לך תוכיח שאין לך אחות..

  • פותח הנושא dify
  • פורסם בתאריך

dify

New member
לך תוכיח שאין לך אחות..

משתפת..

פעם שניה שאני רואה את זה קורה מסביבי וזה.. איך אני אגיד..

בקצרה- מצד אחד, זה נחמד שלכל אחד מאיתנו הכוח לשנות, כל אחד יכול לפתוח אתר אינטרנט/עמוד בפייסבוק ולכתוב את מה שמפריע לו ולקרוא לפעילות, חיובית או שלילית, ויש בזה סוג של חופש עיתונות וזכויות האזרח וזה ממש נחמד שאין עורך בדרך שמחליט מה חשוב ומה לא לפי מערכת השיקולים האישית שלו.

מצד שני, לפחות פעם בעבר, הנחתי, (וזה בכלל לא ברור מאליו בימנו) שיש אתיקה עיתונאית, שמפרסמים רק אחרי שבודקים את העובדות ועושים מחקר מקיף בשטח ולא מפרסמים שום דבר מבלי לראיין את כל הנוגעים בדבר ולהביא את התמונה המלאה.

אז לא כך הדבר, ובטח לא מאז שכל אחד מאיתנו יכול להכריז על עצמו עיתונאי בשטח..

לגמרי במקרה שלשום נתקלתי ב"כתבה" שמתארת מקרה שהייתי עדה לו עם אנשים שאני מכירה, ה"כתבה" נכתבה ע"י אדם שלא מוכן להזדהות שהיה מעורב ישירות באירוע ומביא את הפרטים שאופן חד צדדי לגמרי, חלקי אמיתות, חלקי עובדות, רמיזות כבדות של שקרים מוחלטים. את כל זה סיפרו לאיש מקצוע בתחום שעל פי חלקיקי המידע המוטעים הללו הביע חוות דעת "מקצועית"... זה הסתובב ככה ברשת והגיע ל"עיתון" שלא התבייש לפרסם את זה מבלי לטרוח לדבר ולו עם מישהו אחד נוסף מאותו אירוע (והיה ניתן לו באמת רצו) או לא לפרסם בכלל אם אין דרך לבדוק את זה.. פורסמו תמונות ו"עובדות" שיקריות שמעמידות רק את הצד השני כמובן באור שלילי, בעוד שבעל האינטרס ש"דיווח" לעיתון, כאמור, לא שיתף תמונות של עצמו או את השם שלו.. כמה נוח...

כאמור, הייתי שם, ראיתי, אני מכירה את הנפשות הפועלות..

התגובות ל"כתבה" הזו מזעזות! אלימות בהגדרתה הבסיסית ביותר, התלהמות, ובכלל, הרוע האנושי בהתגלמותו, והכל כמובן מבלי שהם בכלל יודעים באמת מה קרה, קופצים למסקנות ומעבירים הלאה.

ראיתי את זה קורה לפני כשנה למישהו קרוב אלי ואני רואה את זה קורה עכשיו למישהו אחר, וקשה שלא לקחת ללב למרות השקרים וחצאי האמיתות, את התמונה הכללית שנוצרת לאדם ואת התגובות הכל כך פוגעניות שכתובות שם. ממש כואב לי הלב לדעת שמושא הכתבה יקרא את מה שכתוב שם, גם במקרה הקודם וגם בנוכחי, אני מכירה את האנשים הללו ויודעת שלא היה יכול להיות יותר הפוך מזה, ממש כואב הלב לראות את זה.

והכי נורא, הקלות, זה יכול לקרות ממש לכל אחד מאיתנו. שני האנשים הללו שאני מכירה הם סתם אנשים כמוני וכמוכם, אבל הם לא מצאו חן בעיני מישהו, והמישהו הזה ניפח הר על שום דבר ויצר תדמית שווא ועכשיו אין באמת מה לעשות מלבד להבין שאין מה לקחת ללב ולחכות ש15 דקות ה"תהילה" יעברו.


הקלות הבלתי ניתנת לתפיסה של השמצות בעידן הרשת.

רואים את זה אפילו חזק יותר עכשיו, כשיש מלחמת תדמיות בעולם לגבי הפלשתינים והישראלים ומי יותר מסכן ומה בכלל קורה שם באמת, למי להאמין? כל כך מתסכל, ועוד יותר מתסכל שזה אדם אחד מול אוסף של שמועות מרושעות.

זהו. פרקתי.

שלח.
 
לא פשוט


זה מדהים איך שם של אדם נרמס בגלל שמישהו "הקיא" את הדיעה שלו או את מה שחשב שהוא ראה או החליט אפילו סתם לכתוב כדי להתנכל


פשוט עצוב
 

Ginger L Honey

New member
היות ורוב חבריי בפייסבוק הם אנשים

מסביב לעולם, אני רואה בין היתר שיתופים של "כתבות" מסביב לעולם בקשר למה שקורה עכשיו בארץ.
חלקם אוהדות ישראל וחלקן אוהדות פלסטין.

העניין הוא ששני הצדדים מציגים "עובדות" שסותרות זו את זו
ואני שואלת את עצמי. מה היא האמת?

דוגמא אחת למשל אומרת שצה"ל משתמש בנשק ביולוגי האסור עפ"י חוק כנגד אזרחים.
כאשר ראיתי את הכתבה הזו, התגובה הראשונה שלי היתה זועמת ורציתי למחות כנגד השקרים.
ואז שאלתי את עצמי, איך בעצם, אני יודעת שאלו שקרים?
אילו הייתי משתייכת לצד השני האם אותה כתבה שנראתה לי מטופשת ושקרית היתה נראית לי אמיתי, וכתבה אוהדת ידראל המדברת על החמאס היתה נראית לי שקרית?

כל צד מאמין האופן מוחלט באמיתות של הצד שלו והטענות של הצד השני נשמעות מופרכות ושקריות.

זה שוב מזכיר לי את "1984". בסופו של דבר אנחנו במלחמה עם מי ש"הם" אומרים לנו שאנחנו איתם במלחמה.
התקשורת שולטת בהגדרה שלה לאמת.

בדוגמא שהבאת היא משחקת בחיים של כמה אינדיוודואלים,
בדוגמא אחרת היא משחקת בחיים של כולנו.
ואנחנו כמו בובות על חוטים רוקדים לצלילים שמכתיבים לנו.
 

nate2000

New member
אולי זה לא קשור לנושא

אבל זה מה שעלה לי בקריאת הפוסט שלך.
בזמנו עקבתי אחרי המצב של מיכאל שומאכר מאז התאונה ועד שהוא שוחרר לשיקום. לפני כמה זמן בפייס שלי מישהי שמה קישור שמיכאל נפטר- זה היה ממש כמה ימים לפני שהוא שוחרר לשיקום וכמובן כתבה כזאת התחילה לאט לאט להתפשט בפייס.... לאור העובדה שמיכאל שומאכר היינו אישיות מפורסמת- בכל זאת זכה 7 פעמים בפורמולה 1, התחלתי לבדוק גם בעיתונות זרה מעוד מקורות, ומסתבר שאין שום חדשות לא לכאן ולא לכאן.
וכידוע כיום מיכאל עדיין בחיים ומשתקם לאט לאט. מה שמקומם בסיפור הזה מבחינתי הוא- תארי לך נכנס מישהו מספיק מקורב אליו לאינטרנט ומגלה כזאת ידיעה... (אגב זה מה שקרה עם ספי ריבלין ז"ל). זה פשוט נורא ואיום.
 
גם לי יצא להיתקל בכמה מקרים כאלה

זה מזעזע בעיני. ראיתי מקרים שפשוט עושים לינץ' בבנאדם בלי לחשוב פעמיים, דבר שיכול פוטנציאלית להרוס לא את העבודה, המשפחה, השם הטוב והכבוד - וכל זה על סמך איזה סטטוס בפייסבוק.

כללית אני חושבת שלצד הדברים החיוביים שיש ברשתות החברתיות אחד מהחסרונות המאוד קשים שלהן זה שהן מקבצות קבוצות של קיצונים ביחד. כך שאם בעבר אולי איזה אידיוט היה חושב שצריך להרוג את כל השמאלנים (סתם דוגמה) ומקסימום חלק מחבריו היו מסכימים איתו, היום הוא יפרסם תמונה של שמאלני עם כיתוב מסית, אנשים יעשו לו לייקים וישתפו ויפרסמו בקבוצות שמיועדות לכאלה דברים וזה יגיע לכמות הרבה יותר גדולה של אנשים שחושבים גם ככה.
ועוד בעיה שרשתות כמו פייסבוק יוצרות זה השטחה של דברים. מספיק שמישהו יכתוב שמישהו אחר עשה או אמר משהו שנשמע לא טוב וכבר כולם מגנים ומקללים, גם אם אין בין הסיפור הזה למציאות הרבה קשר.
 
לדעתי

אנשים כותבים דברים כאלה כי הם רוצים צומת לב.
הנה לאחרונה קראתי באיזה אתר רכילות שאלן דג'נרס (ההיא המשעשעת עם תוכנית האירוח) כנראה מתגרשת מבת זוגתה .. במקום אחר כתוב שהזוגיות בבעיות אבל הן מנסות לשקם.. אני אומרת אחרי שזה נכתב באיזה אתר רכילות לך תוכיח שזה לא נכון או מה כן נכון.

זה הכל בגדר ההוא שאמר להוא שאמר להוא ... למדתי לקחת כל מה שנכתב עם חופן גרגרי חול כי אין מה לעשות זה המצב
 
למעלה