אתה יכול לפרטלכל החברים, אין כמו התחבורה
הציבורית אצלינו בארץ. טיילתי באיסטנבול שבוע וגיליתי שהתחבורה כאן יותר מתקדמת ונוחה!
בודאיאתה יכול לפרט
אני נוסע עוד כמה ימים ל-4 ימים באיסטנבול. בבקשה תוכל לפרט קצת על התחבורה בעיר הזאת ?
בתור אדם שביקר 12 פעמים בטורקיהבודאי
ההתחבורה בעיר הזו מושתתת בעיקר על מוניות, אוטובוסים טראמים ואף טראמים בעלי קרון אחד. צבע המוניות הוא צבע צהוב. כולן פיאט, רובן מסוף שנות השמונים ומעטות שהן חדשות וממוזגות. לדעתי יש בעיר הזו 2 חברות אוטובוסים אבל אולי אני טועה ויש שם רק אחת. האוטובוסים מתחלקים לשני צבעים: אדום-לבן וכחול-תכלת( בסגנון הקשתות של התוכי). האוטובוסים לא ממוזגים. ישנו מכשיר ליד הנהג שלוחצים על כפתור או מכניסים אסימון שמקבלים מהנהג או מנקודת המכירה תמורת כסף. באוטובוסים מרצדס O345 ובמ.א.ן SL232( שזהים ל E.L 202) ישנו כרטיסן היושב מול הכסא מאחורי הנהג. הטראמים מנוהלים בדומה לשאר הטראמים באירופה: מכניסים אסימון שמקבלים אותו תמורת כסף ועוברים לרציף. יש בעיר הזו גם TUNEL, מעין "מטרו" בעלת שתי תחנות בלבד ( לדעתי קרון MP 55 שלקוח מהמטרו של פריס). ניתן גם לשוט באוניות משתי גדות הנהר וכו לשוט מאסיה לאירופה( איסטנבול היא עיר ששוכנת גם באסיה וגם באירופה ובאמצע מפריד נהר הבוספורוס). וחוץ מזה, איסטנבול היא עיר די צפופה אך יפה. האנשים מאד סימפטיים (בעיקר אם מזכירם להם את חיים רביבו ופיני בלילי... כל בן אדם שם אוהד אחת מארבעת הקבוצות של איסטנבול: פנרבחצ'ה, באשיקטאש-הלכתי למשחק שלהם, גלטאסראי ואיסטנבולספור (לא ראיתי אוהד אחד של הקבוצה הזו)). אני בטוח שתהנה מהעיר הזאת ומהמאכלים המקומיים המייחדים את המקום.
הוספהבתור אדם שביקר 12 פעמים בטורקיה
אני חייב לעמוד על טעותך בנוגע למוניות: אכן, הן צהובות. אך בנוגע ליצרן, הוא אינו פיאט, אלא טופאש (הספונסרים של "טופאש בורסה") אשר דגמיו מבוססים על פיאטים ישנים (בדרך כלל פיאט 131 העתיקה) אך מוצאים לשוק עם מנוע 1.6 ליטר מהדור הקודם בעל 92 כוחות סוס מכובדים ליצירה מיושנת זו. הדגמים ה"עצמאיים" של טופאש הם: קארטאל - סטיישן, דוגאן - סדאן 'מפוארת', שאהין - סדאן 'פשוטה' (כמובן, הכל באופן יחסי). שלושת הדגמים הללו עדיין מיוצרים במפעל טופאש! רובן ככולן של הטופאשים האלה הוא ידני (עוד לא נתקלתי באחד אוטומטי אפילו), והיצרן אפילו מרכיב דגמי פיאט חדשים כגון "פאליו" (מקבילה לפונטו), "אלבאה" (גרסת הסדאן של הפאליו), "דובלו" (הטנדרון המוכר לכולנו). המפעל של "טופאש" ממוקם בפאתי העיר בורסה, דרומית לאיסטנבול (בצד השני של ים מרמרה) יצרנית נוספות הקיימת בטורקיה - אוטוסאן - בונה בעיקר טנדרים על בסיס האסקורט העתיקה של פורד. גם רנו מרכיבה דגמים שונים בטורקיה, וכמוה גם טויוטה (מאיפה לדעתכם מגיעה הקורולה סדאן לארצנו הקטנטונת??) וגם הונדה (גם הסיוויק סדאן מגיעה אלינו מטורקיה). סתם כדאי לדעת, אולי בטורקיה הכבישים גרועים בהרבה מאשר הכבישים של מע"צ שלנו, אבל אצלהם משווקים כל הדגמים של פרארי, למבורגיני, אסטון מרטין, מזראטי ושאר אקזוטיקה, ואצלנו לא!
יכול להיות שראית מונית פיאט אבלהוספה
נכון. זה "טופאש", סמל בצורת האו T. ראיתי מונים אחת חדשה שהיא פיאט ויש לה סמל של פיאט. ראיתי גם פעם אחת מונית אדומה!
יש שם גם מוניות רנו ופג'ו וסיאטיכול להיות שראית מונית פיאט אבל
היא מהדגמים החדשים של פיאט, וטופאש היא מעין חטיבה נפרדת בפיאט. והמוניות שאינן צהובות (בבורסה יש המון כאלה) הן חסרות מונה... כדאי לדעת את זה!
תמונה של טופאש קארטאלבתור אדם שביקר 12 פעמים בטורקיה
אני חייב לעמוד על טעותך בנוגע למוניות: אכן, הן צהובות. אך בנוגע ליצרן, הוא אינו פיאט, אלא טופאש (הספונסרים של "טופאש בורסה") אשר דגמיו מבוססים על פיאטים ישנים (בדרך כלל פיאט 131 העתיקה) אך מוצאים לשוק עם מנוע 1.6 ליטר מהדור הקודם בעל 92 כוחות סוס מכובדים ליצירה מיושנת זו. הדגמים ה"עצמאיים" של טופאש הם: קארטאל - סטיישן, דוגאן - סדאן 'מפוארת', שאהין - סדאן 'פשוטה' (כמובן, הכל באופן יחסי). שלושת הדגמים הללו עדיין מיוצרים במפעל טופאש! רובן ככולן של הטופאשים האלה הוא ידני (עוד לא נתקלתי באחד אוטומטי אפילו), והיצרן אפילו מרכיב דגמי פיאט חדשים כגון "פאליו" (מקבילה לפונטו), "אלבאה" (גרסת הסדאן של הפאליו), "דובלו" (הטנדרון המוכר לכולנו). המפעל של "טופאש" ממוקם בפאתי העיר בורסה, דרומית לאיסטנבול (בצד השני של ים מרמרה) יצרנית נוספות הקיימת בטורקיה - אוטוסאן - בונה בעיקר טנדרים על בסיס האסקורט העתיקה של פורד. גם רנו מרכיבה דגמים שונים בטורקיה, וכמוה גם טויוטה (מאיפה לדעתכם מגיעה הקורולה סדאן לארצנו הקטנטונת??) וגם הונדה (גם הסיוויק סדאן מגיעה אלינו מטורקיה). סתם כדאי לדעת, אולי בטורקיה הכבישים גרועים בהרבה מאשר הכבישים של מע"צ שלנו, אבל אצלהם משווקים כל הדגמים של פרארי, למבורגיני, אסטון מרטין, מזראטי ושאר אקזוטיקה, ואצלנו לא!
תמונה של טופאש דוגאןבתור אדם שביקר 12 פעמים בטורקיה
אני חייב לעמוד על טעותך בנוגע למוניות: אכן, הן צהובות. אך בנוגע ליצרן, הוא אינו פיאט, אלא טופאש (הספונסרים של "טופאש בורסה") אשר דגמיו מבוססים על פיאטים ישנים (בדרך כלל פיאט 131 העתיקה) אך מוצאים לשוק עם מנוע 1.6 ליטר מהדור הקודם בעל 92 כוחות סוס מכובדים ליצירה מיושנת זו. הדגמים ה"עצמאיים" של טופאש הם: קארטאל - סטיישן, דוגאן - סדאן 'מפוארת', שאהין - סדאן 'פשוטה' (כמובן, הכל באופן יחסי). שלושת הדגמים הללו עדיין מיוצרים במפעל טופאש! רובן ככולן של הטופאשים האלה הוא ידני (עוד לא נתקלתי באחד אוטומטי אפילו), והיצרן אפילו מרכיב דגמי פיאט חדשים כגון "פאליו" (מקבילה לפונטו), "אלבאה" (גרסת הסדאן של הפאליו), "דובלו" (הטנדרון המוכר לכולנו). המפעל של "טופאש" ממוקם בפאתי העיר בורסה, דרומית לאיסטנבול (בצד השני של ים מרמרה) יצרנית נוספות הקיימת בטורקיה - אוטוסאן - בונה בעיקר טנדרים על בסיס האסקורט העתיקה של פורד. גם רנו מרכיבה דגמים שונים בטורקיה, וכמוה גם טויוטה (מאיפה לדעתכם מגיעה הקורולה סדאן לארצנו הקטנטונת??) וגם הונדה (גם הסיוויק סדאן מגיעה אלינו מטורקיה). סתם כדאי לדעת, אולי בטורקיה הכבישים גרועים בהרבה מאשר הכבישים של מע"צ שלנו, אבל אצלהם משווקים כל הדגמים של פרארי, למבורגיני, אסטון מרטין, מזראטי ושאר אקזוטיקה, ואצלנו לא!
תמונה של טופאש שאהיןבתור אדם שביקר 12 פעמים בטורקיה
אני חייב לעמוד על טעותך בנוגע למוניות: אכן, הן צהובות. אך בנוגע ליצרן, הוא אינו פיאט, אלא טופאש (הספונסרים של "טופאש בורסה") אשר דגמיו מבוססים על פיאטים ישנים (בדרך כלל פיאט 131 העתיקה) אך מוצאים לשוק עם מנוע 1.6 ליטר מהדור הקודם בעל 92 כוחות סוס מכובדים ליצירה מיושנת זו. הדגמים ה"עצמאיים" של טופאש הם: קארטאל - סטיישן, דוגאן - סדאן 'מפוארת', שאהין - סדאן 'פשוטה' (כמובן, הכל באופן יחסי). שלושת הדגמים הללו עדיין מיוצרים במפעל טופאש! רובן ככולן של הטופאשים האלה הוא ידני (עוד לא נתקלתי באחד אוטומטי אפילו), והיצרן אפילו מרכיב דגמי פיאט חדשים כגון "פאליו" (מקבילה לפונטו), "אלבאה" (גרסת הסדאן של הפאליו), "דובלו" (הטנדרון המוכר לכולנו). המפעל של "טופאש" ממוקם בפאתי העיר בורסה, דרומית לאיסטנבול (בצד השני של ים מרמרה) יצרנית נוספות הקיימת בטורקיה - אוטוסאן - בונה בעיקר טנדרים על בסיס האסקורט העתיקה של פורד. גם רנו מרכיבה דגמים שונים בטורקיה, וכמוה גם טויוטה (מאיפה לדעתכם מגיעה הקורולה סדאן לארצנו הקטנטונת??) וגם הונדה (גם הסיוויק סדאן מגיעה אלינו מטורקיה). סתם כדאי לדעת, אולי בטורקיה הכבישים גרועים בהרבה מאשר הכבישים של מע"צ שלנו, אבל אצלהם משווקים כל הדגמים של פרארי, למבורגיני, אסטון מרטין, מזראטי ושאר אקזוטיקה, ואצלנו לא!
סביבת הנהג של הקארטאל והדוגאןבתור אדם שביקר 12 פעמים בטורקיה
אני חייב לעמוד על טעותך בנוגע למוניות: אכן, הן צהובות. אך בנוגע ליצרן, הוא אינו פיאט, אלא טופאש (הספונסרים של "טופאש בורסה") אשר דגמיו מבוססים על פיאטים ישנים (בדרך כלל פיאט 131 העתיקה) אך מוצאים לשוק עם מנוע 1.6 ליטר מהדור הקודם בעל 92 כוחות סוס מכובדים ליצירה מיושנת זו. הדגמים ה"עצמאיים" של טופאש הם: קארטאל - סטיישן, דוגאן - סדאן 'מפוארת', שאהין - סדאן 'פשוטה' (כמובן, הכל באופן יחסי). שלושת הדגמים הללו עדיין מיוצרים במפעל טופאש! רובן ככולן של הטופאשים האלה הוא ידני (עוד לא נתקלתי באחד אוטומטי אפילו), והיצרן אפילו מרכיב דגמי פיאט חדשים כגון "פאליו" (מקבילה לפונטו), "אלבאה" (גרסת הסדאן של הפאליו), "דובלו" (הטנדרון המוכר לכולנו). המפעל של "טופאש" ממוקם בפאתי העיר בורסה, דרומית לאיסטנבול (בצד השני של ים מרמרה) יצרנית נוספות הקיימת בטורקיה - אוטוסאן - בונה בעיקר טנדרים על בסיס האסקורט העתיקה של פורד. גם רנו מרכיבה דגמים שונים בטורקיה, וכמוה גם טויוטה (מאיפה לדעתכם מגיעה הקורולה סדאן לארצנו הקטנטונת??) וגם הונדה (גם הסיוויק סדאן מגיעה אלינו מטורקיה). סתם כדאי לדעת, אולי בטורקיה הכבישים גרועים בהרבה מאשר הכבישים של מע"צ שלנו, אבל אצלהם משווקים כל הדגמים של פרארי, למבורגיני, אסטון מרטין, מזראטי ושאר אקזוטיקה, ואצלנו לא!
יש תמונות, איציק?בודאי
ההתחבורה בעיר הזו מושתתת בעיקר על מוניות, אוטובוסים טראמים ואף טראמים בעלי קרון אחד. צבע המוניות הוא צבע צהוב. כולן פיאט, רובן מסוף שנות השמונים ומעטות שהן חדשות וממוזגות. לדעתי יש בעיר הזו 2 חברות אוטובוסים אבל אולי אני טועה ויש שם רק אחת. האוטובוסים מתחלקים לשני צבעים: אדום-לבן וכחול-תכלת( בסגנון הקשתות של התוכי). האוטובוסים לא ממוזגים. ישנו מכשיר ליד הנהג שלוחצים על כפתור או מכניסים אסימון שמקבלים מהנהג או מנקודת המכירה תמורת כסף. באוטובוסים מרצדס O345 ובמ.א.ן SL232( שזהים ל E.L 202) ישנו כרטיסן היושב מול הכסא מאחורי הנהג. הטראמים מנוהלים בדומה לשאר הטראמים באירופה: מכניסים אסימון שמקבלים אותו תמורת כסף ועוברים לרציף. יש בעיר הזו גם TUNEL, מעין "מטרו" בעלת שתי תחנות בלבד ( לדעתי קרון MP 55 שלקוח מהמטרו של פריס). ניתן גם לשוט באוניות משתי גדות הנהר וכו לשוט מאסיה לאירופה( איסטנבול היא עיר ששוכנת גם באסיה וגם באירופה ובאמצע מפריד נהר הבוספורוס). וחוץ מזה, איסטנבול היא עיר די צפופה אך יפה. האנשים מאד סימפטיים (בעיקר אם מזכירם להם את חיים רביבו ופיני בלילי... כל בן אדם שם אוהד אחת מארבעת הקבוצות של איסטנבול: פנרבחצ'ה, באשיקטאש-הלכתי למשחק שלהם, גלטאסראי ואיסטנבולספור (לא ראיתי אוהד אחד של הקבוצה הזו)). אני בטוח שתהנה מהעיר הזאת ומהמאכלים המקומיים המייחדים את המקום.
יש, במיוחד של הטראם והטיונל,יש תמונות, איציק?
התחבורה המסילתית בערי טורקיהלכל החברים, אין כמו התחבורה
הציבורית אצלינו בארץ. טיילתי באיסטנבול שבוע וגיליתי שהתחבורה כאן יותר מתקדמת ונוחה!
מדינת העולם השלישי במרחאותהתחבורה המסילתית בערי טורקיה
לפני שמזלזלים בטורקיה, מדינת העולם השלישי, בואו לא נשכח באיסטנבול נבנית כבר יותר מ10 שנים רכבת תחתית משוכללת יש גם רכבת קלה חדשה לחלוטין באיסטנבול יש רכבת תחתית בבניה באנקרה והאוטוסטרדה הפאן- אירופית- לונדון - אנקרה היא מהטובות בעולם. אז מי המפגר?
מסתבר שהתח"צ בכל מזה"ת פועל עקום!לכל החברים, אין כמו התחבורה
הציבורית אצלינו בארץ. טיילתי באיסטנבול שבוע וגיליתי שהתחבורה כאן יותר מתקדמת ונוחה!
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.