לה פלאן - היום הראשון

freesoul21

New member
לה פלאן - היום הראשון

אני אתחיל מהשדה התעופה של גרנובל, שדה תעופה כזה קטן עוד לא ראיתי, בקושי בניין אחד, מהמטוס הלכנו ברגל לטרמינל בגשם (קל).
נסיעה ללה פלאן ארכה כשעתיים ורבע ללא עצירות.
בקלאב קיבלו אותנו ממש יפה, עם איזה קוקטייל (נראה לי אננס), את התיקים שלנו הצוות של הקלאב לקח בעצמו לקומה של כל אחד. היה הסבר קצר ממיכאל (שהוא אחד מארבעת הישראלים בצוות של הקלאב) על כל הנושאים החשובים, לאחר מכן הוא חילק מעטפות עם סקיפס ומפתחות לחדרים.
החדר של הקלאב מאוד קטן, אבל לא נורא.
האוכל מגוון, רב ומעולה. כל יום יש אוכל בסגנון אחר.
WiFi הוא בתשלום של 20 יורו לשבוע, עבור ארבע מכשירים במקביל, יש קליטה בכל הקלאב, גם בחדרים.
את הציוד שכרתי בחנות Skiset שנמצאת כמאה מטר מהקלאב (בקו ישר), כאשר בפועל קשה להגיע לשם בקו ישר בשלג, אז נאלצתי ללכת לאורך הכביש בסיבובים , לקח איזה עשר דקות. רציתי לגלוש מהחנות לקלאב, מתברר שמה נראה בתמונות של גוגל מאוד מתון, התברר כתלול יחסית בשבילי, אז פשוט ירדתי עם הציוד לקלאב, באיזשהו שלב חשבתי שמספיק מתון בשבילי, שמתי ציוד וגלשתי,לקח בערך 5 מטר עד שאיבדתי שליטה ונפלתי (באותו רגע הבנתי שאני צריך להירשם לרמת הדרכה Class 1).
אלה החוויות של היום הראשון, עדכונים נוספים בהמשך.
 

Cמן רשום

New member


המשך חופשה מהנה
 

alonaski

New member
מגניב!! תביא תמונות שלך מבלה בקלאב!

תמונות לבנות על השלג יש לנו מספיק!

למה יצאת לשכור ציוד מחוץ לקלאב ולא בקלאב עצמו?איך התפוסה של הקלאב?
ספר כמה ישראלים אתה פוגש שם ומאיזה חתך אוכלוסיה! - מעניין אותי באופן אישי...


ואיזה קלאב אתה ? של ה 2 קילשונים או העליון של ה 3?
 

freesoul21

New member
שכרתי את הציוד מחוץ לקלאב בגלל המחיר

הבדל של איזה 60 יורו.
אני נמצא ב-Aime La Plagne, שזה הקלאב בחלק התחתון.
הקלאב נראה לי בתפוסה מלאה, מלא אנשים.
בערך שליש(אולי אפילו חצי) מהאנשים בקלאב זה ישראלים, רובם זה הורים עם ילדים או אבות עם ילדים.
 

freesoul21

New member
היום השני

התחלתי את היום ברמה אחת (זאת רמה אחת מעל מתחילים), המדריכה לקחה אותנו ישר למסלולים הכחולים, ואז גיליתי ששכחתי את רוב הדברים שלמדתי בשנה שעברה, לאחר כמה ניסיונות כושלים לרדת את המסלולים הכחולים (והחוסר ביטחון שנוצר עקב זה רק העמיק את הכישלון) ירדתי לקבוצת המתחילים, בהתחלה חשבתי לעזוב את ההדרכות הקבוצתיות ולקחת הדרכה פרטית, אבל החלטתי לתת לקבוצת המתחילים ניסיון, הצטרפתי לקבוצה בדיוק כשהם התחילו לעשות את המסלול הצמוד לקלאב, שעולים אליו עם טי בר, ואת כל היום העברנו עליו, ירדתי אותו איזה 70 פעם.
רוב היום ירד של קל, השמש לא נראתה כל היום, רוב הזמן היה גם ערפל מה שגרם לראות נמוכה.
 
תקשיב לי טוב!!!!!

אני בשנה שעברה הייתי במצב דומה לשלך - התקשיתי במסלולים כחולים, כי בלה פלאן יש מסלולים כחולים תלולים מאוד בחלקם, וגם מסלול הגישה לקלאב שדיברת עליו היה מתסכל וכל הזמן נפלתי.

גם אני התקשיתי בקבוצה ברמה שלך, וגם אני עברתי אחר כך למתחילים שעושים סנו פלו במסלול באורך חצי מטר כל היום. ובתכלס הייתי מתוסכל מאוד ביומיים הראשונים.

ואז!!!!!
- החלטתי לעבור לשיעורים פרטיים!

לקחתי שיעור פרטי אחד! (אחד בלבד של שעתיים) ובשיעור הזה הוא לימד אותי פרלל, הלכתי להתאמן במסלולים כחולים קלים מאוד (יש כאלה בלה פלאן - למשל, המסלולים מ ARPETTE ל PLANGE BELLECOTE (מסלול ARPETTE שיש בו רק קטע תלול אחד)

עם ההידע מההדרכה והאימונים סולו, לא הייתי צריך יותר משיעור פרטי אחד ובתכלס למדתי לגלוש והרגשתי ביטחון בסוף השבוע, ומסלול הגישה לקלאב פתאום נראה לי קל.

השבוע, כשהייתי בלז ארקס גלשתי יום אחד ללה פלאן כדי לסגור מעגל ולעשות את כל המסלולים (הקלים) שלא הצלחתי בשנה שעברה. היה כיף גדול, כי בלז ארקס עשיתי אדומים כל הזמן ופתאום הכחולים נראים כמו מסלולים לפנסיונרים ישנים בפארק.

קח מורה פרטי!! אל תבזבז זמן על הקבוצות האלה שרק מתסכלות אותך.
 

natyh

New member
לגוף לוקח זמן להסתגל לספור קוראים לזה

לפעמים חזרה לאחור רגרסיה , לא בעיה , צריך לקבל זאת ולחזור ליסודות , המתחילים ביום השישי כבר מגיעים למסלולים אדומים ,הדרכה פרטית שוה אחרי שכבר בנית את הבסיס אם שכחת אותו אז חזור ליסודות , גם אחרי הרבה עונות צריך לחזור ליסודות גם המנוסים שלא התאמנו הרבה זמן, אישית כל חופשה אני מקדיש יום יומיים לתרגילים הבסיסיים כמו החזקת שני מקלות מקדימה מבט לכיוון מדרון די הרבה בסיס שצריך תמיד לחזור עליו .
קבוצת מתחילים לא בעיה כל עכבה לטובה , עדיף על קריעת רצועה לא עלינו, סע לאט תגיע מהר .
 

natyh

New member
מתחילים ביום השלישי

לא הששי ... כבר יורדים באדום, ברומניה שנה שעברה במסלול קרח שלושה ילדים עם מדריך ירדו מסלול תלול אימים בקלילות , ואני נאלצתי לותר וללכת ברגל כי אני גולש מהר מדי , התקדמתי מהר ועל חלק מהיסודות דילגתי, למחרת לקחתי הדרכת יסודות פרטית למשך יומיים , אי אפשר לדלג על יסודות , הוסיף לי הרבה .
 
השוואה לקלאב מד ארק אקסטרים

אני סיימתי עכשיו שבוע בלז ארק - קלאב מד ארק אקסטרים - שלושה קילשונים.

מבחינת האתר עצמו, לז ארק הוא אתר לא פחות ממדהים! הייתי בלה פלאן בשנה שעברה, ושני האתרים דומים גם לה פלאן אתר פצצתי, אם כי אני אהבתי קצת יותר את לז ארק בגלל הנוף הייחודי בחלק מהמקומות.

מבחינת הקלאב -

אוכל - איים לה פלאן היה קלאב קצת יותר שווה, בעיקר בגלל האוכל שלדעתי היה יותר מושקע מאשר לז ארק. יותר ימים מיוחדים, יותר תשומת לב לפרטים הקטנים.

מועדון - בלז ארק יש מתיחות קבוצתיות וחדר כושר, מה שאין באיים לה פלאן. הופעות - בשני המועדונים לא טרחתי לבקר ולו גם בהופעה אחת
, סורי.

סק אין\אאוט - הגישה למועדון בלה פלאן הרבה יותר נוחה, זה באמת סקי אין, סקי אאוט לעומת לז ארק שזו גישה קצת מעצבנת שמאלצת אותך לטפס טיפוס קצר אך מתיש גם בתחילת היום וגם בסוף היום.
בתכלס בלז ארק אם היה בא לי לקפוץ לחדר לרגע באמצע היום, תמיד ויתרתי על העניין בגלל הגישה הלא נוחה.

קיצור - לז ארק - אתר סקי מקסים ומרומם נפש עם מסלולים בנוף עוצר נשימה.
 

elotan

Member
לקחת שם את ה WIFI שלהם ב 20 יורו?

יש קליטה טובה גם בחדרים?
 
כן לקחתי.

יש קליטה בחדרים בתשלום אבל הבעיה שזה מתנתק כל כמה דקות ולפעמים נשאר מנותק זמן ארוך. לא אמין במיוחד ומבירות נמוכה.
 
שלא תבין אותי לא נכון

ה WIFI בתשלום לא המלון מספק, זה WIFI איזורי שאתה צריך לשלם באשראי באינטרנט.

הבעיה שאם למשל רציתי לשים אפליקציית רדיו, או סרימינג אחר, תמיד איכשהו אחרי עשר, רבע שעה, חצי שעה גג זה היה מתנתק, והיה צריך שוב את כל פעולת ההתחברות מחדש.

לעומת זאת אם לא תשלם 20 יורו, תהיה מנותק לגמרי. אני ממליץ על זה בכל זאת. הצלחתי לקיים כמה שיחות סקייפ שבהן הקול היה מעוות
 

marceloros

New member
מנהל
זה פשוט לא יאומן אתה יודע !

בפעם האחרונה שלי בקלאב גם היה צריך לשלם וגם היה אינטרנט רק בלובי.
ואילו במדינת עולם שלישי כמו בולגריה יש אינטרנט טוב וחופשי אפילו בסאונה
 

freesoul21

New member
היום השלישי והרביעי

אתמול היה יום עם ערפל כבד, ראות של 50 מטרים.
נשארתי בקבוצת המתחילים, התחלנו את היום במסע לעבר La Plagne Centre, בדרך עברנו חלקים של מסלולים כחולים, ב-La Plagne Center העברנו את רוב היום על המסלול הירוק שהוא ארוך יחסית וכייפי, לקראת סוף היום עלינו ל-bergerie וגלשנו משם את המסלול הכחול, ולקינוח הלכנו לעשות את הכחול המפחיד שיורד לקלאב.

היום סוף סוף יצאה שמש, ומזג האוויר היה פשוט מעולה. את כל היום העברנו במלא כחולים שונים ואפילו ירדנו לשני Offpiste קצרים, כשאחד מהם הסתיים בקטע אחרון של מסלול השחור(וגם אותו גלשנו, למרות שהקטע הזה נראה יותר כמו כחול) , בנוסף גלשנו עוד פעמיים בכחול המפחיד שיורד לקלאב (שכבר לא נראה מפחיד).
היום היה הכי מהנה עד עכשיו.
 

natyh

New member
אז נראה שבנית בסיס כנראה שטוב שנשארת בקבוצה

אין מה לעשות נגד התיסכול בהתחלה ,עד שממש תשלוט יעברו עוד שבועיים של הדרכה בערך, משתנה אצל כל אחד אבל אז ממש תשלוט .
אתה כבר נהנה זה החשוב , קח את זה לאט זה ספורט להרבה שנים .
 
למעלה