לימונצ'לו - תפוזצ'לו - אשכוליתצ'לו?

volfson

New member
לימונצ'לו - תפוזצ'לו - אשכוליתצ'לו?

שלום. אני מכין לימונצ'לו כבר שנתיים (למעשה, אני אלוף הבניין בלימונצלו). האם אפשר להכין ע"ב אותו מתכון גם משקה תפוזים או אשכוליות ? האם יש טריק שעובד רק בלימונים ? תודה.
 

clcl

New member
ליקר תפוזים / ראובן כהן מתוך הספר "

ליקר תפוזים / ראובן כהן מתוך הספר "סוד הכנת היין" ליקר בעל טעם טבעי ומרענן, מצוין לבישול ואפיה, אפילו כשהוא עדיין צעיר. טוב במיוחד עם שוקולד. מוכן לשתייה לאחר כ-6 חודשים. מצרכים להכנת 1 ליטר חומרים 4 תפוזים גדולים ומתוקים 1/2 1 - 2 כוסות סוכר 1 כוס אלכוהול 95% +כוס מים מים נוספים לפי הצורך אופן ההכנה 1. שוטפים את התפוזים היטב ומייבשים אותם בטפיחות קלות. 2. מקלפים מתפוז אחד את השכבה הדקה החיצונית בעזרת קולפן ירקות. 3. סוחטים את התפוזים (כולל התפוז הקלוף), ומשלימים עם מים לכמות של 2 כוסות. 4. שמים בסיר את המיץ, את הקליפות ואת הסוכר, מערבבים ומרתיחים תוך כדי ערבוב. 5. עם הרתיחה יש להנמיך את חום האש עד סף רתיחה למשך 10 דקות ולערבב לעתים תכופות. מורידים מהאש וממתינים שיתקרר. 6. שופכים את התערובת שהתקררה למיכל אחסון, מוסיפים את תערובת האלכוהול והמים, מערבבים היטב, סוגרים ומניחים למשך שלושה חודשים. 7. מסננים את התערובת בעזרת מסננת מתכת על-מנת להוציא את הקליפות ומסננים שוב בעזרת בד או נייר סינון. 8. סוגרים את המיכל ומניחים ליישון נוסף של 3 חודשים.
 

volfson

New member
אבל מה עם משקה באותו אופן הכנה ?

כלומר, קליפות פרי באלכוהול, ואז הוספת סירופ ? יעבוד בתפוזים ?
 
למעלה