לילה לבן בתל אביב? אין תחבורה ציבורית בכלל

מצב
הנושא נעול.

stratomaximus

New member
הכל נכון.
זה היה לילה לא קל לחברת דן שהצליחה לתת שירות מיוחד מתוגבר למרות חסימות של חצי מהעיר, הכוונות משטרתיות שלא תאמו את מה שסוכם מראש, המוני רכבים פרטיים שפקקו את כל הצירים שהיו פתוחים (בלילות כאלה צריך פשוט לאסור כניסת רכבים פרטיים למרכז העיר) והולכי רגל שסתמו את הרחובות המרכזיים. העיר הלילה הייתה פשוט סיוט לנהגים ולמרות זאת הופעל השירות ואף תוגבר. גם אגד פעלו ביעילות כשהוציאו את הקווים שלהם מאבן גבירול ואף הודיעו על כך מראש וגם למטרופולין בהחלט מגיעות מחמאות על תיגבור קווים 247 ו-230 עד כמה שניתן וגם על תיגבור מאסיבי של קו 369 בשעות הבוקר המוקדמות (חבל רק שקו 370 לא תוגבר כמו 369, עד השעה 6:30 לא יצאו ישירים. פה האשמה נופלת בעיקר על אגד תעבורה מאחר והנסיעה הראשונה היא שלהם). אך לעומת אגד, דן ומטרופולין, ואוליה וקווים.... נעלמו כלא היו.
להבא יש ליצור תיאום מדוייק עם המשטרה לגבי חסימת צירים והכוונות ואם אפשר גם למנוע כניסת רכבים פרטיים לאזורי הבילוי. אלו היו שני הגורמים העיקריים שיצרו את הבלאגן אתמול ולא חברות התח"צ.
לא אבן גבירול ולא נעליים!
איפה היו 273 ו- 289 של 3 וחצי? הם פשוט לא הגיעו. היחיד שהגיע היה 231. אז אל תגיד לי על אגד ויעילות באותו משפט. אגד פירסמו באותיות קידוש לבנה באתר שלהם שהקווים הנ"ל יוצאים מהשקם, ונוסעים דרומה לכל אורך אבן גבירול. מהשעה 3:15 ועד 4:15 לא עבר שום קו של אגד באבן גבירול חוץ מ- 231 אחד, שהנהג שלו טען ש- 273 יצא, אך אין לו מושג באיזה מסלול הוא נסע, ו- 289 לא יצא בכלל בשעה הזאת. גם ככה חלק מהאנשים חיכו בבן יהודה, ורק כשהקווים של אגד לא הגיעו, הלכו לתפוס את האחרון באבן גבירול, שכמובן גם הוא לא הגיע, ומה שנשאר זה או לקחת ספיישל הביתה (סכום תלת ספרתי), או לחכות 3 שעות לאוטובוסים הראשונים של הבוקר. אגד כל כך כשלה הלילה שפשוט אין מה להגיד.
 
פיקוח קווי לילה לילה לבן
1.עקב עומסי תנועה כבדים ביותר נאלצנו לשנות מסלולים בהוראת המשטרה. 2.סיכום מוקדם עם המשטרה לא עמד במבחן המציאות כתוצאה מסגירת רח אלנבי בשעה 23.30 לתנועה באזור מוגרבי ובאזור רוטשילד ככר המושבות נאלצו הקווים לנוע במסלול חלופי דרך הים לכיוון יפו ומשם מזרחה אבל בגלל עומסי התנועה נגרמו שיבושים קשים. 3.קווי יום חמישי האחרונים דהיינו בסביבות 23.45 עד 00.15 יצאו באיחורים אבל יצאו בסלול חלופי שבוצע נכון לאותו הרגע. 4.קווי ליה נסעו ממסוף רידינג דרך בן יהודה לכיוון הים ולכיוון מסוף כרמלית ומשם לים התנועה זחלה בצורה איטית והנסיעות שבבדרך כלל לוקחות בסביבות שעה בוצעו בשעתיים. 5.חלק מקווי הלילה הוסטו מרח בן יהודה לרח ארלוזורוב דיזנגוף אבן בירול בגלל העומסים. קו 404 הוסט ממסלולו לכיוון חוף הצוק וחזר למסלול הרגיל שלו מדרך נמיר. 6.ברגע שאלנבי נפתח הפעלנו גם את קו4 ובנוסף תגברנו את כל קווי הלילה שנוסעים מזרחה ודרומה. 7.רוב הנסיעות בוצעו במפרקיות ותוגברנו בשעה 04.00 בעוד מפרקיות לטובת הפיזור. 8.כמו כן הפעלנו שרות מיוחד מרכבת מרכז לכיוון העיר וזאת מבלי שרכבת ישראל תידע אותנו בעוד מועד על השרות המיחד שלה אבל למרות זאת הצלחנו לעשות כך. 9.השרות המיחד הסתיים בשעה 05.00 כאשר האטובוס האחרון מבצע נסיעה לכיוון רכבת מרכז מרידינג. 10.אני לא רוצה להביע דעה על המקבילים שלנו במתן השרות אבל יש אבל גדול בנושא והמבין יבין. 11.לסיכום חברת דן נתנה מענה כמעט מלא וזאת למרות סגירות שלא היו מתוכננות בוצעו יותר נסיעות יותר משחשבנו על כך. 12.אני רוצה להגיד תודה לנהגים שעבדו קשה ובתנאים תחבורתים קשים אבל עשו זאת תודה רבה לשותף שלי בלילה משה כהן שעבד קשה מאד וראשי אגף התנועה שעבדו איתי עד 06.30 בבוקר כדי לפנות את החוגגים בתגבור קווי הבוקר של יום שישי.
מידד, כל הכבוד לך, לע.י מיודענו ולג.ו שהחליף
אותו! ישר כח, עשיתם עבודה מצויינת בתנאים לא תנאים. מזל שאתם הייתם בתמונה ולא אחרים. המון תודה לכם כחבר וכנוסע אתמול בלילה!
 

danezeq

Member
לילה לבן בתל אביב? אין תחבורה ציבורית בכלל
משעה שמונה וחצי דן החכמים ביטלו את כל הקוים בתל אביב. למה? ככה. מה אכפת להם הם מונופול ועד שיפריטו אותם שיזדינו כולם בלי תחבורה ציבורית בכלל בכל תל אביב דווקא בשיא העומס. התוצאה: כולם נאלצו להשתמש במוניות ספשל כי זאת התחבורה הציבורית היחידה שפועלת גם בדקות אלה שבהם כתבתי את ההודעה הזאת. בתחילת הערב זה עוד עבד ונוסעים שנתקעו בתחנות האוטובוסים בכל העיר עוד תפסו יוזמה ולקחו מונית משותפת אם הם נסעו לאותו היעד. בשעות האחרונות אי אפשר היה להשיג גם מונית ספשל וראיתי אפילו מישהו שהיה כל כך מיואש עד שהוא התנפל על מונית מלאה והיה מוכן לשלם הרבה בשביל שנהג המונית יזרוק את הנוסעים שהיו לו כבר. גם אנחנו רבנו על מונית עם אחרים שגם רצו אותה ובסוף זכינו. כמובן שעירית תל אביב הטיפשה החליטה שההופעה של הערב תהיה בחוף הצוק המבודד בסוף העולם. וכמובן שבגלל שאין תחבורה ציבורית העומס על המוניות גדל עוד יותר. מזל שלא נסענו לשם. בקיצור, צריך לנהר טוב טוב את התחבורה הציבורית בארץ ובמיוחד להפריט כל מה שזז. אולי דברים יתחילו לזוז סוף סוף. והכי חשוב להוציא להורג את המפגר מדן שהחליט שאין צורך בתחבורה ציבורית בכל תל אביב בשיא העומס.
קווי לילה היו - אבל כך זה נראה בשטח
אז נכון, אפשר להגיד שהתקדמנו, יש קמצוץ תח"צ בלילה, אבל בואו תראו איך זה נראה: 1. מעשר בערב חיכיתי לקו 247 ברח' בני אפרים לכיוון מרכז תל אביב. חיכיתי שעתיים, בזמן זה עברו כ 7 אוטובוסים - כולם מלאים לא עצרו בתחנה. במשך השעתיים עבר גם קו 21 - מלא ולא עצר. בקיצור - מצפון מזרח תל אביב לא ניתן היה להגיע בשום אמצעי תח"צ למרכז תל אביב. מוניות - לא עצרו. 2. במשך כל השעתיים חלף רק קו 247 יחיד בכיוון ההפוך. ז"א התדירות - אוטובוס לשעתיים. (הפרה של תנאי המרכז) 3. אחרי השעתיים לקחתי קו 404 מהדר יוסף למרכז תל אביב. הקו היה מלא אבל הצלחתי להכנס. נהג האוטובוס נתן לילדודס מבתי הספר את המיקרופון לשימוש חופשי - הרעש היה עצום. 4. הנסיעה בקו עד למרכז תל אביב ארכה יותר משעה. כל הדרך הייתה פקוקה והאוטובוס עצר בכל תחנה כ-5 דקות בממוצע. 5. במשך כל החלק המוקדם של הלילה שמתי לב לנתון הבא: כ70 אחוז מהאוטובוסים על הכבישים נסעו ריקים לגמרי ושלא בשירות, וכ30 אחוז נסעו מלאים עד 0 מקום. לא נצפה במהלך כל הלילה אוטובוס בתפוסה שהיא לא ריקה או מלאה לחלוטין מה שמעיד על ניצול צי בדיחתי. 6. קו 405 קרס. שום קשר בין המסלול המוכתב לנסיעה בפועל, נסיעה איטית בהרבה מקצב הליכה ברגל, ואם זה לא מספיק, הנהג פשוט החליט שהוא הופך את הקו לקו ישיר-רוטשליד. לא הייתה שום הורדת נוסעים בדרך, מה שגרר מלחמות בין נוסעים לנהג, שהנסיעה באוטובוס רק הרחיקה אותם מהיעד במקום לקרב. 7. קווים מתוגברים: נעשו שינויים "לשיפור השירות" נוסח מדינת ישראל. לדוגמא: קו 18 יצא מרידינג, בלי שום הודעה והסבר, אנשים לא הבינו מה קורה שם בכלל. 8. מילה על מוניות השירות, מי שניסה לקחת מונית שירות ולא לרדת ביעד הסופי - לא הוזמן לעלות על המונית שירות (שזה לא חדש, הרי לא מדובר בתחבורה ציבורית, אלא פרטית שמוכתבת ע"פ האינטרנסים הכלכליים הפרטיים של הנהג) 9. מילה על מוניות: לא הייתה שום הכרה בלילה הלבן. ככל הנראה מנהלי תחנות לא ידעו על כך. אנשים קפצו על מוניות ונסעו בתוך תל אביב במחירים של 3 ספרות) 10. תורים - אי אפשר היה לתפוס קווי לילה בתוך תל אביב גם לא בתחנות הראשונות, קו 230 לדוגמא הוקף בהמון אנשים, הנהג התאייש, כיבה את המנוע ואנשים פשוט הלכו לישון על ספספים וחיכו לבוקר יום שישי. (מחזה מרחוב אלנבי - בשעה 03:40) לסיכום: זו לא תחבורה ציבורית בלילה. כל הודעת מגננה על חברות האוטובוסים (שזה עיקר המלאכה בפורום הזה) תיחשב כבדיחה. אין שום טעם בלהאשים חברת תח"צ כלשהי (פרט לעובדה שהם נותנים לפקצות בנות 15 את השליטה המלאה במערכת הכריזה של האוטובוס) , את המשטרה או העירייה, אלא את העובדה שאין גוף שמרכז את כל נושאי התחבורה הציבורית בתל אביב.
 

nahag

New member
קווי לילה היו - אבל כך זה נראה בשטח
אז נכון, אפשר להגיד שהתקדמנו, יש קמצוץ תח"צ בלילה, אבל בואו תראו איך זה נראה: 1. מעשר בערב חיכיתי לקו 247 ברח' בני אפרים לכיוון מרכז תל אביב. חיכיתי שעתיים, בזמן זה עברו כ 7 אוטובוסים - כולם מלאים לא עצרו בתחנה. במשך השעתיים עבר גם קו 21 - מלא ולא עצר. בקיצור - מצפון מזרח תל אביב לא ניתן היה להגיע בשום אמצעי תח"צ למרכז תל אביב. מוניות - לא עצרו. 2. במשך כל השעתיים חלף רק קו 247 יחיד בכיוון ההפוך. ז"א התדירות - אוטובוס לשעתיים. (הפרה של תנאי המרכז) 3. אחרי השעתיים לקחתי קו 404 מהדר יוסף למרכז תל אביב. הקו היה מלא אבל הצלחתי להכנס. נהג האוטובוס נתן לילדודס מבתי הספר את המיקרופון לשימוש חופשי - הרעש היה עצום. 4. הנסיעה בקו עד למרכז תל אביב ארכה יותר משעה. כל הדרך הייתה פקוקה והאוטובוס עצר בכל תחנה כ-5 דקות בממוצע. 5. במשך כל החלק המוקדם של הלילה שמתי לב לנתון הבא: כ70 אחוז מהאוטובוסים על הכבישים נסעו ריקים לגמרי ושלא בשירות, וכ30 אחוז נסעו מלאים עד 0 מקום. לא נצפה במהלך כל הלילה אוטובוס בתפוסה שהיא לא ריקה או מלאה לחלוטין מה שמעיד על ניצול צי בדיחתי. 6. קו 405 קרס. שום קשר בין המסלול המוכתב לנסיעה בפועל, נסיעה איטית בהרבה מקצב הליכה ברגל, ואם זה לא מספיק, הנהג פשוט החליט שהוא הופך את הקו לקו ישיר-רוטשליד. לא הייתה שום הורדת נוסעים בדרך, מה שגרר מלחמות בין נוסעים לנהג, שהנסיעה באוטובוס רק הרחיקה אותם מהיעד במקום לקרב. 7. קווים מתוגברים: נעשו שינויים "לשיפור השירות" נוסח מדינת ישראל. לדוגמא: קו 18 יצא מרידינג, בלי שום הודעה והסבר, אנשים לא הבינו מה קורה שם בכלל. 8. מילה על מוניות השירות, מי שניסה לקחת מונית שירות ולא לרדת ביעד הסופי - לא הוזמן לעלות על המונית שירות (שזה לא חדש, הרי לא מדובר בתחבורה ציבורית, אלא פרטית שמוכתבת ע"פ האינטרנסים הכלכליים הפרטיים של הנהג) 9. מילה על מוניות: לא הייתה שום הכרה בלילה הלבן. ככל הנראה מנהלי תחנות לא ידעו על כך. אנשים קפצו על מוניות ונסעו בתוך תל אביב במחירים של 3 ספרות) 10. תורים - אי אפשר היה לתפוס קווי לילה בתוך תל אביב גם לא בתחנות הראשונות, קו 230 לדוגמא הוקף בהמון אנשים, הנהג התאייש, כיבה את המנוע ואנשים פשוט הלכו לישון על ספספים וחיכו לבוקר יום שישי. (מחזה מרחוב אלנבי - בשעה 03:40) לסיכום: זו לא תחבורה ציבורית בלילה. כל הודעת מגננה על חברות האוטובוסים (שזה עיקר המלאכה בפורום הזה) תיחשב כבדיחה. אין שום טעם בלהאשים חברת תח"צ כלשהי (פרט לעובדה שהם נותנים לפקצות בנות 15 את השליטה המלאה במערכת הכריזה של האוטובוס) , את המשטרה או העירייה, אלא את העובדה שאין גוף שמרכז את כל נושאי התחבורה הציבורית בתל אביב.
מיותר להגיב לקנטרנות אבל את האמת אני יודע
 
קווי לילה היו - אבל כך זה נראה בשטח
אז נכון, אפשר להגיד שהתקדמנו, יש קמצוץ תח"צ בלילה, אבל בואו תראו איך זה נראה: 1. מעשר בערב חיכיתי לקו 247 ברח' בני אפרים לכיוון מרכז תל אביב. חיכיתי שעתיים, בזמן זה עברו כ 7 אוטובוסים - כולם מלאים לא עצרו בתחנה. במשך השעתיים עבר גם קו 21 - מלא ולא עצר. בקיצור - מצפון מזרח תל אביב לא ניתן היה להגיע בשום אמצעי תח"צ למרכז תל אביב. מוניות - לא עצרו. 2. במשך כל השעתיים חלף רק קו 247 יחיד בכיוון ההפוך. ז"א התדירות - אוטובוס לשעתיים. (הפרה של תנאי המרכז) 3. אחרי השעתיים לקחתי קו 404 מהדר יוסף למרכז תל אביב. הקו היה מלא אבל הצלחתי להכנס. נהג האוטובוס נתן לילדודס מבתי הספר את המיקרופון לשימוש חופשי - הרעש היה עצום. 4. הנסיעה בקו עד למרכז תל אביב ארכה יותר משעה. כל הדרך הייתה פקוקה והאוטובוס עצר בכל תחנה כ-5 דקות בממוצע. 5. במשך כל החלק המוקדם של הלילה שמתי לב לנתון הבא: כ70 אחוז מהאוטובוסים על הכבישים נסעו ריקים לגמרי ושלא בשירות, וכ30 אחוז נסעו מלאים עד 0 מקום. לא נצפה במהלך כל הלילה אוטובוס בתפוסה שהיא לא ריקה או מלאה לחלוטין מה שמעיד על ניצול צי בדיחתי. 6. קו 405 קרס. שום קשר בין המסלול המוכתב לנסיעה בפועל, נסיעה איטית בהרבה מקצב הליכה ברגל, ואם זה לא מספיק, הנהג פשוט החליט שהוא הופך את הקו לקו ישיר-רוטשליד. לא הייתה שום הורדת נוסעים בדרך, מה שגרר מלחמות בין נוסעים לנהג, שהנסיעה באוטובוס רק הרחיקה אותם מהיעד במקום לקרב. 7. קווים מתוגברים: נעשו שינויים "לשיפור השירות" נוסח מדינת ישראל. לדוגמא: קו 18 יצא מרידינג, בלי שום הודעה והסבר, אנשים לא הבינו מה קורה שם בכלל. 8. מילה על מוניות השירות, מי שניסה לקחת מונית שירות ולא לרדת ביעד הסופי - לא הוזמן לעלות על המונית שירות (שזה לא חדש, הרי לא מדובר בתחבורה ציבורית, אלא פרטית שמוכתבת ע"פ האינטרנסים הכלכליים הפרטיים של הנהג) 9. מילה על מוניות: לא הייתה שום הכרה בלילה הלבן. ככל הנראה מנהלי תחנות לא ידעו על כך. אנשים קפצו על מוניות ונסעו בתוך תל אביב במחירים של 3 ספרות) 10. תורים - אי אפשר היה לתפוס קווי לילה בתוך תל אביב גם לא בתחנות הראשונות, קו 230 לדוגמא הוקף בהמון אנשים, הנהג התאייש, כיבה את המנוע ואנשים פשוט הלכו לישון על ספספים וחיכו לבוקר יום שישי. (מחזה מרחוב אלנבי - בשעה 03:40) לסיכום: זו לא תחבורה ציבורית בלילה. כל הודעת מגננה על חברות האוטובוסים (שזה עיקר המלאכה בפורום הזה) תיחשב כבדיחה. אין שום טעם בלהאשים חברת תח"צ כלשהי (פרט לעובדה שהם נותנים לפקצות בנות 15 את השליטה המלאה במערכת הכריזה של האוטובוס) , את המשטרה או העירייה, אלא את העובדה שאין גוף שמרכז את כל נושאי התחבורה הציבורית בתל אביב.
אתה כנראה לא מבין בתחבורה ציבורית.
אמוציות לחוד והגיון לחוד. תגובתך מובנת, אבל חבל שאתה מסיק את המסקנות הלא נכונות.
 
לילה לבן בתל אביב? אין תחבורה ציבורית בכלל
משעה שמונה וחצי דן החכמים ביטלו את כל הקוים בתל אביב. למה? ככה. מה אכפת להם הם מונופול ועד שיפריטו אותם שיזדינו כולם בלי תחבורה ציבורית בכלל בכל תל אביב דווקא בשיא העומס. התוצאה: כולם נאלצו להשתמש במוניות ספשל כי זאת התחבורה הציבורית היחידה שפועלת גם בדקות אלה שבהם כתבתי את ההודעה הזאת. בתחילת הערב זה עוד עבד ונוסעים שנתקעו בתחנות האוטובוסים בכל העיר עוד תפסו יוזמה ולקחו מונית משותפת אם הם נסעו לאותו היעד. בשעות האחרונות אי אפשר היה להשיג גם מונית ספשל וראיתי אפילו מישהו שהיה כל כך מיואש עד שהוא התנפל על מונית מלאה והיה מוכן לשלם הרבה בשביל שנהג המונית יזרוק את הנוסעים שהיו לו כבר. גם אנחנו רבנו על מונית עם אחרים שגם רצו אותה ובסוף זכינו. כמובן שעירית תל אביב הטיפשה החליטה שההופעה של הערב תהיה בחוף הצוק המבודד בסוף העולם. וכמובן שבגלל שאין תחבורה ציבורית העומס על המוניות גדל עוד יותר. מזל שלא נסענו לשם. בקיצור, צריך לנהר טוב טוב את התחבורה הציבורית בארץ ובמיוחד להפריט כל מה שזז. אולי דברים יתחילו לזוז סוף סוף. והכי חשוב להוציא להורג את המפגר מדן שהחליט שאין צורך בתחבורה ציבורית בכל תל אביב בשיא העומס.
האשמה היחידה היא
רכבת ישראל כמובן. בשעה 05:34 יצאה רכבת ראשונה מתחנת ההגנה לכיוון הצפון. מ-ל-א אנשים עומדים מחוץ לתחנה ומחכים שהתחנה תפתח. התחנה נפתחה רק בשעה 05:25, כ-10 דקות לפני זמן היציאה של הרכבת שערי התחנה נפתחו וכל ההמון שהיה בחוץ נדחף אל תוך התחנה ואל שני מכונות הכרטיסים היחידות שהיו שם. פשוט בושה מה שהלך שם! אני חושב שדווקא חברות האוטובוסים ניסו להפעיל על הצד הטוב ביותר את קווי הלילה אך עקב תכנון לקוי/ שינויים של הרגע האחרון זה לא ממש הצליח להם. ראיתי את קו 4 עובד עד מאוחר ואת קו 16 מוקדם מהרגיל. כמו כן כבר בסביבות 4:20 ראיתי מפרקית של קו 1 נוסעת מלאה באנשים.
 
לילה לבן בתל אביב? אין תחבורה ציבורית בכלל
משעה שמונה וחצי דן החכמים ביטלו את כל הקוים בתל אביב. למה? ככה. מה אכפת להם הם מונופול ועד שיפריטו אותם שיזדינו כולם בלי תחבורה ציבורית בכלל בכל תל אביב דווקא בשיא העומס. התוצאה: כולם נאלצו להשתמש במוניות ספשל כי זאת התחבורה הציבורית היחידה שפועלת גם בדקות אלה שבהם כתבתי את ההודעה הזאת. בתחילת הערב זה עוד עבד ונוסעים שנתקעו בתחנות האוטובוסים בכל העיר עוד תפסו יוזמה ולקחו מונית משותפת אם הם נסעו לאותו היעד. בשעות האחרונות אי אפשר היה להשיג גם מונית ספשל וראיתי אפילו מישהו שהיה כל כך מיואש עד שהוא התנפל על מונית מלאה והיה מוכן לשלם הרבה בשביל שנהג המונית יזרוק את הנוסעים שהיו לו כבר. גם אנחנו רבנו על מונית עם אחרים שגם רצו אותה ובסוף זכינו. כמובן שעירית תל אביב הטיפשה החליטה שההופעה של הערב תהיה בחוף הצוק המבודד בסוף העולם. וכמובן שבגלל שאין תחבורה ציבורית העומס על המוניות גדל עוד יותר. מזל שלא נסענו לשם. בקיצור, צריך לנהר טוב טוב את התחבורה הציבורית בארץ ובמיוחד להפריט כל מה שזז. אולי דברים יתחילו לזוז סוף סוף. והכי חשוב להוציא להורג את המפגר מדן שהחליט שאין צורך בתחבורה ציבורית בכל תל אביב בשיא העומס.
תחבורה ציבורית
מה את מבלבלת תשכל יטיפשה שכמוך דן עבד כל הלילה אוטובוסים היו מפוצצים
 
לילה לבן בתל אביב? אין תחבורה ציבורית בכלל
משעה שמונה וחצי דן החכמים ביטלו את כל הקוים בתל אביב. למה? ככה. מה אכפת להם הם מונופול ועד שיפריטו אותם שיזדינו כולם בלי תחבורה ציבורית בכלל בכל תל אביב דווקא בשיא העומס. התוצאה: כולם נאלצו להשתמש במוניות ספשל כי זאת התחבורה הציבורית היחידה שפועלת גם בדקות אלה שבהם כתבתי את ההודעה הזאת. בתחילת הערב זה עוד עבד ונוסעים שנתקעו בתחנות האוטובוסים בכל העיר עוד תפסו יוזמה ולקחו מונית משותפת אם הם נסעו לאותו היעד. בשעות האחרונות אי אפשר היה להשיג גם מונית ספשל וראיתי אפילו מישהו שהיה כל כך מיואש עד שהוא התנפל על מונית מלאה והיה מוכן לשלם הרבה בשביל שנהג המונית יזרוק את הנוסעים שהיו לו כבר. גם אנחנו רבנו על מונית עם אחרים שגם רצו אותה ובסוף זכינו. כמובן שעירית תל אביב הטיפשה החליטה שההופעה של הערב תהיה בחוף הצוק המבודד בסוף העולם. וכמובן שבגלל שאין תחבורה ציבורית העומס על המוניות גדל עוד יותר. מזל שלא נסענו לשם. בקיצור, צריך לנהר טוב טוב את התחבורה הציבורית בארץ ובמיוחד להפריט כל מה שזז. אולי דברים יתחילו לזוז סוף סוף. והכי חשוב להוציא להורג את המפגר מדן שהחליט שאין צורך בתחבורה ציבורית בכל תל אביב בשיא העומס.
למרות מאמצי חברות התחצ הלילה היה אסון תחבורתי
אקדים ואומר, שאני לא מזלזל לרגע במאמצים הכנים של "דן" לתת שירות טוב ככל האפשר ב"לילה הלבן", כמו גם בעצם העובדה המבורכת שלראשונה יש תחבורה ציבורית בלילה הזה, והקרדיט על כך מגיע למשרד התחבורה. אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. וכמובן, התנאים החיצוניים היו פשוט בלתי אפשריים. ואני אפרט. ראשית, לדעתי מספר האנשים שהגיע לאירועים עבר את כל התחזיות והיה גדול לאין שיעור מהשנים הקודמות. לדעתי, ת"א הצפופה ונטולת תשתיות התחבורה אינה מסוגלת להכיל פסטיבל שכזה. היה צריך לכל הפחות להעביר חלק מההופעות לפארק הירקון, פארק דרום וכד'. ובשנה הבאה, עם כל הצער, יש לצמצם את היקף האירועים. שנית, ההיערכות התחבורתית לא היתה מספקת. היה צריך לסגור לתנועת רכב פרטי איזורים נרחבים הרבה יותר, ולא רק רחובות בודדים. מהחניונים היה צריך להפעיל הסעות ללא תשלום (נתתם הופעה ללא תשלום - תנו גם הסעה). שנית, קווי הלילה, גם אלו שתוגברו פשוט לא עמדו בעומס. ראיתי אישית כיצד עשרות אנשים צבאו על תחנות הקווים בשעה 4 לפנות בוקר. כל האוטובוסים, כולל המפרקיים, נסעו מפוצצים בעמידה בלי יוצא מן הכלל. נהגי אוטובוס לא עצרו בתחנות משום שהאוטובוסים התמלאו עד אפס מקום! לדעתי לא היה הרבה מה לעשות עקב כמות האנשים האדירה, אבל הנה מספר הצעות לשיפור לשנה הבאה: פירסום לו"ז מתוגבר מראש במקום תיגבורים בהחלטות חירום, הפעלה של קווים רגילים במקום קווי הלילה (או גם וגם), הפעלת קווים מיוחדים לפי הצורך (למשל לחוף הצוק). שלישית, לעניין מסלולי הקווים. רבים וטובים פשוט לא ידעו היכן להמתין לקו שלהם, ונהגי המוניות עשו מכך רווח ענק. גם בימים כתיקונם חסר מידע על קווי הלילה: אין שילוט בתחנות רבות ובפרט ברובו של רחוב בן-יהודה, הקווים החדשים מתווספים לשילוט בקצב של קו לשבוע בערך, ושיא השיאים: קו 610 של "נתיב-אקספרס" שהוא היום הקו הכי סודי בארץ ועקף בסיבוב את קווי המהדרין של "אגד" - שלפחות מופיעים באתר! ראוי להזכיר גם את הפאשלה של "אגד" שפירסמה מסלול חלופי דרך אבן גבירול באתר, וגם אם הוא לא היה הגיוני בלשון המעטה, היה צריך לעמוד בו! אני ראיתי אישית את קווים 273, 289 נוסעים דרך בן-יהודה במסלול הרגיל. למרות זאת יש לסייג ולומר שנהגי האוטובוסים אכן נתקלו במציאות בלתי אפשרית של חסימות לא מתוכננות של צירים. מפעילים "חדשים" ותיאום בין מפעילים: החלטות על תיגבור צריכות להתקבל לא בחפ"ק של "דן" אלא בחפ"ק של רשות תח"צ מטרופולינית שתתאם בין כל המפעילים. בפועל "דן" תיגברו הרבה, "אגד" ו"מטרופולין" תיגברו קצת (כן, גם "מטרופולין"), אבל "קווים" ו"ואוליה" פשוט קרסו! קישור לרכבת. אני שמעתי עליו לראשונה כאן בפורום. מדוע לא פורסם מראש מידע על ההסעות לרכבת? מדוע היה רק מקום אחד (רידינג) שמימנו יצאו ההסעות? לכך יש להוסיף את העובדה שעקב פירסום מידע לקוי (עליו עמדתי למעלה) רבים מאוד לא ידעו שישנו קו 466 שמגיע מאיזור החוף לרכבת. התוצאה: "קופה" לנהגי המוניות והפיכת רחוב ארלוזורוב לטיילת מלאה באנשים מותשים העושים דרכם לרכבת (הייתי שם אישית). תחנת רכבת מרכז, אגב, היתה עמוסה יותר משעות השיא ביום חול! לסיכום, העברת האירועים למקומות נגישים יותר, הגבלת תנועת רכב פרטי ומערך תח"צ מאורגן יותר ומתוגבר יותר יכולים לשפר את החוויה לאין ערוך בשנה הבאה!
 
למרות מאמצי חברות התחצ הלילה היה אסון תחבורתי
אקדים ואומר, שאני לא מזלזל לרגע במאמצים הכנים של "דן" לתת שירות טוב ככל האפשר ב"לילה הלבן", כמו גם בעצם העובדה המבורכת שלראשונה יש תחבורה ציבורית בלילה הזה, והקרדיט על כך מגיע למשרד התחבורה. אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. וכמובן, התנאים החיצוניים היו פשוט בלתי אפשריים. ואני אפרט. ראשית, לדעתי מספר האנשים שהגיע לאירועים עבר את כל התחזיות והיה גדול לאין שיעור מהשנים הקודמות. לדעתי, ת"א הצפופה ונטולת תשתיות התחבורה אינה מסוגלת להכיל פסטיבל שכזה. היה צריך לכל הפחות להעביר חלק מההופעות לפארק הירקון, פארק דרום וכד'. ובשנה הבאה, עם כל הצער, יש לצמצם את היקף האירועים. שנית, ההיערכות התחבורתית לא היתה מספקת. היה צריך לסגור לתנועת רכב פרטי איזורים נרחבים הרבה יותר, ולא רק רחובות בודדים. מהחניונים היה צריך להפעיל הסעות ללא תשלום (נתתם הופעה ללא תשלום - תנו גם הסעה). שנית, קווי הלילה, גם אלו שתוגברו פשוט לא עמדו בעומס. ראיתי אישית כיצד עשרות אנשים צבאו על תחנות הקווים בשעה 4 לפנות בוקר. כל האוטובוסים, כולל המפרקיים, נסעו מפוצצים בעמידה בלי יוצא מן הכלל. נהגי אוטובוס לא עצרו בתחנות משום שהאוטובוסים התמלאו עד אפס מקום! לדעתי לא היה הרבה מה לעשות עקב כמות האנשים האדירה, אבל הנה מספר הצעות לשיפור לשנה הבאה: פירסום לו"ז מתוגבר מראש במקום תיגבורים בהחלטות חירום, הפעלה של קווים רגילים במקום קווי הלילה (או גם וגם), הפעלת קווים מיוחדים לפי הצורך (למשל לחוף הצוק). שלישית, לעניין מסלולי הקווים. רבים וטובים פשוט לא ידעו היכן להמתין לקו שלהם, ונהגי המוניות עשו מכך רווח ענק. גם בימים כתיקונם חסר מידע על קווי הלילה: אין שילוט בתחנות רבות ובפרט ברובו של רחוב בן-יהודה, הקווים החדשים מתווספים לשילוט בקצב של קו לשבוע בערך, ושיא השיאים: קו 610 של "נתיב-אקספרס" שהוא היום הקו הכי סודי בארץ ועקף בסיבוב את קווי המהדרין של "אגד" - שלפחות מופיעים באתר! ראוי להזכיר גם את הפאשלה של "אגד" שפירסמה מסלול חלופי דרך אבן גבירול באתר, וגם אם הוא לא היה הגיוני בלשון המעטה, היה צריך לעמוד בו! אני ראיתי אישית את קווים 273, 289 נוסעים דרך בן-יהודה במסלול הרגיל. למרות זאת יש לסייג ולומר שנהגי האוטובוסים אכן נתקלו במציאות בלתי אפשרית של חסימות לא מתוכננות של צירים. מפעילים "חדשים" ותיאום בין מפעילים: החלטות על תיגבור צריכות להתקבל לא בחפ"ק של "דן" אלא בחפ"ק של רשות תח"צ מטרופולינית שתתאם בין כל המפעילים. בפועל "דן" תיגברו הרבה, "אגד" ו"מטרופולין" תיגברו קצת (כן, גם "מטרופולין"), אבל "קווים" ו"ואוליה" פשוט קרסו! קישור לרכבת. אני שמעתי עליו לראשונה כאן בפורום. מדוע לא פורסם מראש מידע על ההסעות לרכבת? מדוע היה רק מקום אחד (רידינג) שמימנו יצאו ההסעות? לכך יש להוסיף את העובדה שעקב פירסום מידע לקוי (עליו עמדתי למעלה) רבים מאוד לא ידעו שישנו קו 466 שמגיע מאיזור החוף לרכבת. התוצאה: "קופה" לנהגי המוניות והפיכת רחוב ארלוזורוב לטיילת מלאה באנשים מותשים העושים דרכם לרכבת (הייתי שם אישית). תחנת רכבת מרכז, אגב, היתה עמוסה יותר משעות השיא ביום חול! לסיכום, העברת האירועים למקומות נגישים יותר, הגבלת תנועת רכב פרטי ומערך תח"צ מאורגן יותר ומתוגבר יותר יכולים לשפר את החוויה לאין ערוך בשנה הבאה!
בונוס - ציטוטים מהלילה הלבן
"זה לילה לבן, כל הקווים צריכים לעבוד" - נוסעת בתחנה של קווים 9 ו-55 ברחוב ארלוזורוב "קו 555 \ 231 \ ... עוצר כאן?" - נוסעים בתחנת קווי הלילה בבן יהודה פינת ארלוזורוב "אתה בטוח שכן?" - כנ"ל "סליחה, תחנת הרכבת רחוקה מכאן?" - צועדים בתחילת ארלוזורוב שיעדם תחנת רכבת מרכז "עשינו את זה, ואפילו די מהר" - צועדת בסוף רחוב ארלוזורוב "בוא'נה, זה כמו יום העצמאות" - נער בקו 418 מלא בעמידה עד אפס מקום "הוא בטוח מגיע לתחנה מרכזית?" - נוסעת באותו קו 418 והזוכה (לצערי הרב) הוא: "יא'אללה, אני רוצה לאכול, רוצה להשתין, אבל אין שניה זמן!" - נהג מונית ספיישל פונה לעמיתו למקצוע ברמזור
 

mister K

New member
למרות מאמצי חברות התחצ הלילה היה אסון תחבורתי
אקדים ואומר, שאני לא מזלזל לרגע במאמצים הכנים של "דן" לתת שירות טוב ככל האפשר ב"לילה הלבן", כמו גם בעצם העובדה המבורכת שלראשונה יש תחבורה ציבורית בלילה הזה, והקרדיט על כך מגיע למשרד התחבורה. אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. וכמובן, התנאים החיצוניים היו פשוט בלתי אפשריים. ואני אפרט. ראשית, לדעתי מספר האנשים שהגיע לאירועים עבר את כל התחזיות והיה גדול לאין שיעור מהשנים הקודמות. לדעתי, ת"א הצפופה ונטולת תשתיות התחבורה אינה מסוגלת להכיל פסטיבל שכזה. היה צריך לכל הפחות להעביר חלק מההופעות לפארק הירקון, פארק דרום וכד'. ובשנה הבאה, עם כל הצער, יש לצמצם את היקף האירועים. שנית, ההיערכות התחבורתית לא היתה מספקת. היה צריך לסגור לתנועת רכב פרטי איזורים נרחבים הרבה יותר, ולא רק רחובות בודדים. מהחניונים היה צריך להפעיל הסעות ללא תשלום (נתתם הופעה ללא תשלום - תנו גם הסעה). שנית, קווי הלילה, גם אלו שתוגברו פשוט לא עמדו בעומס. ראיתי אישית כיצד עשרות אנשים צבאו על תחנות הקווים בשעה 4 לפנות בוקר. כל האוטובוסים, כולל המפרקיים, נסעו מפוצצים בעמידה בלי יוצא מן הכלל. נהגי אוטובוס לא עצרו בתחנות משום שהאוטובוסים התמלאו עד אפס מקום! לדעתי לא היה הרבה מה לעשות עקב כמות האנשים האדירה, אבל הנה מספר הצעות לשיפור לשנה הבאה: פירסום לו"ז מתוגבר מראש במקום תיגבורים בהחלטות חירום, הפעלה של קווים רגילים במקום קווי הלילה (או גם וגם), הפעלת קווים מיוחדים לפי הצורך (למשל לחוף הצוק). שלישית, לעניין מסלולי הקווים. רבים וטובים פשוט לא ידעו היכן להמתין לקו שלהם, ונהגי המוניות עשו מכך רווח ענק. גם בימים כתיקונם חסר מידע על קווי הלילה: אין שילוט בתחנות רבות ובפרט ברובו של רחוב בן-יהודה, הקווים החדשים מתווספים לשילוט בקצב של קו לשבוע בערך, ושיא השיאים: קו 610 של "נתיב-אקספרס" שהוא היום הקו הכי סודי בארץ ועקף בסיבוב את קווי המהדרין של "אגד" - שלפחות מופיעים באתר! ראוי להזכיר גם את הפאשלה של "אגד" שפירסמה מסלול חלופי דרך אבן גבירול באתר, וגם אם הוא לא היה הגיוני בלשון המעטה, היה צריך לעמוד בו! אני ראיתי אישית את קווים 273, 289 נוסעים דרך בן-יהודה במסלול הרגיל. למרות זאת יש לסייג ולומר שנהגי האוטובוסים אכן נתקלו במציאות בלתי אפשרית של חסימות לא מתוכננות של צירים. מפעילים "חדשים" ותיאום בין מפעילים: החלטות על תיגבור צריכות להתקבל לא בחפ"ק של "דן" אלא בחפ"ק של רשות תח"צ מטרופולינית שתתאם בין כל המפעילים. בפועל "דן" תיגברו הרבה, "אגד" ו"מטרופולין" תיגברו קצת (כן, גם "מטרופולין"), אבל "קווים" ו"ואוליה" פשוט קרסו! קישור לרכבת. אני שמעתי עליו לראשונה כאן בפורום. מדוע לא פורסם מראש מידע על ההסעות לרכבת? מדוע היה רק מקום אחד (רידינג) שמימנו יצאו ההסעות? לכך יש להוסיף את העובדה שעקב פירסום מידע לקוי (עליו עמדתי למעלה) רבים מאוד לא ידעו שישנו קו 466 שמגיע מאיזור החוף לרכבת. התוצאה: "קופה" לנהגי המוניות והפיכת רחוב ארלוזורוב לטיילת מלאה באנשים מותשים העושים דרכם לרכבת (הייתי שם אישית). תחנת רכבת מרכז, אגב, היתה עמוסה יותר משעות השיא ביום חול! לסיכום, העברת האירועים למקומות נגישים יותר, הגבלת תנועת רכב פרטי ומערך תח"צ מאורגן יותר ומתוגבר יותר יכולים לשפר את החוויה לאין ערוך בשנה הבאה!
לא יכולתי לתאר זאת טוב יותר.
עיריית תל אביב והמשטרה חייבות להסיק מסקנות לקראת האירוע בשנה הבאה, כולל סגירת מרכז העיר לרכבים פרטיים. רק כך תוכל התחבורה הציבורית לפעול כהלכה, כשבאירוע בסדר גודל כזה ההגעה צריכה להיות אך ורק בתחבורה ציבורית. גם על העומסים באירועים ומיקומם יש להסיק מסקנות. השנה העומס היה גדול מהצפוי וזה מה שיצר את כל הבלאגן, כולל "עומס יתר" בהופעות עצמן. בשלב מסויים אף אסרה המשטרה על כניסת אנשים נוספים וחסמה את הכניסה למתחם הנמל. נקווה שעד השנה הבאה יילמד הלקח וכך יתאפשר לתח"צ לפעול ביעילות בלילה הזה.
 

benshap2

New member
לא יכולתי לתאר זאת טוב יותר.
עיריית תל אביב והמשטרה חייבות להסיק מסקנות לקראת האירוע בשנה הבאה, כולל סגירת מרכז העיר לרכבים פרטיים. רק כך תוכל התחבורה הציבורית לפעול כהלכה, כשבאירוע בסדר גודל כזה ההגעה צריכה להיות אך ורק בתחבורה ציבורית. גם על העומסים באירועים ומיקומם יש להסיק מסקנות. השנה העומס היה גדול מהצפוי וזה מה שיצר את כל הבלאגן, כולל "עומס יתר" בהופעות עצמן. בשלב מסויים אף אסרה המשטרה על כניסת אנשים נוספים וחסמה את הכניסה למתחם הנמל. נקווה שעד השנה הבאה יילמד הלקח וכך יתאפשר לתח"צ לפעול ביעילות בלילה הזה.
אוי ואבוי אם יאמצו את הצעתך בשנה הבאה
אתה מציע לא לתת בכלל לרכבים להכנס. אני עושה 1+1 לתדירות של אוטובוס פעם בחצי שעה + עשרות אלפי אנשים שלא יכלו להגיע עם הרכב, והתרחיש שמתקבל הוא דחיפות, רמיסות ועשרות הרוגים בקטסטרופה התחבורתית הגדולה בתולדות המדינה. צריך להכניס את זה לראש- אי אפשר לחסום רכבים פרטיים (או אפילו להטיל מס פר ק"מ, כמו שקראתי היום בהצעה של משרד האוצר) - עד שיש מערכת תחבורה ציבורית יעילה שעובדת. המערכת כיום היא קטסטרופלית ועם זה כמעט כל אחד מסכים. לפני שזה ישתנה - אי אפשר לעשות קיצורי דרך.
 

mister K

New member
אוי ואבוי אם יאמצו את הצעתך בשנה הבאה
אתה מציע לא לתת בכלל לרכבים להכנס. אני עושה 1+1 לתדירות של אוטובוס פעם בחצי שעה + עשרות אלפי אנשים שלא יכלו להגיע עם הרכב, והתרחיש שמתקבל הוא דחיפות, רמיסות ועשרות הרוגים בקטסטרופה התחבורתית הגדולה בתולדות המדינה. צריך להכניס את זה לראש- אי אפשר לחסום רכבים פרטיים (או אפילו להטיל מס פר ק"מ, כמו שקראתי היום בהצעה של משרד האוצר) - עד שיש מערכת תחבורה ציבורית יעילה שעובדת. המערכת כיום היא קטסטרופלית ועם זה כמעט כל אחד מסכים. לפני שזה ישתנה - אי אפשר לעשות קיצורי דרך.
חייבים לאמץ את ההצעה הזאת, אין דרך אחרת...
את מה שאירע הפעם ברחובות בהחלט אפשר להגדיר כקטסטרופה תחבורתית. על מנת למנוע הישנות של הקטסטרופה הזאת, הדרך היחידה היא למנוע כניסת רכבים פרטיים למרכז העיר בלילה הלבן, ולהתיר אך ורק כניסה של תחבורה ציבורית. בתור מי שהיה שם וראה מה הלך, אני לא מסוגל להבין מה בכלל הניע אנשים להיכנס לתוך הקטסטרופה הזאת מרצונם החופשי ברכבם הפרטי. לנהגים זה היה פשוט סיוט שלא יתואר. כמובן שהדבר צריך להיות משולב עם מערך תח"צי יעיל שיכלול שאטלים בתדירות גבוהה מאזורי הבילוי לתחנות הרכבת ולחניוני "חנה וסע" לאורך כל הלילה, הפעלה מאסיבית של קווי הלילה ושל חלק מקווי היום בתדירות מספקת ובאמצעות מפרקיות (אם חולדאי לא יעלים אותן עד אז), פירסום מידע בולט על השירות, המלצה להגיע לאזור אך ורק בתחבורה ציבורית והגדרה מדוייקת של המסלולים בתיאום עם המשטרה (שהפעם פישלה בהכוונות ובחוסר התיאום עם מפעילי התח"צ). אני מקווה שעד השנה הבאה יפנימו שרק באמצעות בלעדיות לתח"צ ניתן לייעל אירועים המוניים כאלה.
 

mister K

New member
אוי ואבוי אם יאמצו את הצעתך בשנה הבאה
אתה מציע לא לתת בכלל לרכבים להכנס. אני עושה 1+1 לתדירות של אוטובוס פעם בחצי שעה + עשרות אלפי אנשים שלא יכלו להגיע עם הרכב, והתרחיש שמתקבל הוא דחיפות, רמיסות ועשרות הרוגים בקטסטרופה התחבורתית הגדולה בתולדות המדינה. צריך להכניס את זה לראש- אי אפשר לחסום רכבים פרטיים (או אפילו להטיל מס פר ק"מ, כמו שקראתי היום בהצעה של משרד האוצר) - עד שיש מערכת תחבורה ציבורית יעילה שעובדת. המערכת כיום היא קטסטרופלית ועם זה כמעט כל אחד מסכים. לפני שזה ישתנה - אי אפשר לעשות קיצורי דרך.
ואם לא הבהרתי את עצמי נכון...
ברור שלא מדובר בתדירות של פעם בחצי שעה (אם כי גם הפעם התדירות הייתה גבוהה הרבה יותר מפעם בחצי שעה, לפחות בקווי דן). מדובר במערך שלם של קווים שייצאו בתדירות סופר גבוהה של פעם בכמה דקות. דן, אגד ומטרופולין בהחלט מסוגלים לכך, רק צריך לתת להם בלעדיות ולהוציא את הרכבים הפרטיים מהעיר בלילה הזה.
 
למרות מאמצי חברות התחצ הלילה היה אסון תחבורתי
אקדים ואומר, שאני לא מזלזל לרגע במאמצים הכנים של "דן" לתת שירות טוב ככל האפשר ב"לילה הלבן", כמו גם בעצם העובדה המבורכת שלראשונה יש תחבורה ציבורית בלילה הזה, והקרדיט על כך מגיע למשרד התחבורה. אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. וכמובן, התנאים החיצוניים היו פשוט בלתי אפשריים. ואני אפרט. ראשית, לדעתי מספר האנשים שהגיע לאירועים עבר את כל התחזיות והיה גדול לאין שיעור מהשנים הקודמות. לדעתי, ת"א הצפופה ונטולת תשתיות התחבורה אינה מסוגלת להכיל פסטיבל שכזה. היה צריך לכל הפחות להעביר חלק מההופעות לפארק הירקון, פארק דרום וכד'. ובשנה הבאה, עם כל הצער, יש לצמצם את היקף האירועים. שנית, ההיערכות התחבורתית לא היתה מספקת. היה צריך לסגור לתנועת רכב פרטי איזורים נרחבים הרבה יותר, ולא רק רחובות בודדים. מהחניונים היה צריך להפעיל הסעות ללא תשלום (נתתם הופעה ללא תשלום - תנו גם הסעה). שנית, קווי הלילה, גם אלו שתוגברו פשוט לא עמדו בעומס. ראיתי אישית כיצד עשרות אנשים צבאו על תחנות הקווים בשעה 4 לפנות בוקר. כל האוטובוסים, כולל המפרקיים, נסעו מפוצצים בעמידה בלי יוצא מן הכלל. נהגי אוטובוס לא עצרו בתחנות משום שהאוטובוסים התמלאו עד אפס מקום! לדעתי לא היה הרבה מה לעשות עקב כמות האנשים האדירה, אבל הנה מספר הצעות לשיפור לשנה הבאה: פירסום לו"ז מתוגבר מראש במקום תיגבורים בהחלטות חירום, הפעלה של קווים רגילים במקום קווי הלילה (או גם וגם), הפעלת קווים מיוחדים לפי הצורך (למשל לחוף הצוק). שלישית, לעניין מסלולי הקווים. רבים וטובים פשוט לא ידעו היכן להמתין לקו שלהם, ונהגי המוניות עשו מכך רווח ענק. גם בימים כתיקונם חסר מידע על קווי הלילה: אין שילוט בתחנות רבות ובפרט ברובו של רחוב בן-יהודה, הקווים החדשים מתווספים לשילוט בקצב של קו לשבוע בערך, ושיא השיאים: קו 610 של "נתיב-אקספרס" שהוא היום הקו הכי סודי בארץ ועקף בסיבוב את קווי המהדרין של "אגד" - שלפחות מופיעים באתר! ראוי להזכיר גם את הפאשלה של "אגד" שפירסמה מסלול חלופי דרך אבן גבירול באתר, וגם אם הוא לא היה הגיוני בלשון המעטה, היה צריך לעמוד בו! אני ראיתי אישית את קווים 273, 289 נוסעים דרך בן-יהודה במסלול הרגיל. למרות זאת יש לסייג ולומר שנהגי האוטובוסים אכן נתקלו במציאות בלתי אפשרית של חסימות לא מתוכננות של צירים. מפעילים "חדשים" ותיאום בין מפעילים: החלטות על תיגבור צריכות להתקבל לא בחפ"ק של "דן" אלא בחפ"ק של רשות תח"צ מטרופולינית שתתאם בין כל המפעילים. בפועל "דן" תיגברו הרבה, "אגד" ו"מטרופולין" תיגברו קצת (כן, גם "מטרופולין"), אבל "קווים" ו"ואוליה" פשוט קרסו! קישור לרכבת. אני שמעתי עליו לראשונה כאן בפורום. מדוע לא פורסם מראש מידע על ההסעות לרכבת? מדוע היה רק מקום אחד (רידינג) שמימנו יצאו ההסעות? לכך יש להוסיף את העובדה שעקב פירסום מידע לקוי (עליו עמדתי למעלה) רבים מאוד לא ידעו שישנו קו 466 שמגיע מאיזור החוף לרכבת. התוצאה: "קופה" לנהגי המוניות והפיכת רחוב ארלוזורוב לטיילת מלאה באנשים מותשים העושים דרכם לרכבת (הייתי שם אישית). תחנת רכבת מרכז, אגב, היתה עמוסה יותר משעות השיא ביום חול! לסיכום, העברת האירועים למקומות נגישים יותר, הגבלת תנועת רכב פרטי ומערך תח"צ מאורגן יותר ומתוגבר יותר יכולים לשפר את החוויה לאין ערוך בשנה הבאה!
יצויין כי קו 231
כן נסע במסלול החלופי שלו באבן גבירול (הנסיעה של 2:00 עליה עליתי). למרות זאת, הייתי צריך לקפוץ ולנופף כדי שהנהגת תבין שאני רוצה לעלות על האוטובוס וכדי שתעצור. בתחנה בה חיכיתי, ברחוב אבן גבירול ליד מרמורק, חיכו כמה אנשים לקו 273, ולפי מה שאתה אומר הוא כנראה לא הגיע, מכיוון שנסע במסלול הרגיל שלו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה