לימודים של מורי דרך

גליל14

New member
לימודים של מורי דרך

שלום ברצוני להתעניין בנוגע ללימודי של מורי דרך, אני גרה בבאר שבע ואוטוטו נפתח קורס של אוניברסיטת חיפה אצלנו, האם מישהו יוכל להסביר לי לארק על הלימודים עצמם אלא על העבודה ,איך עובדים ?דרך י ניתן לעבוד האם ניתן להיות עצמאי ? האם אתה צריך להיות קשור לחברה ,ההדרכות הן במשך כל השבוע או בימים מסוימים צריך להדריך באיזור המגורים ?? לאיזו תעודה יש ערך כשרוצים להתקבל. אני מצטערת על כל השאלות אני פשוט רוצה לקבל את כל המידע לפני שאני נרשמת תודה מראש
 
תשובות חלקיות:

איך עובדים? כעצמאית או כשכירה. בכל מקרה איני מכיר אף אחד שעובד כשכיר של מקום עבודה אחד שמעסיק אותו 20 יום בחודש. עם רשיון מורה דרך תוכלי להדריך בכל מקום בארץ. קבלי תיקון: תצטרכי להדריך בכל מקום בארץ. רק כשיהיו לך שם וותק תוכלי להיות בררנית (אלא אם תזכי בפיס קודם) כמה ימים בשבוע? כמה שתוכלי להדריך ולקבל הזמנות. כדי להתקבל לקורס מורי דרך תצטרכי תעודת בגרות לפחות. וטיפ: שמעתי שמשרד התיירות הקשה את רמת הבחינות עד כדי כך ש-70% נכשלו במבחן בכתב וכנראה שהוא לא יקל אותן בשנים הבאות.
 
לחדד את תשובת עמנואל

בהסתמך על כך שתתקבלי ותעברי את הקורס , או אז זה רק מתחיל. ראשית , עם תום הקורס לא מסתיימת תקופת הלימודים , למעשה היא נמשכת כל זמן שאת מוכנה להשקיע. הקורס נותן רק את המבוא להדרכה, אולם אף טיול שתוציאי לא יהיה זהה לסיור שערכת במסגרת הקורס, לכן התעדכנות שוטפת* ,מציאת אתרים/נקודות הרחבה חדשות,קטעי קריאה,משחק,זימרה רק יעצימו את חווית הסיור אצל המטיילים (ויחד אתם הפידבק שתקבלי ושאולי יעזור לקבלת סיורים נוספים). בעקרון יש שני סוגים בנושא הסיורים. הראשון טיולים שמאורגנים מהתחלה עד הסוף ע,י גופים שונים (סוכניות טיולים,ועדי עובדים, אירגונים וכו..) בסיורים אלה תפקידך הוא רק בהדרכה ועמידה בלוח זמנים כששאר הנושאים כגון, הלוגיסטיקה, קביעת המסלול, נקודות עצירה וכו... נקבעים ע"י מארגן הסיור. יתרון-פחות כאב ראש. חיסרון- שכר נמוך יותר ואת תלויה ברצונם הטוב של הארגונים . סוג שני , הוא סיור שאת מרכיבה בעצמך** החל משעת היציאה ונקודת האיסוף וכלה בנושא השירותים/הפסקות/ארוחות (וכמובן מסלול /נושא הטיול והאטרקציות לאורכו). ברגע שהרכבת סיור מעין זה*** , את מתחילה לכתת רגלים ולהציעו לכל אותם גופים המארגנים טיולים. אז את צפויה לקבל תשובות כגון : יש לנו כבר מדריך ! נגמר תקציב הטיולים, אנו מכירים את האיזור ! עלות הכניסות גבוהה מדי וכו. עד ש.... תמצאי את הגוף שיהיה מוכן לקבל הטיול שאת מציעה (הכיני הרבה מסלולים) יתרון . שכר טירחה גבוה יותר (עם הזמן) .חיסרון : לדעת לקבל "לא" ,הרבה בוג'ראס והוצאות (תקשורת,סיור מכין,הוצאות משרד וכו.) * לא לשכוח שמקצוע מורה דרך הוא מקצוע רב תחומי ! **ע"מ להוציא סיורים לבד (וחשבוניות) את צריכה להיות רשומה כעוסק מורשה/פטור במס הכנסה ומע"מ + ביטוח ***טיפ- זה מה שמבקשים בגדול בבחינת הסיום בנוסף להכרת הארץ. בהצלחה
 
לחדד את החידוד שלך

יש שני דברים שלא נלמדים בקורס וצריך ללמוד לבד. האחד הוא איך למצוא עבודה, והשני הוא היחסים עם הנהג והמשולש הבעייתי מדריך- נהג- חנות. כמו כן, הטיולים שצריך לבנות במבחן בכתב לא ממש דומים למציאות. צריך להכין לא רק הרבה טיולים- צריך להכין גם הרבה ואריציות על אותו מסלול ולא להתפלא אם אחרי שהשקעת זמן וטלפונים על הכנת מסלול המזמין יגיע למסקנה שהוא יכול לעשות אותו מסלול- בלעדייך. כמה שבועות אחרי שגמרתי את הקורס תיאמתי עבור הקבוצה ביקור ביקב, כחלק מהמסלול שהצעתי. יומיים לפני הטיול הודיעו לי שהוא התבטל. התקשרתי ליקב להודיע על הביטול- התברר לי שהמארגן התקשר לפני להודיע שהביקור מתקיים, ולקח לעצמו את העמלה באותה הזדמנות.
 
עזוב את--"והמשולש הבעייתי מדריך- נהג- חנות."

קודם כל מציאת עבודה , כניסה לשוק והגופים הרלוונטים שיכירו בך שאתה קיים וישנו. בקשר לביטולים/מסירת הצעת הטיול למישהו אחר וכו... דיה צרה לשעתה
 

ס י י ר

New member
ואני לתומי חשבתי שהמשולש המוזכר....

אינו בראש סדר העדיפויות. לתומי חשבתי כי מטרות מקצוע הוראת הדרך, שונות. מי שמעלה את המשולש שהזכרת לראש סדר העדיפויות שלו, מוריד את המקצוע לרמה נמוכה עד מאוד. זה לא שזה לא חשוב. אבל בסולם של 1-10, זה צריך להימצא בין 1-2 מקסימום. ס.
 
סייר, מה אתה?

מה דעתך על מצב של win win שבו כולם נהנים? למשל? למשל כשהתיירים שלך ממש רוצים לחזור מארץ הקודש עם מזכרות דתיות ואחרות. אתה דואג לכך שהם ייכנסו לחנות שמוכרת את הציוד הדתי והלא דתי הזה והם קונים בשמחה, לא בכפיה, מרצון, במחירים המוצגים להם. להזכירך סייר, מדובר באנשים בוגרים בדרך כלל, שיודעים בחיים הפרטיים שלהם מה המחיר שהם מוכנים לשלם ואין שום לחץ או תנאי לרכישה. לא מכים אאת מי שלא רוצה לקנות ואפילו לא חובה להיכנס לחנות. מי שרוצה יקנה ומי שלא לא. היות שהבאת את התיירים לחנות או למרכז קניות ספציפי, ובכך עשית עבור החנות שירות/עבודת שיווק, וגם עבור התיירים זהו שירות חשוב, אין שום פגם ואין שום בעיה בכך שישלמו לך עבור זה. בכל מקרה נהג או מדריך שזה עיקר עבודתם, ריצה מחנות לחנות, לא עושים את עבודתם נכון ולא ממלאים אחרי צרכי ורצון התיירים. התיירים לא מטומטמים ואינם עדר. היות שנהוג לשלם לצוות תשר בסוף הטיול, מן הסתם עבודה טובה תתוגמל בהתאם ועבודה גרועה תבוא לידי ביטוי בתשר נמוך או בכלל ללא תשר. וכבר היו דברים מעולם. מן הסתם יש להוציא חשבונית בהתאם עבור כל שכר שאתה מקבל בעבודתך.
 

ס י י ר

New member
נער הייתי וגם זקנתי.

וכדור שני למורי דרך, גדלתי על ברכיו של מי שהעניק לי את החינוך ואת אהבת הארץ. לא אמרתי שקניית מזכרות אינה דבר חשוב. גם אני, בטיוליי מעבר לים מבקש להביא לבני ביתי מזכרות. אבל (ועצימת עיניים לא תועיל כאן), לא נוכל להתכחש לתופעה שבה חברינו למקצוע, ולשמחתי זו אינה תופעה רווחת, בשיתוף עם אוחזי ההגה,עושים אלף ואחד מניפולציות, על מנת לבוא למקום זה או אחר ולגזור את הקופון. גזירת קופון היא דבר חשוב לכיס, אולם, כפי שציינתי קודם לכן, היא ברמה 1-2 בסולם ולא יותר מזה. ס.
 
ולכן נאמר לך כאן

שהיחסים עם הנהג יכולים להיות מאד בעייתיים. במיוחד נוכח העובדה כי התחרות בענף האוטובוסים כה עזה, עד כי עלולים להיות מעסיקים המשלמים מעט מאד לנהגים שלהם, מתוך הנחה שהם ''מעניקים להם הזדמנות וזכות לחיות על חשבון עמלות הרכישה'' וד"ל. במקרה שהמדריך חלש, או אינו מסוגל לעמוד בפני נהג 'אגרסיבי', שבסך הכל בעצם מנסה להתפרנס, אכן עלולה להתפתח בעיה. מצד שני, מנסיוני אני יכול לומר כי בכל מקום שיש ''בעיית נהג'' שאי אפשר לפתור אותה במקום בצורה פשוטה, הסוכנים בסך הכל משתפים פעולה וכבר קרה לי שביקשתי והחליפו לי נהג, שלדעתי, הפריע לי לתת שירות טוב לאורחים שלי. אז הכל עניין של מידתיות ושליטה, שחלקם נולדים כנראה גם מתוך הנסיון.
 

ס י י ר

New member
צודק. הנהג אשם בתאוותנות הבצע של מורה הדרך.

הנהג אשם. הסוכן אשם. כולם - אשמים. ומורה הדרך? מסכן. רחמנות עליו. פשוט כדי לא לריב עם הנהג נכנס לחנויות. די. מספיק. ו.....נבאעך, כבר אמרתי? ס.
 
סייר תקשיב

אתה צודק. כל מורי הדרך גנבים וכל התיירים מטומטמים. אתה מן העבר השני הכי חכם מכולם ובוודאי גם מורה דרך מדהים. בהצלחה לך.
 
אם איני טועה

נושא השרשור הוא בקשת מידע של מי שרוצה להחליט אם להירשם לקורס מורי דרך או לא. ויכוח על מי יותר אתי יתן לה את המידע שמורי דרך אוהבים לריב. אני לא מאמין שיש מורה דרך שלא מקבל טובות הנאה כלשהן (אפילו לא קפה באלונית?) ולא מושפע על ידי הנהג. אז אף אחד מאיתנו לא יכול לזרוק את האבן הראשונה.
 
היתרון של המקצוע הזה

הוא שעובדים לבד. מקסימום פוגשים פה ושם מישהו ממורי הדרך האחרים, אבל אין שום חובת התרועעות או שיתוף פעולה. כלום. מקסימום נפגשים בהשתלמויות חובה. רק כי זה חובה. פעם בשנה. לא נורא. ועוד יתרון, לא רק שעובדים לבד ולא צריך לשמוע חוות דעת מרנינות כמו של הסייר, אלא, גם עובדים פחות או יותר מתי שרוצים וכמה שרוצים, כל עוד יש לך די לקוחות ואתה יכול לבחור ולברור מתי לעבוד ומתי לנפוש ולקשקש בפורומים. מורה דרך שרץ מחנות לחנות בשלל מניפולציות ולא מצליח לרסן את תאוות הבצע שלו או של נהגים מסוג מאד מסויים לא יהיה מאד עסוק במקצוע הזה.
 

ס י י ר

New member
מה אומר לך...........?

היות ואיני לבלר מן השוק, אתה בעולמך. אני בעולמי תהיה לי בריא וחזק עד 120. ובאשר לרמזיך, משום הטוקבקים ההזויים הללו, אני ממעט להגיב ואולי טוב שכך. שכן אני מתעסק בעבודה, פרנסה, אינה חסרה לי, בלי כל הטררם שמוזכרבשרשור ההזוי הזה. ס.
 
התכוונת תגרן

בשוק. שהרי לבלרים אינם ברגיל אנשי שווקים אלא פקידים.. בהצלחה בפרנסתך שתהה מרובה. .
 
הוא (סייר) התכוון...

...שאינו כותב בקשות לפלבאים בשער השוק !
 
אם אעזוב אותו הוא יעזוב אותי?

אל תשכח- נהג יכול להרוס טיול. האיש הזקן מספר מנסיונו על דרך שלו להתגברות על נהגים בעייתיים (החלפתם באמצעות הסוכן)- אבל הוא יודע שזה אפשרי מפני שכבר יש לו נסיון. כדי להכנס לשוק צריך לא רק למצוא עבודה באופן חד פעמי, צריך גם המשכיות (עם אות קבוצה ואחרות שאותה קבוצה תפנה אותן אליך). אתה ותיק ממני בהרבה ולכן אני מניח שצברת כבר רשימת לקוחות קבועים גדולה משלי. אבל מדריך חדש לא יכול להרשות לעצמו לאבד קבוצה (או שהסוכן\ חברה יקבלו עליו תלונות) מפני שהנהג התעמת אתו או הסית את הקבוצה נגדו. ומתן הצעה בצורה נכונה (למשל, לא לעשות מה שאני עשיתי במקרה שתיארתי. בעל היקב אמר לי שמחיר ארוחה הוא 45 ש"ח והוא יתן הנחה של 15% אם אני אהיה זה שמשלם במזומן. הקבוצה רצתה לשלם לי שוטף+60. הסכמתי בתנאי שאקבל את אותם 15% בתור עמלה, לדעתי הצעה הוגנת מאד מצדי. רק שראש הקבוצה הגיע למסקנה שישתלם לו יותר לשלשל את העמלה לכיסו. נא לשים לב- עשיתי כאן שתי שגיאות חמורות של טירון) יכול לצמצם את סיכון של איבוד העבודה לטובת מישהו אחר, ואם כבר תאבד לפחות זה יקרה לפני שהשקעת עבודה בתכנון מפורט.
 
למעלה