להתחרות...

poratas

New member
להתחרות...

שלום, אני רוכב כביש כשנתיים ויש לי מספר שאלות בנושא תחרויות וכו': 1. אני לא מקצוען (רחוק מזה), מהן הקטגוריות השונות לתחרויות כביש ומה ההבדל ביניהן (עלית / מאסטרס / מאסטרס פרו...) האם יש עוד קטגוריות? 2. איך אני יכול לדעת, מראש, כמה אני רחוק ממצב של להתחרות לדוגמא, האם מישהו יכול להצביע ולומר שאם אתה יכול לשמור על מהירות נג"ש XXX למרחק YYY אז אתה באיזור ויש לך סיכוי להחזיק עם הפלוטון (לא מדבר על נצחון
). 3. מבחינתי הדבר שמדכא כניסה לתחרויות היא העובדה שלא אוכל להחזיק עם הפלוטון וברגע שאתה נושר - תם המירוץ. תודה מראש. אסף.
 

ItsikH

Member
הדרך הקלה ביותר היא להצטרף לקבוצה לבוגרים יש 3 קטגוריות - עלית, פרו וספורט. מביניהן רק קטגורית הספורט נחלקת לפי גילאים - בוגרים (19-29), מאסטרס א' (30-39), ב' וכו'. ברמת מאסטרס אני לא רואה הרבה טעם להתחיל לחשב מהירויות נג"ש, בטח שלא למדוד ואטים, הכי טוב בשיטת נייקי - just do it, אתה מצטרף לקבוצה תחרותית ורואה איך אתה מצליח לשרוד באימון, בחלק מהקבוצות אפילו אימון פגרה קל יכול להיות מאתגר דיו.
 

jekyll1

New member
בדיקה עצמית

ישנן תחרויות במשך השנה שלא צריך להיות חבר איגוד. תנסה להרשם לתחרות שכזו ואז תוכל לקבל את ההרגשה הנכונה. לחילופין תרשם לאיגוד, ותתחיל להופיע לתחרויות. תרכוש נסיון , תכיר את עצמך טוב יותר למה אתה מסוגל וכמה זמן אתה יכול לתת בראש, כמה זמן אתה צריך חימום לפני התחרות אם בכלל ועוד כהנה וכהנה דברים שרוכשים רק אם מתחרים. למשל לתרגל להכין משהו לאכול במהלך התחרות . לאחר כמה תחרויות תכיר את המתחרים שלך בקטגוריה שלה אתה שייך ותוכל להציב לעצמך מטרה לשיפור היכולת. בילוי נעים. זה אחלה אנדרנלין ובחינם.
 

ItsikH

Member
לא הייתי ממליץ סתם כך אם לא בעצת מאמן, לפחות ברמה האישית כדאי לבדוק את אופי התחרויות - רוב התחרויות בעונה לא יתאימו למטרה של בחינת יכולת ראשונית, צריך לבחור תחרויות מתאימות ואין הרבה.
 
המלצה מצויינת

יש טור ד'בית שמש (בעצם קריטריום), כמה תחרויות ביער המגינים, רוכב ישראל, שהוא לא תחרות אבל מצויין כדי לתת תחושה של מיקום בתוך ציבור הרוכבים. בדיוק כך התחלתי בקבוצת מאסטרס ג' לפני שלוש שנים. חבל להרשם לאיגוד לפני שאתה בטוח שזה כדאי. הצטרפות לקפוצה תמיד המלצה טובה אבל אינה אפשרית לכולנו בגלל אילוצי זמן או מקום מיגורים או שילוב של שניהם. בהצלחה, - יבא
 
לא נעים לי להתערב אבל

מכל המירוצים שציינת דווקא רוכב ישראל שהוא לא תחרותי יכול להות לו מקור להנאה אבל ל ימחיש בצורה אמיתית מהו מיקצה תחרותי. התחרויות בבית שמש ויער המגינים נראות מהנות אבל הן טכניות ואינטנסביות מאוד- רוכבים לא מנוסים לא רק שיתקשו להשאר עם הפלטון יותר ממס' הקפות אלא גם עלוים לפגוע בעצמם באחד הסיבובים או מחוסר שתיה ואכילה במקצהאינטנסיבי שכזה... (ממליץ בחום לבוא ולעוד ולהווכח עד כמה לא קל) אם כבר להתנסות אז רק להצטרף לקבוצה ובה להשתתף בסימולציות שממחישות הכי טוב את התחושה אבל לפרקי זמן קצרים של חצי שעה עד שעה בערך- אצלנו יש סימולציה קטנה כמעט כל שבת שניה וכל פעם המאמן מסיף אלמנטים נוספי כדי שלכולם תהיה מחוייבות לתת את המקסימומם- לדג'- נק' ספרינט עם ניקוד כאשר השלושה הראשונים מוסיפים לניקוד הקבוצתי והשלושה האחרונים מורידים ממנו. (זו דג' אחת מיני רבות וזה גם היתרון בשמירה על הגיוון באימון ולא רק סתם להתחרות מי מגיע ראשון לסוף הקטע) בהצלחה לכולם בכל מיקרה... :)
 
פגישה אם המציאות של תחרות

היי בוטן, אני חולק על דעתך. א) יער המגינים ובית שמש הם מסלולים מוכרים שניתן להתאמן עליהם לפני המירוץ כדי למזער את הסיכונים. מי שמתאמן על המסלולים האלה ולא מרגיש בטוח, אזי הוא כבר למד מזה תחרות והשיג את המטרה שלו. מי שאוזר אומץ ונרשם נשכר. התחרויות לא כל כך מפחידות. ב) אין לקח תחרותי יותר טוב מלחוות על בשרך את המשמעות של אובדן הדבוקה (הפלטון). ג) למרות ש"רוכב ישראל" אינו תחרות, יש בו רוכבים טובים מאוד שמשתמשים באירוע לתרגל רכיבה בדבוקה במשך שלושה ימים רצופים. הצטרפות לדבוקה של אלו חינוכי מאוד ומזכיר מזה להיות בתחרות P2P. - יבא
 

elad fa

New member
ולסיכום....

1. תצטרף לקבוצה ובסיום האימון שאל את המאמן. 2. תרשם למרוץ ותראה איפה אתה מסיים. למה אתם תמיד מסבכים את העניינים ? ובינינו פורטוס, בינינו בשקט בשקט, כל אחד יודע בסופו של דבר האם הוא מוכן או לא מוכן.... תחליט אתה בהצלחה
 

poratas

New member
לא מסובך, מסכים...

אבל כל אחד וסיבותיו הוא יכול או לא יכול להצטרף לקבוצה. אני כרגע לא מסוגל. לכן שאלתי שאלה שנראית לי פשוטה, אבל יתכן שטעיתי. ועדיין אנסה--> מה המהירות הממוצעת שעלי להחזיק במשך X קילומטרים ע"מ להחזיק עם איזה שהוא פלוטון תחרותי? למה נראה לי שאם הייתי מתחרה, הייתי מסוגל לענות על זה. תודה.
 
תרשם אם אתה רוצה ומתמודד עם המסלול

תרשם לתחרות, עם קבוצה או בלי. אתה לא זקוק לשום הכשר של אף אחד ולא למהירות כלשהי. מקסימום תגיע אחרון, כמוני. אז מה? רכבתי בטור ד'ישראל. נהנתי מכל רגע. טוטאטי בשלוש מתוך ארבעה קטעים. נסיתי להגיע אחרון אבל היו רוכבים אחרי. אז מה? רק תוודא שאתה מסוגל להתמודד עם המסלול, ואתה לא מפריע לרוכבים אחרים. תתעלם לאליטיסטים ותהנה. - יבא
 

יורם א2

New member
תחרות

המהירות זה בערך ממצוע של 30 קמ"ש אבל מה שהורג אותך בתחרות (מנסיון מאוד קטן שלי) זה השינוי קצב ולכן בכדי להתחרות אתה צריך לעבוד חוץ מי מהירות זה גם על אינטרוילים
 

יורם א2

New member
מהירות

לא התכונתי מהירות ממצועת בתחרות אבל אם אתה במסלול נגיד של 80 ק"מ כולל 600 עד 700 מטר טיפוס תהיה במהירות ממוצעת 30 כולל יכולת לעמוד קצת בשינוי קצב מהניסיון הקטן שלי אני חושב שאפשר להחזיק בפלטון המרכזי
 

roadcycle

New member
זה בדיוק הענין

בפלוטון, בעבודה קבוצתית, בעילית (לא מאסטרס) זה חייב להיות מעל 40 אחרת אין לנו זכות קיום מחוץ לישראבלופ (עדיף ף? אני מעדיפ פ כי אפשר להגיד בלופ).
 

ItsikH

Member
כל הדיון הוא במאסטרס השאלה היא כמה צריך בכדי לשרוד עם הפלטון במאסטרס - לדעתי אין לכך תשובה או בכל אופן אין צורך במדד כזה, כיוון שמדובר ברמה הנמוכה ביותר, הכי פשוט זה להתנסות בקבוצה מתאימה.
 

ItsikH

Member
תרשה לי להסכים עם בוטן ולחלוק על יונתן ראשית - לעלות על מסלול תחרות בלי נסיון משמעותי ברכיבה קבוצתית זה סיכון, שלא לדבר על כך שקבוצה תומכת חיונית (אפילו במאסטרס זה יכול לבוא לידי ביטוי, ודאי שבקטגוריות הגבוהות יותר). שנית - המדדים האלו נחמדים אבל באמת לא אומרים הרבה עד שתתנסה בקבוצה. אם אתה רוצה לראות איך אתה מששתלב בקטגוריות הגבוהות יותר אז כן, אולי יש טעם להסתכל על זמני נג"ש, אבל במאסטרס - פשוט לך ונסה את כוחך בקבוצה, בסימולצית תחרות למשל.
 
אולי מדברים על שני דברים נפרדים...

היי יציק, אני חושב שאנחנו מדברים על שני דברים נפרדים או מטרות שונות: א) אם "העיקר ההשתתפות" אז תרשם כמו שכתבתי. אתה לא תשאר עם הדבוקה העיקרית, אין סיכון מיוחד ב) אם אתה באמת רוצה להתחרות, אז רק אחרי נסיון משמעותי בדבוקה כל מי שמשתתף בטריאתלונים עם דראפטינג בארץ כמוני מכיר את הרמה הירודה של מרבית הרוכבים, ואף אחד לא חושב שלא להשתתף בגלל זה. בעניין קבוצות, אפשר פשוט להגיע לאחד מקודקודי המשולש בימי שישי ב6:30 ותצא עם מי שנמצא שם. לא צרי להרשם לשו דבר. - יבא
 

ItsikH

Member
לזה אני מסכים, אלא שאסף שואף לפחות לשרוד עם הדבוקה אם לא יותר - וזה כבר דורש נסיון ברכיבה בדבוקה, ולדעתי רכיבות שבת עם חברים, אפילו איכותית, עדיין לא מספקות נסיון כזה.
 
למעלה