ללכת בעקבות חלום...

april1

New member
ללכת בעקבות חלום...

בספר ``האלכימאי`` של פאולו קואלו מסופר על האלכימאי שהולך בעקבות חלומו- אוצר נסתר הטמון ליד הפרמידות במצרים. עוד מוסיף הסופר המצויין כי קיימים כוחות מופלאים אשר מלווים את האדם משחר הימים: האותו של אלוהים, האגדה האישית שכל אחד מאתנו צריך לחיותה, המסתורין של נשמת העולם שגם אנו נוכל להיכנס לתוכה אם רק נדע לשמוע לקול לבנו... האם באמת קיימים הכוחות הללו שמובילים את האדם בדרך הישר ומראים לו את הדרך הנכונה?
 

april1

New member
למה אתה חושב ככה?

אני עוד לא ראיתי או שמעתי משהו אפילו בלתי מוחשי שמראה ומסמן לי את דרך הישר או כיצד אני יכול להגשים את חלומי... אני לא מבין למה אתה חושב שיש כזה כוח... אי אפשר להסתפק רק בבטח! צריך נימוק!
 

Eliad_11

New member
למה אי אפשר להסתפק רק בבטח?

הסיבה שלא כתבתי הסבר לדברי היא שהכל מבוסס על אמונתך. אני אנסה להסביר. כל איש ואישה מאמינים ב``משהו``, וזוהי תפיסת המציאות הפרטית שלהם, יש נוצרים, ערבים, יהודים, בודהיסטים, אתאיסטים, נהיליסטים ועוד כמה וכמה. כל מקרה שהאיש והאישה עוברים בחיים ועד ``משמעות החיים`` שלהם עצמם תלויה באופן ישיר לאמונה שלהם, נוצרי יאמין שיש ישו וישו הוא בחור כזה וכזה וכך וכך, יש יהודי שיאמין בהשגחה פרטית ובשם האחד והיחיד, יש גם בודהיסטי לבל נשכח שמאמין בבודהא, ויש גם דרוזי שמאמין במה שהוא מאמין ויש גם אתאיסט המאמין באמונתו ויש ויש ויש... כל אחד ואחת מהם יתפוס כל מקרה באופן שמתאים לאמונה - ינקל משה הולך הולך ונופל לבור של 7 מטר באמצע רחוב, נשאר חי ונשאר שם שבוע שלם. 1. המדרכה לא בסדר 2. האיש לא בסדר 3. זה קורה 4. העירייה אשמה 5. ``הנאחס`` שיצחק עשה לי בבוקר... 6. לא קרה שום דבר - הכל סבבה 7. יש סיבה אני לא יודע מהיא... 8. תודה לאל שנשארתי בחיים. 9. ככל העולה על רוחך... כל אחד יתפוס בדרך אחרת - אם למשל נאמין שיש סיבה וב ז כ ו ת זה לא נהרגתי בתאונת דרכים או משהו כזה - אז הנפילה לא תהייה נוראה כל כך ואולי גם נלמד ממנה משהו, אם נאמין בלב שלם שלנפילה הייתה משמעות של ``ע צ ו ר `` , אל תמשיך את חייך כך, אז נאמין בזה. ואם נרצה להאמין שלנפילה אין משמעות נתקע עם המשפט ``למה זה קרה דווקא לי מכל האנשים שהלכו ברחוב``... עכשיו, אם בוחרים ללכת בדרך. (זאת שאת-ה הכי מתחבר-ת איתה) והולכים בה גם כשלא נוח ולפעמים גם לא מתאים- ממש חיים תחת תפיסת העולם הזו אז מתחילים להבין שדברים לא תמיד נראים לנו כמו שהם באמת ויש אולי (תלוי בדרך) משמעות במקרים. אי לכך ובהתאם לזאת :) , ננסה לראות מהו חלומנו שאנו כה רוצים להגשים ואם הוא מתאים לאמונתנו, ננסה להפתח יותר לדברים בלתי מוחשיים (תאוריות שונות יגרסו אופן מחשבה זה), ונמשיך במסע שלנו, בסוף אולי נראה את התמונה מתחברת ואת הלך העיניינים בזוית אחרת לגמרי - ונחייך. באשר להודעה של ``העצלנית`` המתקשרת לשיחתנו, כאשר הם (הכוחות) קיימים בראש האדם ובמוחו - הם קיימים במציאות של אותו אדם וכאשר הם קיימים במציאות של אותו אדם הם יכולים לעזור או להפריע לו, להשפיע עליו,, לא תמיד כל ``כוח`` או ``גו`ק`` שכזה אפשר לאמץ ולהוציא בקלות, רוב האמונות האמיתיות שאנו רוכשים במהלך חיינו באות דרך הארה או סבל. זהו עד כאן, שאלות, הסברים לדעתיוכו` - אני כאן (כל שבועיים...) יום טוב ומלא אהבה אלעד
 

העצלנית

New member
לדעתי לא

הכל במגיע מרצון האדם שהם יהיו שם הם לא קימים משחר הימים רק מרגע שאדם החליט זהם קיימים שהוא צריך אותם רק אז הם צצו כי הוא עצמו יצר אותם באותו הרגע, או יותר נכון יצר את האמונה בהם באותו הרגע. הם חלק מישות האדם והוא מחליט מתי בא לו לברוא אותם ולתת לכוחות האלה לצאת מתי שהוא צריך. הם לא קיימים באמת רק בתוך האדם ומוחו.
 

שחף77

New member
נופלים וקמים...

אני חושבת שחייו של אדם בנויים על נסיון ןתהייה אני לא חושבת שיש כוחות שמראים לנו את דרך הישר,אנחנו כל הזמן בודקים את עצמנו, נופלים וקמים, עושים המון טעויות ומתקנים, אלו החיים!!
 
למעלה