לכולם שאלה שמציקה לי

נביאה1

New member
לכולם שאלה שמציקה לי

אני נכנסת לעיתים לפורום ניהנת לקרוא ולראות את ההשתתפות הערה של כל המשתתפים. כולם מאוד מנומסים , אדיבים ומלאי מחמאות ומפרגנים שזה לכשעצמו נהדר. אבל אם אנו רוצים להיות באמת עניינים ותומכים ומפרים אחד את השני עלינו גם להשתמש בשרביט הביקורת ללא משוא פנים , חבר'ה דחילק , יש גם מקום לביקורת! נכון שקשה יותר להשתמש בכלי הזה ואף אחד מאתנו לא מורה או תלמיד אבל , על באמת לא כל הסיפורים מקסימים ונהדרים ולא כל ההתבטאויות פה חכמות ומבריקות ויש מקום לתגובות מהראש לא רק מהלב ואני לא רואה אותם וחבל , כי פורום הנטול יכולת ביקורתית הוא פורום נחמד , מעניק סיפורים, עוסק באהבות ישנות של סיפורים ומקראות וכ"ו אבל ממש לא מקדם אותנו הלאה. אין לי כמובן רצון לפגוע באיש או לזלזל בסיפור כזה או אחר ואני אשמח לקבל תגובות לשאלתי וגם ביקורת!!
 

love lev

New member
דווקא אני מבינה את השאלה וגם אני

חושבת כך. יש סיפורים שאני קוראת אותם, ובהחלט יש לי ביקורת עליהם אבל לא נעים לי כל כך לבקר, לכן אני אומרת רק את דברים טובים. לפעמים ביקורת לא מתקבלת נכון, ויכולה להיחשב כצרות עין. וקשה גם לנסח באופן כללי כמו שהגבירה עושה, שאמנם מתייחסת גם ספציפית אבל איכשהו לא נעלבים ממנה. ביקורת - האם בפורום או אולי במסר פרטי? האם כנה (כן) או מצופה.
 

NAVVAN1

New member
שאלה לך יקירתי

להתנסח באופן כללי, שמתייחס ספציפי, ולא מעליב- לא יכולה. אז להתנסח באופן פרטי, שמתיחס לכללי, ומעליב - יכולה??? פרס אם תצליחי
 

NAVVAN1

New member
ביקורת?? בבקשה, מציק לך?? מה???

את המון מילים על מה??? על תילי תילים של מילים של מה??? לא הבנתי למה מה?? חיפשתי את שלא מוצאת את טוב, מה??? מי מפריע לך לבקר, לבקר בזמן ביקור ועדיין לבקר? תבקרי , ואנחנו נענה מהבטן, מהראש, מהלב, תיצעקי ואולי נשנה דיאטה לבטן, כובע לראש, וצינטור ללב לעניין ולא אוויר, מה למשל לא אוהבת כאן בבקשה ברור לומר כאן רק בלשון תרבותית אם אפשר ברור כאן לומר בבקשה מה???
 

נביאה1

New member
אני מעט מאד מילים

על מה? על מה שקורה כאן בפורום. אני לא השתמשתי בתילי תילים של מילים. בררתי כל מילה. אני לא חיפשתי מה לא טוב.ואף אחד לא מפריע לי לבקר.עובדתית עשיתי זאת. מדבריך משתמע שאני לא אמורה לבקר כי אני בזמן ביקור קצוב , מוגבל ומותנה. אני שומעת איזה שהיא ביקורת ממך על כך שמתחתי ביקורת ואני כולה מבקרת ולא משתתפת פעילה. צברת זכויות שאין לי?? סליחה , בדיוק לכך אני מתכוונת. שאין חופש להתבטא כי כאלה הן התגובות,כמו שלך. צא ידידי חשוב ולמד.
 

NAVVAN1

New member
כנסי ידידתי לפורום ודברי

מי מפריע לך??? אני אמרתי לך שאת מוזמנת לבקר בפורום לבקר את הכתוב, ולהמשיך לבקר, הזמנתי אותך לבקר לבקר ולבקר, למה ואת רואה את זה כהגבלה?, כעל תנאי? כביקורת? אני אמרתי שאת בעצם מדברת באופן כללי, שאת לא מספיק ספציפית, שאני לא רואה מקום , לא רואה מקרה שבו אנשי הפורום לא אמרו את דעתם האמיתית, לטוב ולרע אמרתי שאם אני טועה תסבירי לי בבקשה. ובקשתי ממך לומר היכן את רואה, את שאת אומרת אסור לכאוב? אסור לנסות להבין? אני כואב כאב לאחר השקעה של מאות שעות לעשות, ושואל בכדי להבין באם טעיתי, באם לא עשיתי נכון, בכדי לשפר עצמי, בכדי לתקן לעתיד. ואת עונה לי בהיעלבות? עונה שוב במילים כלליות שלא מסבירות מהיכן את שואבת את הרגשתך את רואה את בקשתי להבין כזכות יתר?? אולי אני זכאי להבין למה את מתכוונת בדבריך על פורום שבו אני משקיע יותר מאלף חמש מאות תגובות בשנה האחרונה? אולי תתני לי דוגמא מעשית, מקרה שקרה שעשה לך את ההרגשה שאת מדברת עליה, שאבין למה את מתכוונת? לא אמרת על שום דבר שהוא לא טוב, לא אמרת על שום דבר שהוא טוב אמרת שאין ביקורת,
 

נביאה1

New member
אני מאוד מעריכה את

תרומתך לפורום. אני לא מבינה למה אתה כואב, אתה לא נסחף קצת?.למה אתה לוקח את האחריות כולה על כתפך? מה אתה היחיד בפורום? למה אתה לא עשית נכון , למה אתה טעית. בכלל לא לכך התכוונתי.שום דבר לא עשה לי רע.ואמרתי גם מה טוב מאוד בפורום. פשוט הרגשתי שאנו מפספסים משהו וחבל. תקרא את תגובתי לגבירה ותבין. לא נעלבתי . פשוט לא הבנתי את הציניות שבדבריך הקודמים.
 

בינקיס

New member
תגובה לנביאה 1

הדברים שאת מעלה נוגעים בי, לא אכחיש. לכן אני מגיבה. אני יכולה להתייחס רק מנקודה אישית, יש כאן איזו תחושה של פחד מעימותים, מהתדיינות ישירה יותר, חותכת יותר, אולי על דברים פחות נעימים בחיים. אני לא רוצה לבקר את תוכן הסיפורים והחומרים, זה לא לעניין, כי איש איש וטעמו ונקודות החיבור שלו, ודווקא מעניין לראות. לעיתים ישנם סיפורים מוכרים, חוזרים אבל זה לא העניין, לפחות לא מבחינתי. התחושה שלי, ואהיה ספציפית ככל שאוכל, כפי שביקשתם בתגובות: כשאני מנסה לפתח דיון, והוא מעורר חילוקי דיעות, הוא נקטע מהר מידי, לפי הרגשתי, כי "לא רוצים לריב", "בואו נסכים מהר ויהיה שקט", או- כשהעליתי סיפור, וזה לא קורה הרבה, מודה, אבל משתדלת כפי יכולתי וזמני- פתאום אין תגובות! יש תחושה שהשתיקה רועמת... דברים ספציפיים כאלה מעוררים בי הרגשה דומה לזו שאולי עליה מדברת הנביאה. וחשוב-חשוב: אני אומרת את זה עם כל האהבה וההנאה האמיתית שלי מהפורום. אשמח אם הדיון יתפתח.
 
לטעמי, עוד יותר מהקושי להביע ביקורת

נמנעים רבים מחברי הפורום להגיב כי צריך להשקיע זמן בתגובות מפורטות או לעיין בדבר, לגבש עמדה ולהביע אותה. התופעה הזו של שאלה מורכבת שאינה מקבלת מענה מספיק אכן חוזרת על עצמה. היא גם מסמנת משהו דומה המאפיין את דרך התנהלות רוב המספרים בארץ: לא מסתכנים מספיק לא משקיעים מספיק לא אומרים דבר ייחודי ולכן גם לא מקבלים הרבה בחזרה. בברכה,
 

בינקיס

New member
אכן, 3 הדברים שמנית, הגבירה,

מסכמים יפה את תחושתי בנושא. לכן, אולי חשוב שנפתח את הדיון. רציתי לשאול, למשל, את נביאה1, האם בדברייך את מתייחסת לסיפורים שנכתבו לתחרות ולתגובות שבשיפוט? או בכלל?
 

נביאה1

New member
לגבירה ,אכן את צודקת בשלושת

הדברים שמנית אולם, ברשותך , לא רק זאת הבעייה לדעתי. יש איזה שהיא רתיעה או התאפקות שמפריעה לזרימה אמיתית של הדברים ואני כמובן, לא מאשימה איש. יכול להיות שהסיבה נעוצה בכתיבה עצמה והנקודה הטכנית של ההקלדה והמילה הכתובה . בטוחני כי אם הפורום היה מתכנס פנים אל פנים הדברים היו נראים אחרת. קל יותר להתבטא בעל פה מאשר בכתוב. מתקיים, אולי הפחד שדברים שנכתבו לא יובנו כלשונם, בעוד שבעל פה אפשר לתקן במיידית מילה או תוכן שלא הובן.אני משתתפת בפורומים נוספים ושם אין בעייה להתכסח לפעמים - הכל מתוך כבוד אמיתי - ולנגוע בהכי אמת שאפשר וזה משהו אחר לגמרי.
 
אם את לא מאשימה איש

אז מה בדיוק את רוצה שיקרה? לא הבנתי. את מעלה קשיים שאת רואה אצל עצמך "קל יותר להתבטא בע"פ מאשר בכתוב" "מתקיים אולי הפחד שדברים שנכתבו לא יובנו כלשונם". אני לא בטוחה שהחששות הללו נוגעים לכלל חברי הפורום ולכן גם לא הייתי משתמשת בהם בתור טיעון תומך בחוסר רצון להתדיינות אמיתית. בברכה,
 

נביאה1

New member
מצטערת שלא הבנת אותי.

אנסה להסביר את עצמי ולהיות יותר מובנת. הייתי רוצה שתגובה לסיפורים לא תתחיל ותסתיים בשלוש מילים. "סיפור מקסים...תודה.(או משפט דומה) הייתי רוצה שננתח את הסיפור נלמד ממנו את התובנות. נתפלסף עליו קצת . ואם הוא סיפור רדוד , לא טוב משעמם נהייה מספיק מקצועיים להגיד זאת. שנית , הקשיים שאני רואה אינם קשיים שלי בלבד, אני מאמינה שהם קיימים אצל משתתפי הפורום האחרים ואולי נבקש את משתתפי הפורום לענות על שאלה זו.
 
עכשיו יותר ברור למה התכוונת

משום שנתת דוגמה. אני מניחה שכעת יוכלו להתייחס לדברייך באופן מדוייק יותר. בברכה,
 

NAVVAN1

New member
תשובה לנביאה

אני מביע את דעתי שלי בלבד ותגובותי בפורום הן בהתאם לדעתי שלי בלבד נתחיל בדבר אחד, ואחר נמשיך יש סיפורים אשר שווים התייחסות, ויש שלא שווים, זה שאדם מעתיק, גורר ומדביק, מתרגם סיפור זה עדיין לא אומר שהסיפור הוא בעל ערך מוסף. ולכן לא מגיב מעבר לתודה. זה גם לא אומר שעלי לכעוס על אדם שטרח ועשה, כל הכבוד לו שעשה. להסביר שיקולים שלי? הבנה שלי? איך אפשר??? דוגמא קטנה, מבחן קטן עושה לך סיפורי סופגניה שמביא בבלון כולם חמודים לחנוכה, יש בהם שיש מעבר לאפשרות לספר לחנוכה שמתחברים לאמונות נפוצות, למוטיבים רחבים יותר תגדירי לי מהם לדעתך הנכונים רק לחנוכה, ומהם האחרים ונמשיך בדיון
 
למעלה