לחם תבלינים / "קפולסקי"

clcl

New member
לחם תבלינים / "קפולסקי"

לחם תבלינים מקור המתכון: זיו שוורץ, שף רשת קפולסקי החומרים: 4 כוסות קמח כף וחצי סוכר כפית וחצי מלח כפית וחצי שמרים יבשים 20 גרם מרגרינה או חמאה 300 מ"ל מים פושרים ההכנה: מכניסים את הקמח, הסוכר והמלח לכלי ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את השמרים היבשים, המרגרינה או החמאה ומערבלים במיקסר. את המים מוסיפים לאט. במידה שמעוניינים, ניתן להוסיף ללחם תבלינים למיניהם, להלן מספר אפשרויות: 3 וחצי כפות פסטו עם חופן גרעיני חמניות; 60 גרם פרמזן מגורר עם זיתים קצוצים; עגבניות מיובשות. בוחרים באפשרות המתאימה ומוסיפים לתערובת (הבצק צריך להיות מעט דביק וזה בסדר). את הבצק משאירים בכלי ומכסים במגבת לתפיחה של לפחות 60 דקות. לאחר שעה מוציאים את הבצק למשטח מקומח ומעבדים ידנית. מחלקים את הבצק לשתי תבניות מאורכות ומשומנות ויוצרים צורה של לחם. על הלחם, מלמעלה, מומלץ למרוח חלב או ביצה, על מנת לקבל גוון זהוב. מכניסים לתנור לאפייה בחום של 180 מעלות, למשך 40- 50 דקות
 

clcl

New member
לחם בירה / קונדיטורית בן-עמי

לחם בירה מקור המתכון: הקונדיטור בן עמי ברתיני שביט מקונדיטוריית בן עמי החומרים: 350 גרם קמח תופח 2 כפות שמן זית בקבוק בירה לבנה מלח, פלפל וגרעיני חמניות קלויים ההכנה: לערבב הכול ולתת לבצק לתפוח. לאפות בתנור בחום של 180 מעלות עד שיזהיב.
 

clcl

New member
לחם פיקניק

לחם פיקניק מקור הנוקדים: אגודת הנוקדים, מחלבות הצאן בארץ החומרים: לחם כפרי עגול 3 פלפלים אדומים וצהובים בצל אדום פרוס לטבעות דקות 2 קישואים פרוסים כף חומץ בלסמי 3 כפות שמן זית מלח, פלפל שחור 2 כפות ממרח זיתים שחורים/עגבניות מיובשות עגבנייה גדולה פרוסה 200 גרם גבינת תום 200 גרם גבינת פטה צאן של נחשון שליש כוס עלי בזיליקום ההכנה: חותכים את כיפת הלחם ובעזרת כף מוציאים את התוכן הרך. משאירים את השוליים העבים של הלחם. מניחים את הפלפל בתבנית אפייה וקולים בתנור במצב גריל עד להשחמה. מעבירים את הפלפלים החמים לשקית ניילון, קושרים היטב ומצננים. קולפים את הקליפה השחורה מעל הפלפלים, מעבירים לצלחת, זורים מלח- פלפל ויוצקים כף שמן זית וחומץ. מחממים את המחבת, יוצקים לתוכה שמן זית ומטגנים את טבעות הבצל כשתי דקות. מעבירים לצלחת לצינון. מחממים מחבת ושוב מטגנים, הפעם את הקישואים, עד שהם מזהיבים. מצננים. מורחים את פנים הלחם בממרח הזיתים/העגבניות. מרפדים את הכיכר בכל הירקות שטוגנו ובגבינת תום ובגבינת פטה. סוגרים את הלחם בכיפה שחתכנו קודם ועוטפים אותו בניילון נצמד ומגבת מטבח. להגשה מוציאים את הכיכר מהעטיפה, מניחים על קרש חיתוך ופורסים לפרוסות מהאמצע.
 

clcl

New member
לחם עם גבינה ובצל, לאופה לחם בסיסי

לחם עם גבינה ובצל, לאופה לחם בסיסי החומרים: כוס מים 2 כפות אבקת חלב 2 כפות סוכר כפית מלח 3 כפות אבקת בצל כוס וחצי גבינת צ'דר בשלה מגוררת 3 וחצי כוסות קמח לבן כפית וחצי שמרים יבשים ההכנה: מדדו את המרכיבים והניחו בתבנית האפייה. הכניסו את תבנית האפייה היטב לתוך המכשיר וסגרו את המכסה. בחרו תוכנית מתאימה לאפיית לחם. במידה ורוצים קרום עליון גבינתי לאחר האפייה, ניתן להניח חצי כוס גבינה על חלקו העליון של כיכר הלחם עם תחילת התפיחה השנייה (בהתאם למחזורי האפייה של המכשיר). לחצו על לחצן START. אופה הלחם יצפצף שלוש פעמים והתצוגה תהבהב END, כאשר הלחם עשוי. השתמשו בכפפות להוצאת התבנית מהמכשיר, צננו מעט והלחם מוכן להגשה. מקור המתכון:
 

clcl

New member
קראנץ' ריקוטה ותמרים לחים/ לחם ארז

קראנץ' ריקוטה ותמרים לחים מקור המתכון: ארז קומורובסקי, לחם ארז החומרים: חצי ק"ג קמח רגיל 25 גרם שמרים רבע כוס חלב 2 ביצים חצי כוס סוכר רבע כפית מלח 50 גרם חמאה לבצק + 50 נוספים למריחה על הבצק המוכן החומרים למילוי: 250 גרם גבינת ריקוטה 100 גרם תמרים לחים קליפה של תפוז מגורר מיץ מתפוז אחד חצי כוס סוכר 50 גרם שקדים גרוסים גס ההכנה: ללוש את כל החומרים למשך 10 דקות במיקסר. לרדד את הבצק לעלה. לקפל ולצנן במקרר למשך שעתיים לפחות. לרדד שוב, למרוח את 50 גרם החמאה הנוספים ולקפל שוב לשניים. לרדד לעובי עלה. לחרוץ קווים אלכסוניים בשני צדי הבצק. להניח את המלית בין הקווים לכל אורך הבצק ולסגור פעם קיפול מצד ימין ופעם קיפול מצד שמאל עד גמר החיתוכים.
 
זה לא זה

בוקר טוב, אם המתכונים מכוונים אלי-זה לא מה שהד"ר אוהב. הפלוט כשמו כן הוא. כחליל צורתו ומצופה בחוץ בתבלינים לא טחונים כגון זריע שומר,קימל ועוד. על סוד הציפוי עוד נעמוד בנפרד, הבצק של הפלוט הוא הנעלם הגדול. שיהיה לכולנו יום שקט ורגוע.
 
למעלה