להריץ, לא להריץ, להריץ, לא להריץ 8-

dptnl

New member
להריץ, לא להריץ, להריץ, לא להריץ 8-

אני יודע שהנושא הזה ממש נטחן בפורום 8 ו 3 אבל הדבר היחיד שיצא לי מכל זה זה בלבול עוד יותר גדול ניסיתי לקרוא בלי סוף הודעות בנושא ,אבל אחד אומר ימין, אחד אומר שמאל... מישהו מוכן לעשות לי סדר? זה ממש קריטי בשבילי האופנוע שלי ממש עכשיו עובר אוברול מנוע עליון (בוכנה+רינגים) אצל מכונאי (התייאשתי לנסות לתקן לבד). המכונאי טוען שאני צריך לעשות הרצה של 1000 ק"מ בלי לעבור את ה50 !!! . wtf??? הבנתי שיש מחלוקת בנוגע להרצה של דו"פ, אבל מה בנוגע ל50 סמק? יש כאלה שאומרים שדווקא בהתחלה צריך "לקרוע למנוע תצורה" כלומר לאמץ אותו ואח"כ להחליף שמן (שמן גיר? איזה שמן בדו"פ הרי השמן מנוע נשרף עם הדלק ולכן המיכל בו נמצא "נקי" לא?) אחרים טוענים שיש לנסוע מיכל אחד רגוע ואח"כ בהדרגה, ואחרים טוענים שצריך הרצה. איפה אני עומד בכל זה? יש לי tsw50 . איך אני יעשה 1000 ק"מ בלי לעבור את ה50?
עוד 4 חודשים אני מתגייס חשבתי להנות מהזמן הזה עם האופנוע
מה אתם אומרים? בטח להרבה מכם יש 2 פעימות ככה שיש לכם בטח נסיון עם זה, ומה עושים רוכבי המוטוקרוס לדוגמה? או שזה כבר סיפור אחר?
 

dagant

New member
קריעה והחלפת שמן

הכוונה במרובע פעימות, ורק טענתי שקראתי על זה מאמר, לא ניסיתי בעצמי
 

dptnl

New member
טוב בגלל שאף אחד לא ענה ...

חיברתי בעצמי "תוכנית הרצה" תגידו לי מה אתם אומרים ישר אחרי האוברול (בוכנה+רינגים חדשים) אני אתן למנוע 5 דקות לעבוד בסרק אח"כ ,מיכל ראשון אני אסע די רגוע בערך תוך כדי פתיחת מצערת 1/3 וקצת יותר מדי פעם,במהירויות משתנות באופן קבוע לאחר מכן, מיכל שני, אתחיל בהדרגה לפתוח מצערת ל2/3 בהקפדה לשינוי קבוע במהירות, לקראת סוף המיכל, אתן מדי פעם פתיחות מצערת המשולבות בהורדת הילוך וקפיצת סלד עד קצת פחות מן הסלד האדום ולאחר כמה שניות אני יעבור לנסיעה רגועה **********פתיחת בורג ריקון ,החלפת שמן גיר בחדש************** מיכל שלישי, נסיעה כרגיל יש?
 

yoad dt

New member
תשמע...

אני אישית עשיתי הרצה למנוע 50 סמ"ק לפני שנה... בעיקרון מה שרשמת לא מדויק... בעיקרון כן צריך לעשות הרצה של 1000 קילומטר - זה האופטימלי, אם תעשה 900 אף אחד לא ימות... מה שחשוב הוא לא לאמץ את המנוע, ובמיוחד לא בתחילת ההרצה..., זה כולל לשמור על טורים נמוכים, להישתדל לא לעבור את ה50 קמ"ש, לא להרכיב כמובן, וכל מה שיכול להיות הגיוני, על מנת לא לאמץ את המנוע... בבוקר ובכל תחילת נסיעה תן למנוע להיתחמם... בעיקרון, מומלץ לעשות את ההרצה לא לאורך זמן, כלומר לא למשוך אותה מבחינת זמן, ואם אתה יכול תשתדל לגמור אותה במשהו כמו 20 נסיעות, אבל עדיף פחות... בתקופת ההרצה אין שום שלב שאתה צריך לאמץ את המנוע באופן מיוחד... לאחר שתסיים את ההרצה, או שתיגש למוסך או שתעשה זאת לבד: תרוקן שמן גיר, ותבדוק אם יש שבבי מתכת, אם יש, כנראה לא ביצעת את ההרצה נכון..., לאחר מכן תמלא שמן גיר כנדרש... לאחר מכן תחליף פלאג, דבר נוסף שיש לעשות הוא:לכוון מחדש את כמות השמן אשר ניכנסת למנוע, משום שאני מאמין שברגע שהמוסכניק יביא לך את האופנוע כבר הוא יכוון את כמות השמן שיוזרם למנוע בכמות גדולה מהרגיל על מנת שיהיה שימון מוגבר עקב שחיקה מוגברת של חלקי המנוע... לאחר הטיפול (שיכול להיות שהשמטתי חלק ממנו), יש המלצה, שאני לא בטוח שהיא מקצועית - ההמלצה היא לפתוח את המנוע, לפי איך שהוסבר לי, הצורה שיש לבצע זאת היא תוך כדי נסיעה להגיע לטורים בינונים+ ואז להוריד הילוך ולמשוך אותו..., איך הדבר הזה תורם לשיפור ביצועי המנוע, לא הבנתי עד היום... לסיכום, כל מה שנירשם הוא בגדר המלצה בלבד, והאחריות על המישתמש... אני ממליץ לך בכל זאת להיצמד למה שהמוסכניק מציע, ובהצלחה...
 

dptnl

New member
../images/Emo45.gif תודה רבה ../images/Emo13.gif

רק שאלה אחרונה, רשמת שמומלץ לעשות את ה1000 ק"מ בהרצה, אך כמה שפחות, 20 נסיעות? זה 50 ק"מ בממוצע ...
 

STIVENZ 426

New member
לא מבין על מה המהומה.

הרצה? 100 ק"מ של נסיעה רגועה בלי לאמץ את האופנוע יותר מדי (נאמר עד 6K טורים) לאחר מכן להתחיל לתת יותר ויותר גז בהדרגתיות. וזהו. ולהחליף פלאג אחרי הרצה? למה? הוא נשחק יותר בהרצה? וחבר'ה די.. אם תמצא שבבים בשמן, אז מצבך בכי רע. זה לא שהאופנוע יצא מהמפעל כשרק 50% מהחלקים הפנימיים שלו מתואמים ואז זה דורש ממנו להשחק עד לכדי שבבים בשמן. בולשיט. פס היצור היום הוא מדוייק פי 10000 מונים, החלקים מתואמים בצורה מעולה, ואם האופנוע שלך מעל שנת 90, אתה יכול להיות רגוע ולא לעשות 1000 קילומטר של נסיעה איטית ורגועה ואז עוד 500 של "פתיחה". נו, לא דיברו על הנושא הזה יותר מדי פה?
ס.
 

yoad dt

New member
לא הבנתי בדיוק מה רצית להגיד...

מדוע נעשת החלפת פלאג - אני לא יכול להגיד לך במדויק, אבל זה מה שנאמר לי על ידי מוסכניק מקצועי. כנ"ל לגבי שבבי המתכת, כוונתי לא הייתה שאם הוא ימצא שבב אחד, אלא אם הכמות תיהיה רצינית, אז הוא יוכל לדעת שהוא לא ביצע נכון את ההרצה. אני ממש לא בא לפקפק בידע המכני שלך, אבל מה שכן את הנתונים שלי העלתי בלב שקט לא משמועות, או ניחושים, אלא ממה שנאמר לי מהמוסכניק כאשר ביצעתי את ההרצה.
 

STIVENZ 426

New member
יועד..

אשמח לשמוע למה להחליף פלאג אחרי הרצה, וגם אשמח אם תביא בפני את עניין השבבים.. תמיד טוב ללמוד משהו חדש. ואם לא- אז תמיד בריא להתווכח קצת ויכוח ענייני.. (למרות שאת עניין ההרצה טחנופה והוא נהיה קצת לא ענייני..)
ס.
 

yoad dt

New member
מבטיח בהיזדמנות הראשונה שתיהיה לי..

לבדוק אצל המוסכניק בקשר לפלאג...
 
למעלה