לכבוד שבוע הספר הישראלי

stevie1

New member
לכבוד שבוע הספר הישראלי ../images/Emo63.gif

וגם כי מזמן לא היה לנו סקר
האם ארוע דומה לשבוע הספר מתרחש במדינתכם / עירכם?
באיזו מתכונת? (ירידים? מבצעים בחנויות? תחרויות פרסים?)
האם אתם קוראים ספרות באופן קבוע? או רק לעיתים רחוקות?
מה הספר שאתם קוראים עכשיו, אם בכלל?
מה הוא הספר הכי טוב שקראתם?
 

ayala26

New member
אני לא מכירה אירוע דומה בהולנד

אשמח שיתקנו אותי. אני קוראת ספרים בקביעות אבל לא בקצב של פעם. כרגע אני קוראת ספר het hus van de moskee או בתרגום: הבית של המסגד. מאת kader abdolah אם אינני טועה הוא מתורגם מפרסית. לבחור ספר טוב אחד שאהבתי זה קשה. השנה קראתי ואהבתי את רודף העפיפונים, tea-bag מאת הנינג מנקל ו- Simon מאת מריאנה פרדריקסון שכולם מעוררי מחשבה ומרחיבי אופקים וזה מה שאני אוהבת לקבל מספרים. אבל השנה יצא לי במקרה לא מתוכנן מראש להיות בישראל בשבוע הספר שהתחיל השבוע. אני מתכוונת לרכוש כמה ספרי מקור.
 
יש ויש!

קוראים לזה boeken week וזה אפילו נחמד, כי כל שנה, יש ספר (סיפור קצר בד"כ) של סופר הולנדי/בלגי ידוע שאו שנכתב במיוחד לכבוד השבוע הזה או נדפס לראשונה לכבוד השבוע, והוא מחולק חינם לכל מי שרוכש ספר. לא רק ספרים בהולנדית מזכים את רוכשיהם במתנה.
 

ayala26

New member
שזה עניין לאומי כבר הבנתי לבד

התכוונתי האם יש לך המלצות ורשמים ממקור ראשון ליריד ספרים ואירוע שקשור בשבוע הספר שכדאי לבקר בו באיזור אמסטרדם. בכל מקרה השנה שבוע הספר כבר נגמר. אני אברר לקראת מרץ 2008. תודה
 

Sparker

New member
זה שבוע הספר בישראל?

האם ארוע דומה לשבוע הספר מתרחש במדינתכם / עירכם? בוודאי. אני חושב שנגמר בסופ"ש האחרון. באיזו מתכונת? (ירידים? מבצעים בחנויות? תחרויות פרסים?) בעקרון (ע"ס היכרות עם הארוע בברסלונה, מדריד ומאלגה), פארק ענק או שדרה מתמלאים בדוכנים. בנוסף, יש המון הרצאות, מבצעים, הפעלות, הקראות... האם אתם קוראים ספרות באופן קבוע? או רק לעיתים רחוקות? פחות ממה שהייתי רוצה. המה הספר שאתם קוראים עכשיו, אם בכלל? Las aventuras del tocador de señoras של Eduardo Mendoza. נהדר. גיגול מהיר מראה שבישראל מתלהבים עכשיו מספר אחר שלו "הרפתקאות הקבר המכושף". המה הוא הספר הכי טוב שקראתם? אולי קצת נדוש אבל נו, The guide, למרות ששתי הביוגרפיות שלו שקראתי לאחרונה שברו לי כמה מיתוסים...
 

Sparker

New member
קצת קשה להסביר...

על חצי רגל: כל המתודולוגיה שלו, חלק מההתיחסות שלו לכתיבה ולתוכן. זה בכלליות, אבל ידעתם למשל שהוא בכלל לא רצה שעכברים יהיו המין העליון, אלא גרבילים? בכל מקרה, גיליתי המון דברים חדשים, המון אנקדוטות מצחיקות, ואני מעריך יותר את האיש. ממליץ בחום על Don't Panic של Neil Gaiman. גם Wish you were here לא רע, אבל הרבה יותר "ביוגרפי" ורשמי.
 
כנראה

שיש דברים שהבורות יפה להם. יצא לי פעמיים להיות נוכח בהרצאות-אורח שלו (סיפרתי את זה כבר, לא?) ואני מעדיף לזכור את האיש לפי ההתרשמות שלי ממנו ומהספרים, ולא על פי מה שכותבים אחרים עליו.
 

Sparker

New member
../images/Emo45.gif

רק שהספר שהמלצתי עליו רובו מורכב מראיונות עם אדאמס, ועם האנשים הקרובים אליו, כך שזה לא מנוגד למה כתבת. באמת זכור לי שסיפרת על ההרצאות אורח שלו. אפשר לקבל מפתחות לחיפוש קל יותר?
 
ספרים אני אוהבת

התשובה בפוסט אחר...
שבוע הספר בהולנד הוא בכל החנויות שמוכרות ספרים ואני מניחה שגם בספריות
אצלנו בבית קוראים באופן קבוע.
עכשיו אני קוראת את "הסטוריה קצרה של טרקטורים באוקראינית" (הספר באנגלית, לא באוקראינית) - שנראה כמו ספר לא רע בכלל - אם לשפוט לפי תחילתו. בחופשה קראתי את "נשים קטנות" (הגיע הזמן!) שמאוד אהבתי.
ספרים אהובים, באופן אקראי ולא סופי: טריינספוטינג ופורנו, האמן ומרגריטה, ספר האשליות, היד הרביעית, ה-מדריך והמשכיו, סדרת נרניה, sick puppy, good omens, ועוד.... ***** אני קונה ספרים כמו שנשים אחרות קונות נעליים... קונה אותם בקצב מהיר מקצב הקריאה.... או מקצב קניית ארונות ספרים... באג שכזה...
 

chti

New member
אוי, שמעתי דברים טובים על הטרקטורים

על מה זה בדיוק? עד כמה זה מעניין?
 

chti

New member
סקר ספר תרדוף!

האם ארוע דומה לשבוע הספר מתרחש במדינתכם / עירכם? la fête de livre. כל עיר מארגנת ארועים שונים במשך שלושה ימים. אבל במשך השנה יש אין סוף ירידי ספרים בהתאם לעיר, לז'אנר ולזמן. באיזו מתכונת? (ירידים? מבצעים בחנויות? תחרויות פרסים?) התשובה למעלה. האם אתם קוראים ספרות באופן קבוע? או רק לעיתים רחוקות? בעת האחרונה יש לי תמיד ספר באמתחתי בדרך לעבודה. וזה כיף גדול. חזרתי לקריאה רק לפני מספר חודשים ואני שמח לאללה. מה גם שכל ספר אני קורא רק בדרך לעבודה כדי לא לגמור מהר מדי (אווווווצ', מצטער לא יכולתי לעצור את עצמי, אני יותר מדי מתרגש). מה הספר שאתם קוראים עכשיו, אם בכלל? כרגע סיימתי את trois jours chez ma mère של פרנסואה ואיירגאנס, שהיה קצת משעמם אבל הסתיים מאד יפה. כרגע אני קורא את The Time Traveler's Wife שהקסים אותי מהעמוד הראשון ולא מפסיק להעלות לי דמעות בעיניים. מה הוא הספר הכי טוב שקראתם? יש יותר מדי וקשה לומר שאחד מהם הוא הכי טוב. הספרים של קארבר נתנו לי המון, wake of deconstruction של ברברה ג'ונסון היה אחד מהספרים הכי מרתקים שקראתי בחיים ושנתנו לי המון (אפילו שתכלס מדובר בפילוסופיה פחות או יותר), דיק הצלף של וונגוט היה כנראה הספר הראשון שגרם לי לחוש הזדהות אמיתית עם ספר כלשהו. המצאת הבדידות של אוסטר בזמנו השאיר עלי רושם די רציני ואת הורנבי תמיד אהבתי על זה שהוא מצליח להיות כל כך פשוט, לא מתנשא וכל כך אנושי. אבל אלה רק שמות שעולים לי בראש ככה פתאום ואם הייתי כותב מחר זה בטח היה נראה אחרת.
 

ayala26

New member
לקרוא בדרך לעבודה זה הכי חסר לי

מאז שהבן שלי נולד בדרך לעבודה אני צוות הווי ובידור ולא יכולה להתחבא מאחורי ספר.. אבל יש לי בתיק לכל מקרה שהוא פתאום ירדם או שתהיה תקלה במחשבים בעבודה ואז אי אפשר לעבוד..
 

mic26

New member
ספרים../images/Emo99.gif

האם ארוע דומה לשבוע הספר מתרחש במדינתכם / עירכם? שטי אומר שכן, אני מעולם לא שמעתי על זה. כנראה שאנחנו לא מסתובבים עם אותם אנשים. באיזו מתכונת? (ירידים? מבצעים בחנויות? תחרויות פרסים?) מצד שני, יש איזו חנות לספרים ישנים ביורו. אף פעם לא ראיתי שנכנס אליה מישהו. בחלונות הראווה מככבים או ספרי הדרכה למטיילים או ספרים עם צילומי נוף מרהיבים. האם אתם קוראים ספרות באופן קבוע? או רק לעיתים רחוקות? אני תמיד קוראת שלושה-ארבעה ספרים במקביל. אני משתדלת שלא יהיה יותר מספר קריאה אחד, ועוד כמה ספרי עיון. אני מקבלת אספקה קבועה של ספרים מקצועיים גם כי אני צריכה, וגם כי משלמים לי על כתיבת ביקורות עליהם. רוב ספרי העיון שאני מקבלת טובים, אבל יש שני סוגים של ספרי עיון גרועים: אלה שיוצאים לאור ללא עריכה, מה שאומר שיש שם שגיאות כתיב וזה כל כך מפריע לי בעין שהתוכן כבר לא משנה, או שכתובות בהם שטויות. כשאני נתקעת עם ספר גרוע אני או משליכה אותו לחדר שמיועד לבלגן, או מתמוגגת מכתיבת ביקורת קוטלת. מה הספר שאתם קוראים עכשיו, אם בכלל? "נושא הקונכייה" "בריאות נוסח סין" "אנטומיה של תקווה" "ילדים שואלים, חתני פרס נובל עונים" מה הוא הספר הכי טוב שקראתם? ברור שאי אפשר לומר, אני אפילו לא יכולה לומר מה הספר שהכי נהנתי ממנו. האמת היא שמאז שאני לא גרה בארץ כל מי שרוצה לקנות לי מתנה קונה ספר, אפשר לומר שרוב מה שיש לי בספרייה הוא נפלא. ביניהם: רגשות הרסניים, מלכת הפילים, הדרך הצרה לאוקו ועוד...
 

Ronit FL

New member
תשובות

בבי"ס של הילדים יש כמעט כל חודש שבוע הספר, בעיקרון הספרים לילדים ויש ספרים מעולים עבורם. אני לא קוראת באנגלית כך שגם אם היו ספרים עבורי, זה לא היה רלוונטי.
בנוסף למה שכתבתי בסעיף הקודם, יש בחנויות מבצעים שאני מנצלת לקניית ספרים לילדים (בנוסף יש לי כרטיס הנחה).
הלוואי ויכולתי לקרוא באופן שוטף, אני לא יכולה מכיון שאני לא מניחה את הספר מהיד עד שאני מסיימת לקרוא.
כרגע לא קוראת.
הספר האחרון שקראתי והשאיר עלי רושם עז הוא: סיפור כתוב במניפה/ליסה סי ולמאותגרי עברית לינק לספר באנגלית.
 
למעלה