לימודים בתחום וסיכויי תעסוקה

לימודים בתחום וסיכויי תעסוקה

תמיד מאוד עיצוב פנים. אני יכולה לבלות שעות בחנויות רהיטים ולבדוק פרטי פרטים של עיצוב חדרים בירחונים בתחום. לא נמאס לי לחשוב על התאמת בדים, צבעים וכו'. השאלות שלי הן: אילו תכונות לדעתכם צריך כדי להיות מעצב פנים טוב?האם צריך להיות עם יד מאוד מדוייקת וצריך לשרטט פרטי פרטים? האם צריך הרבה סבלנות לפרטים טכנים ויבשים? האם העבודה מתבצעת בתנאי לחץ? האם צריך להיות מחוספסים ו"מאכרים" כי צריך להתעסק עם ספקים ולקוחות? במילים אחרות, האם פשוט לאהוב את תחום העיצוב ולהיות בעלי טעם, מספיק או שיש הרבה אלמנטים אחרים שדרושים כדי להיות מעצב טוב? חוץ מזה, אני שומעת על הרבה מקרים של אנשים שסיימו ללמוד ולא עוסקים בתחום. האם ישנן עבודות גם כשיר במשרד מעצב פנים או שחייבים להיות עצמאיים על ההתחלה? הייתי גם שמחה לדעת מה מוסד הלימוד המומלץ ביותר בתחום, כיום בארץ. שמעתי שהמיכללה למינהל נחשב והמיכללה הטכנולוגית בחולון נחשבים לטובים. יש למישהו מידע בנושא זה? תודה וסליחה על האורך.
 

hanny6

New member
נכון

אני מקווה שזה לא פרסום אבל אני באופן אישי שמעתי שהמקום הטוב ביותר ללמוד בו עיצוב פנים הוא המכללה הטכנולוגית בחולון מה גם שהתואר שם הוא תואר אקדמאי אמנם לא ערכתי סקר מעמיק לגבי מוסדות חינוך בתחום אבל המקום באמת נחשב חוצמיזה אני מתכננת להתחיל ללמוד שם גם אז אולי ניפגש (צריך להכין תיק עבודות)
 

melodynoa

New member
זה לא ממש קשור לתשובה, אבל

חלק מעיצוב פנים זה אדריכלות, ואני עכשיו לומדת אדריכלות ועיצוב פנים, ועכשיו עכשיו זה אדריכלות, ואני מזה משתעממת. קחי בחשבון שגם את זה תצטרכי ללמוד.
 

melodynoa

New member
אני לומדת באורט, למה?

נדמה לי שמישהו שלח לי בדואר, אני לא בטוחה, העניין עם האוטוקד בתהליכים. יש לי שיעור עוד מעט, ואני ממש משתעממת. זה פעמיים בשבוע (ב' ו-ה'), 3 שעות כל פעם, זה כל כך איטי... כמו בגן ילדים... עושים איזה 3 שרטוטים בשלוש שעות! אני משתגעת מזה, כל האנשים שם עובדים במשרה מלאה, ויש להם גם משפחות, וזה יותר כמו חוג כזה, לאחה"צ.... אני מצטערת שנרשמתי לזה, אבל לא היתה לי ברירה, כי הגעתי מאוחר, כי משרד החינוך המטופש הזה שלח לי את גליון הצינוים (אפילו לא ת. בגרות) בסוף אוקטובר, וכבר הכל נסגר... למי שמחפש ללמוד את המקצוע הזה ברצינות, אני ממש לא ממליצה על המסלול הזה. יש גם 3 פעמים בבוקר במשך שנתיים במקום מה שאני לומדת (פעמיים בשבוע שנתיים ושמונה חודשים), שאני נורא מצטערת שלא לקחתי. זהו.
 

melodynoa

New member
עזרו לי...../images/Emo7.gif ../images/Emo182.gif../images/Emo182.gif../images/Emo182.gif

אתמול הייתי בשיעור, ויצאתי באמצע, אני שונאת את הסרטוט. הלכתי למזכירות ואמרתי שאני רוצה להפסיק. יש להם חוקים לגבי כמה מהכסף מוחזר לך אחרי כך וכך שיעורים, אבל אמא שלי עשתה איתם הסכם שהולך קצת יותר לקראתה, כי אני בסיכון גבוה של עזיבה. אז הם אמרו שהיא תתקשר היום. אבל אני לא יודעת איך להגיד לה את זה. אולי עדיף להמשיך וזהו. עזרו לי, אני ממש בבעיה... מצד אחד החבר שלי, שאתו אני גרה אומר לי שאני חייבת ללמוד או לעבוד, כי הוא לא יכול להחזיק אותי לבד מהמשכורת שלו ושל ההורים שלי. אבל אני גם לא יכולה לעבוד. אני לא מסתדרת. וההורים שלי - מתים כבר לראות ממני טיפת נחת אחרי כל כך הרבה שנים של השקעה בי - כספית ונפשית, ופסיכולוגים ותרופות ועצבים... פרשתי מהצבא אחרי 3 חודשים, ואז גילו לי חרדה חברתית ודכאון אז התחלתי לקחת תרופות, והפסקתי כל הזמן ושנה אחרי שהשתחררתי אמרתי להם שאני רוצה ללמוד פסיכולוגיה וסוציולוגיה באוניברסיטה הפתוחה, הם שילמו איזה 5,000 שקל והלכתי רק לשיעור אחד, ועזבתי הכל. ואז שנה ישבתי להם בבית. אחרי זה עברתי לגור עם החבר שלי שרק הכרתי (שב-17 שנים יותר מבוגר ממני ועוד דברים שהם פחדו מהם...) והתחלתי טיפול תרופתי סדיר, וטיפלתי בחדרה באמצעות טיפול קטגניטיבי התנהגותי, והלכתי להשלים את הבגרות היחידה שהיתה חסרה לי במתמטיקה, וכל הזמן רציתי לעזוב, ובשיניים הם החזיקו אותי שם... טוב, זה היה 4 חודשים... ועברו שנתיים מאז, שבהן הם והחבר שלי מממנים אותי, ואני כל היום בבית (אני אוהבת את זה) רואה טלוויזיה ומשחקת קלפים באינטרנט (הלוואי עלי כל החיים), אבל חוץ מכביסה באופן קבוע, וסדר וניקיון לעתים רחוקות (אני גם לא יודעת לבשבל בכלל) אי אפשר לקרוא לי אפילו עקרת בית... אז תכננתי ללכת ללמוד עבודה סוציאלית באריאל, אבל בסוף בסוף ויתרתי, ואמרתי שאני רוצה עיצוב פנים, ובאורט משלמים על המקום 18,000 ש"ח (בתשלומים מן הסתם) וזה לא כל שנה בנפרד... והם עשו את זה. ועכשיו אני רוצה לעזוב, כי אני סובלת שם. ועכשיו מצאו לאח של אמא שלי סרטן (לי לא ממש מזיז, אנחנו לא סובלים אותו) והיא נורא נורא עצובה, כי יש לו רק 3 חודשים לחיות, וההורים שלי לגמרי מיואשים ממני, וגם הם אמרו לי שהם לא יכולים להסתכל עלי יותר כי השמנתי כל כך, ואני לא מפסיקה להשמין, אז אמרתי שאני לא אבוא אליהם יותר, אבל עכשיו גם החבר שלי אומר שהוא לא רוצה אותי אצלו בבית יותר אם אני לא עושה כלום. ואני לא יכולה לחזור להורים שלי יותר, אחרי שנתיים וחצי שלא גרתי איתם, כי הם מזדקנים כזה, וזה ממש סיוט, אי אפשר לעשות מה שרוצים מתי שרוצים... הם אמרו לי שהם בחיים לא יזרקו אותי לרחוב, ותמיד יהיו לי בבית, מיטה, מקלחת ואוכל, אבל לא יותר מזה. ונמאס לי כבר לאכזב אותם. וכבר די נגמר להם הכסף... (גנבו לנו את האוטו, והם נאלצו לקנות חדש, וחוץ מזה הם קיבלו 50,000 ש"ח חשבון כביש...) וגם התחלתי לרדת מעיצוב פנים כמקצוע, כי נוכחתי לדעת איזו תחרות יש על זה... מה לעשות?!
 

uvls

New member
נועה

ניכר בך שאת אוהבת עיצוב פנים, ולא במקרה הגעת ללמוד את המקצוע הזה. נכון שהשוק לא קל ושהלימודים (והדרך בכלל) לא תמיד מרגשים וסימפטיים במיוחד, אבל זו אינה סיבה ראויה לעזוב בגללה. אל תשכחי למה הגעת לשם. ובטח שלא כדאי לצבוע את כל במציאות בשחור בגלל שיעור שרטוט. שרטוט הוא הצד הטכני ביותר בעבודה, מייגע בהתחלה אבל אחר הופך ל"שקוף". זוהי שפה פנימית לתחום עליה חייבים להשתלט, ואשר עם ההתמקצעות הופכת לטבעית יותר ויותר, גם אם זה אף פעם לא תענוג גדול. לגבי כל שאר הדברים שכתבת...זה לא המקום להגיב עליהם. אולי את באמת צריכה שינוי למסגרת לימודים אחרת. נסי לכתוב מה את אוהבת בלימודים ב"אורט" ומה פחות, ומובטחתני שניתן יהיה למצוא מסגרת עדיפה עבורך. בכל מקרה, לא כדאי לעזוב מתוך סערת רגשות. תנשמי עמוק ותחייכי קצת יובל
 

hanny6

New member
קטן עלייך../images/Emo140.gif

נעה אז ככה אני אתחיל בכמה פרטים טכנים קודם כל זה ידוע שגם אם לומדים משהו שממש אוהבים יש תחומים שמעניינים קצת פחות בת דודה שלי סיימה ללמוד עבודה סוציאלית והיא הייתה צריכה לקחת קורס בסטטיסטיקה (שזה אפילו לא קשור) או שאני מכירה עוד מישהי שלומדת מחשבים בבר אילן וביגלל שזו אוניסרסיטה דתית היא מחויבת לקחת קורס ביהדות (היא אמנם נהנת מזה) והכי חשוב ידוע שהסמסטר הראשון ואפילו השנה הראשונה היא מבואות לכל הדברים המעניינים שיגיעו בהמשך. מאז שהגעתי לפורום בפעם הראשונה היית בשבילי ממש מושא להערצה את לא יכולה להישבר ככה ביגלל כמה שרטוטים וזוויות תנסי להתגבר על הקשיים בהתחלה ואחר כך זה יזרום חוצמיזה שאם תככבי בלימודים כמו שאת מככבת בפורום צפוי לך בהחלט לסיים את הלימודים בהצטיינות יהיה בסדר "תחייכי אל העולם והוא יחייך אלייך חזרה" זאת קלישאה קיצ'ית אבל תנסי ואולי זה יעבוד לך קטן עלייך חני
 
למעלה