לידה קיסרית פעילה של תאומים - יש סיכוי??

ונוס 26

New member
לידה קיסרית פעילה של תאומים - יש סיכוי??

בנות, אשמח לשמוע מנשות המקצוע ומבנות עם ניסיון מה הסיכוי שלי ללדת את התאומתו בלידה קיסרית פעילה.
אחרי שראיתי את הסרטון הזה אני מתחילה לחשוב שאולי יש יתרונות ללידה בניתוח קיסרי ללא התפתחות לידה עצמונית. (מי שזוכרת פתחתי כאן חצי שרשורפלצת בנושא הקיסרי שלי. כרגע אני בשבוע 35, המובילה עדין עכוז. אחרי התלבטויות והתייעצויות רבות, קיבלתי החלטה לקבוע תור למועד כמה שיותר מאוחר. בשבוע הבא אני בייעוץ במאיר, ונראה מה הם אומרים).
בכל מקרה - על סמך הסרטון הזה אני מתחילה לחשוב על האופציה של לידה קיסרית פעילה, ואני די בטוחה שאם אגיע לבית החולים עם צירים הסיכוי ללידה קיסרית פעילה יורד.
עם זאת,
השאלה היא האם בכלל אוכל ללדת את התאומות בקיסרי פעיל?
באשר להורדת הווילון, כדי לאפשר לי לראות את הניתוח - אני משערת שאם בית החולים יסכים לזה, נראה לי שאין הבדל בין עובר יחיד לתאומים.
אבל מלבד זאת, ואפילו יותר מזה - חשוב לי מה קורה איתי ועם התינוקות לאחר הלידה.
בסרטון רואים את האשה מיד אחרי הניתוח עם התינוק על הציצי שלה, פולט, יונק, צמוד כל כך, וזה בדיוק בדיוק מה שאני רוצה. ואני חד משמעית מוכנה "לשלם" את המחיר של ניתוח אלקטיבי, ולוותר על ניתוח עם התפתחות לידה עצמונית, כדי להרוויח תינוק צמוד אלי מיד אחר כך. זה די ברור שהאשה מסוגלת לכך ושהצוות מאפשר לה את זה כיוון שהצוות היה מוכן לאפשרות, והאשה הורדמה בהתאם (ספינלית) וכו'. כאמור, בשביל זה צריך להתכונן.
גם קראתי כאן פעם (זה בטח היה לפני יותר משלוש שנים, בהריון הקודם שלי) סיפור לידה קיסרית פעילה מקסים של מישהי שנאלצה לוותר על לידה ביתית וללדת בקיסרי עובר גדול מדי, אני זוכרת שגם אצלה היא דאגה שהתינוק יהיה כל הזמן בידיים שלה או של האבא שהחזיק אותו במנשא צמוד צמוד לגוף (ואם אני זוכרת נכון, אז שם בית החולים לא מאד התלהב לאפשרות, אבל ההורים קבעו עובדות בשטח)
א-ב-ל, מה עושים כשיש שתי תינוקות שאמורות להצמד אלי? אני יודעת, בן הזוג יהיה שם והוא יכול להחזיק אחת, אבל גם כשיש עובר אחד יש צורך בעזרה של בן הזוג (זה מקסים איך שבסרטון בן הזוג, ולא הרופאים הוא ששם את התינוק על המשקל).

בקיצור, אשמח לשמוע מה הסיכוי ללידה קיסרית פעילה של תאומים, גם כדי לדעת איך להתכונן וגם כדי לשוב ולשקול את האפשרויות שלי.
כאמור - אם ההתלבטות היא בין קיסרי אלקטיבי פעיל, כשהתינוקות צמודים אלי אח"כ, לבין קיסרי "חירום" רק כשמתפתחת לידה עצמונית, כשהסיכויים להשתתפות מצדי לפני ובעיקר אחרי הניתוח יורדים משמעותית, אני נוטה באופן די ברור לכיוון הראשון. כל היתרונות של לידה קיסרית "עצמונית" מתגמדים בעיני לעומת היתרונות שבלידה קיסרית פעילה.
 

ונוס 26

New member
ועוד חומר למחשבה על חסרונות לידת תאומים טבעית

והנה עוד סיפור שקראתי הרגע ועזר לי לנסח שוב למה אני מתחילה לראות את היתרונות שבקיסרי אלקטיבי - יתרונות שונים לגמרי מאלה שהממסד הרפואי מדבר עליהן.
גם כאן הכותבת מציינת שהלידה הטבעית - וזו אכן לידת תאומים טבעית לחלוטין, בלי שום התערבות ושום דבר, לא היתה טבעית כי התינוקות נלקחו ממנה.
כמובן, זה קשור גם לזה שהם היו פגים כי היא ילדה מוקדם, מה שאני די משוכנעת שלא יקרה לי (אני בשבוע 35, הן שוקלות כבר יותר משני קילו), אבל אם אעשה ניתוח חירום, ובוודאי אם איאלץ לקבל הרדמה מלאה, זה בטוח יקרה גם אם הן יהיו גדולות ובשלות לחלוטין.
אני כל כך מסכימה עם מה שהיא מתארת - התחושה של התינוק עליך מיד אחרי הלידה היא הרבה יותר חשובה מאפידורל כן או לא.
מה דעתכן?
 

ונוס 26

New member
כמובן הסיפור שקראתי הוא של סיון טמיר,

הלידה של לירי. מצאתי עכשיו את הסיפור שוב, אם מישהי מתעניינת.
אני רוצה כזה(!) אפשר?
 
אולי יש למישהי בשורות אחרות אבל

ממה שאני מכירה לא ראיתי אף פעם שנותנים לאישה להניק בחדר ניתוח.- מקסימום נשיקה. מקווה שאני טועה וזה אפשרי במאיר. אולי?? הייתי מנסה לשאול ולבדוק.
מה שאת כן יכולה לארגן זה שהבעל פלוס עוד מישהו ינשאו את הבנות במנשא אחרי שיצאו מחדר ניתוח. זה ידרוש ממך הרבה אסרטיביות ותקשורת טובה עם הצוות - כולל פגישה לפני וכל מה שדיברנו בשרשור הקודם.
ואני שוב אומרת - ממש לא בטוח שאם את בוחרת בניתוח כשהלידה מתחילה ספונטנית זה אומר הרדמה מלאה. ממש לא! אם את באה מוקדם הרדמה ספינלית אפשריתץ לגמרי. שוב - דברי איתם, תשאלי, תתכנני איתם ביחד.
ותעדכני!!
 

ונוס 26

New member
אכן, אני מתכוונת לברר הכל בייעוץ בשבוע הבא

אברר גם עם "מועדון היולדות" של מאיר, האם זה רלוונטי להיפגש עם מיילדת לצורך הכנת תוכנית לידה (יש להם שירות כזה, ללא תשלום) גם במקרה של קיסרי.
אולי זה יהיה עוד אפיק שדרכו אוכל לייצר הכנה ותקשורת טובה מראש.
לגבי זה שלא הכרחי שתהיה הרדמה מלאה - גם אני הבנתי את זה. גם מהרופאה שלי, גם מרופא מומחה באחד הפורומים הרפואיים.
עם זאת, זה די ברור שאם אני רוצה שיתוף פעולה של הצוות והתחשבות בכל מיני בקשות שלי, כגון להשאר עם התינוקות וכו', אני משוכנעת שיש יותר סיכוי לקבל את שיתוף הפעולה הזה אם אעבוד ב"תנאים שלהם" ואגיע לניתוח מתוכנן - אבל שוב, אברר הכל בשבוע הבא.
אגב, השאלה שלי היתה לא רק לגבי מה שבית החולים ירשה לי, אלא גם מה שאני מסוגלת לעשות. להחזיק תינוקת אחת צמודה אלי ולהניק אותה אחרי הניתוח זה דבר אחד, אבל לעשות את זה עם שתיים - זה בכלל אפשרי?
באופן כללי אין לי מושג איך אני הולכת להתמודד עם כל נושא התאומות הזה, ואני משערת שיהיו הרבה ימים של הסתגלות למצב המורכב הזה (ימים שבהם אלמד איך להניק ביחד - עשיתי את זה עם שני הגדולים, אבל ביניהם היה הפרש של שנה ושמונה, והגדול היה כבר יונק מדופלם..., או ימים שבהם אחליט שאני מעדיפה להניק בתורות).
אני באמת צריכה לשקול הפעם אולי נוכחות של עוד מישהי באיזור חדר הלידה, חוץ מבן זוגי שתוכל להחזיק את התינוקת השניה, כך שהן לא יאלצו לשהות בתינוקייה עד שאני יוצאת.
איכסה תינוקיה! (או כמו שהשני שלנו אומר "פיכסה פיכסה")
 
הנקת תאומים!!!

אוי יקירתי את מעלה לי זכרונות כל כך מרגשים..
כן זה אפשרי!! ממש !! לא אגיד שזה פשוט, אני אישית נעזרתי ביועצת הנקה מהממת שפשוט הצילה אותי ועזרה לי להאמין שאני יכולה ואחרי קשיים והתבלבלויות, הסתגלנו וינקנו כמו אלופים ביחד וגם לסירוגין. כמו כל נושא חדש זה משהו שצריך ללמוד אותו לאט לאט ולהתאזר בסבלנות, יש תנוחות שמתאימות להנקת תאומים. יש גם את פורום הנקת תאומים בתפוז שם אפשר להתמך..
ועוד זוג ידיים באופן כללי מומלץ בחום וכמה שיותר אחרי לידת תאומים, כדאי לחשוב מראש ולתכנן עזרה לפחות בהתחלה.
 

טשומפי

New member
לגבי מבוגר נוסף עם התינוקות

תשאלי (אני משערת שביולדות לא ידעו זו שאלה לתינוקיה), אם מרשים נוכחות מבוגר נוסף עם התינוק שאינו נושא צמיד.
למרות שאלו תאומים עדיין יש צמיד אחד לאם וצמיד אחד לאב (כל אחד מכם יקבל שניים), ברוב התינוקיות נותנים רק למי שנושא צמיד להיכנס לתינוקיה או להיות עם התינוקות, יש מקרים (חריגים, קיסרי מן הסתם לא נופל לקטגוריה הזו), שמאשרים נוכחות של מבוגר אחר בתינוקיה או עם התינוקות (למשל אם היולדת חלילה בטיפול נמרץ וכל מיני כאלו שאנחנו בכלל לא חושבים עליהם).
תזכרי שבכל מקרה הן יגיעו לתינוקיה, אבל אין שום סיבה שזה יקח יותר משעתיים (ובמאיר זה גם יכול לקחת פחות זמן).

כמה שאני יודעת, אין הנקה מיד אחרי הניתוח, לא בחדר לידה ולא בהתאוששות.
מחדר לידה מוציאים ברגע שמסיימים את הניתוח, ושם רוב מוחלט שלא יתנו לך להחזיק אותן.
בחדר התאוששות בבתי החולים שאני מכירה לא מאפשרים כניסה של תינוקות גם בגלל שזה חדר בו מתאוששות נשים אחרי פרוצדורות רפואיות שונות, והן צריכות את המנוחה שלהן, וגם בגלל שחלקן נמצאות במצב נפשי רגיש (הן לא אחרי קיסרי בהכרח), וזה לא הוגן להקשות עליהן בגלל שאשה אחרת רוצה להחזיק את התינוקות שלה. על אף שהרצון שלך מובן, מבחינת בית החולים את תקבלי את התינוקות בעוד שעתיים, והנשים האלו לא צריכות את עוגמת הנפש שתלווה אותן לאורך זמן (אני יכלה להגיד לך שאחרי אחת מהלידות שלי נאלצתי להיכנס לחדר ניתוח מס' פעמים, ואחרי כן להיות בהתאוששות מס' שעות, והיתה לי כל הפרוטקציה שבעולם, והיה לי תינוק יונק בן יומו והוא לא יכול היה להיכנס לחדר ההתאוששות, והאמת - בצדק).
 

אלולה145

New member
מניסיוני

קודם כל לא הצלחתי להכנס לקישור שלך על לידת התאומים הרגילה, וההקדמה שלך נשמע שהיא מאוד דומה למה שאני עברתי.
אני ילדתי תאומים בלידה וגינאלית ללא אפידורל בשבוע 33+ למרות לחץ של הרופאים ללכת על קיסרי בהרדמה מלאה (לא יכולתי לקחת אפידורל בגלל טסיות נמוכות).
התאומים שלי היו קטנים והובהלו לפגיה / טיפול נמרץ, הבובון שלי היה מחובר לטובוס לכמה ימים.
אני לא ראיתי את הבובונים שלי אחרי הלידה, לא חיבקתי ולא נגעתי - בשל הלידה המוקדמת, אבל כמה שעות אח"כ הייתי על הרגליים צמודה לאינקובטורים שלהם, שואבת ואקטיבית.

אני סרבתי לקיסרי מבחירה כיוון שהרעיון שיחתכו אותי ושאהיה מרותקת למיטה עם התאוששות ארוכה כשיש 2 אפרוחים שצריכים אותי מתפקדת ועל הרגליים נראתה לי בעייתית.

מקווה שתמצאי את הדרך הטובה ביותר בשבילך.
 

ונוס 26

New member
שיהיה ברור - הקיסרי הוא ממש לא מבחירה!

כבר שרשרתי על זה כאן שוב ושוב. המובילה שלי עכוז, הברירה היחידה שלי מלבד קיסרי היא לידה פרטית אצל אחד משלושת הרופאים שיש בארץ שמוכנים ליילד מובילת עכוז בלידה טבעית, והחלטתי שאני לא בוחרת באופציה הזו (שיקול כלכלי שאליו מצטרפים שיקול של מרחק ושל מגבלות אחרות שנובעות מההחלטה ללדת "נגד הזרם", לא רוצה ללכת בדרך הזו כשמדובר בהריון תאומים מונוכריוני).
אחרי המון בירורים השלמתי בלית ברירה עם זה שאיאלץ לעשות קיסרי.
עכשיו השאלה היא רק איך הקיסרי שלי יהיה ומה אני עושה כדי שהוא יהיה הכי קרוב ללידה הטבעית והפעילה שהייתי רוצה שתהיה לי, ושתתאפשר לי מקסימום קרבה לתינוקות.
ההתלבטות שהעליתי כאן בשרשור הארוך הקודם בנושא היתה האם לקבוע תור ולהגיע לקיסרי בתור, או להגיע כשמתפתחת לידה עצמונית - אני מעדיפה את האפשרות הראשונה, אבל כאמור, שוקלת את האפשרות של להגיע לניתוח אלקטיבי, אם זה מה שיבטיח לי קרבה מהירה ורבה יותר לתינוקות אחרי שהם יוולדו.
 

אלולה145

New member
מצטערת, כנראה פספסתי את השרשור הקודם

בטעות חשבתי שהקיסרי הוא מתוך בחירה.
לצערי בנושא הזה אני לא מבינה ולא יכולה לעזור לך.
שיהיה לך המון בהצלחה ומקווה שתהני מגידול הקטנים שלך.
 

ונוס 26

New member
אין מה להצטער. הלוואי שיכולתי לבחור

ככל שאני קוראת יותר אני מרגישה שיכולת הבחירה שלי בלידה הזו כל כך מצומצמת.
למעשה, אני מרגישה שאין לי שום יכולת כזו.
זה יהיה חייב להיות קיסרי.
הן בטח תלקחנה ממני אחרי הלידה.
ייקח לי זמן להתאושש ושתהיה לי היכולת להחזיק ולהניק אותן.
כל מה שנשאר לי זה לקוות לניתוח שיתחיל רק אחרי התפתחות לידה עצמונית ויהיה תחת הרדמה חלקית.
יותר מבחירה זה עניין של תקווה.
אני יודעת, אני מוכרחה להשלים עם זה ולא לראות את זה בעין רעה, אבל קשה לי.
 

אלולה145

New member
אני לא רוצה או מתכוונת

להתנשא, ואני מפחדת שדברי יתפרשו כך, אז אנסה לברור את מילותי בזהירות:
הריון התאומים שלי היה קשה. הרגשתי מעולה אך נבאו לי קטסטרופות. הייתי מאושפזת בהריון בסיכון והודתי על כל יום שעבר שלא ילדתי בו או שהבובונים שלי לא נכנסו למצוקה.
כשהמיים ירדו בשבוע 33+ כמעט בכיתי, כל מה שיכולתי לחשוב היה "זה מוקדם מידי".
הלידה שלי היתה מאוד דומה לכתוב בלינק שצרפת - כביכול קלה ומהירה אך רק היום, בדיעבד, אני מבינה עד כמה לא "טיבעית".
הנקתי את ילדי מעט מאוד כי הם היו חלשים מידי וכי אני לא עמדתי בשאיבות ובהנקות הסימולטניות (שאבתי חצי שנה).
הם בילו חודש וחצי מחייהם בפגיה.
יש לי היום שני ילדים מדהימים, חכמים, יפיפיים, מצחיקים והכי חשוב- בריאים (טפו טפו טפו), שאני אוהבת יותר מכל דבר ויודעים שאמא אוהבת אותם הכי בעולם.

למרות הדרך הקשה והארוכה שעברנו, ולמרות שהייתי רוצה לתת לי ולהם התחלת חיים שונה וטובה יותר זה לא קרה, איבדתי שליטה בהרבה נקודות בהריון הזה (ואני חולת שליטה מטבעי). וזה בהחלט היה שיעור לחיים.

אז מה אני מבלבלת לך? תתבאסי, תתעצבני, תתאכזבי ותמצאי את הדרך הטובה ביותר בשבילך להתמודד עם המציאות הזו.
ואני מאחלת לך מכל הלב שתהני מגידולם. הלידה היא רק אספקט קטן...
 

ונוס 26

New member
את בכלל לא מתנשאת, את כנה ומרגשת, תודה על

השיתוף!
מאד חשוב לי לקרוא דברים כאלה.
אתמול הבנתי שאני כל כך שקועה בפנטזיה שלי לגבי איך תראה לידת בית החולים, שאני בכלל לא נותנת מקום למחשבות ולדברים אחרים, ואני בכלל לא מבינה כמה אי אפשר להתכונן למצב הזה של שתי תינוקות בבת אחת. אם אני מתחילה ככה, זה בטוח לא יעזור - לא לחווית בית החולים ולא לחווית הגידול שלהן אחר כך.
כל כך הרבה יכול לקרות בדרך, אני צריכה להודות שעד עכשיו הכל עובר טוב יחסית (וגם לי ההריון הזה היה המורכב מכולם - עם גילוי של כליית פרסה אצל אחת העובריות, והמון בדיקות בעקבות זה, לרבות דיקור מי שפיר, בדיקה שממש לא רציתי לעבור), וכבר בהריון עצמו למדתי שאני צריכה לראות דברים אחרת, ולהתייחס לדברים אחרת מכפי שהתרגלתי.
את עוזרת לי להפנים. תודה
ואת לגמרי לגמרי צודקת - מה שחשוב זה שני הילדים המדהימים והבריאים שיש לך היום, הרבה יותר מאיך נראית הלידה ואיך היתה ההנקה וכמה שעשות הם היו "עור לעור" אליך או לא.
אני זקוקה לפרופורציות!!!
תודה אלולה, ריגשת אותי עד דמעות, אני מתחילה להפסיק להתבאס (אולי היום אתפוס שיחה סוערת עם בן הזוג, שבאופן כללי נוטה לעזור לי לראות דברים אחרת, אבכה קצת איתו ואתנקה לחלוטין. אני צריכה להתחיל מחדש
 
יש סיכוי לעידוד היפוך טבעי?

אני ממש עוקבת בקנאות אחרי הפוסטים שלך ושואבת כ"כ הרבה תובנות מכל התגובות!
אני רק לא יודעת אם איפשהו הוזכרה אפשרות של היפוך טבעי? אני יודעת שלא עושים היפוך רגיל לתאומים,
אבל אולי אפשר לנסות היפוך בעזרת דיקור או שיאצו? או תנוחות? מישהו ניסה בכלל כזה דבר עם תאומים?

לי יש תור לUS בשבוע 34 (שבוע הבא) וכולי תקווה שהעוברית המובילה תחליט להתהפך לראש, אחרת אצטרך לקרוא את כל השרשורים שלך מהתחלה עד הסוף (:)
 

ונוס 26

New member
לפי מה שהבנתי - לא מתעסקים עם תאומים...

גם לא באופן טבעי. בגדול, החשש הוא שבאותה מידה שבה יש סיכוי שהמניפולציות הטבעיות (דיקור שיאצו) יהיו מועילות להיפוך, יש גם סיכוי שהן גם ישפיעו על התפתחות לידה.
בקיצור, החשש מלידה מוקדמת הוא כל כך גדול, שעדיף לא להתערב להן בכלום.
מה שכן, אם תרצי, אתמול הזדמן לי לקרוא באיזה פורום את ההצעות הבאות - שמהן אני חושבת שאין לך מה לחשוש:
להאיר על הוואגינה (זה היה פורום דתי אז שם היה כתוב, כמובן, "להאיר למטה") בפנס, להשמיע שם מוזיקה, לחפש בבית ספרי קודש הפוכים, וספרים הפוכים בכלל, לעמוד על שש וללכת על שש ברחבי הבית.
לא ניסיתי את זה. אם אני ארד לעמידת שש, אני חוששת שאני לא אצליח לעלות


גם אני מקווה שהעוברית שלך תתהפך ותחסכי מעצמך את השרשורים, הם יצאו מאד ארוכים...
אבל לצד זה, אני גם מציעה לך לעשות את מה שאני מאתמול, בעצתן הטובה של בנות חכמות מכאן, התחלתי לעשות - להשלים עם המצב ולהתרגל לרעיון שהלידה הזו לא תהיה כמו שתכננתי, והביות המלא לא יהיה בדיוק כמו שתכננתי, וכנראה שהשעות, אולי אפילו היממה הראשונה בבית החולים לא תהיה בדיוק כמו שאני רוצה, אבל מה שהתאומות האלה יצטרכו זה אמא לא מתוסכלת ולא מבואסת, ויהיו לנו עוד חיים שלמים ומורכבים לעבור יחד, כך שהיממה הזו זה לא מה שיקבע.
בהצלחה!
 

טשומפי

New member
יש לי רעיון שאולי מהפכני

אבל רלוונטי לפני הפגישה במאיר.
ומצד שני חותר תחת ההמלצה הראשונה שלי והיא לקבל את הסיטואציה ולהפיק לימונדה.
אבל בכל זאת להלן הרעיון (שאני רוצה הגיד שלא ראיתי בשום מקום אז אולי יזרקו אותך מכל המדרגות).

את יכולה לשאול אם יש אפשרות לקבוע תאריך לניתוח.
ביום הניתוח אם המקדימה עכוז, אז לבקש לקבל אפידורל/ספיינל, ואחרי כן בתוך חדר לידה לעשות היפוך.

הרעיון הוא שההיפוך ייעשה בתוך חדר ניתוח, תוך כדי ניטור של שתי העובריות ואם קורה משהו, ישר מנתחים.
אם ההיפוך לא מצליח - ישר מנתחים.

אם ההיפוך מצליח - עוברים ללידה (אבל אז סיכוי לא רע שזו תהיה לידה בהשארת לידה כזו או אחרת, בה את תחת השפעת אפידורל/ספיינל, ולא תהיה לידה פעילה, אבל גם לידת תאומים בבי"ח היא הרבה פעמים לא לידה פעילה אבל בכל זאת לא ניתוח).

אני חייבת להגיד שאין לי מושג מה תהיה התגובה.
רוב הסיכויים שמי שיקבל אותך הוא מתמחה, הם לא ממש מוסמכים לענות או לאפשר דברים כאלו ולכן סיכי סביר שהוא בכלל לא יאפשר לך להעלות אופציה כזו. במצב כזה במידה וזו נשמעת לך אפשרות ריאלית אני מציעה לך לבקש לדבר עם רופא בכיר שמומסך בכלל לאשר דבר כזה ולא עם מי שכלל לא יכל לשקול את האפשרות.

הערה נוספת - אם יש איזשהו סיכוי לאפשרות כזו זה רק בבי"ח שמעודד לידות תאומים (לא רק מאשר אלא מעודד).

הסתייגות - אחרי שכן ילדתי לידת תאומים, אני לא בטוחה שלידת תאומים זו האפשרות המועדפת ללידת תאומים לעולם (אבל זה גם יכול להיות כי הלידה שלי היתה מסובכת עם המון גורמי סיכון וגם לידה ראשונה).

בהצלחה
 
למעלה