להשקיע בידע העסקי או במתדולוגיה וטכנולוגיה?

barakcon

New member
להשקיע בידע העסקי או במתדולוגיה וטכנולוגיה?

שאלה למנוסים כאן:
בעידן התזיזיתי הנוכחי של תעשיית ההיטק, אני שואל את עצמי איך להתקדם לשלב הבא בקריירה.
יש לי כ-4 שנות ניסיון בבדיקות תוכנה.
עד היום השקעתי מאמצים להתפתח מבחינה מקצועית, מתודולגיה ו-SQL שהיה נדרש עבורי.
וכעת אני רוצה לעלות שלב, בעיקר בשכר.
אני שומע מההנהלה שכדאי להתפתח בכיוון העסקי של החברה, להעמיק את הידע והנסיון במוצר, ולהתקדם בעתיד לתפקידי בודק מומחה, אנליסט או ניהול וכד'.
אני, לעומת זאת, רואה וחווה בתוכי שכיון שתחום ההיטק הוא לא יציב, לא משתלם להשקיע בידע ספצפי השייך למוצר,
אלא לפתח עוד מיומנויות וכלים שיעזרו לי גם בחוץ, שאוכל לקחת אותם איתי הלאה לתפקיד איכותי ומכניס יותר.
אני חושב שזה מסוכן ולא משתלם להשקיע זמן ומשאבים בידע שהוא ספציפי מדי, כשאף אחד לא הבטיח שהידע הזה יתורגם לכסף במשכורת בסופו של דבר.
האם יש משהו שאני עוד לא רואה עם גישה זו?
 

choo

Active member
למה לא גם וגם?

מעצם ההויה של עבודה על מוצר ספציפי, ובמידה ואתה רוצה לעשות עבודה טובה, אתה צריך להשקיע זמן בללמוד מידע ספציפי למוצרים של החברה שאתה עובד בה.

באותו הזמן, אתה יכול להשקיע זמן בללמוד דברים כלליים יותר - חלק לדומיין של החברה, וחלק כלליים גם יותר מזה.

אין סתירה בין שני הדברים, ולדעתי האישית, השילוב הזה ישפר את מצבך, הן מבחינה כלכלית לטווח קצר (עליה בדרגת השכר בחברה) ומבחינת יציבות תעסוקתית לטווח ארוך (במשבר, פחות ימהרו לפטר את מי שחשוב במיוחד לאירגון, והחשיבות הזו מגיע גם מידע רחב שספציפי לחברה. זה אומר שיהיו לך יותר הזדמנויות לבחור את עיתוי חיפושיי העבודה שלך - ולזה יש השלכה גדולה על יכולת לנהל קריירה. זה גם אומר שכנראה תקבל המלצות טובות יותר מהמעסיקים הקודמים כשתחפש עבודה חדשה - מה שיקל עלייך לקבל הצעות עבודה מוצלחות).
 

barakcon

New member
תמיד יש סתירה בין הדברים

כשאתה עושה X , אתה לא עושה Y באותו רגע...
 

choo

Active member
יש אשליה בעניין "תמיד על חשבון"

אדם לא לומד בצורה ליניארית. הלימוד יעיל כולל הרבה הפסקות מתודיות ומתן מנוחה למוח. דווקא העיסוק המקביל בנושאים שונים (כמו "הצד העסקי", כמו שקראת לו) עשויים לעזור לשפר את קליטת החומר הטכני.

יש לזה עוד יתרון - כשתציע הצעות, הן תתבססנה על דברים שהחברה זקוקה להם ויכולה להעזר בהם במובן העסקי. זה אומר שתדע למקד יותר טוב את ההשקעה הפיתוחית שלך בדברים שיבואו לידי ביטוי בחברה. היכולת הזו היא יכולת חשובה בכל חברה - זה לא משהו שיילך לאיבוד כשתעבור לחברה אחרת. וזה גם אומר שיהיה לך קל יותר לשכנע שצריך לעשות א או ב - מאשר אם היית מעלה הצעות רק על פי מידת העניין הטכני שלך או של המוצר.
 

vinney

Well-known member
כן

מה שאתה לא רואה זה שעבודה הנדסית מתבססת על שיטות ותבניות. כל עוד אתה עובד בחברה הנוכחית - ברור שאתה צריך להתקצע ולהתמקד במוצרים שהיא מייצרת. אבל מה שאתה, כאיש QA, אמור לעשות כחלק מהתפקיד שלך - זה ללמוד ולזהות שיטות ותבניות ולשפר תהליכים. זה מהות תפקיד הQA, לא ללחוץ על הכפתורים ולהריץ תסריטים. ככל שאתה מתמקצע יותר ומתקדם יותר במקצוע - זה מה שיתפוס נתח הולך וגדל מתפקידך.

ואת זה אתה צריך ללמוד לעשות, ואז לעשות - וזה לא משנה על איזה מוצר. פעם אתה עושה QA בעבודה על מוצר X, פעם על מוצר Y, אבל השיטות, והתבניות - נשארות, והידע והנסיון הזה עוברים איתך ממקום למקום.

כמו שמתכנתים מתקצעים בשפת תכנות, מבלי להמעיט בידע בפרטי המוצר אותו הם מפתחים, כך גם אתה צריך להתקצע בשיטות ותבניות שאתה צריך ליישם כאיש QA, מבלי להמעיט בפרטי המוצר שעל הבטחת איכותו אתה מופקד.
 

barakcon

New member
VINNEY, תודה על תשובתך, אבל

אתה אומר בדיוק מה שאני אומר, לזה התכוונתי בכותבי:
"לפתח עוד מיומנויות וכלים שיעזרו לי גם בחוץ".
 

barakcon

New member
בהמשך לדברים שכתבתי:

נראה לי שכל עוד כעת בחוץ אני יכול לקבל כ-20% יותר ונראה שאפשר למצוא מקומות עבודה איכותיים לא פחות-
נראה ששוה בינתיים לחפש בחוץ ולהמשיך להשקיע בניסיון המקצועי ולא העסקי.

ואז במקום העבודה הבא, כשמגיעים אליו עם שכר משודרג מספיק והוא גם איכותי ששווה להתבסס בו גם בעליות שכר מועטות עם השנים (וגם מתבגרים בינתיים),
ובחוץ אפשר להרויח באופן די דומה – מוכח ממש שזה מקום ששוה להשקיע בו גם מבחינה עסקית, עבור ג'וב סקיוריטי ועבור התקדמות בתפקיד ובשכר.
האם אני טועה?
 
למעלה