לימודים עם אפשרות הגירה

סגלוב81

New member
לימודים עם אפשרות הגירה

שלום לכולם,

לאחר קריאה ממשוכת של תגובות רבות אני אשמח לשאול את הנושא שאני נמצא בו כבר תקופה ארוכה, שמי גיל נשוי בן 32 עם ילד בן מספר חודשים.

אני נמצא כעת בתחילת הליך של הרשמה ללימודים לתואר שני סביב סן פרנסיסקו, עם ויזת סטודנט F1.

לפי מיטב הבנתי (אשמח לתיקון אם אני טועה) אישתי יכולה להגיש ויזת F2 במקביל, לגבי ההגעה: הבנתי שניתן להגיע לארה"ב עד חודש לפני תחילת הלימודים על מנת להתמקם ולהתארגן

הייתי שמח לשמוע את חוות דעתכם לגבי עלויות מחייה, הבנתי כי אם עוברים את הגשר ניתן לשכור בית באוקלנד במחיר זול יותר מאשר בצד השני של גשר הזהב.

האם לאישתי מומלץ לבקש כבר בשגרירות בת"א ויזת עבודה במקביל או שכדאי לעשות את זה רק לאחר שאני יתחיל את הלימודים?

סליחה על הבלאגן, אשמח למענה

תודה
גיל
 

d a p h n a

New member
אשתך לא זכאית לויזת עבודה כלל, אלא רק לשהיה

כאשר אתה מקבל ויזה מסוג F1, אשתך אכן מקבלת ויזה מסוג F2 כנתמכת שלך.
על ויזת F2 אשתך רשאית לשהות בארה"ב, אך לא לעבוד בה.

כדי שאשתך תוכל להוציא ויזת עבודה בארה"ב אתה צריך לקבל ויזה מסוג J1, אולם לא מאוד מקובל להעניק ויזה כזו לסטודנטים לתואר שני. זה בהחלט קורה שאנשים מקבלים אותה לתואר שני, אבל לא משהו במיוחד סטנדרטי. אם תקבל ויזה מסוג J1, אשתך תקבל ויזה מסוג J2, ולאחר שתכנסו לארה"ב היא תוכל להגיש בקשה לאישור עבודה, שיכולה לקחת עד 3 חודשים לאישורה.

במידה ואתה על F1, אשתך לא יכולה לעבוד אלא אם היא מצליחה להוציא ויזת עבודה באופן עצמאי, למשל על ידי מעסיק שמוכן להוציא לה ויזה כזו, אבל זה משהו מאוד מאוד לא פשוט בימינו, וגם לוקח זמן.
 

BW37

New member
ועוד דבר

אין שום קשר בין לימודים לאפשרויות הגירה כמו שכתבת בכותרת
 

סגלוב81

New member
אשמח להבהרה

בוקר טוב,

יש משהו שלא לגמרי מסתדר לי, אני נרשם במסלול לימודים הכולל אפשרות להתמחות בתשלום

מסלול הלימודים שלי לתואר שני הוא מסלול של שלוש שנים, נניח בתום השלוש שנים האלו אני נשאר לעבוד אצל אותו מעסיק (אני לשם דוגמא עובד שם כבר תקופה ממושכת והוכחתי את יכולתי) הוא יכול להגיש בשבילי הארכה?

כי לפי מיטב הבנתי לאחר 5 שנים רצופות שאני שוהה בארה"ב אני יכול לבקש גרין קארד ומשם הדרך לסיום ההגירה פתוחה? לא?

אם פספסתי משהו אני אשמח להבהרה

תודה רבה
גיל
 

d a p h n a

New member
פספסת הרבה מאוד

קודם כל, על ויזת F1 אסור לך לעבוד בשנה הראשונה ללימודים למעט 20 שעות בקמפוס בלבד. אם אתה נרשם לאיזו תכנית שמבטיחה לך עבודה במשרה מלאה או משהו כזה, הם כנראה לא ממש ישרים.

שנית, החל מהשנה השנייה ללימודים, אתה יכול לקבל אישור לעשות התמחות מחוץ לקמפוס, גם כן רק עד 20 שעות בשבוע, ורק בתחום הלימודים שלך.

שלישית, אחרי סוף הלימודים אתה יכול לקבל אישור להשאר בארה"ב לפרק זמן של שנה אחת בלבד ולעבוד בתחום שאותו למדת כמעין התמחות. (אם כי אני לא בטוחה אם תקופת ההתמחות שבזמן הלימודים לא יורדת מתקופת ההתמחות שאחרי הלימודים. נדמה לי שהיה משהו כזה אבל אני לא בטוחה לגבי זה, אז צריך לברר).

אם אחרי סוף הלימודים יש לך מעסיק שמעוניין שתשאר בארה"ב, ורוצה להגיש עבורך בקשה לויזת עבודה, הוא יכול להגיש עבורך בקשה לויזה כזו, ואתה יכול להשאר בארה"ב כל עוד אתה עובד אצלו.

כך או כך, אתה ממש לא זכאי לגרין קארד רק מתוקף זה שחיית בארה"ב חמש שנים. זה מיתוס מוחלט. אתה יכול לחיות בארה"ב גם 30 שנה על ויזות סטודנט/ויזות עבודה מסוגים מסויימים בלי שתוכל להוציא גרין קארד.

אם תמצא מעסיק שממש ממש ממש ממש רוצה להשאיר אותך בארה"ב, ישנן סיטואציות שבהן הוא יכול לבקש עבורך גרין קארד.

בנוסף, אם יש לך כישורים מיוחדים וניסיון מיוחד, ישנם מצבים מסויימים שבהם אתה יכול לנסות לבקש גרין קארד באופן עצמאי.

אבל סתם כך מעצם זה שחיית בארה"ב חמש שנים, אתה לא זכאי לכלום מבחינה הגירתית.
 

doronf65

New member
הבהרה לפספוס ענק

שום ויזת עבודה לא מביאה אותך לג.ק. אוטומטית. אתה יכול לחיות פה הרבה שנים תחת הרבה הגדרות וזה לא מחייב שום גק בסוף הדרך.
 

BW37

New member
נראה לי שהתבלבלת

יש מדינות אנגלוסקסיות אחרות
שבהם הרעיון שלך יעבוד, כמו אוסטרליה וניו זילנד
במדינות האלו אחרי הלימודים אתה מקבל ויזת עבודה פתוחה באורך הלימודים
ואז שנות הלימודים ושנות העבודה עם הויזה הזמנית נחשבות ל"ניסיון מקומי" כדי לקבל תושבות
בארצות הברית זה לא ככה.
 

סגלוב81

New member
תודה על המידע

קודם כל תודה רבה על המידע, אשמח לפרט מעט יותר על מנת לקבל מידע קצת יותר מעמיק ברשותכם.

יש תוכנית שנקראת HTIR, אוניברסיטאות קטנות ברחבי ארה"ב שמציעות תוכנית לימודים לתואר שני כולל עבודה (העבודה היא במסגרת "התמחות" וניתן להתחיל כבר מהסמסטר הראשון), להלן אני גם מצרף לינק לאתר האמרקיאי שלהם: http://www.htir.com/

לפי מה שנאמר לי בשיחה עם הגוף ניתן אכן לעבוד רק בתחום בו ניתן ובעיקר בעבודות זוטרות, אני מבין כי בתום 3 שנות לימודים אני יכול לבקש מהמעסיק לבקש עבורי ויזה ולהשאר בארה"ב במסגרת העבודה, אני איש תיירות במקצועי כך שאני מאמין שלא יהיה לי קושי רב למצוא עבודה בתחום גם אם זה אומר להתחיל מלמטה בתפקידים זוטרים יותר ובמשך הלימודים (3 שנים) ולאחר מכן להתפתח לתפקידים בכירים יותר ולהשאר.

אני בא ללמוד במטרה גם להעשיר את הידע שלי (ברור לי לחלוטין שלא מדובר בייל או הארוורד) וגם לצבור ניסיון תעסוקתי בשוק העבודה האמריקאי בתחום התיירות שנחשב לפי נסיוני עד כה לתחום מאוד מפותח, לאחר 8 שנים כמעט בארץ במגוון רחב של תפקידים אני בטוח כי אני מסוגל להתקבל לעבודה במשרד תיירות ו/או גוף תיירותי כזה או אחר על מנת לקדם את עצמי.

אם עובד מוכיח את עצמו במשך תקופה ממושכת כמו 3 שנים ואת/ה הייתם המעסיקים לא הייתם מוכנים לבקש בשבילו ויזה על מנת שישאר בארה"ב וימשיך לקדם את העסק שלכם הלאה? אני אולי לא הכי אוביקטיבי אבל נשמע לי שכן

אשמח לשמוע פרטים נוספים במידה ואני מפספס משהו

תודה רבה
ויום נעים

גיל
 

BW37

New member
לא הבנת

יש סיכוי יותר מסביר שגם אם תתקבל ללמודים לא תקבל ויזת סטודנט
הקונסול מכיר את כל המוסדות הכאילו ...

שנית, אם אתה לומד שנתיים, ובזמן הלימודים תקבל להיות סטאזר
לא תקבל אחרי הלימודים עוד שנה
אתה תצטרך בסוף הלימודים לעזוב את ארצות הברית
או שאחרי שנה אחת של לימודים כבר תצטרך שהמעסיק שלך יבקש עבורך ויזת עבודה
 

Philip Jr

New member
אני לא מצליח להבין

אם אתה מפרסם אותם, או שאתה פשוט מסרב להאמין לנו ולמידע שאנחנו נותנים לך, ולכן אתה מטייל בין פורומים ושואל על HTIR.

קיבלת מידע סופר מדויק, מה לא ברור? כנראה שבכלל לא תקבל ויזת לימודים למוסדות האלו, שמנסים לרמות את רשויות ההגירה. ואם איכשהו כן תקבל, ה - ״תואר״ שתעשה לא יהיה שווה את הנייר שהוא כתוב עליו.
 

סגלוב81

New member
מענה

פיליפ שלום,

מבין ברוך השם אני מבין, אבל יש לי שאלה חוזרת בבקשה.

אם המוסד הזה והרשת הזו HTIR, רמאים איך הם קיימים בארץ? איך רשויות ההגירה האמריקאית ממשיכה לחלק להם ויזות?

איך יש אנשים שכתבו סיפורי אישים לגבי התוכנית הזו? באמת הכול מפוברק?

יכול להיות לחלוטין שאתה צודק אבל נראה לי שאולי מתוך ההכרות שלכם עם מוסדות שהם גדולים ומכובדים יותר יש נטייה להתעלם ו/או לזלזל בקטנים שמאפשרים שכר לימוד הגיוני (במידת האפשר) ואופציה ללמוד ולעבוד במדינה שגם כך קשה מאוד להגיע.

אשמח לשמוע את התייחסותך

תודה
ויום נעים

גיל
 
קשה להגיע ולא בכדי

קשה להגיע כי יש פיקוח חזק מאוד על מי נכנס ולמה.

רשויות ההגירה לא "מחלקות" להם ויזות.
 

Philip Jr

New member
התייחסותי היא כזו:

התמימות שלך מפליאה אותי גיל.. אתה בעצם מניח שאין רמאים בארץ? שכל העסקים והעסקנים בארץ ישרי לב? ביקרת במוסך פעם?
ועזוב מוסך, אבל אני מכיר אישית לא מעט עסקים לקשורים במעבר לארה"ב / הגירה / לימודים שהם בפירוש רמאים, גובים כסף על שירותים שהם בעצם חינם וכדומה.

שנית, איך הגעת למסקנה שמחלקים ויזות למי שהולך למוסדות האלו? אני לא חושב שזה המקרה, ואם משום מה תלך על המסלול הזה נראה אם תקבל!

שלישית, גם אני ראיתי סיפורים על המוסדות האלו - סיפורי אימה, ו - REVIEWS מתחת לכל ביקורת.

אני לא מזלזל במוסדות קטנים או שלא מדורגים ב - TOP 10 בארה"ב.. אבל אתה בטח מבין שאם ברצונך ללמוד בארה"ב כדי להתקדם, עליך ללמוד במקום איכותי. שכר הלימוד לתוכניות תואר שני ובטח ש - MBA הוא גבוה, זו המציאות. אם אתה בתחום התיירות / מלונאות / מסעדנות זו בעיה, כי המשכורות בתחום הזה לא מאד גבוהות, ויהיה קשה להחזיר את ההשקעה, בטח אם אשתך לא תוכל לעבוד בזמן שאתה לומד.. אבל הבן - מוסד לימודים לא "נותן אופציה ללמוד ולעבוד"! אחזור על כך שנית: מוסד לימוד ל א נ ו ת ן אופציה ללמוד ולעבוד. האפשרות לעבוד היא תוצר של קבלת ויזה מסוג מסוים שרשויות ההגירה מחליטות לתת לך. אין שום גוף אחר או מוסד לימודים שקובע את זה.

עדיין לא מבין? אז אולי אחרי שתקרא את זה:

http://chronicle.com/article/Little-Known-Colleges-Exploit/126822/

תבין. ואם לא, אז באמת שהשם יעזור לך, כי אני כנראה לא אצליח..
נעם.
 

John the Savage

New member
תקרא קצת מה קרה לסטודנטים של

אוניברסיטה אחרת שפעלה במשך כמה שנים טובות בצורה כאילו חוקית, קיבלו את כל האישורים מרשויות ההגירה להביא סטודנטים זרים על ויזת סטודנט, ואז יום אחד רשויות ההגירה פתחו נגדם בחקירה, והגיעו למסקנה שהם מנצלים לרעה את התקנות ועוברים על החוק. חלק מהסטודנטים באוניברסיטה מצאו את עצמם בחקירה ובמעצר, ובסופו של דבר הסטודנטים של המוסד גורשו מארה"ב:
http://abcnews.go.com/US/immigratio...ersity-sham-selling-student/story?id=12974636

אז כן, מוסדות לימוד מפוקפקים יכולים לנצל חורים בתקנות של רשות ההגירה ואפילו לקבל את כל האישורים מרשויות ההגירה שיאפשרו להנפיק לסטודנטים שלהם ויזה, ואז יום אחד הרשויות יכולות להחליט לחקור את המוסד, להביא ראיות שהם מנצלים לרעה את התקנות, ואז לסגור את המוסד ולגרש את הסטודנטים, שכניראה יתקשו מאד להיכנס שוב לארה"ב בעתיד, אפילו בתור תיירים.
 

Boston Guy

New member
קוראים לזה "תיירות לימודים" - וזו תעשייה

כ"איש תיירות", אתה מכיר מן הסתם היטב את כל תעשיית "תיירות הלימודים" - כל אותם "בתי ספר לשפות" בחו"ל, "ללמוד אנגלית באוקספורד" וכיוצ"ב...
בת'כלס - HTIR הוא סיטונאי של תיירות לימודים. המעאכר בישראל שאיתו אתה מתקשר מתווך (וגוזר קופון) בינך ובין ספק "חבילת תיור לימודים" שאירגן עיסקה עם כמה מוסדות לימוד ליגה ז', ויצר מסלול לימודים שהולך על השוליים הדקים של הגדרות החוק לויזת לימודים.
נקרא לזה "פרשנות יצירתית לחוק".

בוא ואספר לך מה אתה קונה - וכמה זה יעלה לך:
אתה תשלם שכר לימוד - בגיזרת ה 15,000$ - 20,000$. מעבר לזה, ה"אוניברסיטה" שבה תלמד לא מספקת מעונות, או תכנית ארוחות, או שום דבר אחר... ולכן תצפה לשלם עוד 20,000$+++ בתקופת הלימודים (אם תחייה חיי כלב) כדי לספק למשפחה שלך גג מעל הראש ואוכל על השולחן.
אם תרצה לחיות ברמת חיים נורמאלית - תכפיל את הסכום הזה.

העבודה ש"יארגנו" לך תהיה "עבודת תיירות רמת דרג" - פקיד קבלה במשמרת לילה במוטל פישפשים, מטגן קציצות במקדונלד (היי - מסעדות הם גם שרותי תיירות...), מוכרן בתחנת דלק... עבודות של שכר מינימום.
אם במזל גדול ימצאו לך INTERNSHIP במשרד נסיעות - זה יהיה UNPAID INTERNSHIP (תבדוק במילון מה זה) - כי ככה זה עובד בארה"ב... אנשים עובדים בחינם כדי לצבור נסיון עבודה.
אם השכר שתרוויח יכסה שליש מהוצאותיך - היה לך מזל.

אחרי שנה וחצי אתה תסיים את המסלול עם ה"השגים" הבאים:
1. דיפלומה ממסוד לימודים שלא שווה את הנייר שעליו היא מודפסת - כי כל מעביד יודע בדיוק ממה מתקיים בביצפר שסיימת.
2. חור בכיס בסדר גודל של 20 או 30 אלף דולר. סביר שיותר (עם עלות הטיסות לארה"ב, שרותי רפואה וכיוצ"ב).
3. שום סיכוי ממשי לקבל ויזת עבודה על בסיס ההשקעה הזו - אתה תצטרך לקפל זנב ולחזור הביתה.

וכמובן - כמו שכתבו לך, לאישתך אין שום יכולת לעבוד בארה"ב עם ויזת F2.

מה שאתה לא מבין, גיל, הוא שאתה בעצם זה לא קהל המטרה האמיתי של HTIR: הם מכוונים לקהל מטרה של אנשים צעירים יותר ממך ורווקים - שבאים לארה"ב מתוך תקווה שאיכשהוא - BY HOOK OR BY CROOK - הם יצליחו למצוא דרך להתיישב בה. יפגשו בן זוג אמריקאי ויתחתנו איתו, זה לרוב התיכנון...
אתה תגלה שרוב הקליינטורה באה מהודו, סין, מזרח אירופה... מקום בו יש אנשים שגם לחיות חיי כלב באמריקה זה "עליית מדרגה" עבורם.
אתה, לעומת זאת, מגיע בגיל הרבה יותר מבוגר, נשוי (שלא באשמתך)... ומן הסתם עבורך זו תהיה התכלבות רצינית.

אז לא - אנחנו לא מזלזלים במוסדות לימוד קטנים. כי זה לא "מוסד לימוד קטן". זה מיזם תיירותי. "דיסנילנד" לאנשים נואשים מהעולם השלישי שמוכנים לשלם כסף שאין להם עבור הזדמנות לחיות בעולם הראשון - קלושה ככל שתהיה.
 

Philip Jr

New member
עכשיו, אחרי שקיבלת את כל ההתייחסויות

אתה מבין מדוע כדאי לוותר על התוכנית ללמוד דרך HTIR?
 
למעלה