לחלום ולהסתכל על ה28 לחודש

ipo18

New member
ז"א יש אפשרות להתפתחות מערכת

כבדה ממצב כזה?
 

yariv71

New member
../images/Emo127.gifזה אכן אפיק עיקרי (משמעותי)

כרגע לא ברור מה תהיה השפעתו על הים התיכון. זרם הסילון הסובטרופי אומנם מתחיל להצפין בתקופה הזו, אבל נראה שלא יפריע.
 

ipo18

New member
ובאשר למערכת שהיתה ביום רביעי

מה קרה בדיוק? למה לא ירד שלג? הרום היה גרוע בגלל הסילון?
 

yariv71

New member
המערכת הייתה גבולית בגלל שהרום...

לא היה עמוק מספיק. הסילון הסובטרופי היה באמת קרוב מידיי ולא אפשר לאפיק להתעמק דרומה. אוויר קר מאוד חדר ברום הנמוך ובמיוחד הבינוני (700 מ"ב), אבל זה לא הספיק בכדי להוריד את רום השלג לפחות מרום הקפאון מינוס 300-400 מ'
 
זה ברור. אבל גם ללא רום תומך, לו

ה-850 באמת היה 2-, היינו מקבלים כ-15 ס"מ בהרי המרכז. כשאוכל, אשווה את הנתונים למערכת של תחילת פברואר 2005 ואראה מדוע הפוטנציאל היה עצום, למרות הרום הגרוע.
 

גל שון

New member
בד"כ מצב לא טוב ליהודים

אבל נקווה שהפעם לא נחטוף חודש קייצי
 

R N Z

New member
נכון ל - 00Z

תצורת אפיק שמתאימה לגשם בעיקר בצפון ולא עמוק מספיק עבור ישראל. צורת השקע בקרקע לא אידיאלית ואין תמיכת רמה במיקום מערבי לישראל שמתאימה למערכת משמעותית אצלינו (לפחות לפוטנציאל של אפיק כזה). אבל זה נכון לעידכון הזה ו 06Z כבר מראה משהו אחר. שלג במערכת האחרונה לא ירד במקומות נמוכים יחסית בגלל מחסור מספק בקור בשכבות הנמוכות דבר שהיה קורה (ירידת השלג) אילו היתה תמיכה מספקת ברום באופן יחסי לטמפרטורות ששררו בשכבות הנמוכות לאותו פרק זמן. בקיצור - מאחר וישראל היא לא אירופה ואין פה שפע בטמפרטורות נמוכות, רצוי מאוד שתהיה תמיכה מאסיבית ברום על מנת ששלג ירד ויתפס באיזורים נמוכים מצפון רמת הגולן ושמורת מירון.
 

גל שון

New member
למה להרחיב בדברים שלא טובים ליהודים

האמת אין מדע מדוייק רק עניין של טעם, ולטעמי ריכוז אנרגיה אדירה כ"כ מעל צפון אירופה כפי שהיה צפוי בעידכון הקודם לא מוריד אלינו שלוחות מספיק דרומיות המצבים הקלאסיים נראים אחרת וכרגע עוד לא רואים באופק ולו אפילו אחד כזה
 

גל שון

New member
בבקשה

שלג ראשון אחרי שנים של יובשמערכת אגדית עם רום שהגיע למתחת למינוס 30לעומת קרקע יחסית חמה
 

א ס ף ב

New member
אגב, ה-NAO כרגע שלילי חזק יחסית

רכס ברום ובקרקע, מתפשטים לצפון האטלנטי (לכיוון איסלנד). לא מצב הכי אידיאלי עבורינו לימים הקרובים - הוא עלול לגרום להתעמקות אפיקי רום מזרחה מאיתנו ולתנועת מערכות בכיוון הנגדי לנו. עם זאת, האינדקס לא בהכרח ישאר כך למשך תקופה ארוכה.
 
למעלה