לימודים אקדמאיים בארה"ב

tom7792

New member
לימודים אקדמאיים בארה"ב

שלום לכולם.
אני מעוניין בלברר פרטים לגבי התקופה של לאחר הלימודים בארצות הברית, במיוחד על האפשרות לעבוד שם במסגרת הלימודים האקדמאיים שאני מעוניין ללמוד שם (מקצועות ההנדסה למיניהם). רציתי לדעת אם בסופו של דבר ניתן להוציא אשרת עבודה מלאה או תושבות קבע וכו'. הדגש הוא על לימודים לתואר ראשון, אני בימים אלה עומד להוציא דרכון של האיחוד האירופאי, אין לי משפחה בארה"ב.

חיפשתי רבות ולא בדיוק מצאתי פרטים על מה שקורה לאחר הלימודים, המטרה היא בעקרון להשיג את האפשרות לעבוד באופן מלא בארצות הברית או תושבות קבע.

תודה מראש.
 

Gidi Shemer

New member
בזמן הלימודים העבודה מאד מוגבלת

הויזה שלך מאפשרת עבודה מצומצמת בשעות ובאופי העבודה.

לאחר מכן, האפשרות שלך לסטטוס שהייה על בסיס עבודה מוגבלת לשנה במסגרת של opt, ולאחר מכן- זה כבר עניין של מעסיק שתמצא באותה שנה, אם תצליח.

http://www.uscis.gov/eir/visa-guide...l-training/understanding-f-1-opt-requirements
 

tom7792

New member
ואם

במידה ואני מוצא מעסיק כזה אני בעצם מקבל אשרת עבודה או תושבות קבע ? אני מניח שזו הדרך היחידה להגור לארצות הברית במצב שאני נמצא בו, אם לא, מה עוד ניתן לעשות ? מלבד ההגרלה?
 

Gidi Shemer

New member
לא. זה רק אומר שעברת את השלב הראשון של

מציאת מעסיק. הוא עצמו צריך לבקש עבורך סטטוס שיאפשר עבודה. זה הליך מול משרד העבודה ויותר מאוחר מול משרד ההגירה. במילים אחרות, זה דרישת מינימום, אבל זה לא מבטיח אשרה כזו או אחרת.

מלבד הגרלה, האופציה הכי רלבנטית היא למצוא עבודה בארץ ובשלב מסויים להגיע לארה״ב דרך רילוקיישן. פרט לכך, רק אחוד משפחות (ראה למעלה בקשור ״איך מגיעים לארה״ב?״)
 

tom7792

New member
אז שאני אבין בבירור

במידה ונרשם / מסיים לימודים בארה"ב, מתמחה במשך שנה מוצא מעסיק אשר יסכים להעסיק אותי מעבר לאותה שנה, שינוי הסטטוס שלי בעצם תלוי בהסכמתו להעסיק אותי למשך תקופה נוספת. זה לונג שוט או שהדבר הזה אפשרי וקורה ? ציינת שזה לא מבטיח אשרה כזו או אחרת, כלומר תלוי במעסיק שמסכים להשמיך להעסיק אותי יש סיבה שבכל זאת יסרבו ? שלא קשורה לעבר פלילי, חוסר בקיאות בשפה אנגלית וכו'.

תודה על תגובותייך עד כה דרך אגב.
 

AlicePJ

New member
אחרי אותה שנה של העסקה הוא צריך לבקש עבורך

ויזת עבודה, אבל הבעיה היא שיש מכסה של ויזות עבודה והיא מתמלאת מאוד מהר. בשנים האחרונות המכסה התמלאה תוך שבוע למיטב זכרוני, והיו צריכים לעשות הגרלה בין כל מי שהגיש בקשה באותה שבוע, ורק חלק קטן מאותם מגישים קיבל את הויזה. כך שיכול להיות שיגישו עבורך בקשה לויזה והיא לא תתקבל, ותצטרך לחזור לישראל.
 

Gidi Shemer

New member
מה שאליס כתבה, ומוסיף:

עוד לפני עניין ההגרלה, למשרד העבודה ולמשרד ההגירה יש קריטריונים שלא כל מעסיק בהכרח עומד בהם. יש מעסיקים גדולים שמעסיקים לא מעט זרים ומורגלים בפרוצדורה, ויש כאלו שלא.

הכוונה היא לא שהסיכוי הוא זעום או לא קיים, אלא פשוט לצייר לך תמונה מציאותית, והיא שמציאת מעסיק במהלך אותה שנה היא צעד אחד חשוב, אבל לא צעד שמביא איתו אשרה מובטחת.

בהצלחה.
 

quigon

New member
ניסיון שלי

אני הגעתי לארצות הברית ללמוד באוניברסיטה תואר ראשון.
בזמן התואר הייתי עם ויזת F1 שדי מגבילה אפשרויות עבודה במהלך הלימודים (אם אני זוכר נכון אז מותר לעבוד רק באוניברסיטה וגם אז עד 20 שעות בשבוע).
לאחר הלימודים הוצאתי OPT למשך שנה ומצאתי עבודה בחברת הייטק שבמהלך השנה הזו הוציאה לי ויזת עבודה H1B
כמה שנים לאחר מכן מקום העבודה שלי דאג לי לגרין קארד.

בקיצור, כמו שאתה רואה זה אפשרי אבל צריך סבלנות וגם קצת מזל לא מזיק
 

Gidi Shemer

New member


 
למעלה