לכל מי שניסה לעזור לי בשבוע החולף

pizi33

New member
לכל מי שניסה לעזור לי בשבוע החולף

קודם כל תודה רבה.
חזרתי לבחור עם הטיעונים שלכם.
בעיקר אם הטיעון שכתוב בתנ"ך שלא היה רצף היסטורי והיו תקופות אחרי מתן תורה בהר סיני שהעם חזר לעבוד אלילים ולא קיים בכלל מצוות.
התשובה שלו היתה "תחליטי כבר, או שמה שכתוב בתנ"ך זה גיבוב של שטיות או שזו האמת. לא ייתכן לתפסלי חלקים מספר מסויים ע"י חלקים אחרים באותו הספר"
פה נשארתי חסרת מילים.
מי מרים את הכפפה ועוזר לי לתת תשובה גם לזה?
 

דייהטסו

New member
הוא לא לוגי

ההוכחה שלך הוכחה תקפה בדרך השלילה. את מניחה שטיעוניו צודקים, ומגיעה לסתירה.
 

קולומין

New member
התנ"ך אינו כולו שטויות

יש בו בהחלט הסתמכות על ארועים היסטוריים (בעיקר בספר מלכים ובחלק מהנביאים).
על סיפורי התורה, לעומת זאת, אין לנו שום מקור אחר פרט לתורה עצמה. התנ"ך נכתב על ידי אנשים שונים בתקופות שונות (הדתיים בעצמם מודים בכך), ולכן הוא אינו ספר אחיד.
לכן אסור לפסול טוטלית את התנ"ך אלא לומר בפשטות: בתנ"ך, בצד דברים חכמים והסתמכות על אירועים שהיו (אם כי תוך לא מעט סילופים) יש גם הרבה שטויות. את בתור חילונית, יכולה להוציא את המוץ מן התבן ולנפות מהספר הזה את הדברים הראויים. הוא, בתור אדם דתי, מחויב לקבל את כולו כמקשה אחת, על כל השטויות שכתובות בו.
לכן בהחלט אפשר לפסול חלקים בתוך הספר ולקבל חלקים אחרים.
 
התשובה שלך היתה צריכה להיות

מנקודת מבטך אם אתה מאמין שכל מילה בתורה היא אמת - אז הנה כתוב לך (כאן, וכאן וכאן) שחור על גבי לבן, שלא היה רצף הסטורי של העברת הסיפור מאב לבן מאז מעמד הרי סיני ועד ימינו, כלומר התורה עצמה סותרת את טענתך שהסיפור כן עבר ברציפות


ואת יכולה להוסיף שמנקודת ראותך, התורה הינה קמצוץ של אמת (תקופת המלכים לדוגמה) שמעורבבת עם הרבה אגדות סיפורי עם ומעשיות שהתפתחו עם השנים, כמו בכל תרבות אחרת על כדור הארץ.
 
ורגע, למה בדיוק לא יתכן שחלקים מסויימים בספר

יהיו נכונים, וחלקים אחרים לא ?

זה דווקא אפשרי בהחלט, הנה תראי כאן את החוקים של יחזקאל
 

חנוך25

New member
כן יתכן. אם לחלקים מסויימים יש אישוש של ראיות אחרות בלתי

תלויות (נניח, לא בדקתי) - בהחלט תתיחסי לחלקים אלו אחרת מלחלקים שמהווים עדות (נניח עדות) בודדת.

אבל - לקרוא לסיפור הזה "עדות" זה כבר ללכת רחוק מדי.
עדות זה דיווח שמטרתו לתעד ארוע שקרה בפועל. סיפור זה לא דיווח ויכולות להיות לו אלף מטרות אחרות.
 

pozetiv

New member
סתם לשם המחשה

נניח שיש ספר כזה עם רצף היסטורי מדויק להפליא עד לרגע לידתך, ואת מחזיקה בו , וזה ספר עב כרס שממלא ספריה שלמה, כך כתוב שחור על גבי לבן ואין לך שום שמץ של ספק טיפת ספק לגבי מוצאך ועמך וייעודך ואת יושבת ודנה עם בחיר לבך על אודות אורח החיים שאותו ספר בדיוק מתווה עבורך האם גם אז לא תאמרי *ש"גם אם יש יהוה, הוא לא מתעסק בשטויות כמו מי הדליק אש בשבת, ולמה שתית נס קפה חצי שעה אחרי שסיימת ארוחה בשרית." *
 

pizi33

New member
די כבר קרצייה

אם היה ספר כזה והיה כתוב בו שביום שאני אתחתן אני חייבת לגלח את שיער הראש ולמרוח את הראש בזפת ולהדביק נוצות. הייתי שואלת את אבא ואמא שלי "אבל למה?" ואם הם היו אומרים לי כי ככה כתוב בספר הייתי יורקת על הספר מול הפנים שלהם.
זאת תשובה טובה בבילך אדון שקורא לעצמו POZETIV אבל הוא כולו שלילי ולא שייך לכאן בכלל.
לך לפורום חוזרים בתשובה שם יקבלו אותך בזרועות פתוחות.
 

GoghVV

New member


הוא יצור מוזר כזה, מחב"ת מהזן הכי נחות שיש - זה שעוטף טיעונים רדודים ועתיקים שהופרכו עשרות פעמים בעטיפה חדשה ודוחף לך אותם במסווה של מוצר חדש. ואת כל זה הוא יעשה בהתנשאות אופיינית.
וזה לא מפתיע שגם משתמשת טריה מזהה את זה מיד.
 

חדשה31

New member
ואיך אתה יודע שהרצף ההיסטורי שכתוב בו הוא נכון ומדוייק?

כי זה מה שכתוב בספר?

אתה מקבל דברים כפשוטם ולא נחוצות לך הצלבות וראיות נוספות - מלבד מה שכתוב בספר?
מוזר משהו....
 

pizi33

New member
כן ככה זה אצל המאמינים

טיעון מעגלי אין סופי ואין אפשרות לעשות CTRL+BREK

אני מאמין בה כי כתוב בספר שכל העם ראה את המעמד ואם כתוב בספר את זה זה בטוח נכון ולכן גם כל השאר כולל אגדת בריאת העולם ומעשיית תיבת נוח נכונים.

לוגיקה וטיעונים כמו "איך הגיעו חיות יבשה למקומות שהתיבה לא נחתה עליהם" נענים ב"אני לא יודע, אבל זה לא סיבה שאפסיק להאמין".
תמשיכי לנסות לעזור לי אבל אני כבר קרובה מאוד להרמת ידיים.

הוא כל הזמן אומר לי שאם הייתי מאמינה היה לו הרבה יותר קל להסביר לי.
אבל אם הייתי מאמינה לא היה צריך להסביר לי כלום, מי שמאמין לא זקוק להסברים, יש לו הסבר אחיד להכל "יהוה אמר".
 

מדור 26

New member
אין שום ערך להמחשה שלך

אין רצף בתורה. כדי לתרץ את הסתירות, אמרו חזל:
"אין מוקדם ומאוחר בתורה היא מידה אחת משלשים ושתים מידות של רבי אליעזר ברבי יוסי הגלילי (מידה לב), וביאורה שפרשיות שנאמרו תחילה, לפעמים הוקדמו המאוחרות לה".
התורה הנה כתב מזויף שנכתבה כשש מאות שנה אחרי "מועד מעמד הר סיני" שכביכול התקיים. כל האמירות על עדיות לאירוע, של רבבות בני ישראל וכמו כן, ועל מסירת התורה מדור לדור, בשקר יסודם. עובדה היא, שעד אירוע מציאת התורה במקדש בתקופת מלכותו של יאשיהו מלך יהודה, הייתה נהוגה עבודת האלילים, ורק אחרי מציאתה, העם חגג בפעם הראשונה את חג הפסח. את זאת אתם משתדלים מאד להעלים, למרות שזה כתוב בתנ"ך...
בנוסף לכך לכל התגובות שלי אליך, לא מצאת מענה, כי אין לך, ובכל זאת, אתה מעלה כאן בפורום מדי פעם את הרעיונות המגוכחים שלך.
אתה שם עצמך ללעג ...
 

חדשה31

New member
הוא זה שצריך להחליט - לא את.

את לא קובעת את חייך (כך אני מקווה, לפחות) לפי ספר ישן.
הוא המאמין - והוא זה שספר ישן מכתיב לו איך לחיות.
אז אם הוא מקבל את התנ"כ כתורה מסיני - הרי שעליו לקבל את הקטע בתנ"כ שבו כתוב במפורש שלא היה רצף
בשמירת המסורת והיתה תקופה ברורה בה עם ישראל שכח את מסורתו, את דתו ואת פוחניו (ולכן קל וחומר גם את מעמד הר סיני - שבו ייוסדו לכאורה)
ולא קיים אותם - ורק לאחר גילוי פלאי של ספר עתיק נזכר לפתע שיש לו מסורת.

אם הוא אדם מאמין - שמאמין גם שהתנ"כ הוא אמת לאמיתה - הרי שזו האמת שכתובה בו.
ואמת זו סותרת לחלוטין את טענת העברת המסורת ברצף מאב לבן וגם את טענת "נכונות מעמד הר סיני" כי סופר מאב לבן ברצף.
מי שמקבל את התנ"כ כאמת - אמור לקבל את הקטיעה ברצף כעובדה מוגמרת.
אדם כזה שטוען לרצף - לשיטתו שלו הוא שקרן כי בתנ"כ ("האמת") - כתוב ההפך.

לעומת זאת - אדם שאינו מקבל את התנ"כ כאמת - אין למה שכתוב בתנ"כ השפעה על חייו לכאן או לכאן.

הוא פשוט לא הבין (ואת לא הסברת לו) - שהטיעון הזה תקף אך ורק בעולמו במנקודת השקפתו של מי שמקבל את התנ"כ כאמת צרופה.
 
למעלה