לכם יש מזל,לי אין אף מידע על משפחתי

sandbird4

New member
לכם יש מזל,לי אין אף מידע על משפחתי

אני עצוב כי אנחנו האחרונים שנשארנו ואחרינו השם משפחה שלנו יעלם מההסטוריה כמו העבר שלנו שכבר נעלם מזמן. אין לי מושג אפילו מאיפה הגענו לפה. כנראה מפולין או רוסיה אבל אף אחד לא בטוח גם בזה. סבא וסבתא שלי ז"ל היגרו מאיפה שהם הגיעו (ממקום לא ידוע) לבדם, כל אחד בנפרד, לפלסטינה בשנות ה-20 וזה מה שהציל אותם מהשואה. המנטליות בארץ באותה תקופה היתה למחוק את העבר לגמרי ו-"לצקת את היהודי החדש", ככה שכל מידע על העבר שלהם נמחק. אני מעוד מקנא באלה שיש להם הסטוריה ועץ משפחתי כי לי בחיים לא תהיה זהות או משפחה. הייתי פעם בכפר בצרפת וראיתי שם עץ משפחתי ענק מ-1400 ועד היום. זה נשמע לי כמו מדע בדיוני.
 

חוה3

Member
ברוך הבא

קצת קשה לסייע להתחיל לחקור כשלא ידוע שם המשפחה שאתה חוקר. מומלץ לקרוא את המדריך באדום צד שמאל (ולהתמקד בסעיף 5). אנא חזור עם פרטים נוסף ונשמח לסייע ככל יכולתינו.
 

sandbird4

New member
תודה + עוד פרטים

שם משפחה "ברבר". אנחנו כותבים את זה BARBER כמו שזה נשמע אבל אין לי מושג אם ככה גם כתבו את זה במקור. הפרוש של זה לפחות באנגלית הוא "ספר" ככה שאולי היו לנו ספרים במשפחה מי יודע
לא הרבה יותר מזה אני יודע: סבא וסבתא שלי ז"ל עלו כל אחד בנפרד ממקום אחר (כנראה במקור מפולין ורוסיה). היתה לי שיחה על זה עם דודה שלי ז"ל שגיליתי שאולי יש לי קרובים בבית אלפא שלא רוצים לשמור על קשר ואולי גם בבאר שבע, אבל אין לי מושג אם הם קרובים של סבא שלי או של סבתא שלי שאין לי מושג מה שם המשפחה הקודם שלה. כיום נשארנו 9 אנשים מהצד הזה, שגם לא שומרים על קשר אחד עם השני (תכונה משפחתית). אין לי מושג או תמונות מעבר לזה. כשהייתי ילד עשיתי עבודת שורשים ושם גם לא היה כתוב מעבר לסבא וסבתא שלי.
 
כבר בהודעתך הראשונה פקפקתי

באמירה ש"אין אף מידע על המשפחה". והנה, אתה מוכיח כי צדקתי. אתה מזכיר קרובים, אתה מספר מתי עלו הסבים ארצה. אתה יודע את פירוש שם משפחתך. בנוסף, אנא זכור כי סבתך הינה ממשפחה שאינה משפחת Barber, ולכן יש להבין מהו שם נעוריה (אולי יש לה אחים, וכך תדע מה שם המשפחה המקורי שלה?). באגף JGFF של JewishGen, רשומים 17 חוקרים המתעניינים במשפחת Barber (מקור רובן - פולין). כאמור בכתבה, הייתי מציע לך לעשות קצת סדר במידע שיש בידיכם ולחזור לכאן עם הסיפור המלא. ארנון
 

שילה1

New member
בחיפה קיים ד"ר עמי ברבר.אולי?

נסה למצוא אותו בספר הטלפונים.
 
למעלה