להקפיץ כיתה- איך עושים את זה?

מצב
הנושא נעול.

פרחיה2

New member
להקפיץ כיתה- איך עושים את זה?

להקפיץ כיתה- איך עושים את זה?
בני בכיתה ה', רק באוקטובר יהיה בן 11, ובכל זאת בוגר רגשית מכל ילדי הכיתה {תמיד היה}, מעדיף חברה של גדולים יותר, טוען שחבריו לכיתה תינוקיים. בלימודים הוא מצטיין, ודי משעמם לו בכיתה. יום בשבוע הוא נמצא בתכנית למחוננים, אבל זה לא מספיק. חשבנו להעביר אותו לבית ספר אחר בשנה הבאה למרות שזה רק לשנה אחת, רק כדי שיקבל יותר וירגיש יותר טוב. ופתאום עלה בדעתי שאולי כדאי לבדוק אפשרות של הקפצת כיתה. זה אומר, שחטיבת בניים תצטרך לקבל ילד שעוד לא בן 11 לכיתה ז'. איך עושים את זה? האם פונים קודם לפסיכולוג חינוכי לשם אבחון? או אולי לבית הספר המבוקש ?
 
ממליצה לך לקרוא קודם כאן

להקפיץ כיתה- איך עושים את זה?
בני בכיתה ה', רק באוקטובר יהיה בן 11, ובכל זאת בוגר רגשית מכל ילדי הכיתה {תמיד היה}, מעדיף חברה של גדולים יותר, טוען שחבריו לכיתה תינוקיים. בלימודים הוא מצטיין, ודי משעמם לו בכיתה. יום בשבוע הוא נמצא בתכנית למחוננים, אבל זה לא מספיק. חשבנו להעביר אותו לבית ספר אחר בשנה הבאה למרות שזה רק לשנה אחת, רק כדי שיקבל יותר וירגיש יותר טוב. ופתאום עלה בדעתי שאולי כדאי לבדוק אפשרות של הקפצת כיתה. זה אומר, שחטיבת בניים תצטרך לקבל ילד שעוד לא בן 11 לכיתה ז'. איך עושים את זה? האם פונים קודם לפסיכולוג חינוכי לשם אבחון? או אולי לבית הספר המבוקש ?
ממליצה לך לקרוא קודם כאן
הודעה
 

פרחיה2

New member
תודה, קראתי.

ממליצה לך לקרוא קודם כאן
הודעה
תודה, קראתי.
אם רק ההצטינות בלימודים היתה, אני בספק אם הייתי חושבת על הקפצה. הוא לא גאון, ואפילו לא עשינו בדיקת IQ . אבל הוא יכול בקלות להשתלט על החומר של כיתה ו'. מאוד קל לו ללמוד ואין לו סבלנות למורים שמסבירים שוב ושוב את מה שהבין מיד בהתחלה. מבחינה חברתית, הוא פשוט בוגר יותר, גם רגשית ונפשית- זאת כאמור התרשמותינו. אני מבינה מהקישורים שמה שצריך לעשות זה לקבוע אבחון אצל פסיכולוג התפתחותי ואחר כך לפעול הלאה. נראה לי שכך נעשה בתור התחלה.
 
לאו דווקא

תודה, קראתי.
אם רק ההצטינות בלימודים היתה, אני בספק אם הייתי חושבת על הקפצה. הוא לא גאון, ואפילו לא עשינו בדיקת IQ . אבל הוא יכול בקלות להשתלט על החומר של כיתה ו'. מאוד קל לו ללמוד ואין לו סבלנות למורים שמסבירים שוב ושוב את מה שהבין מיד בהתחלה. מבחינה חברתית, הוא פשוט בוגר יותר, גם רגשית ונפשית- זאת כאמור התרשמותינו. אני מבינה מהקישורים שמה שצריך לעשות זה לקבוע אבחון אצל פסיכולוג התפתחותי ואחר כך לפעול הלאה. נראה לי שכך נעשה בתור התחלה.
לאו דווקא
אני מציעה לכם לבדוק עם הנהלת החטיבה בה הוא עתיד ללמוד. יכול להיות שמבחינתם שיחה עם הפסיכולוגית של בי"ס תספיק... אם את מאמינה שדווקא מבחינה חברתית יהיה לו טוב יותר עם בוגרים ממנו, אז לדעתי אין שאלה בכלל.
 

פרחיה2

New member
או קי תודה. אדווח בהמשך על ההתפתחות

לאו דווקא
אני מציעה לכם לבדוק עם הנהלת החטיבה בה הוא עתיד ללמוד. יכול להיות שמבחינתם שיחה עם הפסיכולוגית של בי"ס תספיק... אם את מאמינה שדווקא מבחינה חברתית יהיה לו טוב יותר עם בוגרים ממנו, אז לדעתי אין שאלה בכלל.
או קי תודה. אדווח בהמשך על ההתפתחות
 

otn

New member
לדעתי צריך לתת את הדעת להתפתחות

תודה, קראתי.
אם רק ההצטינות בלימודים היתה, אני בספק אם הייתי חושבת על הקפצה. הוא לא גאון, ואפילו לא עשינו בדיקת IQ . אבל הוא יכול בקלות להשתלט על החומר של כיתה ו'. מאוד קל לו ללמוד ואין לו סבלנות למורים שמסבירים שוב ושוב את מה שהבין מיד בהתחלה. מבחינה חברתית, הוא פשוט בוגר יותר, גם רגשית ונפשית- זאת כאמור התרשמותינו. אני מבינה מהקישורים שמה שצריך לעשות זה לקבוע אבחון אצל פסיכולוג התפתחותי ואחר כך לפעול הלאה. נראה לי שכך נעשה בתור התחלה.
לדעתי צריך לתת את הדעת להתפתחות
החברתית המתרחשת בכיתה ו'. התפתחות שלבני היתה חשובה מאוד. זו כיתת בת המצוות, המון מסיבות, גבוש, התחלת חברויות, משחקי חברה עם נשיקה על הלחי, ריקודים כולל מעט ריקודי זוגות ...
 

סנדרין

New member
אצלנו זה לא היה כמעט בכלל - ../images/Emo142.gif

לדעתי צריך לתת את הדעת להתפתחות
החברתית המתרחשת בכיתה ו'. התפתחות שלבני היתה חשובה מאוד. זו כיתת בת המצוות, המון מסיבות, גבוש, התחלת חברויות, משחקי חברה עם נשיקה על הלחי, ריקודים כולל מעט ריקודי זוגות ...
אצלנו זה לא היה כמעט בכלל -

הכל תלוי בכיתה. ובדרך כלל בתוך ה'ריגוש' שבמסיבות והחברויות יש בעיקר תככים ורוע.
 
אני לא מסכימה.

לדעתי צריך לתת את הדעת להתפתחות
החברתית המתרחשת בכיתה ו'. התפתחות שלבני היתה חשובה מאוד. זו כיתת בת המצוות, המון מסיבות, גבוש, התחלת חברויות, משחקי חברה עם נשיקה על הלחי, ריקודים כולל מעט ריקודי זוגות ...
אני לא מסכימה.
אם חברתית הוא לא מתחבר אליהם, הוא גם לא יחווה בצורה טובה שום דבר מאלה. וממילא, זה לא שמי מאלה מעיד על תהליך התבגרות מיטבי. אני הייתי בכיתה ה', גם ו' וגם ז', אפילו ח' וט' (אבל עד כאן
) וכל אלה ממש לא דיברו אלי והנוכחות שלי בכל אלה הייתה סמלית בלבד. לא כי הייתי דחויה ומתוסכלת (דווקא להפך, תמיד היו מנסים לשכנע אותי לבוא ולהשאר) אלא סתם כי לא אהבתי. כל אחד והצרכים החברתיים והצורה בה הם באים לידי ביטוי שלו.
 

פרחיה2

New member
טוב, אצלינו אין חברויות ראשונות

אני לא מסכימה.
אם חברתית הוא לא מתחבר אליהם, הוא גם לא יחווה בצורה טובה שום דבר מאלה. וממילא, זה לא שמי מאלה מעיד על תהליך התבגרות מיטבי. אני הייתי בכיתה ה', גם ו' וגם ז', אפילו ח' וט' (אבל עד כאן
) וכל אלה ממש לא דיברו אלי והנוכחות שלי בכל אלה הייתה סמלית בלבד. לא כי הייתי דחויה ומתוסכלת (דווקא להפך, תמיד היו מנסים לשכנע אותי לבוא ולהשאר) אלא סתם כי לא אהבתי. כל אחד והצרכים החברתיים והצורה בה הם באים לידי ביטוי שלו.
טוב, אצלינו אין חברויות ראשונות
לא מסיבות ולא נשיקות. זו כיתת בנים, וכך יהיה גם בחטיבה ובתיכון. להיפך, אצלינו הדוסים כל הכיף מתחיל בכיתה ט'. ובז', ח' מתכוננים לתיכון. הבן שלי רואה את אחיו הגדול שנמצא בפנימיה, והיה שמח אילו יכול היה כבר לעלות לט'...
 

פרחיה2

New member
טוב, אחרי מחשבה מרובה על כך,

טוב, אצלינו אין חברויות ראשונות
לא מסיבות ולא נשיקות. זו כיתת בנים, וכך יהיה גם בחטיבה ובתיכון. להיפך, אצלינו הדוסים כל הכיף מתחיל בכיתה ט'. ובז', ח' מתכוננים לתיכון. הבן שלי רואה את אחיו הגדול שנמצא בפנימיה, והיה שמח אילו יכול היה כבר לעלות לט'...
טוב, אחרי מחשבה מרובה על כך,
והתיעצות עם הגדולים- ירדנו מהענין. כמה שלא קל לו בכיתה שבה הוא עכשיו, הגענו למסקנה שבכיתה ז' יהיה יותר קשה, רוב הילדים שם יהיו גדולים ממנו בשנה וחצי עד שנתיים, הוא נמוך אפילו יחסית לגילו. כשכולם יעלו לכיתה ט' ויראו כך {שערות על הפנים, שינוי קול ועוד} הוא רק יחגוג בר מצוה. לא שווה. נחזיק מעמד עוד שנה...
 
על אף שהנתונים לא מדוייקים

טוב, אחרי מחשבה מרובה על כך,
והתיעצות עם הגדולים- ירדנו מהענין. כמה שלא קל לו בכיתה שבה הוא עכשיו, הגענו למסקנה שבכיתה ז' יהיה יותר קשה, רוב הילדים שם יהיו גדולים ממנו בשנה וחצי עד שנתיים, הוא נמוך אפילו יחסית לגילו. כשכולם יעלו לכיתה ט' ויראו כך {שערות על הפנים, שינוי קול ועוד} הוא רק יחגוג בר מצוה. לא שווה. נחזיק מעמד עוד שנה...
על אף שהנתונים לא מדוייקים
(כי גם ילדים באותה שכבת גיל בדיוק מתפתחים בזמנים שונים) למה לצאת מתוך נקודת הנחה שהם בהכרח יקשו עליו?
 

פרחיה2

New member
זה מסובך, שקלנו ממש את הכל- גם את

על אף שהנתונים לא מדוייקים
(כי גם ילדים באותה שכבת גיל בדיוק מתפתחים בזמנים שונים) למה לצאת מתוך נקודת הנחה שהם בהכרח יקשו עליו?
זה מסובך, שקלנו ממש את הכל- גם את
הקושי שלו במעברים וגם את העובדה שגם בכיתה הנוכחית שלו הוא הכי צעיר. וגם עוד ענינים הקשורים בתנועת הנוער ועוד. המחשבה על הקפצה נבעה מהצורך ל"עשות משהו" עם הילד הבלתי מרוצה הזה, שאנחנו מרגישים שהוא מבוזבז בגלל הרמה הלימודית שלו לעומת זו של הכיתה. חשבנו שאולי זה יכול להיות פיתרון טוב, אבל , שוב , במחשבה שניה- זה לא כל כך נכון לעשות.
 
נו טוף ../images/Emo13.gif

זה מסובך, שקלנו ממש את הכל- גם את
הקושי שלו במעברים וגם את העובדה שגם בכיתה הנוכחית שלו הוא הכי צעיר. וגם עוד ענינים הקשורים בתנועת הנוער ועוד. המחשבה על הקפצה נבעה מהצורך ל"עשות משהו" עם הילד הבלתי מרוצה הזה, שאנחנו מרגישים שהוא מבוזבז בגלל הרמה הלימודית שלו לעומת זו של הכיתה. חשבנו שאולי זה יכול להיות פיתרון טוב, אבל , שוב , במחשבה שניה- זה לא כל כך נכון לעשות.
נו טוף

ומה כן נעשה עם הילד הבלתי מרוצה הזה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה