לימודים באוסטרליה

רק חדוה

New member
לימודים באוסטרליה

שלום, רציתי לשאול כמה שאלות בנושא לימודים אקדמאיים באוסטרליה: 1. האם צריך לשלם את כל הסכום (לכל התואר) מראש? 2. מהי (בערך) עלות החיים לסטודנט (שכ"ד, הוצאות בסיסיות, נסיעות וכו') לחודש? 3. לאוניברסיטאות יש מעונות סטודנטים? 4. האם יש מלגות לישראלים/יהודים? 5. האם אזרחים אוסטרלים מקבלים יכולים לקבל HECS או הטבות דומות אחרות בלימודים לתואר שני? ואם אפשר, אשמח לשמוע על התרשמות כללית - האם כדאי ללמוד באוסטרליה? איך החיים שם? האם הלימודים ברמה גבוהה? תודה רבה רבה מראש חדוה
 

רק חדוה

New member
עוד לא סגור לגמרי...

אני בוחנת עדיין כמה אפשרויות, אני לא בטוחה מה אני רוצה ללמוד. האפשרויות שלי: 1. וטרינריה/עוזר וטרינר 2. אחות 3. ביולוגיה/מדעי בעלי החיים 4. פסיכולוגיה אלו הדברים שחשבתי עליהם... בינתיים מדובר בתואר ראשון. עברתי מבחן IELTS בציון ממוצע 7.5 (כל הציונים מעל 6).... האם זה יספיק לתארים האלו? חוץ מזה הבנתי שיש איזשהו אתר שמרכז את כל מוסדות הלימוד והקורסים והתארים שהם מציעים, אבל לא מצאתי אותו. מכירים אולי? שוב תודה!
 

7בים

New member
לימודים באוסטרליה - תשובות

1. לא. צריך לשלם רק שנה ראשונה, או סמסטר ראשון (תלוי במוסד ובתואר) + health cover לכל התקופה של התואר. אבל, על מנת לקבל ויזה צריך להוכיח שיש כסף ללימודים + מחיה של שנה ראשונה, ולהצהיר שיש את הסכום לכל תקופת הלימודים. לדעתי, לא שווה להתחיל תואר של 5 שנים אם מראש אין סיכוי שיהיה את הכסף. 2. תלוי איפה לומדים וגרים. לדוגמא, מחיה בסידני יקרה יותר ממקומות אחרים.... לפני נתונים של השגרירות ו"קמפוס לימודים" העלות מוערכת ב 1000-1500 דולר אוסטרלי בחודש. 3. לאוניברסיטאות יש מעונות (לפחות אלו שאני ביררתי עליהם). אבל שלא כמו בארץ, מעונות שם לרוב יקרים יותר משכר דירה. לדוגמא, באונ' סידני החדר הכי זול עולה $165 אוסטרלי לשבוע! יכול להיות שבמוסדות אחרים או בערים אחרות העלות יותר זולה, אבל בכל זאת נראה לי שכלכלית יותר משתלם למצוא דירה עם שותפים. היתרון העיקרי בעונות הוא הנוחות כשנוחתים שם (לא צריך להתחיל לחפש) והקרבה לאוניברסיטה. 4. אני לא הצלחתי למצוא מלגות לתואר ראשון. אם תמצאי אני אשמח אם תודיעי לי
5. אין לי מושג אני מתחילה את הלימודים ביולי.... אז אוכל לענות לך על זה רק אחרי. מה שכן, קחי בחשבון שהתארים שאת ציינת הם יקרים למדי. וטרינריה ורפואה הם התארים הכי ארוכים ויקרים שאפשר לעשות שם..... ממליצה בחום לפנות לדפי מקמפוס לימודים, חברה שנותנת ייעוץ חינם לגבי לימודים בחו"ל, דפי היא הספצית לאוסטרליה. קחי בחשבון שהיא אינה מייצגת את כל האוניברסיטאות, אך חלק גדול מהן כן והיא תשמח לעזור לך 03-5354449 לכל תואר ואפילו לאונ' שונות יש דרישות שונות לציוני IELTS. תצטרכי לברר ספציפית למה שאת צריכה, אבל באופן כללי 7.5 זה ציון מעולה ולרוב מספיק. אני חושבת שהדרישה הכי גבוהה שיכולה להיות זה מינימום 7 בכל חלק... (ללימודי אחות/רפואה/וטרינריה/וכו') מוזמנת לפנות אלי בכל שאלה, ושיהיה בהצלחה!!
 

Aeroguy

New member
משעשע! ../images/Emo6.gif

כתבנו כמעט את אותם הדברים.... לאן את באה?
 

7בים

New member
מעתיקן !! ../images/Emo3.gif

אני מגיעה לפרת', מתחילה 4.5 שנים של לימודים ב-murdoch uni מחרתיים פגישה בשגרירות להגשת הויזה... מקווה שיעבור חלק.
 
ברור שיעבור חלק,

אם את לא מגיעה עם הראש הכרות של אחיך ביד, אין שום סיבה שזה לא יילך טוב. זה עניין טכני בלבד, משעמם אפילו. תביאי ספר.
 

7בים

New member
סתם סחבתי ספר ../images/Emo22.gif

הייתי שם בדיוק 5 דקות..... פשוט לחברה שלי היתה בעיה עם הניסוח של המכתב מהבנק, ולא הסכימו לקבל את כל הטפסים. בגלל זה קצת דאגתי. אבל הכל היה בסדר, וקיבלתי הפנייה לבדיקות הרפואיות (רק מקווה שמה שהתלוננו על הרופא ברעננה בפורום ישראלים באוז לא מדויק)
 

Aeroguy

New member
תשובות...

1. לא. את בוחרת אם לשלם לכל השנה הראשונה מראש, או לשלם חצי ואת החצי השני תשלמי לפני הסמסטר הבא, או לחלק לארבע. עם זאת, אחרי שהתקבלת לאוניברסיטה תצטרכי להוכיח לשגרירות האוסטרלית שיש לך מספיק כסף נזיל בכדי לממן את התואר ואת המחייה. 2. הממשלה האוסטרלית מעריכה שהמחיה - שזה אומר, הכל חוץ משכר הלימוד - עומדת על כאלף דולר אוסטרלי לסטודנט, שזה נראה לי די סביר. עם זאת, זה מאוד תלוי בעיר. סידני היא העיר היקרה ביותר, אח"כ מלבורן, השאר קצת יותר זול. 3. אין מעונות מסובסדים סטייל ישראל. יש כל מיני קומפלקסים פרטיים שמיועדים לסטודנטים. הם בד"כ אבל מאוד יקרים. רוב הסטודנטים גרים בדירות או בתים עם שותפים, בסופו של דבר, או בדירות יחיד (מי שיכול להרשות לעצמו) 4. לא שידוע לי... לתואר ראשון ול-Honours... אל תבני על מלגה. לתארים מחקריים תוכלי אולי למצוא מלגת מחקר, כמו בכל אוניברסיטה בעולם, אבל אין ממש קשר ליהודים\ישראלים. 5. אין לי שמץ של מושג... ובקשר לשאלה על החיים והלימודים באוסטרליה, זה מאוד אינדיווידואלי. אני הגעתי לפני 3 חודשים ואני נהנה מכל שנייה, הלימודים ברמה מאוד גבוהה ואני ממליץ בחום. עם זאת, יש גם אנשים שסובלים מכל רגע. בקשר לרמה של הלימודים, כמו בכל מקום בעולם, זה תלוי מאוד במוסד. באוסטרליה יש כמה אוניברסיטאות ברמה גבוהה, כגון University of Melbourne, ANU, Monash, University of Sydney ועוד כמה, ויש גם כמה ברמה לא מאוד גבוהה, כמו בכל מקום בעולם. זה גם תלוי כמובן בתחום הלימודים ובתואר. לעוד התרשמות ודעות שונות על החיים אני מאוד ממליץ ללכת לפורום של ישראלים באוסטרליה, קישור מצד ימין ב"הודעות מנהלתיות". תלכי לפורום, תחטטי קצת במאמרים והקישורים ואני בטוח שתקבלי תמונה טובה יותר. בנוסף, מומלץ להתייעץ עם קמפוס לימודים, שמתווכים בין סטודנטים ישראלים לאוניברסיטאות באוסטרליה.
 

רק חדוה

New member
תודה רבה לשניכם !!!

קודם כל - בהצלחה בלימודים! מה אתם לומדים, ואיפה? אצלי הכסף הוא לא הבעיה, רק לא בתשלום אחד... אם אפשר לשלם כל שנה/סמסטר בנפרד זה סבבה... למרות שקיוויתי שאפשר לקבל מלגות כלשהן. ניסיתי לברר על מלגות בכמה אתרים, די הרבה אפילו, אבל לא מצאתי ... קיוויתי שאולי כאן מישהו ידע משהו. אגב לסטודנט זר יש אפשרות לעבוד, נכון? הבנתי שמותר 25 שעות בשבוע או משהו כזה... שוב תודה רבה!
 
כסף ועבודה:

אין בעיה לשלם בתשלום נפרד לכל שנה. מלגות - האמת שאין סיכוי ריאלי, לא לתואר ראשון. עבודה - עד 20 שעות בשבוע. ולא לשכוח שאף אחד לא מבטיח שתמצאי עבודה כזו. לפעמים כן, לפעמים לא. קישור טוב: http://www.immi.gov.au/students/
 

jaffar1

New member
מה לגבי עבודת בן זוג?

אני מניח שהשאלה נשאלה, בכל זאת... אם אחד מבני הזוג לומד לתואר שני / דוקטורט , האם בן הזוג השני רשאי לעבוד? תודה
 
למעלה