ועוד שאלות.....לחן,
פרסמת באתר "חדשות הרכבת" את החדשות (הטובות) שאושר קו הרכבת לראשון מערב. תוכל להסביר פה (ואם תוכל לצרף תמונות של מפות) איפה כל תחנה מתמקמת? גם בחולון וגם בת ים וגם ראשון? וזה ייתחבר לתחנת "ההגנה" נכון? תודה!
אני חושב שזה יהיהועוד שאלות.....
קודם כל,האם הקו הזה נחשב לאחד הקווים של הרכבת הקלה או שזו תהיה רכבת רגילה? אילו עוד שלבי אישור ותכנון הפרוייקט צריך לעבור לאחר האישור בוועדה המחוזית? מתי צפוי להתפרסם המכרז ומתי צפויות להתחיל העבודות? ומה יעשו עם הבעיה בצומת הולץ? מתי הקו הזה אמור להיות פעיל?
הקו לראשון לציוןלחן,
פרסמת באתר "חדשות הרכבת" את החדשות (הטובות) שאושר קו הרכבת לראשון מערב. תוכל להסביר פה (ואם תוכל לצרף תמונות של מפות) איפה כל תחנה מתמקמת? גם בחולון וגם בת ים וגם ראשון? וזה ייתחבר לתחנת "ההגנה" נכון? תודה!
תודה על התשובה המפורטתהקו לראשון לציון
אני חיייב להבהיר שהכתבת שכתבתי ב-´חדשות הרכבת´ אינה פרי נתונים שאספתי אלא מבוססת בכללותה על פרסום של משרד הפנים, והאישור שמוזכר בה הוא לא אישור תקציבי לרכבת ישראל למימון בניית הקו אלא רק אישור של הועדה לגבי מתווהו - למעשה הסרת עוד מכשול בדרך לבנייתו המיוחלת של הקו לראשל"צ מערב. אותה הודעה לעיתונות לא כללה נתונים נוספים אודות מתווה הקו המתוכנן, ואין ברשותי מפה מתאימה מלבד מפת הקווים האחרונה שפרסמה רכבת ישראל (ולא, אין לי מושג איך משיגים עותק - נסו אתל הדובר או את הממונה על פניות הציבור). סריקה של הקטע המתאים מתוך אותה מפה גדולה מצורפת להלן (הדגשתי את הקו המערבי בסגול) כפי שניתן לראות במפה, הקו נפרד מהקו הראשי בין תחנות ת"א הגנה ות"א דרום. לפי דובר משרד הפנים, הקו אושר רק עד תחנת קוממיות, 1.6 ק"מ מצפון לתחנת משה דיין, ולא מופיע כאן אזכור של המשך הקו עד לתחנות ראשל"צ מערב וראשונים. במפה גם לא מופיעות כל מיני תחנות ביניים שאנחנו יודעים שייבנו: וולפסון, יוספטל וקוממיות, שנמצאות בין תחנת חולון לתחנת משה דיין, ואילו תחנת בת-ים שמופיעה במפה לא מופיעה בנתונים פנימיים של הרכבת שברשותי, וגם לא בהודעת דובר משרד הפנים. לצורך השלמות, הנתונים שאני יודע על התחנות שלאורך הקו הם: תחנת חולון (מופיעה במפה) - ק"מ 30.300 תחנת וולפסון - ק"מ 28.400 תחנת יוספטל - 26.100 תחנת קוממיות - 24.500 (מספרי הקילומטרים שיש לי מתייחסים משום-מה לספירה שמתחילה מקו ראשונים דווקא, כלומר כאילו בונים ישר את כל הטבעת של ראשון. מכיוון שזה לא המצב, אני מניח שספירת הקילומטרים במציאות תתחיל, לפחות בשלב ראשון, מקו האיילון) מדובר בקו רכבת רגיל של רכבת ישראל, ולא קשור (בינתיים) לרכבת הקלה. אין לי מושג לגבי המשך תהליך התכנון, ולגבי ההתקדמות הממשית אני ממליץ לעבור על ארכיון ´חדשות הרכבת´ ולהמשיך להתעדכן באתר.
תשובותתודה על התשובה המפורטת
בחולון, יהיו 2 תחנות או אחת? הבנתי שאחת תיהיה בוולפסון-בית החולים והשנייה תיהיה בצומת חולון? כאילו איפה שנכסים שם? (איפה שכל הבלאגן) ?? תודה! ד"א, מה זה נקרא מחלף ראשונים? איפה הוא ממוקם? תודה! אה, עוד שאלה, לא הבנתי ממה שאמרת האם תחנת ראשון מערב (ולא ראשונים) תיהיה במשה דיין או לייד, או אני לא יודע , אם תוכל לענות על זה תודה! תודה!
תודה. הבנתי הכולתשובות
קודם כל גמר חתימה טובה וצום קל. הקו עובר לאורך הגבול שבין חולון לתל אביב, ואחר כך לאורך הגבול שבין חולון לבת ים. תחנות חולון ווולפסון נמצאות בגבול בין חולון לתל אביב. תחנות יוספטל וקוממיות נמצאות בגבול בין חולון לבת ים. משה דיין, ראשון לציון וראשונים נמצאות בראשל"צ. מיקומי התחנות הם כדלהלן (על פי הודעתו של חן): חולון - מחלף חולון (נתיבי איילון / דרך בן צבי / דרך השבעה / לוי אשכול). וולפסון - צומת וולפסון (בתקווה, בקרוב מחלף וולפסון) ליד ביה"ח וולפסון. יוספטל - נתיבי איילון / שד´ יוספטל בחולון ובבת ים. קוממיות - מחלף קוממיות (רח´ קוממיות בבת ים ורחוב משה דיין בחולון) משה דיין - מחלף משה דיין (שד´ משה דיין בראשון לציון)
לפי הקילומטרים, תחנת חולוןהקו לראשון לציון
אני חיייב להבהיר שהכתבת שכתבתי ב-´חדשות הרכבת´ אינה פרי נתונים שאספתי אלא מבוססת בכללותה על פרסום של משרד הפנים, והאישור שמוזכר בה הוא לא אישור תקציבי לרכבת ישראל למימון בניית הקו אלא רק אישור של הועדה לגבי מתווהו - למעשה הסרת עוד מכשול בדרך לבנייתו המיוחלת של הקו לראשל"צ מערב. אותה הודעה לעיתונות לא כללה נתונים נוספים אודות מתווה הקו המתוכנן, ואין ברשותי מפה מתאימה מלבד מפת הקווים האחרונה שפרסמה רכבת ישראל (ולא, אין לי מושג איך משיגים עותק - נסו אתל הדובר או את הממונה על פניות הציבור). סריקה של הקטע המתאים מתוך אותה מפה גדולה מצורפת להלן (הדגשתי את הקו המערבי בסגול) כפי שניתן לראות במפה, הקו נפרד מהקו הראשי בין תחנות ת"א הגנה ות"א דרום. לפי דובר משרד הפנים, הקו אושר רק עד תחנת קוממיות, 1.6 ק"מ מצפון לתחנת משה דיין, ולא מופיע כאן אזכור של המשך הקו עד לתחנות ראשל"צ מערב וראשונים. במפה גם לא מופיעות כל מיני תחנות ביניים שאנחנו יודעים שייבנו: וולפסון, יוספטל וקוממיות, שנמצאות בין תחנת חולון לתחנת משה דיין, ואילו תחנת בת-ים שמופיעה במפה לא מופיעה בנתונים פנימיים של הרכבת שברשותי, וגם לא בהודעת דובר משרד הפנים. לצורך השלמות, הנתונים שאני יודע על התחנות שלאורך הקו הם: תחנת חולון (מופיעה במפה) - ק"מ 30.300 תחנת וולפסון - ק"מ 28.400 תחנת יוספטל - 26.100 תחנת קוממיות - 24.500 (מספרי הקילומטרים שיש לי מתייחסים משום-מה לספירה שמתחילה מקו ראשונים דווקא, כלומר כאילו בונים ישר את כל הטבעת של ראשון. מכיוון שזה לא המצב, אני מניח שספירת הקילומטרים במציאות תתחיל, לפחות בשלב ראשון, מקו האיילון) מדובר בקו רכבת רגיל של רכבת ישראל, ולא קשור (בינתיים) לרכבת הקלה. אין לי מושג לגבי המשך תהליך התכנון, ולגבי ההתקדמות הממשית אני ממליץ לעבור על ארכיון ´חדשות הרכבת´ ולהמשיך להתעדכן באתר.
נכון, גם אני שמתי לב לזהלפי הקילומטרים, תחנת חולון
נמצאת צפונית לתחנת וולפסון, דהיינו במחלף חולון - קרוב לתל אביב דרום, ולא בדרום חולון כפי שמופיע במפה. במפה, המלה "חולון" כתובה ליד תחנת קוממיות. המלה בת-ים כתובה ליד תחנת יוספטל.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.