לוגיסטיקה בדרום - נחל רחם בלי גיפ

saar32

New member
מידע ממפה 20 עדכנית

אהלן למישהו (עמית?) יש את מפה 20 העדכנית ויוכל לעדכן? אני מחפש דרך להתחבר מאגם תמנע לסמ"ש אדום (20240) העובר מצפון לדרום 4 ק"מ מערבית לאגם באיזור. שביל אחד אפשרי הוא "מעלה ברך" (20241) העולה להר עתק. האם צץ לו שביל לאיזור "מעלה תמנע" (הר גדנ"ע) מאיזור האגם? זה מה שמופיע באתר של מפה. תודה על העזרה סער (כן, אני יודע, אני אקנה מפה מעודכנת לפני הטיול)
 
קיים נתיב לא מסומן

"מעלה מנחם"/"מעלה מרקוס" ע"ש מנחם מרקוס מראשוני המטיילים שעלו משם. עליתי שם מזמן (לפני כ- 10 שנים+-). ייתכן שסימנו בינתיים - המפה האחרונה שיש לי מהרי אילת היא ב- 2003 והתוואי לא מסומן. מעלה ברך קשה, אתה יכול לשקול הליכה דרומה בשביל ישראל והתחברות משם לנחל גדנ"ע ומעלה תמנע (קצת פחות תלול ממעלה ברך, הרבה יותר הליכה אם ברצונך להגיע למרחב שמצפון לבקעה).
 

saar32

New member
מעלה מנחם

המטרה היא לסיים את יום הטיול בתמנע, על מנת למלא שם מים. למחרת לעלות את המעלה ולהגיע לנחל עתק וגבי עתק. למישהו יש הערכת זמן שיקח לנו להגיע מתמנע לעמודי עמרם דרך גבי עתק, נחל רחם מעלה עמרם?
 
אינני יודע כמה מהר אתם הולכים

אבל לא הבנתי מאיפה תבואו לתמנע. האם מצפון? ממערב? היה לי פעם טיול עם מויש, בו התחלנו בבאר אורה, נחל רחם, נחל עתק, גבי עתק, הר עתק, הר ברך, מעלה מלחן עד ללינה בחניון ליד הר מכרות, כאשר את מעלה מלחן סיימנו ממש עם החשיכה - סדר גודל של 11 שעות טיול (אבל עם ציוד הליכה ליום ולא הכל על הגב). בטיול אחר (לפני כשנתיים?) הלכנו מבאר אורה, מעלה תמנע, שולי הר גמל, גבי עתק, סדקי עתק, לעבר נחל שללגון, היינו אמורים להגיע לעמק הנעלם והסתבר שאין מצב שנגיע לפני החשיכה בביטחון לעמק הנעלם (רכס תלול ומסוכן לירידה גם ביום) - ונאלצנו לעשות סיבוב ענק משפך שללגון לרחם, בנחל רחם בחזרה עד באר אורה. בעוד שאני מניח שבקבוצה קטנה תתקדם מהר יותר, אני לא משוכנע בכלל שתצליח להגיע ביום אחד מתמנע לעמודי עמרם אם אתה מתבסס על מעלה תמנע ועושה את הסיבוב לגבי עתק. מציע לך לבדוק ספציפית לגבי התוואי של "המעלה הדרומי"/"מעלה מנחם" איך לאתר אותו מכיוון תמנע (מלמעלה קל יותר לאתר את ההתחברות שלו לשביל האדום), ולתכנן היטב קצב הליכה כדי לא להיכנס לחושך לפני סיום המסלול.
 

saar32

New member
נגיע מצפון

נגיע מכיוון באר מתק ונרד את מעלה ברך לתמנע שם נעשה את הלילה. למחרת, נעלה את מעלה מרכוס (אם אצליח למצוא אותו על המפה) ונעבור לגבי עתק משם נרד דרומה עם הסמ"ש לנחל רחם. משם נמשיך על שביל ישראל דרומה ונרד ממעלה עמרם לעמודי עמרם. השאלה האם אפשר לעשות את זה ביום וחצי או צריך יומיים. אם יום וחצי - אולי נסתדר עם המשקל של המים. אם יומיים - צריך למצוא אספקת מים בדרך. חבל שאין דרך להגיע מנחל רחם לעמק הנעלם ומשם להתחבר לשביל ישראל. היה יכול גם להיות יפה וגם להסתדר יותר בקלות עם המים. יש למישהו רעיון?
 

saar32

New member
לוגיסטיקה בדרום - נחל רחם בלי גיפ

היי אני טרוד בעניינים לוגיסטיקה. נחל רחם מסומן כדרך ג'יפים. (סמש 20330) מישהו זוכר את התוואי בחלק הצפוני שלו? האם יש סיכוי להגיע עם רכב פרטי (בלי תקלות) עד נקודת החיבור עם נחל עתק? קו רוחב 901.5 קו אורך 145.5 חייב עזרה עם לוגיסטיקת מים/אוכל באיזור... תודה סער
 
נחל רחם

ממה שזכור לי מטיול ג'יפים שעשיתי לפני כ 3 שנים,נחל רחם מבולדר והדרך בו לא מתאימה לרכב רך,הנסיעה בו הייתה איטית וצריך לזגזג בין הבולדרים. יובל
 

עוזי ק

New member
אמנם לא עדכני

אבל מהיכרות טובה מאד בעבר, אין אפשרות להגיע עד לחיבור עם רכב פרטי. ניתן להגיע מלמעלה עד לראש המעלה. לא מומלץ להתחיל לרדת ללא רכב מתאים.
 

saar32

New member
עד לאיזה מעלה אתה מציע להגיע ?

אני רוצה להגיע הכי קרוב שאפשר עד לחיבור עם הרכב ומשם ללכת ברגל. תודה
 
למעלה