לוח הודעות/מודעות/קישורים/שונות

טל קר

New member
מכתב שרשרת

קיבלתי זאת כמכתב שרשרת, ואין דרך לאמת אם התוכן נכון (ובנוגע למכתבי שרשרת יתכן בהחלט שהפרטים הספציפים האלה לא נכונים) אבל מכיון שהמסר חשוב בעיני - במיוחד בשל פגיעות של נשים לאור ה"לא נעים", הנה זה בא: "חברות יקרות, קבלתי לפני כמה ימים אי-מייל ארוך, שכמעט וחשבתי למחוק אותו עוד לפני שקראתי מכיוון שנכתב באנגלית. מוגש לכם תקציר מתורגם: אישה שיצאה מהקניון וגלתה שהגלגל של הרכב שלה מפונצ'ר. כשהתחילה במלאכת החלפת הגלגל, ניגש אליה גבר בחליפה מהודרת ומזוודה, ושאל ברוב ג'נטלמניותו אם אפשר לעזור. הוא החליף עבורה את הגלגל, והאישה הודתה לו מקרב ליבה על העזרה. הגבר שאל אותה אם תוכל להסיע אותו לצד האחורי של הקניון, כי השאיר שם את הרכב והוא ממהר. היא הופתעה, ושאלה אותו למה חנה שם. הוא התחיל להסביר לה שפה ושם (פגש חבר שלא ראה הרבה זמן, ישב איתו, אח"כ טעה בדרך ובלה בלה בלה). לא היה לה כ"כ נוח לקחת אותו, אבל גם לא היה לה נעים לסרב לבקשתו הצנועה אחרי העזרה שקבלה ממנו. פתאום היא נזכרה שכשהחזירו את הג'ק לבגז', הוא השאיר שם את המזוודה שלו. היא אמרה לו שהיא תיקח אותו, אבל היא חייבת לקפוץ רגע לקניון כי נזכרה ששכחה שם משהו. היא הציעה לו לחכות בינתיים ברכב, הגיעה חזרה לקניון, פנתה לאיש האבטחה וסיפרה לו את הסיפור. כשהגיעו לרכב, הוא כבר לא היה שם. במזוודה שהושארה על ידו נמצאו חבל, נייר דבק וסכינים, שלא משאירים מקום לדמיון לגבי הכוונות שהיו לאותו גבר אלמוני. מבדיקה שנעשתה, התברר שהנקר בגלגל נעשה בצורה מכוונת... בנות, אין "לא נעים" ואין "לי זה לא יקרה". אם אתן מוצאות את עצמכן בסיטואציה שלא נוחה לכן- תחשבו רק על הביטחון שלכן. לא משנה אם זה מול גבר זר או מול השכן ממול. גם אם הוא החליף לכן גלגל במשך שעות, וגם אם הוא לובש חליפה של ג'ורג'ו-ארמני.
 

XUXA141

New member
זוהי אגדה אורבנית עתיקה ולא נכונה.

האגדה הזו מסתובבת שנים וכמובן שהיא שקרית לחלוטין. בכלל, אני ממליצה תמיד לבדוק באתר "לא רלוונטי" של חנן כהן לפני שמעבירים מכתבי שרשרת. מצ"ב כתובת האתר וכתובות המסבירות על המתיחה הספציפית הזו. (תגובתו של חנן למכתב היתה "למה? למה לא מחקת את המכתב המטופש הזה? ולמה השקעת בתרגום שלו? כדי ללכלך את תאי הדואר שלנו? אוּף!!! אז כדי להרגיע, המקרה הזה לא קרה. זו היא אגדה עירונית ש(אוּף) הצליחה עכשיו גם להתגלגל לעברית.")
 

טל קר

New member
ותוספת - לדעתי הוא לא מטופש בכלל

גם אם מקרה ספציפי כזה לא קרה, מקרים בהם נשים מותקפות על ידי מי שנראה "מקסים" קרו גם קרו. ותזכורת לכך שלתוקפים אין קרניים - נראת לי רלוונטית מאין כמוה.
 
חידוד: לא רק שלתוקפים אין קרניים

הם בדרך כלל נראים יותר מקסימים מהגבר הממוצע.
 

iditpr

New member
זהירות גם ממפגש ידידותי על "וודקה"

יש גם כמה "מקסימים" שאחרי כמה מפגשים מציעים לשבת על "וודקה" ומנסים לגרום לך לשתות כמה שיותר- והכל בצורה נורא ידידותית ומקסימה. זהירות מהטיפוסים האלו! כמה שהם נראים מקסימים הם מאוד בעייתיים אחר כך (בלשון המעטה)
 
מצד אחד: את צודקת שיש אנשים

שמבצעים תקיפות שנראים נורמליים לחלוטין, ואפילו נחמדים במיוחד ולא מעוררים חשד כלשהו. ולכן צריך תמיד להזהר... זה נכון, ללא קשר לשאלה אם הסיפור הזה נכון. גם אם הוא לא נכון, אנחנו יודעים לצערנו שדברים מהסוג הזה קורים. מצד שני לעיתים דוקא הפושעים לא מעוררים כל חשד , אז מה הפיתרון? להזהר ולחשוד בכולם? זה למעשה בלתי אפשרי. כמו כן ישנם גם מקרים בהן נשים שלא עוררו חשד תקפו. למשל גיתית יזראלוב סיממה ורצחה את בעלה כדי לרשת אותו, חווה יערי רצחה את מלה מלבסקי בגלל כסף.
 

XUXA141

New member
נראה לי שהמסר צריך להיות פשוט..

לסמוך על תחושת בטן.
 

טל קר

New member
לדעתי המסר צריך להיות מורכב יותר -

לתוקפים אין קרניים, מצד שני הרבה פעמים יש להם כריזמה שמסייעת להם להשיג קורבנות. צריך להזהר.
 

טל קר

New member
יש גם פרות שנופלות עליך ממטוס

זה ענין של פרופורציות וסבירות של התרחשות. אונס ותקיפות מיניות מתרחשות לאלפיהן (מה שמדווח למשטרה) ועשרות אלפיהן (מה שלא מדווח למשטרה) כל שנה וזה רק בישראל ויש דפוס מגדרי מובהק מאוד לתוקפים.
 
בהקשרים מסוימים את צודקת בהקשרים

אחרים לא. רוב מקרי ההתעללות הלא מינית בילדים, במשפחה או בגן , מבוצעים ע"י נשים. בהקשר של הנושא של השירשור הזה זה לא משנה, כל אחד יסכים איתך שצריך להזהר ולא לתת אמון נאיבי באנשים, ללא קשר למינם. רק אתמול פורסם על גבר פדופיל שסימם בסם האונס נערים (זכרים) ואנס אותם.
 

טל קר

New member
כמו שאמרתי, דפוס מגדרי ברור מאוד

בנוגע למינם של עברייני מין.
 

סטודנט55

New member
שתי שאלות לכותב -

א. מאיפה לך הסטטיסטיקה הזאת על יותר התעללות לא מינית בילדים של נשים דווקא תעביר קישור אם אפשר.. ב. ואולי כל הנושא הזה של התעללות לא מינית בילדים של יותר נשים קשורה לקירבה שלהם לילדים מכוח התפיסה הפטריאכלית, מה שלא פוגע בדפוס המגדרי של תקיפות מיניות כלל? ג. בכל מקרה אם יש לך נתונים על המספר הזה של כמה ילדים נחשפים להתעללות לא מינית בירשאל אני אשמח אם תפנה..
 
קישור

בבקשה קישור לדיון קטן שנערך כאן פעם בנושא, ובהודעה המסומנת יש קישור לטבלא עם נתונים בארה"ב (לא בדקתי בדמויק את השקישור ואני לא יודעת עד כמה הוא אמין)
 

טל קר

New member
ספרה של מקינון - סקירה ע"י קמיר

קישור לביקורת ספרות על ספרה של מקינון על ידי ד"ר אורית קמיר מ"הארץ". מחכה בקוצר רוח לקבלת הספר מהספריה.
 
למעלה