לכולם שאלה שמציקה לי

נביאה1

New member
תשובה לנאוואן

אני מסכימה עם דברייך. אני מבינה גם את הקושי למשב (אני עושה שימוש במילה המומלצת) ועל הצורך להיות מנומס ולא לפגוע. לשאלת המבחן לסיפוריו של בבלון קראתי רק אחד - היהודי האסיר הסוהר הרע הטבעת והלביבה - זה סיפור שלא הייתי בוחרת לספר בחנוכה , מהטעם הפשוט, לדעתי הוא לא מתאים לאווירה החגיגית של החג ויש בו יותר מידי רוע לטעמי. את השאר לא קראתי ולכן לא אוכל לענות לך. תודה על שאתה משתף אותי . אשמח ל"מבחנים" נוספים :)))
 

NAVVAN1

New member
זאת רק דעתי, ואשמח

באם אחרים יצטרפו לדיון. עלית על המיוחד לא עלית על מטמון הטמון בו למספר סיפורים. זה הסיפור היחיד השונה, זה גם היחיד שהוא גם לטעמי לא סתם,שאפשר לפתח שמתחבר לכמה נמוך צריך לרדת בשביל לעלות ( ועל זה אפשר לבנות ערב מספרים שלם
אני לא בוחן אותך רק משתף פעולה עם בקשתך, לנתח סיפורים לכיוון אפשרויות של מספרי סיפורים. מעבר ליפה, כתוב בשגיאות או בלי, הנמשיך ללכת ביחד ???
 

NAVVAN1

New member
תודה שדברת ברור, ולא בכללי.

תרשי לי לענות ככותב הרבה בפורום זה. אבל בתחילה לשאול פשוט, ולבקש תשובה פשוטה של כן או לא בתשובתך. פוחדת ממני? ראייה שלי את הפורום פחד מעימותים?? למה? היו עימותים מרים, וקשים בנושאים מקצועים, על ז'אנרים, וספורי מגדר ונושאי ניסוח, ובכולם כל המעורבים הביעו דיעה ללא חשש. היו עימותים מרים וקשים בנושאי אגו, ואירוח של אנשים מבחוץ, ובתוך הפורום אשר נמחקו , ובצדק לא הרגשתי פחד מלהתעמת ,להיפך הידיעה שכאשר אחרוג מגבולות הטעם הטוב אמחק, איפשרה לי חופש מחשבה מוחלט. אני באופן אישי מקווה לקבל כל ביקורת, ומבטיח לענות עליה בכל לב, בטן, ומח מתוך מטרה לענות לעניין, ולא להעליב. סיפורים אשר פה בפורום. אם טובים או רעים, התגובות אומרות, לדוגמא שלחתי סיפור והוא פחות טוב מהאחרים, אז למדתי שצריך לעשות יותר טוב בפעם הבאה, סיפורים שאין תגובה - מתייחס אליהם בראשי שהם סתם, הסיפורים הם סתם, (לא הקוראים) סיפורים שלא עוררו תגובה לטוב, ולא לרע, מתייחס אליהם כסיפורים שאולי צריך לחשוב שוב, אולי לא להופיע איתם, אולי לשפר, האתר כאן מקצועי, סדנת אימון לנו המספרים, וגם תגובות שאותך מכעיסות, שנראות לך סתמיות ,לי חשובות, מלמדות, ועוזרות. מרגיש שבמשך חודשי פורום ארוכים, אנשים אשר נכנסו ובקשו בקשות מדוייקות קבלו במדויק תשובות בהצעות, סיפורים קבלו תשובות, והפנייות לאתרים בלב אוהב, מתוך מחשבה ורצון לעזור בהשקעה עצומה של זמן ואהבה. שתיקה רועמת??? זה ממש לא היה אף פעם כאן. בברכה ובעצב באם חשובה לך תגובה ספציפית לסיפור, לדיון, לשאלה - תצייני זאת בסוף ההודעה, מ
 

בינקיס

New member
לנאוואן הישיר, תשובה ישירה.

אקדים ואומר שאני נהנית מאוד מתרומתך לפורום, ותודה על שהגבת לדבריי. ראשית, לשאלתך: אם אנו כבר פותחים דברים, אז, אם אני בודקת בתוכי, כן. פוחדת. ממך. אבל- אל תשנה כלום! הסגנון שלך ישיר מאוד וזה טוב מאוד. זה מחזק ומחדד דברים וטוב לראות מישהו נלחם על מה שחשוב לו ואם אני פוחדת, מבחינתך זו בעיה שלי. שאני אתמודד. ואני מתמודדת. לומדת להתמודד. חלק מההתמודדות היא התשובה הזו. אני מסכימה אתך שהיו דיונים מעניינים, ועלו מהם הרבה דברים חזקים ואנשים הביעו דעתם ואני למדתי ולומדת הרבה. לצערי, ואולי לכך מתכוונת גם נביאה1 , לא תמיד זה משתקף בסיפורים. זו סתם העדפה אישית, אני אישית מתחברת לסיפורים בעלי אמירה מסוימת, כן, בדרך כלל גם ישירה. חותכת יותר. סיפורים שלא תמיד "מלטפים". לא באים בדיוק "לעשות נעים". סיפורים אלה, מבחינתי באים לחבר, "לתבל", לצידם של סיפורים "חותכים" יותר, כן- קשים יותר. (מקווה שאני ברורה). כאלה איני רואה הרבה בפורום, ואשתף אותך בעוד משהו- אני חוששת להביא אותם לכאן בתדירות שבה הייתי רוצה, וחבל לי על כך. בדבר "גבולות הטעם הטוב" אני סומכת על עצמי שלא אחרוג מכך וזה ממש לא נראה לי העניין כאן. לעניין סיפורים "סתם"- שוב, זה עניין של השקפה וטעם. אני לא רואה שום סיפור כ"סתם" וקשה לי להאמין שבחרתי להביא לכאן סיפור סתם- אולי קל לקרוא כך למשהו, כשאינך רוצה להתעמת איתו, להתעמק בו. ואם לדעתך צריך לחשוב שוב, לשפר, לא להופיע- אשמח לשמוע. גם זה הרבה יותר טוב מחוסר תגובה. זה נפלא שהפורום מוגדר כ"סדנת אימון למספרים". אם זה כך, חשוב לדבר, אם יש כמה שמרגישים שקשה להם להתבטא בתוך הסדנא הזו, לא? כל התשובות מלמדות וחשובות גם עבורי, ומעולם לא טענתי אחרת. כמו שלא ערערתי לרגע על העזרה הרבה המוגשת לכל מי שמבקש כאן משהו. לא נראה לי שבזה מדובר. "שתיקה רועמת??"- אני דיברתי על מה שהרגשתי, וכמה טוב שעדיין אי אפשר להתווכח על רגשות. בברכה ובשמחה, ממש לא בעצב. אני תמיד שמחה כשמדברים. ואגב- כשחשובה לי תגובה- אני מציינת. לילה טוב והכל באהבה!
 

נביאה1

New member
אני שמחה שיש תגובות שכאלו

לנושא שהעלתי. זה מחזיר לי את התקווה ואת האימון בפורום וזה מעיד כי יש נוספים שחשים כמוני ומשום מה לא העלו זאת עד כה. אני יכולה רק להעיד על עצמי כי רק שביקרו אותי באופן ענייני לא מתלהם , לא מעליב ולא במקום של רוע , למדתי והשתפרתי. אני מתכוונת לכך והציפייה שלי היא שכאשר נכתב סיפור או מישהו מעלה מחשבה או הגיגים כלשהם . יתקיים דיון אמיתי ולא "קוסמטיקה" שגם אני לדאבוני, לקיתי בה.אני מתחברת מאוד להרגשתך וכתוצאה מהרגשה דומה לשלך הפסקתי לכתוב לפורום ולהשתתף בו בצורה אקטיבית. מצד שני הרגשתי לא הגון להכנס לקרוא סיפורים , לא להגיב ולא לתרום את תרומתיולכן כתבתי מה שכתבתי.
 

בינקיס

New member
אני אומרת: דברי.

ואני מקווה שגם היתר ידברו. גם לי קשה אם תגובות קצרות לסיפורים כמו שהזכרת, ויש לי תחושה דומה שאין לגיטימציה לנתח, לעומת זאת- אני כן מאמינה שאפשר כאן, כמו שאת בוודאי מאמינה וגם הגבירה, אז בואו נתחיל. גם אני הייתי רוצה שהדיון יזרום יותר, שאפשר יהיה לשוחח יותר בקלילות, לפעמים בצורה יותר ישירה. יאמר לזכותו של נאוואן שהוא עושה זאת. והייתי שמחה אם ננתח מידי פעם סיפור ביחד- כחומר לערב סיפורים, ככלי לאמירה אמנותית מסוימת וכו'. אשמח לשמוע מה את מעוניינת שיקרה, במה הגבירה מעוניינת ואפשרי מבחינתה וכך כל האחרים.
 
מבחינתי הכל אפשרי

השאלה היא מה מתאים למשתתפים. לפי מה שאני רואה לחלק מתאים הליטוף ולחלק הפירוק לגורמים. משום שזהו פורום הפתוח לכל, אז הכל ישתקף בו. למרות העדפותי האישיות אין לי כוונה לכוון את הדיון משום שאז לא יהיה המקום פתוח לכולם. אני מכבדת כל אפשרות כל עוד היא מובאת כצורך ומי שעומד מאחוריה משקיע את העבודה הדרושה. זו הזירה המרכזית והיא משקפת נאמנה את סגנונות הסיפור, הרמות השונות והדיון בסיפור ובאמנות הרווחים בארץ. טיב התוצאות קשור קשר ישיר למה שישקיעו המשתתפים. יש כאן משתתפים מכל מני כיוונים והעדפות וכוונתי לכבד את כולם, כי זה טיבו של פורום פתוח. מי שמעדיף כיוון מסויים שייכנס וייזום, ויתעקש, עד שימצא את השותפים לעניינו ולא יחכה שמישהו יעשה את העבודה עבורו. לדוגמה: כבר קרה שמספרים הביאו סוגיה לניתוח ולא קיבלו מענה. מה עשו? ויתרו. אם זה באמת חשוב למספר אז שלא יוותר כל-כך מהר. שייכנס שוב ויאיר את עיני המשתתפים לכך שלא מסרו תשובה או התייחסות, יביא עוד ועוד נושאים לדיון עד שתתגבש סביבו קבוצה המוכנה ללכת בדרך ההעמקה. אני לא זוכרת מקרה שבו רצה מספר להעמיק וחסמו אותו. קרה לעיתים קרובות שהוא לא קיבל תגובות אבל לא חסימה. אז לוקחים אויר ומזנקים פנימה שוב. בברכה,
 

נביאה1

New member
דיברתי

ואני בהחלט מתחברת לדבריך ומקווה שתהייה שבירת הגה לכיון שאת מציינת.
 
מביקורת נעשה לי קר

אעיד על עצמי, מביקורת נעשה לי קר. ממשוב מנשבת רוח מרעננת. מבחנתי זה כל הסוד: אבהיר דברי דרך דוגמא. יש מורים שאני לא מצליח ללמוד אלצם, אני חש שאני ננעל, שאין לי יכולת לפרוץ את החומה של עצמי. אני יודע שהבעיה היא שלי ולא של המורה ובכל זאת אני חש חסום. לעומת זאת יש מורים שאני נפתח וצומח מהם, שותה את דבריהם בצמא ובעונג. הסוד הוא באיך אמורים את העניין. מה הטון? האילו מילים משתמשים? באיזו מימקה מביעים פניי,,,, ועוד ועוד. בשנים האחרונות חל שינוי בחיי. השינוי נובע מלימודים במכון אדלר. שם למדתי שלא מבקרים אלא ממשבים שלא שופטים אלא מקבלי ומעודדים. לפני כשעתיים סיימתי להנחות קבוצת הורים. ודווקא היום דברנו על דרכי חינוך ואווירה משפחתית. אחד הנושאים העולים בסדנאות הללו זה עניין הביקורת והשיפוטיות אל מול קבלה - עידוד ומשוב. אני אומר שבוודאי לקדם את חברי הפורום, וההתקדמות תהיי דרך למידה שחברים ימשבו את הנאמר. אך חשוב לי להדגיש (וזו לא סמניטיקה, אלה החיים) למשב ולא לבקר. כלומר, אמרו זה לזה דברים שיש בהם כדי לעזור, תתמקדו במשוב, תהיו ספציפיים ולא לדבר כללית. מקווה שתרמתי משהו לדיון ההולך ומתפתח כאן. אגב, אם מישהו שחש שברצונו למשב אותי אשמח לשמוע - אגדל מכך..
 
../images/Emo91.gifשלום לכולם, אני מעט חולה

ונדודי לילה הם לא נוראים אם יש מקום טוב להתפלסף. אני לא חושבת שהנושא המרכזי שלנו צריך להיות בקורת על המספר שהביא סיפור זה או אחר, הרי לא שמענו איך הוא מספר אותו, וזה עיקר מעשינו כביכול,גם את המילה ביקורת, אפשר לצמצם, כדי שלא יהיה קר מדי לבס בבלון, שהביא לנו סיפורים נהדרים.הענין שצריך לעניין אותנו זה, להביט על סיפור מסויים שמגישים אותו על כתב , כאן, זה צריך להיות מיוזמתו של מביא הסיפור, העינין יכול להיות :מדוע אני מביא את הסיפור המסויים הזה? אולי כדי לפתוח בדיון על מקורות שלו? ואז כולנו נעשה עבודות מחקר שונות ונביא את מה שמצאנו כאן, מכל מיני מקורות, אולי כדי לדון על השלד שלו? אולי כדי לבקש עצה, איזו מסגרת לתת לאותו סיפור שאני מעוניין לספר אותו בפורום מסויים? איך למצוא את הקצב שלו? האם אפשר להתאים אותו למסגרות שונות? איך? ואני בטוחה שיש עוד המון נושאים שאפשר לצרף לסיפור ולדון עליו ויגרום להרבה יותר אנשים להצטרף. תודה על הסבלנות, וטוב שהנושא עלה, עכשיו אני אולי אוכל להמשיך לישון, לילה טוב
 
../images/Emo29.gif הי לילה

דבר ראשון - הרבה בריאות! דבר שני - אני מסכימה עם מה שכתבת - בדרך כלל אנשים מביאים סיפורים לפורום ומבקשים משוב/ביקורת או עצה מהחברים. לדעתי, ברוב המקרים הם גם מקבלים את מבוקשם. יכול להיות, כמו שקרה לי, שביקשתי משוב על דברים ששלחתי וקיבלתי תשובות במסר פרטי כי למשיב לא היה נעים לבקר אותי בפומבי. אני לא מפחדת מביקורת וגם מעריכה את הרגישות של העונים בכל פורמט שלא יהיה. אז אולי הנביאה התפרצה לדלת פתוחה? קצת תה עם לימון קצת מרק עוף הרבה לנוח ותקומי חדשה. וד"ש לשושנה...
 

בינקיס

New member
בהקשר להודעה הקודמת שלי:

ל"מספרת הלילה"- תחלימי מהר ותהיי בריאה. וגם קקאו וכולנו- שנהיה בריאים תמיד! (החלפתי בטעות את "מספרת הלילה" ב"קקאו", ועכשיו עשיתי סדר בעניינים).
 

נביאה1

New member
קודם כל הרבה בריאות

יפה כתבת , בדיוק לכך התכוונתי. אם כך לא ממש התפרצתי לדלת פתוחה כפי שציינה עמיתתנו הקוראת בקפה. תכלס יש שותפים להרגשתי. תודה.
 

נביאה1

New member
או קיי יורם

תקרא לזה למשב (גם אני עוסקת בהנחיית קבוצות ואכן המילה המועדפת היא למשב). כמובן, אין לי בעייה עם המילה נהפוך הוא. אך כמי שלומד במכון אדלר אתה יודע כי למשב זה לחוות דעה , גם לבקר , להעביר מסר לממושב. אותה גברת בשינוי אדרת. אם אתה חפץ לקרוא לזה למשב אני בהחלט בעד ובלבד שהמשוב יהיה ענייני ואמיתי.
 

בינקיס

New member
תגובות לכולכם.

ראשית, אני נקראת "למשב" אותך, בס בבלון, בחפץ=לב: דיברת על משוב באופן ספציפי ולא כללי, גם נאוואן התייחס לכך. ובכן, גם לומר "סיפור מקסים, תודה." הוא מבחינתי משוב כללי ולא ממוקד (ביקורת, שיפוט, דעה מה שלא יהיה, אבל כללי) ואני שמחה למשהו הרבה יותר ספציפי וישיר, גם אם הוא לא ליטוף. אני מבינה את דברייך, הגבירה, על מי שזקוק לליטוף. גם לי זכורים מורים "משתקים", משפילים עליהם דיברת בס בבלון, וגם אני מתכווצת מביקורת הרסנית, לא לכך הכוונה שלי, אני בטוחה שגם לא של נביאה, ואני סומכת על כולנו שזה לא יקרה כאן. אנחנו מספיק חמים, אוהבים ורכים. אפשר להרשות לעצמינו גם להיות קצת נוקבים לעיתים. את צודקת, הגבירה, מי שמעוניין למקד דיון צריך להתעקש, ואני קוראת עצמי לסדר ואנסה יותר בעתיד. לקוראת בקקאו, אני לא חושבת שמדובר ב"התפרצות לדלת פתוחה", כיוון שאני מרגישה את הדברים שהועלו. אני יכולה לתת דוגמא בה הפלחית העלתה שאלה שהובילה לדיון על פמיניזם, שלטעמי הובל מהר מידי למקומות סגורים, ואמנם התפתח יפה, אבל באיזשהו שלב נעצר וחבל. אני בהחלט מאמצת את הרעיון של מספרת הלילה- להביא סיפור ולספר למה אני מביא/ה אותו, איזה צורך הוא משרת אצלי, מה אני רוצה לומר לקהל, ומכאן לנתח אותו, בדרך אמיתית. כבר ניסיתי לעשות זאת בעבר עם סיפור של האחים גרים, אני יכולה לחזור על כך, או להביא אחר, ונדבר. בשמחה.
 

NAVVAN1

New member
תביאי- אני כבר מבקר פה במטרה לקרוא

ולמשב הרוח של הבל פי תקראי אל תפחדי
 
למעלה