לכל מאמיני האבולוציה שלום..

תגובה

תוכל לענות בצורה תמציתית יותר (למשל, מבלי לציין ים של נוקלאוטידים ושרשרות RNA דמיוניות) בעתיד? אני מודה ומתוודה שקשה לי מאוד למצוא תוכן חדש בין הציטוטים לדברים כותבים שכתבת) "וממילא, אם יבוא מישהו ויציע תאוריה מסתברת, כיצד שעונים כן יכולים להיווצר בהליך טבעי - נקבל. ועד אז, נאמר שהשעון מורה על היות לו גורם תבוני. וקל וחומר משעון לעין, אשר תכליתה מוגדרת כמו השעון, דהיינו לראות" אוקיי. אז מה שאתה אומר - בגלל שאין לנו תיאוריה מסתברת, אז אנחנו פשוט, לדידך - נניח שבורא תבוני עשה זאת על שום ההגיון האינטואיטיבי האנושי. את הלוגיקה (לכאורה) של טיעון השען לא קשה להבין. מה שלא הצלחתי להבין מתגובתך זה מה זה מועיל לקבל את טיעון השען. כיצד אנו מסוגלים לקדם את המדע ואת האינטרס האנושי (החומרי בלבד) בקבלתנו את ההוכחה הטלאולוגית? בנוגע לאבולוציה - דבריך לא היוו כל הפרכה לתיאוריית האבולוציה שאני מכיר (קרי, זו שקראתי עליה בספרי עקרונות האבולוציה אקדמאיים, זו שמרצים (חלקם דתיים שומרים מצוות מהסוג השמרני ביותר) הרצו בפניי עליה, וזו שנתקלתי בה עוד מלפני שנים בשוטטות תמימה באינטרנט) האם אתה מכיר עדויות למאובנים של לטאות עם עטינים? האם אתה מכיר עדויות למאובנים של יונק עם כנפיים? האם אתה מסוגל להסביר מדוע התיארוכים העצמאיים של כל המאובנים עולים בקנה-אחד עם העץ הפילוגנטי הסטנדרטי שהוצע לפני שתיארוכים אלה נעשו? האם תוכל להסביר מדוע נחש צריך עצמות אגן בהם הוא לא משתמש? האם תוכל להסביר מדוע לוויתן צריך עצמות פמור אם אין לו רגליים? האם תוכל להסביר מדוע לפרוטיאוס יש עיניים שלמות מתחת לעור כאשר הוא נמצא במערה כל הזמן? האם תוכל להסביר למה לטטרה המקסיקני יש עיניים שלמות מתחת לעור אם הוא נמצא במערה חשוכה כל הזמן? כתבת רבות בכתביך (ממרץ 2006) , אך לא ציינת שום ראיות שממש מפריכות פרדיקציות אבולוציוניות בנוסח שאני מכיר. אז אנא ממך - כדי שנוכל לבצע את הדיון בצורה נוחה , ספק לי (א) מאובן אחד של יונק מלפני הפריקמבריום או (ב) מנגנון תיאורטי שמונע ממוטציות מועילות להצטבר לתיאוריית המוצא המשותף כפי שאני מכיר, יש כמה תריסרי אופציות כלליות להפרכה (דהיינו, כמה תריסרי פרדיקציות כלליות) לא סיפקת ולו אחת. אנא ממך, השתדל להשתמש בלשון תמציתית והמנע מתיאורי מנגנונים ביולוגיים מורכבים. אין כל טעם בכך וזה רק הופך את הדיון למסורבל יותר.
 
תגובה

סליחה על ההתפרצות. למעשה אתה טוען כי הבורא התבוני ברא את היצורים החיים על כשליהם הרבים (ולעיתים רווי האבסורד, קרי סלמנדרת הפרוטיאוס, לה יש עיניים שלמות אך עיוורות והן מכוסות בעור-פנים). וכן גם את עצם הזנב חסרת התועלת, את השיניים המולאריות השלישיות חסרות התועלת (למעט נזקים רבים וכאבים), את האינברציה של העין, את עמוד השדרה הלא-גמיש, ועוד כהנה וכהנה דוגמות . למעשה מדובר כאן בהשערה מבטלת , אך לא בקיומן של ראיות. האם יש לך דרך להדגים מעשה בריאה על-ידי אותו בורא תבוני? אבולוציה ברמת המין כבר הודגמה ותועדה, אך בריאתנות בשום רמה כלשהי (למעט ביולוגים בימינו שעובדים על יצירת חיים בקטריאליים באופן סינתטי) לא הודגמה מעולם.
 

denverenum

New member
מה כוונתך ?

"למעט ביולוגים בימינו שעובדים על יצירת חיים בקטריאליים באופן סינתטי" איך זה מדגים קיומו של אל או קיומה של אלה ?
 
אני מתכוון לבריאה של תאים חיים סינתטיים

ע"י מהנדסים גנטיים ומדענים מקצועיים . לא "בריאה" באמצעות אבק קסמים על-ידי פיית שיניים סגולה ומעופפת (או לחלופין, יהוה,בודהה, תות-אנך-אמון, ת'ור, או אליל אחר) מדובר במשהו שנמצא בחזית המדע וכבר אפשרי תיאורטית . בבלוג biosingularity עוקבים אחרי פיתוחים מדעיים מדהימים כגון זה.
 

G o v e r

New member
אהההההה אז תגיד

אבל זה בכלל לא קשור. זו יצירת חיים במעבדה. זה לא מוכיח שום דבר בקשר לשום דת
 
לא דיברתי על דת ../images/Emo13.gif דיברתי על בריאה

האם לא ניתן להשתמש במילא "בריאה" כחלופה למילה "יצירה" גם מבלי להתייחס לאלוהים?
 
:-$ אוקיי, אז ההטעיה היא באשמתי

באנגלית פשוט ניתן להגיד to create מלשון creationism , בעברית זה לא כך.. נתקלתי בתוכן הזה בבלוג מדעי באנגלית, אז לא עשיתי את הסוויצ' בראש.
 

deathcaster

New member
בחיאת דינאכ יונתן

כמה זמן לקח לך לבזבז על כתיבת הודעה זו... לחפש ולנבור בעבר כמו איזה חדף מצוי... צר לי עליך שחייך מתבזבזים לריק..... GET A LIFE הנסיון העלוב שלך להשמיץ כאן משתמשים לא יצלח... וכן הנסיון העלוב שלכם לטמא את הפורום.
 
פינוקי

מילא לכתוב את זה בפורום חופש. אבל לכתוב את זה בפורום ביולוגיה ומדעי החיים כאשר לא לקחת מעודך קורס בודד בביולוגיה ואינך מבין אפילו את העקרונות הבסיסים של כל תחום במדעי החיים - זה כבר באמת דורש חוצפה. (אני אומר את דבריי על סמך שיחותיי איתך , בהם שוב ושוב הפגנת את בורותך המזעזעת אפילו במונחים האלמנטריים ביותר בביולוגיה, מה שניכר כי שמעת על המושגים שהעלת בפני הדיון ממאמרים בריאתניים ותו לא.)
 
../images/Emo13.gifקולי חביב....

מילא לא לענות עניינית..אבל גם להשמיץ?לידיעתך,ממש לא קראתי אתרים בריאתנים,ולרוקד עם שבלולים,לא מעניין שישנם יצורים אחרים עם מערכות פשוטות יותר,עדיין,אם תחסיר אצל האדם כל אחד מהחלקים הנ'ל ,האדם ימות.קח למשל את כלי הדם.. מה קדם למה לדעתך?כלי דם לדם ,דם לכלי דם,או לב לשניהם?ברור שגם אין טעם להללו ללא ריאות וקיבה ואנזימי עיכול ושכבה חוצצת,אך לעת עתה,הצע לי תרחיש הגיוני רק ל3 החלקים הנל'.אגב,האבולוציה(מוצא משותף)אינה עובדה כי אם אינטרפטציה אישית הניתנת לממצאים מסויימים.
 

zazoo1

New member
נראה לי שניסו להגיד לך, שתיאוריית "מה קודם

למה" לא כ"כ מתאימה. בוא ניקח למשל יצור קדום, שיש בו מנגנון סירקולציה של חמצן. נולד יצורון קטן שהמטען הגנטי שלו עבר מוטצייה. המוטצייה הזו גרמה לשינוי במבנה, ועכשיו יש לו על צינורית הסירקולצייה מין מבנה שדוחף את האויר, מעין משאבה. אז היצורון הזה יכול לספק חמצן יותר מהר לכל האיברים בגוף- וכך הוא יכול לנוע יותר מהר, ולמצוא יותר בחורות לעשות איתם ילדים. ככל שיהיו לו יותר ילדים ביחס לאחרים- יהיו יותר יצורים עם המשאבה. הם גם יוכלו להשיג יותר אוכל, ויתכן שיכחידו את היצור "המקורי". עכשיו- במקביל לשינוי הזה, מתבצעות כל הזמן מוטציות בכל האיברים, כלומר, במקביל "נשאי החמצן" (או הדם) גם עוברים מוטציות, וכמוהם אברי ההפרשה ושאר איברי הגוף. כלומר- אין פה דבר שקודם למשנהו. המערכות התפתחו ומתפתחות במקביל. מקווה שהבהרתי קצת...
 
פינוקי

איבדת ממזמן את הזכות לקבל מענה הולם כשתפסיק להתעלם מהעובדה שענו לך כבר על אותן שאלות, תזכה בה בחזרה.
 
למעלה