לחם, עבודה, שלום, לא למוות

vantan

New member
אבל הוא תמך בטרור המוני כשזה שרת

את צרכיו ואת צרכי הכנופייה שהוא הנהיג. רציתי רק להציב בפני שורץ מראה כדי שיראה את פרצופו המכוער.
 

dirty boots

New member
אני מסכים,

וזאת הסיבה שלנין וסטלין וקים איל סונג הם לא נציגים של הקומוניזם, אפילו שאני לא קומוניסט.
 
לפני זמן קצר סיימתי לקרא

ביאוגרפיה חדשה של סטלין(חדשה יחסית... ברוסית יצאה לאור לפני כשבע שנים התרגום העברי יצא לפני כשנה). איכשהו השימוש שלך במטבעות לשון שכנראה אמורות להיות סוציאליסטיות מזכירות את הימים הקודרים של 'שמש העמים'. אני מתכוון לביטויים כמו 'ההמונים הרעבים...', 'לחם עבודה ושלום'. המאבק של הטרור הערבי בישראל לא התחיל בשישים ושבע. למה לכחד? מה שמפריע לי זה לא ההתנגדות הנחרצת שלך לכיבוש (גם אני סבור שיש לפנות את השטחים הכבושים), אלא השימוש שלך בטיעונים שאין בהם ממש. טיעונים כאלה לא רק שלא מועילים למאבק של שוחרי השלום, אלא מזיק להם. ואגב, כל בני האדם זקוקים לחיים בשלום ולא להסלמה והמשך המוות, לא רק העניים והעובדים... (איזה מן אבחנה מוזרה זו? "העובדים והעניים"...).
 
אתה חי בארץ?

היודע אתה כמה משפחות לא יוכלו לעושת את החג? המסוגל אתה לקשור מצב זה עם העושר הגדל של בעלי ההון? המסוגל אתה לקשור שני אלו עם המדיניות האחראית לכך הן באספקט בכלכלי והן המדיני? מי לדעתך יסיים את הכיבוש, אנשים שמכחישים כי המלחמה בפלסטינים היא הצד השני של המלחמה בעובדים ובעניים היהודים?, או אלו שאין להם כל אינטרס בשיטה שמספרם הולך וגדל? אם העשירים היו נפגעים מהמצב הממשלה שלהם הייתה פועלת לגמרי אחרת. הם נהנים מהמצב משום שהם מתעשרים והסכסוך רק מסייע להם למנוע מאבק כנגדם. את מה שהקיסירים הרומאים ידעו גם הם יודעים אך לא אתה.
 
לא ידעתי שמשמעות הסוציאליזים שלך

הוא 'לעשות את החג'. נראה שתוך נסיון פתטי 'להיתחבר' להמונים שבשמם אתה מדבר, אתה זונח את מטבעות הלשון הסוציאליסטיות ומאמץ לך את אילו הריאקציונריות/מסורתיות/דתיות (מחק את המיותר). לא, אני לא יודע כמה משפחות לא יוכלו 'לעשות את החג'. וכן, הפערים החברתיים כלכליים מטרידים את מנוחתי. וכן, יש קשר בין מדיניות חוץ וכלכלה, בין התנחלויות וכלכלה... וכן, יש שהתעשרו ממצב המלחמה בה נמצאת ישראל, ויש עשירים (אולי רבים הרבה יותר), שמצב המלחמה דווקא מזיק לעסקיהם. לא העניים והרעבים יסיימו את הכיבוש.אלא ממשלה שיש לה תמיכה רחבה, שמבוססת על ההכרה שיש הפגם המוסרי בכיבוש עולה בקנה אחד עם הכורח הבטחוני, חברתי כלכלי. מתוך מה שאתה כותב אני משער שמה שאתה יודע, אפילו אני יודע ואתה,כמו רבים אחרים (אף שאני מודה שרובם נמצאים דווקא בימין), מעדיף לקבוע שמי שלא מסכים אתך, כנראה לא מכיר את העובדות... איזה כף! אתה פטור מלהתמודד עם עובדות שלא נוחות לך!
 

vantan

New member
הסוציאליזם של שורץ הוא אופיום

להמוני העובדים והעניים - לא רק בחג.
 

eyeCoof

New member
זה בולשיט

אני אתאיסט גמור ואלמלא המשפחה שלי הייתה חוגגת את החג, סביר להניח שהייתי מתעלם מהעניין, אבל זה לא אומר שמצב שבו אנשים דתיים לא יכולים לחיות לפי אמונתם (וזו זכותם המלאה לחיות חיים שלמים ושווים בחברה!) בגלל פערים כלכליים, הוא מקובל עליי.
 

אמורוסו

New member
בדיוק ההיפך

העשירים במדינה הם השמאלנים הגדולים שיושבים להם בוילות ענקיות בקיסריה ובסביון. הם הראשונים שרוצים שלום כי לטענתם זה יגדיל את ההשקעות בישראל, ויוכל להפוך את האזור למזרח תיכון חדש. כל הרעיון שלך של הון שבעד הסכסוך פשוט לא עומד במבחן ההגיון הבסיסי שכל ילד בגן חובה יכול לראות. מעניין איך אתה מצליח באמצעות דיסוננס קוגנטיבי תמוה ליישב את זה אצלך במוח.
 

eyeCoof

New member
זה האבסורד של השמאל הישראלי

השבעים מצביעים לאלו שיאכילו את הרעבים, והרעבים מצביעים לאלו שלוקחים להם את פיסתה לחם האחרונה. ממה שאני ראיתי רוב הסוציאליסטים בארץ באים מרקע בורגני, ושכבות האוכולוסיה החלשות מצביעות מסורתית לכל מיני ליכודים עם כל מיני ביבי שכאלה, וכולנו יודעים לאן זה מביא אותנו.
 

adecto

New member
ל6% צמיחה

ומוזר חלק מהשמאלנים כל מיני שרידניקים וביילינים ופרצניקים ואולמרצים טוענים שהעשירים הם אלה שמצביעים לליכוד כי התוכנית שלו מטיבה עם העשירים אולי תיסגרו על עצמכם? אפילו יוזף אומר שהעניים מצביעים לשמאל
 

eyeCoof

New member
מה תיסגרו על עצמכם?

מה, כולנו צריכים לדבר פה במקהלה? בבחירות הבאות בזכות התוכנית החברתית של פרץ (וגם בזכות הרקע שלו) באמת הייתה תנועה של מצביעים משכבות אוכולוסיה חלשות לשמאל, אבל אין להתעלם מהעובדה שבאופן מסורתי היו אחוזי הצבעה גבוהים לשמאל בשכונות כמו רמת אביב, או ביישובים כמו כפר שמריהו.
 

adecto

New member
אם אני לא טועה

מספר המצביעים של מפלגת העבודה בעיניים ירד מבחירות שעברו
 

eyeCoof

New member
לא נראה לי, אבל

הייתי רוצה לראות סקרים בנושא בלי קשר לדיון... מעניין אותי.
 
שכחת להוסיף

כי הטרור הלאומוני היהודי בפלסטינים לא התחיל ב67 וגם לא הנישול, נראה כי אתה מסדר את ההיסטוריה לפי נוחיות הארגומנט או האמונה ומשאיר מחוץ לתמונה את העובדות. גישה כזו תביא שלום לשני עמי הארץ כמו שאוסלו הביא לשלום.
 
למעלה