לכל מתנגדי הסילבסטר...

לכל מתנגדי הסילבסטר...

לכל המתחסדים שביניכם... באיזו מאה אתם חיים? את אף אחד שחוגג את החג הזה לא מעניין מי הוא היה ומה הוא עשה כל מה שהם (וביניהם אני) אלא רואים בזה סיבה למסיבה... להרבה מאוווווווד מסיבות... וזה סבבה לא? למה שפעם אחת לא נשמח במקום לצום ולהיות באבל? אוף חגים יהודים מבאסים ת'תחת אז לפחות יש את הכמה חגים הבינלאומיים שיעודדו אותנו קצת. אני אישית לא יוצאת השנה אבל זה בשל מחסור בכסף :0) נחגוג עם חברים בבית.. שתהיה לכם שנה אזרחית טובה ומופלאה!!!!!.
 

דנטל

New member
עובדה שיש כמה שזה כן מענין אותם

ואם הסילבסטר בא בתור בתור השוואה לחגים היהודיים זה לא מקובל עלי. אני לא חוגגת שנה חדשה בגלל שלא טוב לי עם המנהגים שלנו. זה טוטאלית עוד סיבה בשבילי לחגוג. מה, בפורים אני לא יוצאת למסיבות? ופסח למישהו נראה שנשארתי בבית? כמו שאני מנצלת את החגים שלנו בשביל עוד סיבה למסיבה, כך גם במקרה הזה. כלומר, זה לא שאני פוסלת את מה שיש לנו ונוהרת אחרי אחרים, אלא שאת האחרים מוסיפה למה שיש לנו להציע.
 

Ripelll

New member
רוצה להתחיל להשוואות?

אמממ... אנחנו בשנת תשס"ה לכל המעוניינים... איזה מאה? תעשי את החשבון בעצמך... ואני חושבת שאם את עושה משהו, במקרה שלנו חוגגת, צריכה להיות סיבה ואני אסביר לך למה: את יכולה לצאת לבלות בכל יום שהוא, אבל את בוחרת דווקא ביום הזה ואני שואלת למה? בדיוק כמו שתצאי למסיבה בפורים, אנשים לא יחשבו סתם בא לך לצאת לרקוד, הם יודעים שהיום פורים ואת יוצאת לחגוג. הבנת? ובקשר לחגים שלנו: אם יש לך בעיות אם החגים של היהודים זה כבר משהו אחר... אצלנו לא רק חוגגים, מה לעשות? צריך גם קצת לסבול, מה לעשות שלא הכל ורוד? לדוגמה הצום האחרון (י' בטבת) היה לזכר חורבן בית-המקדש והשואה. את צריכה להתמודד עם העובדה שקראו אסונות בהסטוריה של העם וצריך להיות מידי פעם עצובים, אי-אפשר כל הזמן לחגוג, או בשפה שלך- לצאת לדיסקוטקים. את צריכה להבין שלחגים שלנו יש הרבה יותר משמעות מסתם לחגוג. ואם פורים\חנוכה\סוכות\פסח\שמחה-תורה\שבועות\ר"ה היהודי לא מספקים את ה"שמחה" שלך, אז זו כבר בעיה בפני עצמה... אבל אם את חושבת בצורה כזו אז לא נראה לי שתביני את משמעות העיניין אי-פעם...
 

דנטל

New member
הנה משהו שתנסי את להבין

אבל וצער זה משהו שאנחנו צריכים לעשות עם עצמנו ולא על פי תאריך. אני בטוחה שיש לך ימים עצובים שלא קשורים לשום מועד יהודי. זה פשוט יום עצוב מאיזו סיבה שלא תהיה. כך גם הזכרון. את קולטת שאני הולכת לקבר של אבא שלי כי צריך ולא נעים לא ללכת? ככה אני אמורה להתאבל? כי יש תאריך לאבל הזה? לא! אבא שלי אצלי בלב כל הזמן ושום תאריך לא משפיע על האבדון הזה. לא אומרת שצריך עכשיו לבטל את כל המועדים העצובים, אבל כן אומרת שתאריך הוא לא זה שמעיד על אסונות, אלא הזכרון שלנו וההרהורים שלנו עם עצמו שאין להם תלות קלנדרית.
 

Ripelll

New member
נכון.

אבל בדיוק כמו שיש את 11 בספטמבר כך יש את אותו יום אבל לזכרו של אבא שלך או את י' בטבת או את יום השואה. אנשים יכולים להתאבל כל יום על אותם הרוגים, אך תמיד יהיה את היום שמסמל את האובדן. ככה זה, בשביל הכבוד. זה לא מנהג יהודי בלבד, אני בטוחה שיש עוד עמים שנוהגים כך.
 

mary lou

New member
והיום הזה הוא דווקא הסילבסטר?

הרי ברור לכולנו פה שאף אחד לא חוגג לכבוד האיש עצמו אז למה שמישהו פה יתאבל בגללו (ליתר דיוק, לזכר אותם יהודים שכבודם במקומו מונח) דווקא בתאריך הזה???
 

SupermanZW

Well-known member
דווקא יחגוג

הבדלנות וההתנשאות רק גורמת לאחרים לשנוא אותנו. אין שביב של עבודה זרה בחגיגות השנה החדשה, לחג זה אין תוכן דתי כלל, לכן מותר לחגוג אותו גם ע"פ ההלכה.
 

beatman

Member
../images/Emo45.gif

אני יהודי גאה (לא גזען) וחוגג בשמחה מרובה.
 
למעלה