לימודי משפטים ותקשורת המכללה למנהל

סנטה

New member
לימודי משפטים ותקשורת המכללה למנהל

שלום רב, אני מתחיל ללמוד במסלול המשולב של משפטים ותקשורת במכללה למנהל. האם מישהו לומד את התואר הזה? מתחיל ללמוד את התואר הזה? ויכול לתת המלצות, מידע ועוד? תודה רבה ושנה טובה.
 

club1

New member
שמע...

יש הרבה שילובים שאני מסוגל להבין אבל משפטים ותקשורת? ראבאק מה הקשר. אלא אם תגיד לי שתקשורת זה תואר שמעניין אותך ואז אני אגיד לך ללכת על זה בכיף. מעבר לכך במידה ואתה מעוניין לעסוק בתחום המשפט, אני לא רואה איך השילוב הזה מקנה לך יתרון במקומות העבודה על פני אחרים. אחרי הכל תקשורת זה לא כלכלה לא מנהל עסקים ולא חשבונאות. כך שלבסוף אתה יוצא עם תואר שקרעת בו את התחת יותר מאחרים שלא שילבו, שילמת גם יותר כסף ולבסוף אתה נמצא באותה נקודת פתיחה יחד עם אלה שלא שילבו. אם ניקח את התואר בתקשורת כתואר בפני עצמו ונראה על מה אתה יכול להתמודד איתו בשוק, אזי נראה כי משרות של תקציבאים במשרדי פירסום יפתחו בפניך, תפקיד שהוא די כפוי טובה ומשום מה מהווה מושא חלומותיהן של בעיקר בחורות צעירות, מה גם שכיום ישנה העדפה לבוגרי כלכלה, מנהל עסקים ואולי אפילו משפטים. אפשרות שנייה היא עבודה במשרד יחסי ציבור. בשורה התחתונה זה נראה לי כמו עוד דרך של המכללה לדחוף את היד עמוק יותר לתוך הכיס של הסטודנטים. זה גם מתקשר לי לנוהג במכללות להנפיץ כל מיני תארים, לעטוף אותם בעטיפה יוקרתית ואז לשווק אותם באינטנסיביות. ואז כאשר הסטודנט יוצא לשוק הוא מגלה שאין לו ממש מה לעשות עם B.A בנימוסי שולחן למתקדמים למשל. ביקשת חוות דעת זו דעתי אבל אם זה מה שמרגיש לך נכון לך על זה.
 

סנטה

New member
תגובה

קודם כל נעים מאוד. ראשית, אני אציין שלא ביקשתי חוות דעת על התואר אלא ביקשתי המלצות. אבל אני שמח על תגובתך. את ההחלטה ללמוד משפטים ותקשורת כבר עשיתי ויש לה כמה סיבות: ראשית, אני בא מתחום התקשורת והתחום מאוד מעניין אותי ברמה האקדמית. תחום המשפטים לכשל עצמו מאפשר לבצע התמחות בכל משרד אבל כמובן שהשילוב של התקשורת מקנה יתרון של הבנה כוללת של השפעת התקשורת על תחומי המשפט ויותר מזה העולמות של משפט ותקשורת משתלבים. תקשורת ומשפט יהפוך להיות בעתיד תחום מפתח. המדיה שאני ואתה משתמשים בה עכשיו כדי לשוחח איתך היא באינטרנט, והשילוב של משפט בתחומי האינטרנט בכלל והמדיה החברתית בפרט יהפכו להיות תחום מרכזי. יחד עם הנושא של הגנה על הפרטיות, קניין רוחני ודיני תקשורת יהפוך להיות השילוב של תקשורת ומשפטים לכזה שבעתיד נראה משרדי עורכי דין שהעיסוק שלהם הוא בדיני תקשורת בלבד... (כבר כיום המשרדים הגדולים מעסיקים עורכי דין בתחום דיני תקשורת) זה תחום מתפתח והחוכמה היא להבין את היתרון היחסי לבוגרים של מסלול כזה אלו שמתעניינים בתקשורת אך לא מעוניים ללמוד את המסלול לבד. וחוץ מזה, גם משרדי עורכי דין ופרקליטים צריכים דוברים שיבינו את תחום המשפט, אולי זה עוד יתרון. סופשבוע נעים ! ומעבר להכל... זה פשוט שילוב שונה ומעניין.
 

PIonit

New member
קלאב- אני לא מסכימה איתך

ראשית, אתה מודע לזה שלא כולם רוצים לעבוד במשרדים מסחריים?? ומכאן המסקנה- למה שלא לשלב עם מה שמעניין? למה לא ללמוד משהו לנפש לצד מה שהוא יותר פרקטי? בקיצור אני לא רואה בזה שום פסול.. אני מסכימה עם סנטה במובן מסוים, שזה יכול לסייע לעיסוק בתחום דיני תקשורת, אבל אני לא בטוחה שזה הכרחי (סתם לצורך הדגמה, אני קבלתי זימון לראיון התמחות במשרד התקשורת מבלי לשלב עם תחום נוסף..) בכל מקרה כל עוד שומרים על ממוצע טוב במשפטים, זה בהחלט לא מזיק.. בהצלחה!
 

nicolosh

New member
איזה תגובה עוינת

קודם כל מה הקשר דרך של המכללות להנפיץ תארים- הרי השילוב קיים גם בחיפה ובת"א. חוץ מזה ההפך הוא הנכון כשמוסד לימודים רוצה רק לעשות כסף הוא הולך על שילובים "בטוחים" דוקא השילוב הזה שהוא לא הכי סטנדרטי מראה שהמכללה כן רוצה לתת אקסטרה לתלמידים שלה וכן מתאמצת להיות יחודית גם אם היא לא תשבור קופות מרוב תלמידים שינהרו לשילוב. (חוץ מזה מה זה בדיוק תואר מונפץ?! יש לא מעט אנשים שמלימודי מזרחנות ומדעי המדבר כבר עשו קריירה). לא לקחת בחשבון את האפשרות שמי שהולך לשילוב הזה לאו דוקא רוצה להיות עו"ד. תחום התקשורת הינו תחום מרתק אך לצערם של רבים שלומדים אותו לא תמיד יש עבודה (ושם זה אף גרוע הרבה יותר משוק עו"הד המוצף). התואר אינו מקנה מקצוע ספציפי והרבה פעמים צריך קשרים על מנת למצוא עבודה. השילוב עם משפטים נותן איזשהוא בטחון לסטודנטים שרוצים ללמוד תקשורת ומפחדים מה"יום שאחרי". חוץ מזה אכן ישנם משרדים רבים בתחום הקניין הרוחני ומחלקות משפטיות רבות בתחומי התקשורת שישמחו להעסיק את בוגרי השילוב. שורה תחתונה ידע זה כוח וכל ידע שהוא הוא כוח. לא כולם חולמים להיות עו"ד בטופ 10 יש גם הרבה בני 22 שלא יודעים מה הם רוצים. שני התחומים מושכים אותם והשילוב פותח להם שני דלתות לשני עולמות מיוחדים שהם יבחרו בינהם אח"כ ולא נראה לי שזה משמעותית יקר יותר. אני לא לומדת את השילוב הזה אבל אני מאוד מתעניינת בלימודי תקשורת וושוקלת ללמוד זאת בעתיד. לעומת זאת אני די שונאת את תחום המשפטים אותו למדתי על אף שהוצאתי ציונים יפים והתקבלתי למשרד גדול- אז חבל שלא עשיתי את השילוב. אני בטח שלא משווקת מוסד לימודים מסוים או את השילוב אבל בכנות התגובה הזאת קצת הרגיזה אותי.
 

club1

New member
הסברים

לא אמרתי שמשפטים ותקשורת זה תואר מונפץ, אמרתי שזה רק מזכיר לי באופן מסויים את הנוהג במכללות להמציא כל מיני תארים שבינם לבין הביקוש בשוק נמצאת תהום כמו תואר שני במינהל עסקים עם התמחות בחרטא. זה מתקשר לי כי אני אכן לא רואה בשילוב של משפטים ותקשורת שילוב פרקטי. את בעצמך אומרת שתקשורת זה לא תואר פרקטי. שימי לב שבהודעה שלי לאו דווקא דיברתי על משרדים גדולים אלא על כל מקום עבודה שיש לו נגיעה לעולם המשפט. בקשר לקניין רוחני ודיני תקשורת, אני לא חושב שצריך לעשות תואר שלם בתקשורת בשביל להתמקצע בתחום שהוא נישתי. מספיק לקחת כמה קורסי בחירה במשפטים. מה גם שבתואר של תקשורת לא מלמדים את התחומים האלה. אם אנשים לוקחים את השילוב הזה מתוך עניין ורצון להרחיב אופקים, אז בכיף שיהיה להם לבריאות. בקשר למחיר, במכללה כמו במכללה ההבדל הוא משמעותי.
 

nicolosh

New member
אוקי רק כמה דגשים

אני רק יציין שאחותי מתכוונת לעשות את השילוב הזה בת"א דוקא. והסיבה שהיא הולכת לעשות אותו היא כי היא רוצה תקשורת וחלומה להיות עיתונאית/דוברת והשכלה משפטית יכולה לתרום לקידום עניינים בתחום התקשורת התחרותי הרבה יותר מתחום המשפט וגם להשאיר איזה תעודת ביטוח למקרה שלא ילך. כך שאולי השילוב הזה דוקא מאוד רצוי למי שיותר בעניין של תקשורת. שים לב שבד"כ במכללות דוקא בכלל לא מלמדים תארים שבינם לבין בהביקוש בשוק יש תהום וזה דוקא חסרון של המכללות וסיבה לכך שהאקדמיה הרבה פעמים מבקרת אותם שהם מכוונות לעשיית כסף גרידא ומזניחות את תחום המחקר ואת היצע התארים שהן מעניקות. רוב השילובים במכללות הם סופר סטנדרטיים וכך גם רוב התארים. זאת בניגוד לאוניברסטאות בהן ניתן לשלב הכל עם הכל וללמוד כל דבר החל מתרבות האיסלאם וכלה באופטימריה. כל מכללה שפותחת תואר שהוא לא בנישה של משפטים-כלכלה-חשבונאות-מחשבים-תקשורת בדרך כלל מאוד מתקשה למלא את הכיתות ולפעמים מפסידה כספים רבים אבל עושה זאת ממניעים אקדמיים טהורים כי זה טוב לשם של המכללה להראות שהיא רוצה לקדם גם השכלה ולא רק כסף ולכן מלמדת תואר שמפתיע לטובה שהיא לוקחת על עצמה לקדם. אני מניחה ששילוב של תקשורת- משפטים זה לא בדיוק הדוגמה לכך.
 
למעלה