לכל המניקות

ellosh

New member
אני בשוק, אני בהלם, אני המומה

מכל מה שקראתי שם. בעלי שאל אותי מה אני קוראת בכזו תדהמה כי הייתי אשכרה עם פה פתוח וכמעט בלעתי זבוב. וד.א סליחה על הבורות אבל מה זה טרול???
 

misisipi river

New member
טרול

זה "מישהו" שממציא לו כינוי חד פעמי ומכניס הודעה פרובוקטיבית בפורום כדי ליצור מהומה אבל לפעמים טרולים יוצרים דיונים חשובים ומעניינים
 

EfratUK

New member
גם בעלי שאל אותי

למה אני משמיעה קולות של הלם...אני ממש בשוק
 
לי נראה שהדיון שם די מוצה

אני גם לא אוהבת "להדחף" לפורומים שאני לא קבועה בהם רק כדי להתווכח (וכאמור - יש שם "מקומיות" שעושות את העבודה)
 

EfratUK

New member
מודה: נדחפתי.

ניסיתי לשתוק ולא להגיב, בדיוק בגלל הסיבה שציינת: איך אני יכולה להגיב בפורום שלא מכיר אותי ואני לא אותו. אבל לא יכולתי להתאפק. ממש הרגשתי שאני חייבת.
 

misisipi river

New member
הטרול הוא זניח

חסר חשיבות מה שחשוב הוא איך נשים אחרות מתייחסות להנקה בפומבי זה מה שמזעזע
 

ממולדה

New member
זה מזעזע?

אותי מזעזע שיש אנשים שחושבים שלתת לתינוק בן יומו לשתות מבקבוק פלסטיק זה יותר "נורמלי" מלהיניק אותו.
 

misisipi river

New member
לא משווה בין השניים

יש נשים שלא יכולות להניק לא שהן לא רוצות ולקרוא להן לא נורמליות זה לא פייר
 
גם לנשים שלא רוצות להיניק

זה לא פייר לקרוא "לא נורמליות". (ואני לא מתייחסת ישירות לדברים של ממולדה, כי לא נראה לי שהיא התכוונה לומר שמי שלא מיניקה היא לא נורמלית)
 

misisipi river

New member
אבל

זאת השוואה קשה להניק בפומבי ושיגידו עליך דוחה ולבין לבקבק לא משנה מאיזו סיבה
 
אני עדיין חושבת שלא לזה היא התכוונה

הזעזוע (כך לפחות הבנתי, ממולדה יכולה לתקן אותי אם טעיתי) הוא מזה שהבקבוק נתפס כ"נורמלי" יותר מההנקה. אני די בטוחה שהיא לא התכוונה לומר על אף מבקבקת, ולא משנה מאיזו סיבה, שהיא "לא נורמלית".
 

טאש

New member
../images/Emo191.gif או לא, הוא פתח שרשור ענף

ביותר. אני לא יודעת אם הוא רציני או מסתלבט חלק מהשרשור הזה קרע אותי מצחוק. אני גם לא מבינה נשים שיוצאות נגד הנקה פומבית. "הנקה פומבית" זה מושג מבלבל. אני חושבת שחשוב לחדד את הנקודה שהנקה פומבית הנה אמנם במקום פומבי אבל לא נעשית בצורה פרובוקטיבית, אלא בצינעה. הרי אף אחת לא עושה מהומות כשהיא מניקה. מי שמניקה במקום ציבורי פשוט יושבת עם תינוק על הידיים ולפעמים רואים לה קצת מהבטן. נשים רבות גם מסתירות עם חיתול בד את מה שאולי אולי היה סיכוי שיראו להן. אני חושבת שאולי בעוד כמה ימים כדאי יהיה לפתוח שרשור "הסבר" לאיך מניקים מחוץ לבית ושומרים על דיסקרטיות. אולי שרשור עם סיפורי הנקה שעד שלא מדברים על הנקה הסובבים לא שמו לב שהיה שם תינוק יונק. חשוב שנשים לפני לידתן הראשונה לא תקבלנה רושם מוטעה לגבי "הנקה פומבית" (שזה שם מטעה מאוד כאמור).
 
לצערי לא חסר נשים שוביניסטיות

והרבה מהטיעונים נגד הנקה בציבור הם לחלוטין שובינסטיים בעיני ומשקפים בדיוק את היחס של החברה לנשים שהן אמהות.
 
../images/Emo34.gif לקחת את מקומנו בחברה*

במסגרת התיזה אני קוראת עכשיו המון מאמרים שנכתבו על הנקה. במחקר אחד החוקרת ביקשה לבדוק את תפיסת המיניות של אמהות באמצעות קריאה בספרי הדרכה להורים, גם (ובעיקר) כאלה שמעודדים הנקה. המטרה שלה לא היתה להראות שעידוד הנקה הוא פסול, להפך, אבל היא כן הראתה על מה שמים דגש בספרים האלה ומה זה אומר על איך שהחברה תופסת את האמהות ואת המיניות שלהן. משהו שמאוד משך את תשומת ליבי במאמר, היה שהיא הראתה איך בכל הספרים, אחד העיסוקים המרכזיים בפרק על הנקה (אחרי שמפרטים את כל היתרונות של ההנקה לתינוק וגם לאמא - ובעיקר את זה שההנקה עוזרת לנשים לחזור לגזרה מהר, שזה נושא אחר שהיא מבקרת שם), זה איך להסתיר את ההנקה כשמיניקים בציבור, החל מחדרי הנקה, דרך בגדים מיוחדים להנקה ושמיכות/חיתולי בד, וכלה ב"סתם" לבישת חולצות גדולות ורחבות שאפשר לשים מעל היונק בזמן שהוא יונק. ומה אני רוצה לומר בעצם? שאני חושבת שההתמקדות (גם שלנו) בטיעון שהנקה בפומבי נעשית בצנעה (כדי להצדיק את ההנקה בפומבי) ובהסברים לאמהות איך להניק בצנעה, מחטיאה ומסווה את הנקודה העיקרית. ומהי אותה נקודה עיקרית? שבסופו של דבר מצפים מאיתנו, הנשים, להסתגר בבית או לאמץ דפוסי האכלה שגם גברים יכולים בפוטנציה לאמץ (קרי, האכלה מבקבוק – הרי את זה אף אחד לא חושב שאי אפר או לא ראוי לעשות באמצע בית הקפה או הקניון). הטיעון המרכזי בעיניי בעד הנקה בפומבי, הוא שמותר לנו להיניק איפה ומתי שאנחנו רוצות, מבלי שיגבילו אותנו. אני לא אומרת שזה צריך להעשות בהפגנתיות, אני לא אומרת שלא צריך "להתחשב" (ואני כותבת את זה במרכאות כי השאלה מהי התחשבות נתונה לפרשנות מאוד מגוונת). ממילא מי שמיניקה בחוץ, עם או בלי קשר להתחשבות באחרים, לא ששה לחשוף את עצמה יותר ממה שצריך. הנקודה שלי היא שאותה התחשבות לא צריכה להיות במרכז הדיון, יש לה מקום, אבל אסור שהיא תבוא על חשבון החשיבות שבהשתלבות נשים במרחב הציבורי, גם אם הן מיניקות. והקשר בין הנקה למיניות (ויש קשר, אפילו הדוק מאוד) – הוא יחכה להרצאה הבאה
. * בהשאלה מכותרת של אדמה טובה, בדיון שנערך כאן לפני כמה חודשים על הנקה בפומבי: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=317&msgid=78091906
 
למעלה