להנהיג דיקטטורות פונדמנטליסטיות דתיות, והיא רוצחת אנשים ללא הבחנה. כמובן שלא צריך לשתף איתם פעולה, אבל גם לפעול נגדם באלימות זה לא מה שיעזור. אנחנו רואים כמה טוב שנתיים של "מלחמה בטרור" הביאו לעולם (ובניגוד לרבים אחרים, אני לא משלה את עצמי שהתוצאות יגיעו בטווח הרחוק.) אבל גם לאל-קעידה יש סיבות להתפרצות האלימות שלה, וארצות הברית רק שופכת עוד שמן למדורה במלחמות שלה. אני אנסה להמחיש את העמדה שלי ע"י ציטוט. "If I were the president, I could stop terrorist attacks against the United States in a few days. Permanently. I would first apologize to all the widows and orphans, the tortured and impoverished, and all the many millions of other victims of American imperialism. Then I would announce, in all sincerity, to every corner of the world, that America's global interventions have come to an end, and inform Israel that it is no longer the 51st state of the USA but now -- oddly enough -- a foreign country. I would then reduce the military budget by at least 90% and use the savings to pay reparations to the victims. There would be more than enough money. One year's military budget of 330 billion dollars is equal to more than $18,000 an hour for every hour since Jesus Christ was born. That's what I'd do on my first three days in the White House. On the fourth day, I'd be assassinated." -William Blum מקווה שהצלחת להבין את הנקודה. בכל מקרה, המלחמה בדת, לא צריכה להיות ע"י דיכוי נוסף של הדת ואלימות, אלא ע"י חינוך מתקדם יותר. אוריארד "אם אתה מסכים איתי, שחיסול הצבא או המשטרה מחר בבוקר הוא דבר פסול, אז כל הגישה שלך היא צבועה" אני לא מסכים איתך שחיסול הצבא או המשטרה מחר בבוקר היא דבר פסול. מה שאני אומר זה, שזה בכלל לא רלוונטי לדון בשאלה הזאת, כי זה לא מציאותי! (תפסיק להאשים את הפציפיזם שהוא לא מציאותי, ותתחיל להיות ראלי ולשאול שאלות ראליות בעצמך). תהליך של חיסול הצבא לא קורה ביום, וגם לא בשבוע וגם לא בשנה. ברור לנו שזה דבר שלוקח זמן, אבל אם נמשיך לשרת בצבא, אז זה בחיים לא יקרה. אם אתה רוצה שלום, תפסיק לתמוך בצבא עכשיו. ככל שיותר אנשים יסרבו להתגייס (ושוב, ברור שזה תהליך שזה שלוקח זמן..), אז ההד של תהליך כזה יילך ויהדהד, זה לא תהליך שנעצר בתוך גבולות לאומיים מסויימים (משמע, זה ישפיע גם על הפלשתינאים, העולם ושות'), בדרך גם הכיבוש ייפסק, נחתום על הסכם שלום, ובהמשך הדרך גם יהיה אפשר להגיע לפירוק הצבא. ושוב אני מבהיר - אני לא רוצה שאנשים אחרים ימשיכו לשרת, בזמן שאני לא משרת בצבא. אני בעד שכמה שיותר אנשים יסרבו, אבל זה מובן מאליו שזה לא יקרה מחר בבוקר, אלא שזה תהליך שלוקח זמן וישפיע על שאר האזור בעודו מתרחש. מקווה שהייתי ברור יותר.
 
בעניין ההדהודים

הדינמיקות של דעת הקהל בישראל ובארצות ערב שונה לגמרי. שם יש עונש מוות על סירוב פקודה. ההחלטות מתקבלות ע"י דיקטטור ולדעת הקהל יש השפעה מצומצמת על המדיניות. גם אין הסכמה על מהו הפתרון הצודק. מה שנראה בעיניך כמצב של המנעות מאלימות הוא עדיין לא מקובל בעיני האחר. כך שאי אפשר לצפות שהמנעות מכל אלימות בצד הישראלי "תהדהד" לכל האיזור. בתשובה לויליאם בלום – גם אם *נגיד* שבלום יצליח להפסיק את התקפות הטרור של אל-קאידה, הוא עדיין לא יוכל לפרק את הצבא (והוא גם לא טוען את זה). כי ברגע שלא יהיה לארה"ב כוח צבאי יקומו אומות אימפריאליסטיות אחרות ימלאו את החלל החסר וישתלטו גם על ארה"ב. תציץ קצת בספרי ההיסטוריה...
 

אimר

New member
דמוקרקיה

גם "פה" ההחלטות מתקבלות על ידי קבוצה מאוד מצומצמת של אנשים שלא ממש מתחלפים תוך התעלמות מרצונם של האנשים. פה קודם כל אומרים לאנשים מה טוב להם (בלי לתת להם אופציות) ואז לשאול אותם מה דעתם, ובמילא השליטים מסכימים על רוב הדברים העקרוניים כך שבחירה אין פה ממש. אם אני צריך לבחור בין שרון לברק אז בעצם אין לי בחירה, ולצורך העניין גם ביילין לא הרבה יותר טוב והסיכוי שלו להיות ראש ממשלה הוא כמו הסיכוי שלי להיות צרת החוש. תגיד לי, מה הסיכוי שבמדינה של 250+ מיליון אנשים ייבחר ראש מדינה שהוא הבן של ראש המדינה מלפני 10 שנים? התשובה נעשית קלה יותר כשמסתכלים מי מעשית יכול להיות ראש המדינה ואיך נבחר ראש המדינה.
 
למעלה