לו"ז מוזר ברכבת לנתב"ג

מצב
הנושא נעול.

ultraliminal

New member
לו"ז מוזר ברכבת לנתב"ג

לו"ז מוזר ברכבת לנתב"ג
שלום לכולם מישהו יודע למה הרכבת מנהריה לנתב"ג פועלת בשעות הלילה (בין אחת לחמש) כל שעה, אבל דווקא בשעות הערב (אחרי תשע) אין רכבות ? פשוט לא נתקלתי בתופעה כזאת עד עכשיו...
 

mucool2

New member
אולי בגלל שאין המראות בין 1 ל-5?

לו"ז מוזר ברכבת לנתב"ג
שלום לכולם מישהו יודע למה הרכבת מנהריה לנתב"ג פועלת בשעות הלילה (בין אחת לחמש) כל שעה, אבל דווקא בשעות הערב (אחרי תשע) אין רכבות ? פשוט לא נתקלתי בתופעה כזאת עד עכשיו...
אולי בגלל שאין המראות בין 1 ל-5?
 

ה ו מ ר

New member
תדירות רכבות

אולי בגלל שאין המראות בין 1 ל-5?
תדירות רכבות
ת'אמת? נראה לי מוזר שאין רכבת בכל שעה. גם ב-0600 אין רכבת לנתב"ג. מוזר מאד שאין רכבות מסביב לשעון - האם רכבת ישראל חושבת שאין עוד משתמשים המעוניינים להגיע לנתב"ג או לאזור? אני מכיר מעט אנשים המשתמשים בתחנת נתב"ג כתחנת העלייה היומית שלהם בדרך לגוש-דן, הרצליה או נקודת מפגש קבועה לבאים מצפון. תעשה בחוכמה הנהלת הרכבת אם תפעיל את הרכבות מסביב לשעון, לכל יעד ובכל קו, גם בשבת!
 

kobiz99

New member
היתי בפריס וגם ברומא

תדירות רכבות
ת'אמת? נראה לי מוזר שאין רכבת בכל שעה. גם ב-0600 אין רכבת לנתב"ג. מוזר מאד שאין רכבות מסביב לשעון - האם רכבת ישראל חושבת שאין עוד משתמשים המעוניינים להגיע לנתב"ג או לאזור? אני מכיר מעט אנשים המשתמשים בתחנת נתב"ג כתחנת העלייה היומית שלהם בדרך לגוש-דן, הרצליה או נקודת מפגש קבועה לבאים מצפון. תעשה בחוכמה הנהלת הרכבת אם תפעיל את הרכבות מסביב לשעון, לכל יעד ובכל קו, גם בשבת!
היתי בפריס וגם ברומא
רכבות מפסיקות לנסועה בשעה כל שהיא קרוב לחצות למשל RER B מפריס ל נת שארל דגול 00:12 מ- גאר דו נורד משהוא דומה מלונדון לגטוויק בגטוויק אקספרס אין סיבה להפעיל הרכבת מסביב לשעון אם אין מי שיסע
 

טייגרמן

New member
ואותו דבר

היתי בפריס וגם ברומא
רכבות מפסיקות לנסועה בשעה כל שהיא קרוב לחצות למשל RER B מפריס ל נת שארל דגול 00:12 מ- גאר דו נורד משהוא דומה מלונדון לגטוויק בגטוויק אקספרס אין סיבה להפעיל הרכבת מסביב לשעון אם אין מי שיסע
ואותו דבר
גם במינכן
 

kobiz99

New member
לא אולי בטוח../images/Emo132.gif

אולי בגלל שאין המראות בין 1 ל-5?
לא אולי בטוח

בכל העולם המערבי יש נטיה לא לטוס בלילות בכדי לתת מנוחה לשכנים של נמלי התעופה אצלנו מנסים כבר כשנתיים לצמצם אבל עדיין יש חריגים תוך זמן לא ארוך בכלל לא יהיו טיסות בין 00.30 ו- 5.30
 

alondr

New member
דרך אגב הם הוסיפו רכבת נוספת

נו, באמת, למה ?
אתן לך רמז. לטיסה רצוי מאוד להגיע בין שעתיים לארבע שעות לפני. רמז שני, טיסות יש החל מ-5:30 או 6:00 בבוקר. הרכבת מגיעה לשדה בסביבות 2:00 בבוקר. 1+1 יוצא...
דרך אגב הם הוסיפו רכבת נוספת
לכל כיוון מנהריה בשעה 01:00 ומנתבג יציאה ראשונה ב 04:53 כי בלוז המקורי של נתבג מאוקטובר הן לא היו קיימות וזה אכן עוזר לנוסעים שממריאים ב05:30 או נוחתים ב 3:00 אבל שאר השעות אכן ללא כיסוי
 

OMER G17

New member
שתי הערות

לו"ז מוזר ברכבת לנתב"ג
שלום לכולם מישהו יודע למה הרכבת מנהריה לנתב"ג פועלת בשעות הלילה (בין אחת לחמש) כל שעה, אבל דווקא בשעות הערב (אחרי תשע) אין רכבות ? פשוט לא נתקלתי בתופעה כזאת עד עכשיו...
שתי הערות
אחת: זה שאין רכבות מנהריה לנתב"ג לא אומר שאין רכבות שמתחילות מחיפה ומת"א...ויש יותר רכבת כאלה..תנסה ותראה הערה שנייה: היינו רוצים להפעיל רכבות בשבת..אבל יש חוק נגד תח"צ בשבת אם הספקת לשכוח
 

ה ו מ ר

New member
חוק השבת

שתי הערות
אחת: זה שאין רכבות מנהריה לנתב"ג לא אומר שאין רכבות שמתחילות מחיפה ומת"א...ויש יותר רכבת כאלה..תנסה ותראה הערה שנייה: היינו רוצים להפעיל רכבות בשבת..אבל יש חוק נגד תח"צ בשבת אם הספקת לשכוח
חוק השבת
דווקא רציתי לשכוח.... אין לי בעייה אם איסור המראות בשעות לילה מאוחרות - להיפך. כבר קרה לי שמטוס רועש בטירוף עבר מעל גג ביתי בשעה 0100 או מאוחר יותר בדרכו לנתב"ג. מדוע, אם אין עם כך שום בעייה, אין רכבת שמתחילה בשעה 0602 מנהריה לנתב"ג? אגב, במקומות רבים, בשעות שאין רכבות, חברות הרכבות מפעילות אוטובוסים שנוסעים לאורך צירי הרכבת ואוספים ומפזרים בתחנות הרכבת.
 
אין חוק כזה

שתי הערות
אחת: זה שאין רכבות מנהריה לנתב"ג לא אומר שאין רכבות שמתחילות מחיפה ומת"א...ויש יותר רכבת כאלה..תנסה ותראה הערה שנייה: היינו רוצים להפעיל רכבות בשבת..אבל יש חוק נגד תח"צ בשבת אם הספקת לשכוח
אין חוק כזה
הסדר הסטטוס קוו בעניין תח"צ בשבת לא מעוגן בחוק. אומנם נוסף בשלב מסויים לפקודת התעבורה סעיף המסמיך את שר התחבורה להגביל תחבורה ציבורית בשבת. אך אין איסור על כך בחוק. וראייה לדבר שיש תחבורה ציבורית בשבת בהרבה מקומות בארץ
 

OMER G17

New member
באיזה "הרבה" מקומות יש תח"צ? בחיפה

אין חוק כזה
הסדר הסטטוס קוו בעניין תח"צ בשבת לא מעוגן בחוק. אומנם נוסף בשלב מסויים לפקודת התעבורה סעיף המסמיך את שר התחבורה להגביל תחבורה ציבורית בשבת. אך אין איסור על כך בחוק. וראייה לדבר שיש תחבורה ציבורית בשבת בהרבה מקומות בארץ
באיזה "הרבה" מקומות יש תח"צ? בחיפה
יש נכון? חוץ מחיפה???
 
גם בגוש דן

אין חוק כזה
הסדר הסטטוס קוו בעניין תח"צ בשבת לא מעוגן בחוק. אומנם נוסף בשלב מסויים לפקודת התעבורה סעיף המסמיך את שר התחבורה להגביל תחבורה ציבורית בשבת. אך אין איסור על כך בחוק. וראייה לדבר שיש תחבורה ציבורית בשבת בהרבה מקומות בארץ
גם בגוש דן
קוים הפועלים ליד בתי חולים באופן עקרוני יכולים לפעול ביום שבת משעה 16:00.
 
רכבות מנהריה בלילה

לו"ז מוזר ברכבת לנתב"ג
שלום לכולם מישהו יודע למה הרכבת מנהריה לנתב"ג פועלת בשעות הלילה (בין אחת לחמש) כל שעה, אבל דווקא בשעות הערב (אחרי תשע) אין רכבות ? פשוט לא נתקלתי בתופעה כזאת עד עכשיו...
רכבות מנהריה בלילה
שירות הרכבות לנתב"ג בשעות הלילה מופעל, בין היתר, לפי דרישות ובקשות רשות שדות התעופה, והוא תקף מחוץ לשעות הפעילות הרגילות של רכבת ישראל (לכן אין רכבת מנהריה דרומה ב-06:02, שכן בשעה זאת כבר מופעל לוח הזמנים הרגיל). זאת גם אחת הסיבות בעטיה אין רכבת מנהריה דרומה אחרי 21:08 - זה לא בשעות הלילה אלא בשעות לוח הזמנים הרגיל, ורכבת ישראל הגיעה למסקנה שאין מספיק ביקוש לשירות כזה (אחרי שעל הרכבת של 22:08 היה ממוצע נוסעים של כ-10). מכיוון שרכבת ישראל הונחיתה על-ידי הממשלה לפעול באופן כלכלי ועסקי, היא לא מעוניינת ולא יכולה לטפל בשירותים שאינם בעלי אופי רווחי.
 

ה ו מ ר

New member
רווחיות תחבורה ציבורית

רכבות מנהריה בלילה
שירות הרכבות לנתב"ג בשעות הלילה מופעל, בין היתר, לפי דרישות ובקשות רשות שדות התעופה, והוא תקף מחוץ לשעות הפעילות הרגילות של רכבת ישראל (לכן אין רכבת מנהריה דרומה ב-06:02, שכן בשעה זאת כבר מופעל לוח הזמנים הרגיל). זאת גם אחת הסיבות בעטיה אין רכבת מנהריה דרומה אחרי 21:08 - זה לא בשעות הלילה אלא בשעות לוח הזמנים הרגיל, ורכבת ישראל הגיעה למסקנה שאין מספיק ביקוש לשירות כזה (אחרי שעל הרכבת של 22:08 היה ממוצע נוסעים של כ-10). מכיוון שרכבת ישראל הונחיתה על-ידי הממשלה לפעול באופן כלכלי ועסקי, היא לא מעוניינת ולא יכולה לטפל בשירותים שאינם בעלי אופי רווחי.
רווחיות תחבורה ציבורית
תודה חן שהעלית נקודה זו - לפי המובן לי מעצם המושג: "תחבורה ציבורית", רווחיות תחבורה ציבורית מתבטאת בערך המסוף שלה לחברה, לא בעצם רווחיות המפעיל. הטעות בארץ, לפיה רווח כלכלי ישיר הוא המניע לקיומו של שירות כזה או אחר, הוביל אותנו להפרטת קווים והכנסת מפעילים פרטיים לתחבורה ציבורית. אין זה המקום להתחיל ו"להלל" את כל אותם מפעילים פרטיים ואיכות השירות לציבור אותו הם נותנים (את זה ניתן להשאיר לתושבי באר-שבע, עמק יזראל, נהרייה, בקעת אונו, מודיעין ועוד), אולם זה בהחלט המקום להגדיר באופן משותף, לפי השקפת דעתם של חברי הפורום את הרציונאל העומד מאחורי הפעלת השירותים השונים: האם רווחת הציבור עומדת בלב הרציונאל או רווחיות המפעיל? לדעתי, בחברה מתוקנת, תחבורה ציבורית הינה אמצעי העומד לרשות האזרח/תושב ברצונו להגיע ממקום למקום במחיר סביר ובזמן, בזמן ראוי, בתנאים נאותים ובבטיחות. הפעלת רכבות/אוטובוסים רק בשעות בהם מובטחת הכנסה ראוייה סותרת נקודת מבט זו. הפעלת רכבות רק בשעות בהם הן עמוסות לעייפה לא מתיישרת עם עמדה זו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה