לימוד בעיון - תורה קנז
אם יתדבק עצמו לדברי התורה היוצאים מפי הצדיק, תמה אני, איך אפשר אח"כ לסבול ולחפוץ חיי העוה"ז. וזהו (אבות פ"ד) כל הנהנה מדברי תורה, נוטל חייו מן העולם. והבן היטב. ויש להתבונן בתורה זו: א)מה הפירוש להידבק לדברי התורה. ב)האם העיקר הוא להידבר בתורה היוצאת מפי הצדיק, או שמא גם בדבריו שבספרים (כלומר המעלה היא דוקא לשמוע מפי הצדיק). ג)יש להתבונן בשתי לשנות שהזכיר רבנו בתורה זו "לסבול ולחפוץ". ד)מה הפשט במשנה שהביא רבנו "כל הנהנה מדברי תורה" ומה הפשט "נוטל חייו מן העולם", ואיך הפשט מחובר לדברי רבנו. ה)המשנה מביאה להנות מדברי תורה, איך רבנו מקשר זאת לדברי התורה שיוצאים מהצדיק דיקא. ו)רבנו הזכיר להידבק לדברי תורה, ואילו המשנה להנות מדברי תורה. ז)מה המיוחד בתורה זו שצריך הזהרה מיוחדת לבסוף "והבן היטב" (ועיין בהקדמת הלקו"מ ממוהרנ"ת ד"ה והנה לפי גודל העמקות וכו'. נשמח לעוד הערות והארות בתורה זו, ולדבק עצמנו בדברי זו התורה עד שנבינה היטב, ונזכה לחדש בה ולהתחדש בה.
אם יתדבק עצמו לדברי התורה היוצאים מפי הצדיק, תמה אני, איך אפשר אח"כ לסבול ולחפוץ חיי העוה"ז. וזהו (אבות פ"ד) כל הנהנה מדברי תורה, נוטל חייו מן העולם. והבן היטב. ויש להתבונן בתורה זו: א)מה הפירוש להידבק לדברי התורה. ב)האם העיקר הוא להידבר בתורה היוצאת מפי הצדיק, או שמא גם בדבריו שבספרים (כלומר המעלה היא דוקא לשמוע מפי הצדיק). ג)יש להתבונן בשתי לשנות שהזכיר רבנו בתורה זו "לסבול ולחפוץ". ד)מה הפשט במשנה שהביא רבנו "כל הנהנה מדברי תורה" ומה הפשט "נוטל חייו מן העולם", ואיך הפשט מחובר לדברי רבנו. ה)המשנה מביאה להנות מדברי תורה, איך רבנו מקשר זאת לדברי התורה שיוצאים מהצדיק דיקא. ו)רבנו הזכיר להידבק לדברי תורה, ואילו המשנה להנות מדברי תורה. ז)מה המיוחד בתורה זו שצריך הזהרה מיוחדת לבסוף "והבן היטב" (ועיין בהקדמת הלקו"מ ממוהרנ"ת ד"ה והנה לפי גודל העמקות וכו'. נשמח לעוד הערות והארות בתורה זו, ולדבק עצמנו בדברי זו התורה עד שנבינה היטב, ונזכה לחדש בה ולהתחדש בה.