לכל חברי הפורום והגולשים האחרים -

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
לכל חברי הפורום והגולשים האחרים -

לכל חברי הפורום והגולשים האחרים -
חג שמח וכשר לכולכם ולבני משפחותיכם, בריאות, פרנסה והצלחה בלון|
 

connex

Active member
../images/Emo155.gifחג שמח לכל חברי הפורום ומשפחתם

לכל חברי הפורום והגולשים האחרים -
חג שמח וכשר לכולכם ולבני משפחותיכם, בריאות, פרנסה והצלחה בלון|
חג שמח לכל חברי הפורום ומשפחתם
 
../images/Emo155.gifולא../images/Emo159.gif, זה מה שנאכל../images/Emo9.gif

לכל חברי הפורום והגולשים האחרים -
חג שמח וכשר לכולכם ולבני משפחותיכם, בריאות, פרנסה והצלחה בלון|
ולא
, זה מה שנאכל

פעם, היו נוהגים לומר: "חג פסח כשר..." אולם, היום אני יודע כי קיים היפוך ברכות: היות ופסח, הינו חג, שממילא טורחים ומנקים ומכשירים, הרי שממילא יהיה חג הפסח כשר. לעומתו, פורים, בו אנו מצווים לשתות עד דלא ידע, ועודף של שתייה יכול להביא אותנו למצב, שבו לא נצליח להבחין בכשרותו של המזון. ומכאן, הברכות הינן: "פורים כשר ופסח שמח". חגי
 

Mr Slider

New member
חחח רעיון יפה ..

ולא
, זה מה שנאכל

פעם, היו נוהגים לומר: "חג פסח כשר..." אולם, היום אני יודע כי קיים היפוך ברכות: היות ופסח, הינו חג, שממילא טורחים ומנקים ומכשירים, הרי שממילא יהיה חג הפסח כשר. לעומתו, פורים, בו אנו מצווים לשתות עד דלא ידע, ועודף של שתייה יכול להביא אותנו למצב, שבו לא נצליח להבחין בכשרותו של המזון. ומכאן, הברכות הינן: "פורים כשר ופסח שמח". חגי
חחח רעיון יפה ..
אבל אומרים זאת כי תסתכל הנפש (הנשמה) שלך גם כשרה לבוא לפסח
בגלל זה אומרים פסח כשר ושמח שה' יסלח לך על כל עונותינו שבנשמה .. סתם רעיון יפה מאוד ששמעתי .. שיהיה לכולם פסח כשר ושמח
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה