לימודי רפואה

the blak angel

New member
לימודי רפואה

ביררתי בכמה אוניברסיטאות וראיתי שהדרישות ללימודי רפואה הם מאוד גבוהים,מה שאומר שזה דורש הרבה מאוד השקעה והרבה מאוד מאמץ.בנוסף לכך,קראתי המון על מעמד הרופא בישראל,והבנתי שמצבו לא מזהיר. רופא בישראל נתון תחת המון לחץ,בשכר מינימום,הדרישות למקצוע גבוהות מאוד,והמקצוע בכלל קשה ומפרך,ודורש 100% של השקעה והתמקדות. למרות הכל,זה עדיין החלום שלי. אבל תהיתי...האם זה שווה את זה? אני רוצה לשמוע ממישהו עם ניסיון.שווה "לקרוע את התחת" בלימודי רפואה כדי לקבל אחר-כך משכורת נמוכה ולעבוד בתנאים קשים ומחמירים? אני רק בכיתה יא',אבל אני חושבת שלא צריך לדחות את הדברים האלה ורצוי להחליט עכשיו באיזה מקצוע אני ייבחר בחיים. אני רק רוצה לדעת אם זה שווה את ההשקעה. תודה מראש,מור
 

moran f

New member
"שווה את זה" זה ענין נורא אישי

הדרישות גבוהות בגלל ביקוש גבוה. אין שום קשר בין הדרישה מבחינת בגרויות ופסיכומטרי (ובעיני גם לא מבחינת הסימולציות הפופוליסטיות) לבין הלימודים ובטח לא לבין העבודה. הרבה אנשים עובדים תחת לחץ במקצועות קשים ומפרכים לא פחות ואפילו יותר, רופא לא מקבל משכורת מינימום (גם לא מתמחה צעיר), ו-100% - נו, אני לא מבינה למה לדעתך אנשים אחרים לא צריכים לתת 100%. בסופו של דבר כל אחד צריך לעשות את השיקולים שלו ולהחליט על מה הוא מוכן לוותר כדי להרוויח מה. אלו החיים - תמיד יש מאזן בין מה שמפסידים ומה שמרוויחים ונקודת האיזון של כל אחד שונה.
 
ברוכה הבאה לפורום ../images/Emo140.gif

תנאי הקבלה לרפואה בימינו הם אכן די גבוהים, וכן, גם העיסוק במקצוע לא ממש קל. אבל למרות הכל, עובדה שיש אנשים שהחליטו שזה שווה את זה בשבילם. כמו שכתבת, את עכשיו עדיין בתיכון, ולכן אני לא חושבת שיש מה למהר ולהחליט כבר עכשיו אם רפואה שווה את ההשקעה. כמו שכתבו מעלי, זו החלטה מאוד אינדיווידואלית, ויש אנשים שצריכים זמן כדי להגיע להחלטה הזאת. לדעתי את בהחלט יכולה לקחת את הזמן שלך, לסיים תיכון, להתגייס לצבא, ותוך כדי להתעניין קצת יותר בעולם הרפואה, אולי להתנדב בבית חולים לתקופה מסוימת, לדבר עם רופאים וסטודנטים לרפואה, לראות כמה שיותר איך הכל מתנהל מבפנים. יחד עם זה, את יכולה גם לנסות ולברר עם עצמך אם יש תחומים אחרים שמעניינים אותך, ושאולי תעדיפי לעסוק בהם בתור מקצוע, ולא ברפואה. אני חושבת שאם תעשי את זה, אחרי הצבא כבר תדעי פחות או יותר אם את מוכנה לעשות את ההשקעה הזאת. בשלב הזה גם כבר תהיי בוגרת יותר, תכירי את עצמך טוב יותר ותדעי טוב יותר במה את מסוגלת לעמוד ובמה לא.
 
למעלה