לכל מי שרוצה להיות כבאי...

לכל מי שרוצה להיות כבאי...../images/Emo58.gif

או סתם, רוצה לדעת מהן דרישות הסף כדי להתקבל למשרת הכבאי, יכול להסתכל בעיתון " ידיעות אחרונות" של השבת האחרונה, בחלק המצורף של "לוח קריירה 1" עמוד 2 למעלה
 

fireman

New member
הדרישות משתנות מאיגוד לאיגוד

בבאר שבע למשל לא דורשים ערבית אבל מחייבים רשיון נהיגה עד 15 טון לפחות עם עדיפות לבעלי רשיון נהיגה מעל 15 טון
 

fireman

New member
נ.ב.

מה עם הרכב החדש? הגיע כבר? דיברתי עם קצין הדרכה ומבצעים של האיגוד שלנו והוא אמר שגם איגוד ערים באר שבע צריך לקבל רכב חילוץ חדש
 
ערן

ערן, השפה הערבית נדרשת כאן רק בגלל שהאיגוד מחפש כבאי/ת לעבודה בתחנה המשנה החדשה באום אל פחם... בעיקרון זאת רק תוספת. בנוגע לכבאית, כן, היא הגיעה אלינו וכבר הזכרתי את זה בעבר. הלכתי לצלם אותה ואני מקווה שבשבוע הבא אני אביא תמונות... אני אגיד לך איך התרשמתי? ... עזוב... לא לטובה. יכול להיות שאני טועה אבל המבט הראשון שלי קבע שזה לא מה שציפיתי לו. הכבאית הזאת צריכה להגיעה לעוד 6 תחנות...
 

fireman

New member
אני רואה שבסוף עשו את הטעות הזאת

אמנם מדובר ברכב מתוצרת גרמנית אבל לשרותי הכבאות יש ניסיון כל כך טוב עם הרכבים של מרצדס בנץ וכל הפזילות האלה לדעתי לא מוסיפות טוב לשרותי הכבאות בעיקר כשמדובר ברכבים קלים יחסית (עד 15 טון) הפזילה לכיוון איווקו מגירוס ומאן לדעתי תהיה בכיה לדורות אבל במקרה הספציפי רק הזמן יעשה את שלו ואני מקווה שאני טועה לגבי משאיות כבדות אני חושב שצריך להתיישב דווקא על מרצדס מסדרת אקטרוס ולהתחיל להתרחק מסדרת AF המיושנת יחסית כיום בסדרת אקטרוס אפשר גם כן להלביש מנועים חזקים וגדולים יותר מאשר במשאית סטנדרטית ולהנות מהיתרונות של האקטרוס, כאן מדובר גם כן בפונקציה של כסף.... ד"א תוכל לספר מה יש ברכב? אילו חידושים? גיר אוטומטי\רגיל?
 
ממש מעט. בעתיד אני אספר יותר

הכבאית בעלת גיר רגיל, 8 הילוכים, כלים רבים וחדישים שלא היו עד כה במערך שרותי הכבאות כמו למשל תומך הידוראלי, סירת גומי, סנפלינג ועוד רבים שאני לא יודע לפרט כרגע,כמובן שיש את כל הכלים שעד עכשיו כן היו, רק שהם בעלי שיפורים. חידושים ששווים 2 מליון שקל זה לא צחוק!
 

fireman

New member
ד"א מה הדגם של המשאית

במאן המספור של הדגמים קצת שונה זה 2 ספרות נקודה 3 ספרות XX.YYY XX = משקל בטונות YYY = הספק מנוע בכ"ס לגבי מרצדס אם יש עדיין מישהו שלא מכיר את השיטה אז במרצדס יש 4 מספרים רציפים XXYY XX = משקל בטונות YY = למספר שמציינות הYY יש להוסיף 0 בסוף כלומר YY0 לדוגמא מרצדס 1234 12 טון 340 כ"ס מרצדס 2638 26 טון 380 כ"ס
 

TAFD

New member
פזילות ?

אמנם רכבי המרצדס הם יעילים מאוד ומתקדמים מאוד, אבל אני לפחות באופן אישי מאוד אוהב את 2 רכבי ה IVECO שבתחנה שלנו, שהם היו לפני המרצדסים, למרות שהם יותר מיושנים וכו´ אבל יש בהם פחות תקלות, בלי להיכנס לפרטים הטכנים של הרכבים, והכי חשוב, אני "גדלתי" עליהם בתור מתנדב צעיר וחדש, עוד לפני שהגיעו המרצדסים...
 

fireman

New member
תראה

לדעתי לשרותי הכבאות יש רק ניסיון מר עם משאיות האיווקו במיוחד הדגמים החדשים יחסית שנראים כמו הרכב איווקו של תחנת חולון רק בלי המשאבת לחץ גבוה מדובר ברכב בעל מידות פיזיות גדולות יותר משל המרצדס 1234 אם אצלנו בתחנה ה1234 לא יכל לעבור בגלל המראות האיווקו לא יכול להכנס לתוך הסככה בכלל רכב גדול מסורבל וכבד אבל לעומתם אמינות טכנית גבוהה בהשוואה לדגמים מסויימים של מרצדס למען האמת זה תלוי מול איזה רכב של מרצדס אתה משווה את האיווקו, אבל בגדול לדעתי צריך להתיישב על חברה אחת ולהמשיך איתה כל הזמן, מרצדס עד היום נתנו אמינות מעל ומעבר מלבד רכב ה1124 שיש בו את הפאקים שלו שהם לא של מרצדס אלא של חברת המרכבים בית אלפא שעשו עבודה מחורבנת בכל מה שקשור לבניית המיכל של הרכב שנוטה להתפוצץ לעיתים קרובות מאוד לעומת הרכב הזה ה1234 של התכוף הוא מאוד מוצלח סוס עבודה עם 0 תקלות עד כה ואצלנו בתחנות עובדים איתם בלי סוף, הם אוכלים את נפח האירועים של תחנת באר שבע ושל תחנת נתיבות שהן תחנות מאוד עסוקות יחסית באמינות גבוהה מאוד. רותם לגבי הנוסטלגיות, כמוני כמוך חושב שכל מה שישן יותר הוא טוב יותר ואמין יותר, לראיה רכבי האיווקו מגירוס העתיקים משנות ייצור 60-70 שעוד עובדים כמו סוסי עבודה גם אצלנו באיגוד בשטחים לא שטחים ובעבירות קשה ביותר אני רוצה לראות איך יתפקדו רכבי ה1124 בעוד 10 שנים, לא 30.
 

TAFD

New member
ערן

אני מסכים עם כל מה שאמרת, אבל כמה הבהרות. זה נכון שרצוי לדבוק באותה חברה, ואם עכשיו כל הרכבים החדשים הם מרצדס אז להמשיך עם מרצדס, אבל אני מדבר על רכבי האיווקו שהיו לפני המרצדס ולדעתי הם אחלה רכבים (יחסית לתקופתם) ואני לא מדבר על אלה של שנות ה 60-70 אלא על אלה שיוצרו לפני פחות מ 10 שנים (כמו בתמונה מימין). בקשר לגודל הרכב, הם יותר קטנים מרכבי ה 1234.
 

fireman

New member
האיווקו שיש אצלנו נראים יותר גדולים

ד"א אם תא הייתי רואה שכתוב על הרכבים כיבוי אש תל אביב הייתי חושב שזה בנק הפועלים ברחוב העצמאות בבאר שבע למרות שהברונטו לא מתאים לתקופה שהייתה שם שריפה בפעם האחרונה
 

Amitg

New member
ערן... התמונה שרותם פירסם של

האיווקו והברונטו היא מאחת מהשריפות הרבות שאירועו בדיזינגוף סנטר (לא, לא האחרונה ולא זאת הגדולה שהיתה לפני שנה) השריפה הזאת היתה בסניף בנק הפועלים שבמקום
 
בנוגע לרכבים...

לפי דעתי הרכישה של רכב חילוץ והצלה עם שלדה תוצרת "מ.א.ן" בכלל לא רעה. מי שיודע או לא יודע, מ.א.ן היא אחת מהחברות הטובות בעולם ביצור כלי רכב כבדים, משאיות ואוטובוסים. דוגמה לכך היא ה"רומן" שיש ל"דן" עם מ.א.ן בנוגע לאוטובוסים, ועכשיו גם אגד עושה רושם שהיא מתכננת עתיד ארוך טווח עם מ.א.ן. בנוגע לרכבי כיבוי... אף פעם עדיין לא היה רכב של מ.א.ן בארץ במערך שרותי הכבאות, אבל מתוך ידע שלי, וקריאה של הרבה ספרות מקצועית, אין ממה להתאכזב... לדוגמה, היום למ.א.ן יש את אחת מסדרות המשאיות הכבדות העונה לשם TG-A שזכתה להרבה ביקורות טובות, ואפילו זכתה בפרס משאית השנה 2001 באירופה. הסדרות הפחות מפוארות ושלולות האלקטרוניקה מוכרות בארץ ובעולם כ "סוסי עבודה" של ממש, לא פחות ממרצדס (הגרסאות הפחות משוכללות, כדוגמת ה 1234). 8 הילוכים זה סטנדרט... אצלנו בסולם ההידראולי של איווקו יש 13 הילוכים, כאשר חצי מהם זה מה שנקרא "חצאי הילוכים", ושוב, מדובר ברכב פחות מ 15 טון (ברשיון כתוב 14990 כולל...). בנושא התיבה האוטומטית... עוד לא קלטו בארץ... מטומתמים. בנוגע לאיווקו... שמעתי פעם ממישהו שאמר שהרכבים של איווקו נכנסו לארץ רק בגלל שלאיזה מישהו בכיר שם בנציבות היו מניות של איווקו, וכמו הרבה דברים אצלנו בארץ גם כאן........ אני באופן אישי לא מעריץ מי-יודע-מה את איווקו, (למרות שגם אני גדלתי על רם 6 מדובל הקבינה) ולמרות ששני הרכבים שלהם שנמצאים אצלנו בתחנה (רכב סער והסולם) לא עשו בעיות גדולות, והכבאים די אוהבים אותם. בספרות המקצועית יש תלונות בעיקר על רמת הגימור של הרכבים (בקבינה), שעשויים מפלסטיק זול למדי והקבינה עצמה שהיא די מיושנת. לארץ יובאו מספר דגמים של האיווקו, אם זאת שלדה כמו של ר"ג ות"א, אם זה חולות 17 שיש לו מנוע יותר חזק (270 כ"ס במקום 230) ואם זה הסולם של ר"ג. כמו כן גם יובאו כמה יחידות 4X4 כמו של שרותי כבאות איילון ובאר שבע, אבל עליהן אני לא יודע הרבה פרטים... לסיכום, אני לא חושב שבנוגע לרכב געש החדש יהיו הרבה תלונות בנוגע לרכב, בלי לכלול את המרכב והציוד. לפי דעתי רכב מבחינת רכב זאת קנייה חכמה... אבל רק העתיד יוכל לקבוע...
 
למעלה