לכבוד היורה - שרשור שירי גשם

aiziq

New member
לכבוד היורה - שרשור שירי גשם

נא לפשפש בארכיונים שלכם או ( הכי טוב ) להמציא יש מאין - שיר על גשם. השיר הרטוב ביותר יזכה במטריה
 

aiziq

New member
גֶּשֶׁם ( כמה מקורי ../images/Emo9.gif)

גֶּשֶׁם הַגֶּשֶׁם הַמְּלַטֵּף בִּרְכָּתוֹ שָׁלַח אֶל אֲדָּמָה וְסִדְּקֵי שְׂפָתֶּיהָ. כְּאוֹצֶרֶת מַעֲדַנֵּי טַעֲמּוֹ הַלָּח קָוְתָּה הִיא שְׁלוּלִיוֹת עַל פָּנֶיהָ. לֹא בְּאֲחַת תַּרְוֶנּוּ אֶל קִרְבָּהּ, בִּמְּתִינוּת יְחַלְחֵל הוּא אֵלֶּיהָ. אֲך זוּג מַגְפֵי יַלְדָה בִמְשוּבָה הֵתִיז לְכֹל עֶבֶר אוצְרותֵיהָ. איציק.
 
הנה שיר אהבה../images/Emo39.gif

איציק יקר, גשם במחול אהבה עם האדמה. אני זוכרת את השיר הזה, ואפילו את הויכוח או הדיון שהתפתחו בעקבותיו. משונה לראות את זה ממרחק של זמן. בכל אופן - יפה.
 

milim

New member
חחחח מסתבר שגם לי יש ראש כחול:)

שיר יפהפה. הבנתי וחשבתי שרק כך ואז קראתי את השרשור המצורף. תודה איציק בעד שניהם:)
 

קסנדרה*

New member
גשם עקר - נכתב ב-2002

גשם עקר עדיין איני מסגירה את מכאוביי, הצחוק המתגלגל מעבר לקיר מחריד אותי. גם הגשם אינו אותו גשם, מגעו עקר. חיי, היו רק חזרה גנרלית שהחליפה את הרִיק, ואם זה כבר ברור, מדוע כבו האורות ? הגשם אינו אותו הגשם, ולקראת הסוף כל דבר מונח במקומו. ** היום הייתי מעבדת שוב, אבל אני מעלה אותו בגרסה המקורית. קסנדרה
 
גשם עקר../images/Emo39.gif

קסנדרה, במהלך הקריאה חשבתי לעצמי - שיש בזה משהו שונה מהכתיבה שלך היום (עד כמה שהצלחתי לשים לב) ואז ראיתי את ההערה בסוף... בכל אופן, הביטוי "גשם עקר" מאוד טוב בעיניי.
 

milim

New member
קס, קשרתי לשיר שכתבת לא מזמן

על הגשם והלידה+הנשמה. חשבתי שהשיר הזה שהצגת כאן הוא כמו בסיס לשיר מהשנה. מאוד יפה לראות את ההתפתחות.
 

סקיפי

New member
ברקים

"תראי איזה יופי," אמרת לי אתמול כשנדחקנו תחת הסככה שליד חדר האוכל והגשם הכה והכה במתכת, בשאגות קצובות, אטומות ואני שמעתי תופים ובהבזקי שלוליות ראיתי את השליח המכונף, וסנדלי הכסף שלו נצנצו בין הטיפות "הם באים, הם באים מטפסים בכבדות על צלע ההר כבדים וזקנים כמו ענני סערה---" וקול זעקתו מתערבל וגווע בשאגה של רוחות וענפים נשברים "הם באים..." ונסחף עם הרוח כמו קורים קרועים של עכבישים בגשם והמרכבות יוצאות, והגלגלים שרים תנו לנו, תנו ועומדים שם זקופים וגאים לוחמים אדומים ובידם חניתות וקול צחוקם מתגלגל ברעם של ייאוש ומטרטרוס הם מוסיפים ובאים עננים אפורים, ערימות של נוצות מלחמה על קסדות ומאופק עד אופק שחור, וצללים מוסיפים לטפס על ההר והמים נשפכים כמו דם נושקים לאבנים, לגלגלי מרכבות, והשער נפתח והשער נפתח. והגשם שואג על הסככה מלמעלה בקור ובזעם, זיכרונות טיפשיים העליתם עליכם את חמתו--- ורגע דממה. ורעם. "תראי איזה יופי," אמרת לי בשקט כשהברקים קרעו את השמים לחתיכות ואני התפעלתי איתך מהזיגזג המסנוור הזה, שהצליף בשחור וידעתי שניצחנו שוב
 
ברקים ורעמים../images/Emo39.gif

סקיפי יקרה, אני אוהבת איך שהתמונה והמראות קורמים עור וגידים - מילותייך מפיחים חיים בדמויות ובתפאורה (חשבת פעם על מחזאות תיאטרון?). בכל אופן - אהבתי את צבאות השמיים ואת שני אלה שעל הקרקע. שנה טובה.
 

milim

New member
יפפפפה סקיפי

מוזיקה ומלחמה ואפילו טובים ורעים ונצחון השירה:)
 

aiziq

New member
מורכב מדי עבורי ../images/Emo122.gif

בין שתי האמירות השקטות בסוף ובהתחלה יש כזאת עלילה תזזיתית שאפילו השבירה לבתים לא מצליחה להספיק להסדיר את הדופק ולחץ הדם. סערה של ממש! נזכרתי באחת הסצנות ב"פנטזיה" נדמה לי בחלק המתייחס לפסטוראלית של בטהובן. איציק.
 
הָחְמַצָּה../images/Emo39.gif

(טוב, זה לא בדיוק גשם, אבל רגע לפני. והמלה גשם מופיעה. רעיון נהדר איציק, חוצמזה שאחרת השיר הזה כנראה לא היה רואה אור. לפחות לא לעת עתה. ועכשיו אקרא את שלכם.) הָחְמַצָּה הָהֹוֶה אֵינוֹ נִרְשָׁם עַל רִשְׁתִּית עֵינַיִּךְ אֱלָּא מִשֶּׁחָלַף, וְאַתָּה שָׁב וּמַחֲמִיץ אֶת שִׁנוּיֵי הָעוֹנוֹת, לְמָשָׁל - כֻּתְנָה מִתְפַּקַעַת בִּשְׂדוֹת הָעֵמֶק וְלֹבֶן רַךְ וְצַמְרִירִי נִגָּר מִבֵּין הָחֲרִיצִים בְּהֶלְקֶטֵיהָ; שִׁפּוּדֵּי חֲצָבִים; דִּנְדּוּן פַּעֲמוֹנֵּי גֶּשֶׁם. עוֹד מְעַט יָבֹא הָחֹרֶף וְאַתָּה תְּגַלֶה שֶׁקַר יוֹתֵר לָלֶכֶת עִם הַפָּנִים לָרוּחַ.
 

aiziq

New member
השיר הזה מרגש אותי.

לדעתי אפשר היה להישאר עוד קצת עם הכותנה, כידוע לך אין מתמהמהים עם קטיף הכותנה ואפשר שיום אחד תראה אותה פוקעת ולמחרת ארוזה ב"בלות" ענקיות. איציק.
 

milim

New member
עם הפנים לרוח

יפה. נכון שאני לא אוכלת פרות אבל גם לשפד חצב זה עצוב.
 

ש מ א ן

New member
גשם גשם על העיר

גשם גשם על העיר מי רוצה לחרוז בשיר את טיפות קיומך הלח נאלח. לא, לא חשבתי להעליב רק חשקתי להשיב לך כגמולך על שנות הסבל תחת מטריה. אז חדל מלטפטף ולהרטיב את הכתף, שיגיע שלג רך עד הקיץ הבא.
 

aiziq

New member
שמאן- הזכרת לי שיר של לאה גולדברג

הטרוניה כנגד הטבע בשירך, הזכירה לי את השיר חמסין של לאה גולדברג- אני מביא רק קטעים ( זכויות יוצרים ... אתה מבין ) חמסין איזה בוקר! יורק ויורק בי חמסינים. ריבונו של עולם! - חם. אדמה, אכזרית, אל תנסיני - אני כעקבות דם. ... ריבונו של עולם, - אגל טל. אוירך חול וחרדל חדל.
 
למעלה