לוח זמנים בלולאת השרון

נסעתי בקו המחושמל, מה אומר לכם, תענוג.
השקט, התאוצה, התאוטה, עולם אחר.
אבל בקשר ללוח הזמנים - בהוד השרון היתה עצירה ארוכה, ברעננה דרום כנ"ל. לרעננה מערב הגענו כבר שתי דקות לפני הזמן והרכבת חיכתה.
הרגשה שלי היא שלוח הזמנים לא מעודכן לזמני הנסיעה החדשים. מה דעתכם?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
נסעתי בקו המחושמל, מה אומר לכם, תענוג.
השקט, התאוצה, התאוטה, עולם אחר.
אבל בקשר ללוח הזמנים - בהוד השרון היתה עצירה ארוכה, ברעננה דרום כנ"ל. לרעננה מערב הגענו כבר שתי דקות לפני הזמן והרכבת חיכתה.
הרגשה שלי היא שלוח הזמנים לא מעודכן לזמני הנסיעה החדשים. מה דעתכם?
הקו כבר מבוצע ברכבות הסימנס החדשות? מה עם הקו לירושלים, חזרו לבומברדייה?
 

Ccyclist

Well-known member
נסעתי בקו המחושמל, מה אומר לכם, תענוג.
השקט, התאוצה, התאוטה, עולם אחר.
אבל בקשר ללוח הזמנים - בהוד השרון היתה עצירה ארוכה, ברעננה דרום כנ"ל. לרעננה מערב הגענו כבר שתי דקות לפני הזמן והרכבת חיכתה.
הרגשה שלי היא שלוח הזמנים לא מעודכן לזמני הנסיעה החדשים. מה דעתכם?

רוב הרכבות שנסעתי בהן היו חשמליות, אז מבחינתי זו הנורמה.

לגבי הזמנים: יתכן שיש עניין של ריפוד יתר בגלל שמתכנני הלו"ז לא רצו להתבסס על זמני ההאצה החדשים לפני שיהיה ניסיון בשטח. כשיגיעו למסקנה המתבקשת שהחשמל חוסך זמן האצה יצטרכו לתכנן את הלו"ז לפי הקטע החד מסילתי באיילון ולפי עומסי הנוסעים, דבר שיכול לגרום לעיכובים גם ברכבות חשמליות.

יש גם שאלה של התערבות הועד כי קיצור זמן הנסיעה גורר קיצור זמני עבודה, אני מקווה שזה יסתדר לטובת הנוסעים כי אין טעם לנסוע בקצב של דיליז'נס רק בגלל הנהג.
 

luckydude

Active member
נסעתי בקו המחושמל, מה אומר לכם, תענוג.
השקט, התאוצה, התאוטה, עולם אחר.
אבל בקשר ללוח הזמנים - בהוד השרון היתה עצירה ארוכה, ברעננה דרום כנ"ל. לרעננה מערב הגענו כבר שתי דקות לפני הזמן והרכבת חיכתה.
הרגשה שלי היא שלוח הזמנים לא מעודכן לזמני הנסיעה החדשים. מה דעתכם?
במה נסעת, בדו-קומתי האדום או בסימנס החדש?
 

luckydude

Active member
דו קומתי אדום בומברדייה

אה, אז מה שחווית זה עוד עם הציוד ה"נחות" לקו הזה. בשלב מסויים אמורים להשתמש רק בסימנסים החדשים בקו, שלהם יש ביצועי תאוצה עדיפים לעומת הרכבות גרורות קטר (חשמלי). אני מקווה מאוד שברכבת ישכילו למצות את התכונות של הציוד החדש ולקצר משמעותית את זמן הנסיעה, מה שאפשרי בהחלט.
 

Ccyclist

Well-known member
אה, אז מה שחווית זה עוד עם הציוד ה"נחות" לקו הזה. בשלב מסויים אמורים להשתמש רק בסימנסים החדשים בקו, שלהם יש ביצועי תאוצה עדיפים לעומת הרכבות גרורות קטר (חשמלי). אני מקווה מאוד שברכבת ישכילו למצות את התכונות של הציוד החדש ולקצר משמעותית את זמן הנסיעה, מה שאפשרי בהחלט.

כשאמרתי שהנורמה מבחינתי זה רכבות חשמליות התכוונתי לקרונועים.

קטר גורר זה דבר מאד נדיר באירופה (נסעתי ברכבות עם קטרים חשמליים בשוויץ וגם ב TGV היו יחידות קצה גדולות שלא נגישות לנוסעים, אבל הן אינן קטרים אלא Power Cars - קרונות כוח.). במערכות פרבריות לא מבזבזים שטח רציף יקר על יחידה שלא יכולה להעלות נוסעים.
 

srulak

Member
אני נסעתי מפתח תקווה לתל אביב. רשום באפליקציה של הרכבת 19 דקות מקריית אריה לשלום בפועל עומדים כל יום לפחות 6 דקות בסבידור. אז מגיעים אחרי 26 דקות. קרונות אדומים רגילים לא החדשים
 

Ccyclist

Well-known member
אני נסעתי מפתח תקווה לתל אביב. רשום באפליקציה של הרכבת 19 דקות מקריית אריה לשלום בפועל עומדים כל יום לפחות 6 דקות בסבידור. אז מגיעים אחרי 26 דקות. קרונות אדומים רגילים לא החדשים

בסבידור לשלום תעמוד עד שהרכבת צפונה מההגנה והשלום תגיע לסבידור. אפילו החשמל לא יאפשר לשתי רכבות לנסוע זו מול זו באותה המסילה. מה שכן - הרכבת יכולה להתחיל את הנסיעה שלה מהרצליה 5 דקות מאוחר יותר כדי שהעמידה בסבידור תתקצר לדקה.
 

srulak

Member
בסבידור לשלום תעמוד עד שהרכבת צפונה מההגנה והשלום תגיע לסבידור. אפילו החשמל לא יאפשר לשתי רכבות לנסוע זו מול זו באותה המסילה. מה שכן - הרכבת יכולה להתחיל את הנסיעה שלה מהרצליה 5 דקות מאוחר יותר כדי שהעמידה בסבידור תתקצר לדקה.
הסיבה לעיכוב ברורה לי רק חבל שהם מציגים באפליקציה זמן נסיעה לא נכון
 
כרגע בקו לולאת השרון משתמשים בבומברדייה, ובקו לירושלים משתמשים בסימנס.
 
למעלה