לחם קל באופה לחם

לחם קל באופה לחם

הי אולי מישהו יכול לעזור במתכון ללחם קל באופה? המתכון מ"על השולחן" האחרון לא יצא לי טוב וגם- לא היו תוצאות לחיפוש כאן תודה...
 

אביטל +

New member
לחם קל

לחם אינו מכיל הרבה סוכר או חומרים מתוקים מטבעו לכן הדיאטטיות נובעת מחומרים שגורמים לתפיחה ומביאים ללחם אוורירי יותר (יותר חורים)ץ וכך נוצר לחם שעל כל פרוסה שלו יש פחות קלוריות. אז קחי כל מתכון ללחם ונסי לשחק עם החומרים המתפיחים. יש שמרים, אבקת אפייה וגלוטן.
 

adigreen

New member
לדעתי מרכיב חשוב בלחם קל

הוא קוואקר שמסוגל לספוח אליו הרבה נוזלים. לצערי אין לי כמויות. אם תמצאו מתכון, אשמח לקבלו. אלעד
 

oriyo

New member
אני עשיתי לחם קל בצורה הבאה

לקחתי את המתכון שהיה בחוברת של מכונת הלחם. קיצצתי את כמות המים והקמח לחצי (חצי כוס מים וכוס וחצי קמח, אם אני לא טועה). הכפלתי את כמות השמרים (שלוש כפיות שמרים יבשים במקום שלוש כפיות שמרים טריים, למרות שכנראה שאין צורך להכפיל. אפשר גם להשתמש בכמות המקורית). כל שאר המרכיבים השארתי בכמות המקורית. יצא לחם אורירי וטעים ומכיוון שהוא מכיל חצי מכמות הקמח נראה לי שהוא גם קל. לגבי הלחם הקל מחוברת "על השולחן" יש לי ספקות רציניות לגבי כמה הוא קל. אם תסתכלו הוא מכיל פחות או יותר את אותה כמות מרכיבים ולכן לא נראה לי שהוא יהיה דיאטטי במיוחד. בהצלחה.
 

חוגה

New member
אם מפחיתים את כמות הקמח והמים

אז פשוט יוצא פחות לחם, לא? ולא בהכרח לחם קל.
 

adigreen

New member
נכון מאד

צריך להוסיף מרכיבים בעלי ערך קלורי נמוך שיישארו בלחם. אלעד
 
תודה ו..

המתכון של על השולחן יצא לי יותר בכיוון של לבנת חבלה בניגוד ללחמים מהחוברת של מורפי שיוצאים לי מצוינים אני אנסה בכל מקרה את הרעיון של חצי כמות קמח מים ופי שתיים שמרים מה לגבי הסוכר?
 

oriyo

New member
אני השתמשתי בכמות המקורית

למרות שהעלו רעיון של כף סוכר (כדי שיהיה לשמרים מה לאכול) וכף ממתיק מלאכותי ("כמו סוכר" וכו´) אבל בשביל ה30-40 קלוריות של כף סוכר החלטתי לא להחליף את הסוכר. כמו כן אני משתמש בשמן / שמן זית במקום חמאה במקומות שיש חמאה במתכון. אני לא בטוח שזה פחות שמן אבל זה יותר בריא מחמאה.
 

oriyo

New member
לא בדיוק

מכיוון שיש יותר שמרים אז הגודל של הלחם נשאר בערך אותו דבר אבל החורים יותר גדולים. כמובן שזה מין סוג של ישראבלוף אבל ככה, כנראה, זה גם בלחם קל מסחרי.
 
למעלה