לכל חובבי האימה שביננו

zmir2003

New member
לכל חובבי האימה שביננו

הייתי רוצה לפתוח פה דיון רציני על סופר שנקרא קלייב ברקר. עשיתי חיפוש בפורום ולא מצאתי אפילו רמז למישהו פה שקרא אותו? וחבל..בתור חובב מושבע שלו (למרות שלא קראתי את כל הספרים שלו) הייתי רוצה לפתוח את הדיון עם סקירה קצרה של הספרים שלו שקראתי (כבר כתבתי עליו פה בקצרה בשרשור אחר אז בדיון פה אני ירחיב). אני יתחיל עם קובץ הסיפורים הקצרים הראשון שלו שנקרא Books of blood זהו בעצם הספר (שיצא בתור קובץ סיפורים קצרים) שאיתו פרץ ברקר לתודעה של חובבי זאנר האימה\פנטזיה אפלה\מדע בידיוני. הסיפורים מאד קצרים ושונים מאד אחד מהשני. בלי להביא פה ספויילרים אני רק יכול להגיד שהספר תופס אותך חזק ישר מההקדמה המדהימה שנפתחת במשפט Everybody is a book of blood:wherever we're opened,we're red ...ברקר כותב למבוגרים בלבד (חוץ מספר אחד שכתב לילדים שעוד לא יצא לי לקרוא) והסגנון שלו מאד יחודיי ומרתק לפי דעתי...במידה ויש פה אנשים שירצו לקרוא אותו ולפתח דיון על הספרים שלו אני ישמח לעזור...(את הסקירה של ספריו אני ימשיך שאחזור הבייתה)...אני מאד מעוניין לפתוח פה קבוצת קריאה לספרים שלו וזוהי בעצם מטרת הדיון...יש מעוניינים?
 

avivs

New member
חכה שעופר יגיע לפה

הוא קרא כל דבר של ברקר. אני קראתי רק את המארג, ודי נהנתי.
 

zmir2003

New member
../images/Emo2.gif

א: מי זה עופר? ב:מה יש את הספרים שלו מתורגמים לעיברית? (אני קורא הרוב באנגלית) ג:סוף סוף מצאתי מישהו שקרא אותו :) הוא יחסית מאד לא מוכר וחבל.
 

avivs

New member
הייתה עליו כתבה

בגיליון הקודם של המימד העשירי. דווקא כתבה ארוכה ומושקעת. עופר גולש בפורום הזה, והוא באמת אוהב את ברקר.
 

zmir2003

New member
../images/Emo98.gif

אחלה..תמיד טוב לשמוע שיש עוד מעריצים שך ברקר בפורום זה או אחר ואני לא לבד. חבל רק שלקח להם כל כך הרבה זמן לתרגם אותו לעיברית אבל טוב מאוחר מאף פעם לא
 

lady Margolotta

New member
זה נשמע די מעניין...

לא היה מפריע לי לקרוא אותו אם הוא כ"כ טוב כמו שאתה אומר מלבד העובדה שאני די אוהבת את הז'אנר שציינת מקודם אז זה יכול להשתלב טוב... אם רק תמליץ לי על ספרים אני אשמח...
 

zmir2003

New member
תלוי אם את קוראת בעיברית

או באנגלית...בעיברית יש רק שני ספרים שלו מתורגמים לפי מיטב ידי עתי. המארג-weaveworld ואבארט..את אבארט לא קראתי אבל את המארג קראתי ואני ממש ממליץ עליו..לפי דעתי הוא קלאסיקה. אם אין לך בעיה באנגלית הייתי מאד ממליץ על Books of blood שהוא פשוט אוסף הסיפורים הקצרים הטוב ביותר שקראתי בזאנר הזה. יש את Cabal וhellbound heart שעליו מבוסס הסרט hellraiser (האיש עם הסיכות שתקועות לו בפנים)...ספר מדהים לפי דעתי למרות שהוא קצר מאד יחסית..וכמובן יש את weaveworld הנהדר...יש הספרים הכבדים יותר והאפיים the great and secret show ו ההמשך שלו everville את השאר עוד לא קראתי...בתור התחלה הייתי ממליץ את המארג-weaveworld
 

lady Margolotta

New member
אבארט זה שלו?...

אז כן קראתי את ספר שלו... וזה היה ספר מעולה לטעמי... ולא אין לי בעיה לקרוא באנגלית... ויש לי כבר את המארג ואני בדיוק מתחילה לקרוא אותו, פשוט לא הסתכלתי מי הסופר... בכל מקרה קראתי את אבארט וזה נראה כאילו יש לזה המשך... יש לזה המשך?... (כי אם כן אז אני מאוד אשמח...)
 

zmir2003

New member
כן זה שלו

ועוד לא קראתי אותו לצערי :) אם יש לך את המארג באנגלית אז אני מאד ממליץ לקרוא (אני קורא רק באנגלית)... אני לא זוכר אם אבראט הוא חלק מסדרה או לא...מה שכן יש את סדרת Books of the art שתכלול 3 ספרים..שניים מהם כבר יצאו לאור..The great and secret show וEverville אני אישית מאד הייתי ממליץ לקנות כל ספר שלו כי עד עכשיו לא התאכזבתי בכלל (טוב אני מעריץ הדוק שלו)... דרך אגב את הציורים באבראט הוא צייר בעצמו :) (הוא דיי מוכשר לפי דעתי)
 

chinabird

New member
אבראט הוא חלק מסדרה די ארוכה, ונדמה

לי שהוא עדיין לא סיים לכתוב אותה - ובכל זאת הספיק לחתום על חוזה עם דיסני בשביל לעשות ממנה סרט. איש אשכולות.
 

zmir2003

New member
אני דווקא לא ממש אוהב

את הסרטים שלו אלא את הספרים יותר...אני לא חושב שהסרטים עושים לספרים צדק.
 

chinabird

New member
קראתי רק את מה שתורגם לעברית, אז

אני לא יכול לשפוט - אבל "קנדימן" הראשון היה ממש מוצלח, לטעמי. נדמה לי שגם הסרטים אחר-כך בוססו על סיפורים קצרים של בארקר, אבל מהמעט שראיתי לא התלהבתי.
 

Y. Welis

New member
שני HellRaiser הראשונים היו טובים

מאוד, הרבה מעל לרמת המקבילים שלהם באותה תקופה - סרטי 'סיוט ברחוב אלם' (1988-1990). הראשון מבוסס ישירות על Hellbound Heart (סיפור שקצת קשה להשיג בדפוס - אבל קיים במרחבי הרשת), והשני הוא כבר סרט שבארקר ביים בעצמו, ונמצא בכמה רמות מעל מרבית סרטי האימה (וגם כבד יותר מרובם), וכולל כמה חזיונות מדהימים, למי שמסוגל לשרוד את כמויות הנוזל האדום שיש בו...
 
תיקון טעויות

Hellraiser הראשון אמנם מצויין(וחזק מאוד- מי שצריך קוצב לב לא לראות) אבל מכל הדיווחים ששמעתי(כולל מעריצת בארקר שרופה) השני עד הרביעי לא הכי טובים, החמישי די טוב, והשישי עד התשיעי שוב נופלים.ודרך אגב, בארקר ביים רק את הראשון.
 

Y. Welis

New member
השני מצויין; יותר פנטאסטי מהראשון

אבל מכל הבחינות הוא גם האחרון. כל מה שנעשה אח"כ (היה אחד שהתרחש בחלל...), די מיותר. אין אגב 9, אלא רק 8. קיימות אגב שמועות שבארקר כותב תסריט למס' 9, שיחסל את פינהד סופית.
 
יש לך את The Gret And Secret Show?

יש!!אני מחפש אותו כבר חודש וחצי, מאז שבזמן ביקור בירושלים קניתי את Everville בלי לראות שזה שני בסדרה(הרפלקס אצלי הולך ככה: "ספר של בארקר שאין לי עדיין?לקנות!") אתה במקרה גר בחיפה או האיזור ככה שנוכל להחליף ספרים?יש לי את Coldheart Canyon שלו. נ.ב.אני חושב שהנובלה הקצרה Cabal היא היצירה הכי טובה שלו, למרות ש"המארג" קרוב מאוד. נ.נ.ב. אם לא ניחשת, אני עופר שאביב דיבר עליו- שני הנושאים עלי הם בארקר ופילק.
 

zmir2003

New member
יש לי אותו :)

ואני מוכן להלוות למעריץ שרוף כמוני :) יש לי משפחה וחברים בחיפה ואני בא לבקר די הרבה...יום רביעי אוליי אני מגיע לאזור..יש לך מסנגר במקרה? אין לי את coldheart canyon זה הספר שמבוסס על הוליווד במקרה? כי אני מת לקרוא אותו :)...cabal נהדר אני מסכים..אישית אני מאד מאד אהבתי גם את hellbound heart הקצר אימים..זה לא מפריע לו להיות אחד הספרים הטובים שקראתי..בכלל כל הסיפורים הקצרים של ברקר הם חובה פשוט בגלל שהם נהדרים! את everville עוד לא קראתי.
 

Y. Welis

New member
כדאי לבקר שוב ב'ספר וספל' בבירה

עותקים של הספר הנ"ל עוברים שם מדי פעם.
 

Y. Welis

New member
אני מסכים. צריך להתחיל את ההיכרות

עם בארקר המצויין באסופת הסיפורים הזו. לטעמי הוא היה שם במיטבו, וכן בשורת הספרים שהלכו והתארכו (במס' עמודיהם) בטור גאומטרי, עד 'אימאג'יקה'. שני ספרי ה-Art שהוזכרו (Grand & Sectet Show והמשכו) הם כבר משהו לא אחיד, אם כי עדיין מרתקים וקריאים מאוד. הם אגב מציינים את מעברו מאנגליה ל-LA (והמרתו מסטרייט נשוי לגיי). מה שבא לאחר מכן כבר נחות יותר. בזמנו היה בסטימצקי ספר קטן שכלל ראיונות איתו ועם סטיבן קינג. משהו מעניין מאוד ששווה לחפש בחנויות אונליין.
 
למעלה