לכבוד השנה החדשה....

ש@לתי

New member
לכבוד השנה החדשה....

אני מבקש מכל אחד ממכם לכתוב את 5 האנשים שעשו את השנה לפי דעתו. אני אתחיל: 1.לימור לבנת- היא עשתה את השנה בחנוך! לא מבחינה חיובית, אלא שלילית! השרה מהווה לדעתי דוגמא נוראית לתלמידי מערכת החינוך. 2.בנימין קרייתי- ראש עיריית טבריה. השבית את טבריה שביתה כללית במחאה על החלטת שרון להוריד את טבריה לאזור עדיפות לאומית ב´. לאחר שבוע של שביתה ממשלת ישראל קיבלה את דרישות טבריה! 3. אברהם בורג- המנצח בבחירות לראשות מפלגת העבודה, אך עדיין לא מוכר כיו"ר המפלגה. בורג לפי דעתי מייצג את הדור החדש של הפוליטיקאים! דור שבא מרקע חברתי, לא בטחוני! 4. עומרי שרון- האיש מאחורי האיש. 5. בין-לאדן- הטרוריסט הבין-לאומי הנרדף ע"י ארה"ב. החשוד העיקרי במתקפת הטרור בארה"ב. האדם שיש שאומרים עליו שהוא אחראי למלחמת העולם ה-3 המתקרבת אלינו. מי הם 5 האנשים שעשו לפי דעתכם את השנה? ש@לתי
 

רם פרדס

New member
5 האנשים...

1. אריאל שרון - השקרן הגדול ביותר בפוליטיקה הישראלית. עושה התרמית הגדולה ביותר במדינת ישראל אי פעם. 2. בנימין (פואד) בן אליעזר - המתמודד בבחירות לראשות מפלגת העבודה שפילס דרכו לפסגת המפלגה, ואולי אף הזוכה בבחירות. 3. אהוד ברק - ראש ממשלת ישראל, שר הבטחון, ראש המטה הכללי של צבא ההגנה לישראל, חבר כנסת, יושב ראש מפלגת העבודה ומפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, על החוכמה לפנות את מקומו לאחר ההפסד. 4. לירן וייסמן - "דוברת" נוער העבודה הרצליה, ש5 חודשים לאחר שהצטרפה כבר חושבת שתהיה דוברת נוער העבודה... (טוב שלפחות היא חושבת). 5. אחרון חביב, אביהו שאלתיאל, שמנהל פורום זה!
 
אז ככה.....

1. לא איש אבל הקבוצה/חברה - מכבי עלית ת"א!!!! לא אתחיל פה ויכוח של מי אוהד אותה או לא- אבל גם מי שלא אוהד ראה כמה שמחה הקבוצה הזו הביאה לאנשים בארץ במצב כמו שלה- שאז היה גרוע ביותר (בעצם גם היום). 2. אריק שרון- סופסוף בנאדם עם שכל שיודע מה צריך לעשות ולא עושה שטויות 3. אייל קיציס וטל פרידמן- אנשי השנה בתחום הבידור 4. אמא שלי
5. משה קצב!!!! נשיא מצויין שיודע מה לעשות, נמצא במקומות הנכונים והכי חשוב- לא תוקע יציאות כמו ויצמן
 

ש@לתי

New member
בנוגע לקצב.

אני חושב שכשקצב שחרר את הר-שפי הוא ממש הגזים! היא סייע לרצח רבין(ז"ל) בכך שהיא ידעה על תכנית הרצח ובחרה לשתוק! חוצמזה הוא באמת לא נשיא פעיל כל כך, וכשהוא פעיל...הוא משחרר פושעים. ש@לתי
 

BLUE SPOT

New member
חמשת האנשים הם... טאם טאם טאם...!

א. גנבת לי את הדמות הראשונה... גררררר!
לימור לבנת! אבל.. (וזה אבל חשוב)- בניגוד אליך- אני תומך בלבנת בכל פה, על אף היותי תומך שמאל נלהב, דבר נדיר בארצינו. ולעניין- לימור לבנת מייצגת לדעתי את הנשיות החדשה- פמיניסטית, נחושה, חזקה, יוצאת נגד הזרם. אמנם ישנו טרנד שמורשת זה רע, המנון זה רע, ציונות זה רע- אני חושב שהדגשת נושאים אלו היא יוזמה מבורכת של שרת החינוך. אני לא יודע אם אתה מודע לכך- אבל אלפי תלמידים ניגשו לבחינת מועד ב´ בבגרות באנגלית, אפשרות שלא הייתה קיימת קודם לכן. תוכנית הסימסטרים- יוזמה נוספת של השרה, לחלוקה של כיתות יא´ ו- יב´ לסימסטרים. ייכנס לתוקף כנראה בשנת הלימודים הבאה. דבר נוסף ואחרון- הפרטת מערכת החינוך. אמנם התכנית נשמעת מעט גרנדיוזית- אבל לפחות היא נשמעת. מדובר ברעיון פנטסטי של הקמת כיתות ע"י גופים פרטיים ואח"כ שכירות של אותם מבנים ע"י המדינה. לא הייתי אומר לעולם שלימור לבנת נותנת דוגמא שלילית. זה דבר מאד פזיז לומר. יש לזכור- לבנת נמצאת באחת ממעוזי הגבריות, הפוליטיקה. אנחנו בכלל לא מגרדים את הסטנדרטים האירופאים של 10% אחוז מהפרלמנט- נשים (נתון שגם הוא אבסורדי למדי). ובכן- בעולם שכזה- אם האישה לא תדע מה היא רוצה ותהיה תקיפה- היא תיבלע במערכת הביורקרטית שהורסת כל חלקה טובה. אנחנו צריכים יותר נשים כמו לימור לבנת. פיווו... זה לגבי הדמות הראשונה. השנייה- ב. אהרון ברק- שנשתכח מהתודעה הציבורית עקב המאורעות הבטחוניים. אני מצדיע לבית המשפט העליון- שעושה ימים כלילות, ללא פחד וחשש- ושומר בקנאות על שלטון החוק במדינת ישראל. ג. אריאל שרון (מה קורה לי? אני אמור להיות שמאלני..)- שפעל ללא דופי להקמת ממשלת אחדות. אחדות כעת חשובה לכולנו. ללא אחדות אני לא יודע מה הייתה התמונה היום. מאד עגומה- אני מניח. ד. פואד בן אליעזר- לא בשל פעילותו בתור שר ביטחון- אלא דווקא בשל פעילותו כשר תקשורת. פואד הביא מהפיכה לא רגילה ומדהימה בהיקפה- אינטרנט מהיר, התחלת הפרטת בזק, שידורי הלווין, השידורים הדיגיטליים והערוץ השלישי. לצערי הרב- רובי ריבלין, אולי האדם שאני הכי מתעב בממשלה- קוצר את כל הפירות. ה. חברות ההיי- טק- אשר בנפילתן נמהלו אצלי רגשות מעורבים, של צער על "הילדים הטובים" שלנו שהיו הנפגעים העיקריים, ומצד שני של שמחה לאיד- המתעשרים החדשים אשר היו כה רברבנים ונהינו מהחיים, כאשר עכשיו הם זוכים לטעום את טעמו המר של המיתון והאבטלה. זהו.
 

luka

New member
אמור שמאלי- ולא משאלני

אולי חשוב שיהיו עוד נשיםבפוליטיקה אבל לא כמו לימור לבנת. לבנת אמורה להיות שרת חינוך של אזרחי ישראל ולא רק של יהיודי ישראל. אני לא אוהבת אותה בכלל היא יותר מדיי נוקשה לדעתי וכל הקטע הזה עם ציונות בבתי הספר- לפי דעתי אדם אמור להגיע לדעות לבד, אתה ציוני או לא תחליט בעצך, כשהיא מכניסה שעורים כאלה לבתי ספר יסודיים היא הורסת את הילדים, ולא הורסת אותם בכך שאולי תגרום להם להיות צינויים, אלא הורסת אותם בכך שאינה מאפשרת להם חשיבה חופשית ואינדיבדואלית. אני יודעת שאם לכיתות י´א היו מכניסים ציונות המורות היו סובלות ממני. היה לנו יום ציונות- לא הגעתי, בגלל שלא הגעתי היה עלי לעשות עבודה על הציונות, עשיתי את ההעבודה ברצון רב את העבודה לא קיבלתי חזרה, הן העדיפו להתעלם. לא אוהבת את לימור לבנת
 

BLUE SPOT

New member
אני מסכים חלקית בלבד...

לימוד ציונות אינו קשור בכלל לגישה עצמאית ו/או פיתוח דעה אינדיבדואליסטית בעד או נגד הציונות. בכללל לא. בתור מדינה שהוקמה עקב ובגלל הציונות, חשוב מאד שהנושא הזה יילמד. אם את ציונית או לא? זאת כבר החלטה שלך. ציונות חשוב ללמד בדיוק כמו שחשוב ללמד היסטוריה. אף אחד לא אומר לך להיות היסטוריונית.
 

אפרת*

New member
כמה דברים

על לימור לבנת, השפיעה [לטובה ולרעה], נתחיל בעובדה שבתור שרת חינוך [חינוך!] היא לא יכולה לומר ולתמוך במגזר אחד יותר מבמגזר אחר, היא לא יכולה לתת תנאים למגזר אחד בעבקבות נאמנות או אי נאמנות לדבריה. הילד ההוא שהולך לכיתה א´ לא אשם בזה שהוא נולד להורים ערבים במדינת ישראל והוא לא צריך לסבול מחוסר תנאים ותקציבים.. שרת חינוך צריכה להיות שרת חינוך לכל דבר ולא להראות סימני גזענות..! ובקשר לציונות, לפי דעתי שניכם צודקים. הרעיון של ללמד ציונות הוא לגיטימי, אבל בכל זאת במדינת ישראל זה הדבר הכי ברור בעולם שלהיות ציוני זה טוב, ומדוע? אם אדם מאמין בדברים אחרים, אם הוא מעוניין להיות יותר פתוח [ואני לא אומרת שאני לא ציונית, בקשר לנושא זה אין לי דעה ברורה כל כך].. לפי דעתי זה רעיון טוב אך עם זאת היה כדאי לתת גם דעות שונות [אבל לא להיות נאיביים, משרד החינוך, בראשות כל שר, בחיים אבל בחיים לא ילמד דבר שהוא אנטי ציוני.. מסיבות הגיוניות] אבל אני לא מסכימה בקשר לזה שללמד ציונות זה כמו ללמד היסטוריה, גם מבחינת רגישות הנושא וגם, בהיסטוריה יותר קל להביא מגוון דעות של אנשים רבים.. בציונות זה לא אפשרי..
 

BLUE SPOT

New member
אני מסכים שיש במשרד החינוך אטימות..

כלשהי. לדוגמא- הביטול הפתאומי של התוכנית ללמד את שיריו של המשורר הפלשתינאי שכרגע אני לא זוכר את שמו. קראתי כמה מיצירותיו והן מצטיינות באנושיות מדהימה, רגישות וחן. כמה חבל שהפוליטיקה הישראלית חיסלה יוזמה יפה כ"כ. אבל כשמגיעים לרזי התפקיד- ללימור לבנת יש מעלות רבות יותר מחסרונות, ואין אדם שחסין מחסרונות.
 

luka

New member
בקשה לי אליך

אתה יכול להעלות כמה מיצורתיו בפורום? או לשלוח לי באי-מייל? תודה, יערה
 

המוסד

New member
ל-BLUE SPOT

מוחמד דרוויש הוא דוגל בהשמדת ישראל, אולי אתה בעד ללמד גם את "מיין קמפף" הכל בשם הליברליות!
 

BLUE SPOT

New member
ראשית- שמי הוא שחר.

ולענייננו. אני מניח שקראת מעט מאד שירים של מוחמד דרוויש (תודה שהזכרת לי את השם) אם בכלל. אני קראתי וגיליתי עולם חדש ומרהיב. שוב- אני אשמח להעלות כמה מהשירים שלו. חוצמזה- למה להצטדק ולהגיד שהוא דוגל בהשמדת ישראל כשחצי מעמינו דוגל בהשמדת העם הפלשתינאי? אני שופט יצירה לא לפי הכותב שלה, אלא לפי האיכות שלה. בחברות שבהן שפטו ספרים לפי הכותבים שלהם ולפי מעמדם הסוציואקונומי- היינו עדים לתופעות של שריפת ספרים וכתבים, חלקם בעלי ערך אדיר לאנושות. בכל אופן- כפי שכבר ציינתי, אני גיליתי בשירה של דרוויש חוכמה רבה, הומניות ותום. לגבי "מיין קאמפף"- אולי היה רצוי ללמד חלקים מסוימים מהספר- חס וחלילה לא בכדי להקנות מסרים מהספר- אלא בשביל ליצור זעזוע, סלידה והסקת מסקנות אצל התלמידים. יום נעים לך.
 
ה5 אנשים שלי...

1-אמא שלי-נכון שציפיתם לפולטיקאים ואנשים כאלה...אבל אמא שלי זה פשוט הדבר שהחזיק אותי השנה ובעצם כל המשפוחה שלי...אז הם... 2-פרס- הבן אדם החזק הזה אלוהים אפשר להגיד שאני מעריצה אותו, על ההתמדה שלו כמובן אדם אחד אחרי כל ההפסדים האלה היה פורש ונעלם...אבל הוא לא! הוא ממשיך בדרכו וטוב שכך! 3-ערפאת-אבל רק מבחינה רעה...כשאני אומרת ערפאת אני מתכוונת לטרור כמובן, זה הדבר שאני חושבת השפיע עליי בצורה הכי רעה שיש שיבש את מסלול החיים...וזה נורא!!! 4-קלינטון-האחת והיחיד!!! אפילו שהוא ירד לפני חצי שנה כבר ניראה לי מהנשיאות...הוא עדיין מורגש וכל הצעדים שהוא נקט בזמן שהוא היה הנשיא מורגשים עכשיו! ולכן הוא הבן אדם שלפי דעתי השפיע! 5- על הבן אדם ה5 אני חייבת להגיד שאין לי מה לכתוב כי אין לי בן אדם...אפשר להגיד שנורא התאכזבתי מהממשלה והכנסת שלנו השנה ואני בטוחה שרובכם יכולים לראות למה... אז ברגע שאני אמצא אני יגיד לכם.
 

Kgt1

New member
משימה לא פשוטה...

אני חייב מיד לציין שארבעה מתוך החמישה יהיו עניינים שליליים... 1) בראש ובראשונה כמובן רב המרצחים ערפאת. הבן אדם שסלל את דרך השלום (אם למישהו הייתה עוד תקווה) למבוי סתום ופתח באינתיפאדה שרק אלוהים יודע מתי תגמר אם אי פעם... 2) אהוד ברק. האיש שהוביל את המדינה אל תוך האינתיפאדה במקום לפעול מיד ביד חזקה אך היה גבר מספיק על מנת לקחת אחריות וללכת הביתה. 3) אריק שרון. התירוץ הגדול של העם הפלשתינאי להתחיל באינתיפאדה. הבן אדם הבטיח לכולנו הרבה הבטחות שלצערי הרב רובם עדיים לא קוימו. המצב בגדול נשאר אותו דבר. אם זאת ראויה לציון פעולתו למען ממשלת אחדות. 4) אוסמה "שישרף בגיהנום" בין לאדן. האיש שנכנס לתודעתו של כל בן אדם בעולם ממש לקראת סוף השנה. מבצע הרג המוני שדינו צריך להיות דין מוות. גם אם הוא לא היה הגורם לטרור בארצות הברית (כן בטח) הפיגועים בשנים הקודמות והפעולות שלו למען הטרור צריכות היו להביא את ארצות הברית להכנעת הטליבאן כבר מזמן מזמן. 5) ואחרון (וסוף סוף אופטימי) זוהי כמובן האימפריה הצהובה מתל אביב שבחודש מאי האחרון נתנה לעם הכואב והכאוב שלנו קצת סיבות לשמוח. שתהיה לכולנו שנה הרבה הרבה יותר טובה.
 

B.Shokor

New member
ש@לתי! את תסבכי שום דבר בבקשה

דבר ראשון אני מקווה שאת זוכרת את השם שלי (מנהל פורום דו-קיום בתפוז). נכנסתי עכשיו לראות את הפורום החדש והזה, ונדהמתי כשראיתי כמה דברים בהודעות שלך. את אומרת: 5. בין-לאדן- הטרוריסט הבין-לאומי הנרדף ע"י ארה"ב. החשוד העיקרי במתקפת הטרור בארה"ב. האדם שיש שאומרים עליו שהוא אחראי למלחמת העולם ה-3 המתקרבת אלינו > אין כזה דבר שנקרא "אומרים", את המנהלת, תנתחי הכל בעצמך. > וחוץ מכל זה, מי בכלל אמר שבן-לאדן הוא האחראי על מלחמת העולם ה-3 במידה ותהיה? רוצה תשובה? האחראי הראשון היא מדינת ישראל והעולם המערבי, או במלה אחרת, כל אחד שרוצה להראות ולהגיד לשני: רבותיי, הנה העולם המוסלמי הטרוריסט, קבלו אותו. שיהיה לך בהצלחה יום טוב שנה טובה וגמר חתימה טובה
 
ש@לתי, עכשיו אני מבולבלת לגמרי.....

אני הייתי בטוחה שאת בן... עכשיו אין לי מושג... אז ש@לתי, יקירי\יקירתי, האם את\ה בן או בת??? שרון
 

ש@לתי

New member
לידיעת הצבור-אני לא בת!

בין לאדן עדיין נחשב חשוד(גם התנועה נגד גלובליזציה נחשבה חשודה). צריך להבין שארה"ב חטפה פגיעה באגו הנפוח שלה. התרבות האמריקאית מורכבת מאייקונים- סופרבול, הבית הלבן, הפנטגון, מגדלי התאומים.... כשטרוריסט מפוצץ אחד מהאייקונים האלו הוא מעיר את התרבות האמריקאית ואת העם האמריקאי! זאת הייתה כוונתי ב"יש אומרים שבין לאדן אחראי לפ...." אין לדעת אם ארה"ב הייתה מכריזה מלחמה על הטרור אם בין-לאדן לא היה תוקף אותה. ישראל היא לא אשמה. מי שאשמה היא ארה"ב שהחליטה לתמוך בישראל, ועל זה היא שילמה בשנאה שחלקים בעולם הערבי רוכשים לה! יכול היה להיות שארה"ב הייתה ממשיכה לחיות בבועה שלה(להיות מנותקת מהבעיות בעולם כמו טרור) והטרור היה ממשיך להשתולל בשאר העולם. עד עכשיו ארה"ב הייתה מעורבת יותר בענייני הצהרות וגינויים של פיגועים. אני שמח שיש גם לך דיעה בנושא...אבל תזהר מלקבוע "עובדות". את האמת בסופו של דבר רק הCIA וכמה אנשים בממשלת ארה"ב ידעו... שתהיה לך שנה טובה וגמר חתימה טובה, ש@לתי
 

אפרת*

New member
אמ.. האנשים הברורים...

טוב אזה ככה.. 1. אריאל שרון- כשהוא נבחר זה היה הגשמת אחד הפחדים הגדולים ביותר שלי [טוב טיפה הגזמתי] כבר ראיתי סוף לכל תהליך שלום שכבר אז התנפץ.. אני לא יגיד שאני מרוצה ממנו או גאה בו כראש ממשלה אבל אני אכן מופתעת לטובה, אני כבר הכנתי את המקלטים למלחמה שתוך שבוע נהיה בה, כבר הרמתי טלפונים לכל החברים מלבנון [?] להודיע שעוד מעט אנחנו חוזרים [מין הסתם הכל היפוטתי] ובנתיים, יותר מחצי שנה אחרי עדיין לא כבשנו את דמשק.. אומנם לא התקדמנו בגרוש אבל.. היה יכול להיות הרבה יותר גרוע... 2. אהוד ברק- טוב, נדמה לי שהסיבה ברורה, ניסה לחתום על הסכמי שלום [חשוב, לא?] אבל דחף ולחץ יותר מדי ובסופו של דבר הביא לאינתיפדה שניה [מזל טוב! את כבר בת שנה!] 3. יאסר ערפאת- צריך הסבר? 4. קלינטון/בוש- זה שהם הדודים הרחוקים מאמריקה לא משנה את העובדה שבכל זאת, נשיא ארצות הברית הוא בין הדמויות המשפיעות ביותר במזרח התיכון ובישראל בפרט.. לטוב ולרע... 5. אדם שכולכם שמעתם עליו, העביר אותי בדרכיו שלו שעות קשות וכואבות, ניצוץ האור היחיד בתוך ים הכאב המתנפץ.. אז מה כולם רוצים ממנו? [והמבין יבין]
 
למעלה